abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:03:16 #1
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_9077321
Ik heb eigenlijk een heel kort en klein vraagje,
Waarom is het de laatste tijd toch zo dat iedereen hier in r&p
elkaar onderuit probeert te halen?
elkaar probeert te pakken op zwakheden die waarschijnlijk juist heel erg moeilijk zijn om bloot te geven..
Ik vind het de laatste tijd echt heel erg worden... en vraag me eigenlijk af waar het voor nodig is?
Ik heb het niet over alle goedbedoelde adviezen...
echt goedbedoelde adviezen maar om ronduit kwetsende lullige opmerkingen...
Dit is ook niet bedoeld als rel-topic, en als dat het wel word mag hij ook gelijk op slot want dan is mn vraag natuurlijk gelijk bevestigd....
I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:03:41 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9077330
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_9077362
pi_9077377
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee, zodat de posters hier hun eigen zwakheden in kunnen zien - en daar vervolgens wat aan kunnen doen -...

.

[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 12-03-2003 23:06]

Is it washable?
pi_9077387
Met als gevolg dat anderen niet meer persoonlijke dingen in R&P posten,
waarom iemands zwakheden gebruiken om iemand mee onderuit
te halen.. ik vraag het me inderdaad ook af..

pi_9077418
omdat sommigen (die niet vaak in R&P komen) het leuk vinden om sommigen af te zeiken en denken dat dit forum voor de fun is of internet een plaats is waar je iedereen mag afzeiken en zeggen wat je wilt omdat je die andere persoon toch niet kent.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:06:50 #7
33952 racoon2002
pi_9077434
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:05 schreef Uncle_Sam het volgende:
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee...

.

Goed, dus als je je eigen zwakheden erkent, er mee probeert om te gaan.. wat moeite kost, maar je doet je best...
waarom moeten andere mensen je dan onderuit halen? ipv je positief te beinvloeden?
I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:07:00 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9077442
quote:
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee...

.

Je hoeft niet altijd emt de botte bijl te hakken om je standpunt duidelijk te maken en een mens zal nooit zijn eigen zwakheden in gaan zien als jij ze blijft voorkauwen, dat moet hij/zij zelf gaan ondervinden...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_9077452
Het valt mij ook vaak op ja. Ook alle en en die men meent te moeten plaatsen, alsof je niet gewoon je mening kunt geven zonder een ander af te zeiken.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:07:52 #10
33952 racoon2002
pi_9077471
quote:
Een mens verdient 't predikaat 'mens-zijn' niet, alvorens hij zijn eigen zwakheden inziet. Dat is mijn adagium. Daarom help ik af en toe een handje mee, zodat de posters hier hun eigen zwakheden in kunnen zien - en daar vervolgens wat aan kunnen doen -...

.

Goed nog een x, waarom dan op een ronduit lullige kwetsende manier?
Kan het niet met respect?
pi_9077497
Lekker makkelijk.
Lekker anoniem.
Stoer doen.
Het nadeel van internet, zeker in R&P of andere gevoelige kwesties

En bedenk ; het zegt veel over die persoon, niet over jezelf.

pi_9077502
Uiteraard mag er tegengas worden gegeven en kritiek en hoef je niet alleen maar meeleefposts erneer te zetten maar dat hoeft niet op zo'n kwetsende manier.

Als iemand tegen je zegt dat je een psych nodig hebt dan komt dat niet echt ondersteunend over vind je wel?

Als je diezelfde mededeling anders verpakt dan is er niks aan de hand.

pi_9077529
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:08 schreef Bluezz het volgende:
Lekker makkelijk.
Lekker anoniem.
Stoer doen.
Het nadeel van internet, zeker in R&P of andere gevoelige kwesties

idd
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:10:09 #14
33952 racoon2002
pi_9077543
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:08 schreef Bluezz het volgende:
knip

Applaus, absoluut mee eens...
Maar toch de beweegredenen? waarom kunnen andere mensen zich niet een klein beetje inhouden... of een beetje respect opbrengen?
pi_9077572
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:07 schreef racoon2002 het volgende:

[..]

Goed nog een x, waarom dan op een ronduit lullige kwetsende manier?
Kan het niet met respect?

In mijn optiek ben ik nooit kwetsend. Aangezien ik mogelijkerwijs vaak met ietwat labielere wezens op dit forum in aanraking kom, wordt het minste geringste al snel bestempeld als zijnde een beschimping. Zo is mijn feedback gewoon.
Is it washable?
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:11:09 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9077573
De beweegredenen: arrogantie.
Zichzelf beter voelen dan de ander en dus zijn/haar levensstijl maar afzeiken...
  Nerd met benen woensdag 12 maart 2003 @ 23:11:31 #17
18073 miss_bleu
pi_9077584
Tegengas kan af en toe heel goed zijn. Even terug met je voeten op de aarde. Maar wat ik hier op het ogenblik merk is dat iedereen het nog leuk vind ook om enorm lullige grapjes te maken in serieuse topics. De meest lullige en botte opmerkingen komen eruit.

