quote:Huh? Wel eens orthodoxe joden over homoseksualiteit gesproken? Voor joodse homo's is het over het algemeen ook geen pretje in Israel. Het probleem ligt in beide landen lijkt mij.
Op donderdag 13 maart 2003 00:27 schreef BugsySiegel het volgende:Problemen pak je bij de bron aan. Het probleem ligt niet bij Israel, maar bij Palestina, waar ze kennelijk nog niet zo ver zijn dat homoseksuelen als gelijkwaardig worden beschouwd.
quote:Natuurlijk heb je in Israël een groep superfanatieke mensen. Maar er is afgelopen jaar wel een Gay Pride gehouden, en dat zie ik in Palastina nog niet gebeuren.
Op donderdag 13 maart 2003 12:03 schreef SCH het volgende:[..]
Huh? Wel eens orthodoxe joden over homoseksualiteit gesproken? Voor joodse homo's is het over het algemeen ook geen pretje in Israel. Het probleem ligt in beide landen lijkt mij.
Maar idd, de invloed van de superorthodoxen zou eens wat teruggebracht moeten worden in Israël.
quote:Daar zou ik net zo goed tegen presteren. Schending van de mensenrechten.
Op donderdag 13 maart 2003 11:15 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik heb in een eerdere post idd wat quotes gezet, waaruit blijkt dat ook in Europese landen homo's niet automatisch asiel krijgen.
quote:Ohja? nou die gayparade is anders erg vrolijk hoor
Op donderdag 13 maart 2003 12:03 schreef SCH het volgende:Voor joodse homo's is het over het algemeen ook geen pretje in Israel.
Israel is op dat punt een erg vrijdenkende natie.
quote:Die wordt helaas alleen maar sterker - en het woordje super hoef je er niet bij te zetten. Gewoon orthodox en ook bij de wat minder orhodoxen ligt het niet zo prettig. Zeg maar zoals homoseksualiteit in grote delen van de VS wordt gezien. Geen feest dus.
Op donderdag 13 maart 2003 12:05 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Natuurlijk heb je in Israël een groep superfanatieke mensen. Maar er is afgelopen jaar wel een Gay Pride gehouden, en dat zie ik in Palastina nog niet gebeuren.
Maar idd, de invloed van de superorthodoxen zou eens wat teruggebracht moeten worden in Israël.
Om over de Palestijnen nog maar te zwijgen. Maar als mensen gevlucht zijn en je beschouwt jezelf als een volwassen democratie waar de mensenrechten gerespecteerd worden dan biedt je die mensen onderdak. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen.
quote:Dat zie je toch goed verkeerd. Zeker op dit moment nu de orthodoxie snel terrein wint. Het is geen vrijdenkende natie maar er zijn plekken (vooral Tel Aviv) die zeer tolerant zijn. Vergelijk het met San Francisco en de VS.
Op donderdag 13 maart 2003 12:06 schreef BAZZA het volgende:
Israel is op dat punt een erg vrijdenkende natie.
quote:Ja dat is inderdaad tekenend; Israël stopt ze liever in een palestijnse ghetto.
Op donderdag 13 maart 2003 00:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ook tekenend voor Israels menslievendheid om ze gewoon weer terug te sturen.
quote:Dat heb je dan toch echt mis, bij de laatste verkiezingen hebben Likud (soort van VVD) en Shinui (seculiere partij) het erg goed gedaan, sure orthodoxen zijn er ook nog maar hebben verder op dit punt niet veel macht.
Op donderdag 13 maart 2003 12:10 schreef SCH het volgende:
Dat zie je toch goed verkeerd. Zeker op dit moment nu de orthodoxie snel terrein wint. Het is geen vrijdenkende natie maar er zijn plekken (vooral Tel Aviv) die zeer tolerant zijn. Vergelijk het met San Francisco en de VS.
