Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:30 |
Afgelopen weekend heb ik een aantal foto's gemaakt voor een contest van de celica club. Wat vinden jullie ervan? | |
Bastard | donderdag 13 maart 2003 @ 09:34 |
Ik vind het een stoer bakkie ![]() Wat kosten die auto's nou zon beetje,, en het onderhoud? | |
j22flyingdownwind | donderdag 13 maart 2003 @ 09:34 |
ZIet er netjes uit! Alleen wel even je vloermatten stofzuigen ![]() | |
M_a_T | donderdag 13 maart 2003 @ 09:36 |
![]() | |
slashme | donderdag 13 maart 2003 @ 09:36 |
Mooie auto, maar waarvoor dient die luchthapper ![]() ![]() | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:36 |
quote:gemiddeld kost deze auto 13.000 euro. Onderhoud loopt toch als snel op naar de 3500 euro per jaar | |
ShaoliN | donderdag 13 maart 2003 @ 09:37 |
Grappig, ik vind alleen de uitlaat niet zo mooi. | |
C3La | donderdag 13 maart 2003 @ 09:37 |
Je uitlaat staat op de foto alsof ie er halflos onder hangt... ![]() | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2003 @ 09:38 |
quote:Als je nou een normale celica hebt (zonder tuning) en je vertoont redelijk normaal rijgedrag, zoals je ook in een carina of corolla zou rijden, is het onderhoud dan nog zo hoog? | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:38 |
quote:Alleen het kleine pijpje aan de linkerkant is een 'happer'. Deze dient om de distributieriem te koelen. De rest van de outlets zijn bedoelt om de hitte van vloeistofgekoelde intercooler af te blazen. En die uitlaat heb je wel nodig als je op 1 bar turbodruk rijdt. De turbo moet toch een beetje normaal kunnen ademen. | |
punchdrunk | donderdag 13 maart 2003 @ 09:44 |
best een leuke kar, maar die uitlaat is wel heel erg lelijk... daar moet toch vast iets mooiers voor te vinden zijn? | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:44 |
Voor onze uitlaat fetisjisten en notoire azijnpissers ![]() Het onderhoud van een normale celica is niet te vergelijken met deze auto. Dit is een Group A celica (Carlos Sainz uitvoering) met 4wd, twinentry turbo. Nu goed voor zo'n 260 pk. Om dat te onderhouden kost het nogal een aardige duit. | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:45 |
quote:Ik vind hem supervet. Dit noemen ze een J-spec uitlaat. Typisch Japans en ook niet al te makkelijk aan te komen. En smaken verschillen (gelukkig) nou eenmaal. Dit is tenmiste eens wat anders dan zo'n reutelremusje... En het is een performance uitlaat en geen schreeuwpijp. Hij klinkt erg beschaafd ![]() | |
Reintje | donderdag 13 maart 2003 @ 09:45 |
![]() * Proest * ![]() | |
slashme | donderdag 13 maart 2003 @ 09:47 |
Ik vind de orginele luchthapper net iets mooier? Of is deze orgineel? Rijdt trouwens wel goed of niet met 4wd? | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:48 |
quote:gezondheid ![]() | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 09:49 |
Ja gave bak joh. Echt. maar wanneer gaatie op stalling? Je wil er toch een 0Km blok van hebben of niet? Mooi voor je dat hij niet weg hoeft, wat een enorm brute bak man. Hoe hard gaatie eigenlijk na het opvoeren van de turbodruk? En die uitlaat...echt | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 09:50 |
quote:Dat is er een voor de originele gt4, niet voor de carlos saintz. En dat is net de uitvoering waar we hier over praten | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:51 |
quote:eh... mijn motorkap IS origineel. Jij hebt een foto geplaatst van de 'standaard' gt4. Ik heb een limited edition (homologatie model, ofwel group A model). Er zijn 5000 van gemaakt en ik heb nr. 2046 , gesigneerd door Carlos Sainz in de middenconsole. Het rijdt erg goed, 4wd. Ook op nat wegdek heb je zo ontzettend veel grip! | |
slashme | donderdag 13 maart 2003 @ 09:54 |
quote:Mooi orgineel laten dus ![]() | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 09:55 |
quote:Tjabbo to da recue! ![]() Hij gaat na de zomer op stalling. Het blok wordt dan gelift en gereviseerd door de supra club. Gelijk wordt ie gefortificeerd met HKS spullies zodat het een 'better than the original' wordt. Dan gaan we serieus tunen naar de 400 pk. Hij rijdt idd nu op 1 bar (fuelcut treedt pas op bij 1.4!). Top is nu 250 km/h en 0-100 laatst geklokt op 6 seconden. Er zit nu een TurboLogic boostcontroller in. De druk wordt in de gaten gehouden door een nieuwe HKS turbodruk meter. Er zit een Apexi luchtfilter kit op en een Fireball open einddemper. Uitlaat pijp is 2.5", de tip 4.5". | |
Bastard | donderdag 13 maart 2003 @ 09:58 |
260 pk.. das bijna 200 pk meer dan ik heb ![]() | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 10:00 |