Zijn het wel users die weten dat sommige er echt alles uitgooien in R&P? Zijn het users die wel weten hoe het hier er eigenlijk aan toe gaat in R&P?

Denk ut niet, die hadden namelijk dan wel iets meer respect voor een ander gehad.

pi_9077615
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:10 schreef racoon2002 het volgende:

Applaus, absoluut mee eens...
Maar toch de beweegredenen? waarom kunnen andere mensen zich niet een klein beetje inhouden... of een beetje respect opbrengen?

Omdat er IRL veel te weinig over gevoelens en normale waarden en normen gesproken wordt in de gezellige huiskamers of in die eenzame zolderkamertjes van tegenwoordig waar vaak een pc staat.
M.a.w. kwak hier alles neer, geen hond die er naar kraait.
Hoogstens kwets je er iemand mee..maar dat blijkt niet erg te zijn
Ik vind het een hele foute ontwikkeling, IRL en hier op internet.

Maar ik blijf optimistisch en hoop dat er genoeg normaals tussen blijft posten

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 12-03-2003 23:14]

pi_9077626
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Zo is mijn feedback gewoon.

Dan moet je je feedback maar eens misschien aan de situatie aanpassen.
pi_9077658
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef miss_bleu het volgende:
Tegengas kan af en toe heel goed zijn. Even terug met je voeten op de aarde. Maar wat ik hier op het ogenblik merk is dat iedereen het nog leuk vind ook om enorm lullige grapjes te maken in serieuse topics. De meest lullige en botte opmerkingen komen eruit.

Zijn het wel users die weten dat sommige er echt alles uitgooien in R&P? Zijn het users die wel weten hoe het hier er eigenlijk aan toe gaat in R&P?

Denk ut niet, die hadden namelijk dan wel iets meer respect voor een ander gehad.

Ja, die zijn er wel..
Maar dat worden er steeds minder omdat zij er vaak ook de dupe van worden
of de sfeer in R&P niet meer leuk/prettig vinden..
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:13:57 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9077673
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:11 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

In mijn optiek ben ik nooit kwetsend. Aangezien ik mogelijkerwijs vaak met ietwat labielere wezens op dit forum in aanraking kom, wordt het minste geringste al snel bestempeld als zijnde een beschimping. Zo is mijn feedback gewoon.

Arrogantie dus, want je bent blind voor het feit dat mensen er soms niet op zitten te wachten...
pi_9077678
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:04 schreef heaven7 het volgende:

Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:14:43 #23
33952 racoon2002
pi_9077693
En toch is het iets van de laatste tijd!
Ik vond het echt eerst een stuk minder...
Merk ook, en denk niet als enige dat eigenlijk de vaste r&p ers achterwege blijven en weinig tot nix posten...
Ik vraag me af of dat het doel is?
Gewoon lekker rellen, kijken tot hoever je kunt gaan?
Daarom is het denk ik ook noodzaak dat er snel weer een r&p mod bij komt, nix ten nadele van ripley, zo bedoel ik het absoluut niet, maar iemand die zich er weer voor inzet om het te maken zoals het was...
Frisse wind zeg maar...
pi_9077694
Het irritantste vind ik mensen die onder het mom 'ik ben gewoon eerlijk' de meest botte en kwetsende opmerkingen neerzetten, alsof ze het verschil niet zien tussen eerlijk en bewust kwetsend. Ik heb ook altijd mijn twijfels bij de motieven van die mensen, ik heb nooit het idee dat het ze er werkelijk om te doen is om iemand te helpen, maar dat ze het gewoon leuk vinden om iemand te stangen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9077735
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:14 schreef Angeles het volgende:
Het irritantste vind ik mensen die onder het mom 'ik ben gewoon eerlijk' de meest botte en kwetsende opmerkingen neerzetten, alsof ze het verschil niet zien tussen eerlijk en bewust kwetsend. Ik heb ook altijd mijn twijfels bij de motieven van die mensen, ik heb nooit het idee dat het ze er werkelijk om te doen is om iemand te helpen, maar dat ze het gewoon leuk vinden om iemand te stangen.
je hebt eerlijk zijn en subtiliteit. Die moet je combineren. Sommigen vinden het inderdaad leuk om zout in wonden te strooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')