Bij die gayparade stonden er misschien 10 te demonstreren in een land met +-7 miljoen inwoners
er zijn gay cafe's etc die gewoon open zijn.
quote:Het aantal demonstrerenden zegt toch niks? Tuurlijk zijn er gay-cafes in Israel. Ik beweer toch niet dat het een achterlijk land is? Jij zegt alleen dat het een vrijdenkende natie is op dat gebied. Dat bestrijd ik.
Op donderdag 13 maart 2003 12:12 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat heb je dan toch echt mis, bij de laatste verkiezingen hebben Likud (soort van VVD) en Shinui (seculiere partij) het erg goed gedaan, sure orthodoxen zijn er ook nog maar hebben verder op dit punt niet veel macht.
Bij die gayparade stonden er misschien 10 te demonstreren in een land met +-7 miljoen inwoners
![]()
er zijn gay cafe's etc die gewoon open zijn.
Orthodoxen hebben gigantisch veel macht in Israel. Come on. Het is misschien wat je orthodox noemt. Maar als Israel zo'n homo-tolerant land is dan kun jij me misschien wel uitleggen waarom ze homo's uit zetten die in hun thuisland zeer waarschijnlijk vervolgd, gemarteld enz. worden?
quote:Nou ja, in het nieuwe kabinet zitten alvast geen superorthodoxe partijen (nog steeds wel te orthodox, maar goed) en ik las ik Trouw vorige week ook wel een positief stuk over de Shinoui, die nou tenminste regeren en in een ministerie meteen de posters van Rabbie die-en-die verwijderden en ook wat strenge maatregelen terug wilden draaien.
Op donderdag 13 maart 2003 12:08 schreef SCH het volgende:[..]
Die wordt helaas alleen maar sterker
En hopelijk krijgen ze de volgende keer nog wat meer stemmen, want dat betekent dat Likud (want die blijven de komende tijd wel de grootste, denk ik) weer een klein extreem partijtje minder nodig heeft om aan de meerderheid te komen.
quote:Valt opzich wel mee, die wenden die macht meer aan op andere gebieden.
Op donderdag 13 maart 2003 12:15 schreef SCH het volgende:
Orthodoxen hebben gigantisch veel macht in Israel. Come on.
quote:Waarom doet Duitsland dat? da's ook een homo-tolerant land.
Op donderdag 13 maart 2003 12:15 schreef SCH het volgende:
Maar als Israel zo'n homo-tolerant land is dan kun jij me misschien wel uitleggen waarom ze homo's uit zetten die in hun thuisland zeer waarschijnlijk vervolgd, gemarteld enz. worden?
Heeft Israel die mensen uitgezet dan want dat zeg jij nu, dan mag je ook met een bron komen want tot nu toe is het gewoon een leugen.
quote:dat had ik inderdaad niet verwacht van onze ruimdenkende moslim vrienden
Op donderdag 13 maart 2003 00:07 schreef schatje het volgende:
Gemarteld omdat ie homosexueel is, schandalig.
en maar klagen dat ze zelf onderdrukt worden
quote:In mijn ogen is een beetje orthodox al superorthodox. Denk je dat die partijen die jij 'te orthodox' noemt, zo homo-vriendelijk zijn?
Op donderdag 13 maart 2003 12:17 schreef I.R.Baboon het volgende:Nou ja, in het nieuwe kabinet zitten alvast geen superorthodoxe partijen (nog steeds wel te orthodox, maar goed)
quote:schop,schop,bla,bla,bla,tuurlijk
Ja dat is inderdaad tekenend; Israël stopt ze liever in een palestijnse ghetto.
quote:Nee, natuurlijk niet. Maar ja, tel je zegeningen en wees blij met de iets mindere strengheid.
Op donderdag 13 maart 2003 12:22 schreef SCH het volgende:[..]
In mijn ogen is een beetje orthodox al superorthodox. Denk je dat die partijen die jij 'te orthodox' noemt, zo homo-vriendelijk zijn?
En tja, het is een dooddoener, maar 50 jaar zou een Gay Pride in NL waarschijnlijk nog fanatieker aangepakt zijn dan nu in Israël. Dus misschien over 50 jaar...
quote:Zelfs Nederland doet het, maar dat wil niet zeggen dat het van andere landen minder fout is. Seksuele geaardheid wordt maar al te vaak niet als een reden gezien om mensen asiel te verlenen terwijl de personen in kwestie groot gevaar kunnen lopen.