Ja ik houdt het meeste wel bij.... Ben ook aangemeld bij het Corolla, Supra en Celica forum onder de naam TheVork. Vandaar dat ik e.e.a. wist. ![]() Maar wat je wilt wordt een duur grapje. Is het niets voor jou om hem in te ruilen tegen de ST205??? Volgens mij gaat dat haast net zoveel kosten als ik je zo hoor. (Alleen, die st205 moet dan ook weer getuned worden he.... Edit: | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 12:16 |
quote:Een st205 is erg mooi en snel en zeldzaam, maar ik vind dit model gewoon mooier. Het is idd een erg duur grapje. Voor het reviseren e.a. ben ik denk ik zo'n 3500 euro kwijt, het strakmaken en spuiten van de body zo'n 4000 euro en het tunen daarna kost ongeveer 5000-6000 euro.... Maar dan ziet ie er weer als nieuw uit en zal dan ongeveer wel de snelste Celica van europa zijn ![]() btw: Er zit wel racegaas voor, maar das zwart en niet zo fijnmazig, dus je kijkt er doorheen. Ik vind het wel ok hoor. | |
Jerroentje | donderdag 13 maart 2003 @ 12:24 |
jammer dat je schaduw er ook opstaat.........probeer hier de volgende keer op te letten ik had het ook de 1e keer dat ik fotows ging maken van m'n bakkie | |
dJ-Zcore | donderdag 13 maart 2003 @ 12:24 |
Die uitlaat is wel ![]() ![]() | |
Beaker | donderdag 13 maart 2003 @ 12:26 |
Niet zo mooi ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 13 maart 2003 @ 12:28 |
Zeer gaaf bakkie zeg ![]() | |
Metalfreak | donderdag 13 maart 2003 @ 12:34 |
Ik vind 'm ook echt: ![]() Nou ja, ik vind de uitlaat ook niet echt geweldig uitzien, ik hou normaal meer van die "beschaafde" sportuitlaten (Remus, Sebring, TTE enz.) Maar ja, smaken verschillen gelukkig... Voor de rest: wees er zuinig op, zou zonde zijn als deze verloren zou gaan. | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 13:33 |
quote:Snelse celica in europa? je bedoelt dan van het type dat jij hebt, of gewoon alle types, dus écht de snelste? en mag ik vragen waarvoor dat gaas dan dient, als het niet "voor de sier is"? alleen om grotere vuildelen tegen te gaan? Wel grappig trouwens dat de link van de foto's naar de dir "verkoop" wijzen ipv "contest" | |
Plaguebearer | donderdag 13 maart 2003 @ 14:52 |
quote:'k had em ook bijna moeten verkopen wegens gezinsuitbreiding.. Gelukkig hebben we een andere uitweg gevonden (stalling + klein auto'tje voor w-w verkeer ![]() ![]() dat gaas is idd puur functioneel, en niet voor de sier. | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 15:39 |
quote:wist ik. vandaar de ![]() Maar veel succes ermee man. en we zien wel wie de contest wint. Trouwens, ken jij iemand van de club uit het verre oosten van ons land? Ik parkeerde ernaast, en om eerlijk te zijn, je krijgt er wel een spreekwoordelijke strakke plasser van als je zo'n ding hoort starten... | |
morpheus_at_work | donderdag 13 maart 2003 @ 15:50 |
leuke auto maar met deze fotos ga je echt niet de contest winnen ![]() je hebt te veel schaduwen op de fotos staan | |
Tjabbo | donderdag 13 maart 2003 @ 16:16 |
quote:Bij 1 heb ik maar de vrijheid genomen het iets bij te werken.... of zonder ztikker: [Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 13-03-2003 16:21] | |
MicHELLo | donderdag 13 maart 2003 @ 21:50 |
Ik ben blij dat je hem niet verkocht hebt, maar je hebt echt een mooie bak. (laat ik even overdrijven en heel veel ![]() ![]() ![]() ![]() Tsja, wil je een mooie auto, dan gaat het veel geld kosten (verzekeraars zijn dan uitzuigers!). En de benzineprijzen mogen ze ook wel naar beneden gooien | |
CreativeMind | donderdag 13 maart 2003 @ 22:06 |
heej heb je een toilet in je auto dat er een riolering onderuit komt?![]() | |
ThaFreak | donderdag 13 maart 2003 @ 23:00 |
mooi gedaan zeg!! Ziet er mooi en snel uit....maar met 260pk moet dat ook wel lukken!! | |
Ultimora | donderdag 13 maart 2003 @ 23:17 |
strakke bak man! die uitlaat is echt *kwijl* zoooo vet... mooie kleur ook.. gewoon zwart. zeker vaak poetsen . ![]() | |
asian8 | vrijdag 14 maart 2003 @ 08:38 |
die uitlaat is vet en zo`n uitlaat zie je meestal onder die zwaar (dan bedoel ik echt zwaar) getunde japanse bakken (in Maxpower stond een keer een Supra met ongeveer dezelfde uitlaat met ongeveer 800 PK ofzo). alleen lijkt de uitlaat een beetje van dun metaal??? | |
Plaguebearer | vrijdag 14 maart 2003 @ 09:05 |
quote:De uitlaat is van rvs. Idd komt dit type uitlaat ook vaak onder getunede supra's terecht (Vaak is dat de Blitz Nur-Spec R exhaust of een Apexi) | |
Plaguebearer | vrijdag 14 maart 2003 @ 09:06 |
quote:Het is geen fotografie contest pur sang. Het gaat om auto's van de tccn leden. Je komt een weekje als frontpage van de tccn website te staan en mischien voor op het clubblad. Nothing fancy... |