Op donderdag 13 maart 2003 12:20 schreef BAZZA het volgende:Waarom doet Duitsland dat? da's ook een homo-tolerant land.
Heeft Israel die mensen uitgezet dan want dat zeg jij nu, dan mag je ook met een bron komen want tot nu toe is het gewoon een leugen.
Ga je weer neuken met mieren? Het openeningsbericht spreekt toch voor zich.
quote:Als het zo doorgaat in Israel als nu dan hou ik mijn hart vast. De mensen die het land verlaten zijn juist de liberalen. Voor de rest heb je wel gelijk maar dan klopt het dus niet dat mensen hier beweren dat Israel zo'n enorm homo-vriendelijk land is.
Op donderdag 13 maart 2003 12:23 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ja, tel je zegeningen en wees blij met de iets mindere strengheid.
En tja, het is een dooddoener, maar 50 jaar zou een Gay Pride in NL waarschijnlijk nog fanatieker aangepakt zijn dan nu in Israël. Dus misschien over 50 jaar...
quote:Inderdaad, wat een achterlijke club zeg die pallestijnen
Op donderdag 13 maart 2003 12:24 schreef SCH het volgende:Het openeningsbericht spreekt toch voor zich.
quote:Ik snap je niet? Israel zet ze toch uit. Dat de Palestijnse autoriteiten fout zijn op dat punt, is geen nieuws. Daarom zou Israel die mensen toch onderdak moeten bieden of zie je dat anders?
Op donderdag 13 maart 2003 12:26 schreef BAZZA het volgende:[..]
Inderdaad, wat een achterlijke club zeg die pallestijnen
quote:Het is weer typisch een kwestie van hoe je het bekijkt. Naar westerse maatstaven (waar Israël min of meer onder valt) is het zeker niet homo-vriendelijk. Maar vergeleken met de omliggende landen (zelfs in egypte, dat toch relatief tolerant is voor een arabisch land, zijn vorige week nog 13 homo's opgepakt omdat ze sex hadden) wel.
Op donderdag 13 maart 2003 12:26 schreef SCH het volgende:[..]
Als het zo doorgaat in Israel als nu dan hou ik mijn hart vast. De mensen die het land verlaten zijn juist de liberalen. Voor de rest heb je wel gelijk maar dan klopt het dus niet dat mensen hier beweren dat Israel zo'n enorm homo-vriendelijk land is.
quote:Oh ja - dat is waar. Vergeleken bij Saoedi-Arabie zijn de Palestijnen weer engelen. Dat is natuurlijk geen maatstaf. Israel vergelijkt zichzelf ook voortdurende met de Westerse maatschappij. En in mijn beleving ben je een onvolwassen land als je homoseksuelen discrimineert. En dat zijn er echt wel wat meer dan Israel hoor, da's lang niet de ergste. Er worden nog steeds veel homo's gediscrimineerd in allerlei 'moderne' landen - waar bij de VS voorop loopt, maar dan zal ik wel weer een VS-basher zijn.
Op donderdag 13 maart 2003 12:28 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het is weer typisch een kwestie van hoe je het bekijkt. Naar westerse maatstaven (waar Israël min of meer onder valt) is het zeker niet homo-vriendelijk. Maar vergeleken met de omliggende landen (zelfs in egypte, dat toch relatief tolerant is voor een arabisch land, zijn vorige week nog 13 homo's opgepakt omdat ze sex hadden) wel.
Dan vind IK het niet zo gek dat je als jongere je buik vol hebt van de hele politiek.
[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 13-03-2003 12:48]
quote:Net als terugsturen naar de hel helaas.
Op donderdag 13 maart 2003 12:45 schreef GEsTOoRD het volgende:
Iemand vervolgens om zijn sexuele voorkeur, echt idioot gewoon. Maarja, het gebeurd over de hele wereld helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |