Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...
Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..
En kraak gankstarap niet af omdat jij je nou toevallig niet kan voorstellen dat er ook nog een wereld is buiten Bloemendaal...
quote:Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...
Alsof we hier in Nederland gangsta's en ghetto's hebben...
Ga toch spelen man.
Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...
[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:29]
quote:En jij kunt het wel??? rite.
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef MikeF het volgende:[..]
Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...
Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...
Je bent te veel bezig te generaliseren, "rijkeren" luisteren naar RUNDMC, "armeren" naar Ganstarap...... geloof je het zelf, joh?
quote:Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
Op woensdag 12 maart 2003 22:28 schreef Zander het volgende:
Ja, wat is er eigenlijk mis met gasten die stoer rappen over hoe ze dope dealen en elkaar voor hun flikker zullen schieten? Is toch lachen? Nou heb ik zelf twee jaar in een pauperwijk op de Antillen gewoond in plaats van in Bloemendaal, en als je die shit voor je eigen deur ziet gebeuren, dan heb je helemaal de behoefte niet meer om dat ook nog op de plaat te gaan beluisteren. Raar he?
quote:Gek, ik heb het ook over mensen die over hiphop oordelen, terwijl ze niet echt in de positie zijn om iets te kunnen afkraken....
Op woensdag 12 maart 2003 22:31 schreef MikeF het volgende:[..]
Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
quote:ik bedoel maar
ganksta
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:35]
Dat die gangster rap over GELD/DRUGS & WIJFEN gaat, ga ik wel in mee, kijk eens naar de clips op tv, ze moeten allemaal een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud hebben anders tellen ze niet mee, en dat laten ze blijken ook.
Rap is het voortbrengen van een mening, en dit duidelijk uitten. Ikzelf luister het liefst naar Nederlandstalige HIPHOP, omdat deze nog een text met bedoeling heeft, die ik in de USA niet kan vinden (ook omdat ik die taal niet perfect beheers moet ik zeggen). Een stukje herkenning van de texten die je raken, ik kan me dus goed voorstellen dat de texten over "een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud" mensen niet aanspreekt, maar verwoord het dat goed, en zeg niet dat het slecht is, en ga niet vergelijken met toen de hiphop deze caracterestieken nog niet had. Nederlandse hiphop brent texten uit de maatschappij hier, en spreekt mij daarom veel meer aan, als die "GANGSTA SHIT"
quote:? What the fuck is daar mis mee?
Op woensdag 12 maart 2003 22:34 schreef Kwark het volgende:
yo thughomie, U gotta learn 2 write be4 ya learn 2 brawl, aaaight?
[..]ik bedoel maar
En wat heeft het met mijn punt te maken?
[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:36]
quote:Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als je dat nou eens hier doet Hiphop Central I The Jump Off dan hoeft er niet iedere keer een nieuw topic geopend te worden en hoeven we niet iedere keer dezelfde discussie te voeren in verschillende topics
En Dr.Droxz heeft het helemaal begrepen
quote:die k is daar mis mee
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef MikeF het volgende:[..]
? What the fuck is daar mis mee?
quote:had je een punt dan?
En wat heeft het met mijn punt te maken?
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:40]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-03-2003 22:46]
quote:Toch wel jammer dat je niet met tegenargumenten komt op de "negatieve reacties".
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:[..]
Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
quote:Maar in de meeste topics wordt toch vaak over hetzelfde gediscusieerd (zie recente topics over 50 Cent, 2PAC & Eminem)
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
quote:Ik ben zelf diep geintereseerd in de NL hiphop, dus kan wel redelijk meepraten denk ik, maar thanxz dude
quote:Reageer dan ook niet!
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef CIXX het volgende:
hip hop SUX BIG TIME!!!!:r:r
quote:Sorry, maar er reageren ik weet niet hoeveel mensen binnen een paar minuten, misschien heb ik jou puntje even gemist.... of vond ik het gewoon niet de moeite waard, want ik generaliseer helemaal niet...
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef SliderTPP het volgende:[..]
Toch wel jammer dat je niet met tegenargumenten komt op de "negatieve reacties".
[Dit bericht is gewijzigd door WcB0rSt3l op 12-03-2003 22:48]
waar of niet waar ?
quote:Waarom? Ik heb die spelling met die k niet zelf bedacht hoor... bovendien is die net zo fout als "gangsta" want het is namelijk officieel "gangster" maar dat wist jij zeker al wel, bijdehandje?
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef Kwark het volgende:
die k is daar mis mee
quote:juist.. het is alleen dat er zoveel van die nummers gemaakt worden zodat niemand het meer wat interesseert... wat trouwens niet wil zeggen dat het nergens over gaat of geen goede muziek is..
Op woensdag 12 maart 2003 22:43 schreef MikeF het volgende: Je kan wel roepen he wat saai het gaat weer over schieten en wijfen, maar het is wel de shit zoals mensen het meemaken... ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wanneer er op het nieuws is dat er ergens in China weer een mijn is ingestort en er 200 doden zijn en iemand denkt "gaap, alweer" en een ander net op zet... Die shit gebeurt, en omdat je je er toevallig niet mee identificeert, betekent dat niet dat het minder goed is dan een nummer over "Potholes in my lawn" of Parents die just don't understand-en... of adidas schoenen....
quote:Uh, waar.
Op woensdag 12 maart 2003 22:48 schreef Dr.Droxz het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat de hele HIPHOP daar ingestord is, en dat het allemaal (okay, bijna allemaal) gaat om de centjes, het commercieel maken van muziek. (commerciel=als eerst doelstelling hebbend geld verdienen, staat in het woordenboek). Het is jammer, dat mensen en platenmaatschappijen geld boven kwaliteit zien!waar of niet waar ?
Hoewel geld en kwaliteit ook hand ik hand kunnen gaan.
quote:Ja, maar komt het erover schrijven voort uit de drang om, als een waar kunstenaar, datgene wat er in je leeft uit te drukken in muziek? Of is het gewoon een kwestie van give the public what they want.
Op woensdag 12 maart 2003 22:43 schreef MikeF het volgende:
Ik snap op zich het punt van die mensen die 50 cent enzo afkraken wel, ik luister zelf ook naar El-P en shit omdat die teksten gewoon inspirerender zijn, maar het is wel... het is wel echt. Je kan wel roepen he wat saai het gaat weer over schieten en wijfen, maar het is wel de shit zoals mensen het meemaken... ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wanneer er op het nieuws is dat er ergens in China weer een mijn is ingestort en er 200 doden zijn en iemand denkt "gaap, alweer" en een ander net op zet... Die shit gebeurt, en omdat je je er toevallig niet mee identificeert, betekent dat niet dat het minder goed is dan een nummer over "Potholes in my lawn" of Parents die just don't understand-en... of adidas schoenen....
Bij acts als the Roots of Arrested Development bespeur ik veel meer oprechtheid dan bij mannetjes als Nas of Biggie.
Eminem trouwens ook, dat vind ik wel degelijk een Artiest.
quote:inderdaad.
Op woensdag 12 maart 2003 22:48 schreef MikeF het volgende:[..]
Waarom? Ik heb die spelling met die k niet zelf bedacht hoor... bovendien is die net zo fout als "gangsta" want het is namelijk officieel "gangster" maar dat wist jij zeker al wel, bijdehandje?
quote:ik probeer helemaal niet af te kraken , maar in het lijstje van de gemmiddelde fok! 'hiphop' fan(no offence) komen Xzibit , Snoop , 2pac , Dr Dre , Eminem en sinds kort 50 Cent voor , niet dat ik er problemen mee heb , maar ik vraag mij persoonlijk vaak af of zie niet meer luisteren dan dat , en als je er dan een beetje op door gaat vragen komen er ook andere namen uit , en dat is wat ik wil weten , aangezien ik dan ook kan zien of ze er ook echt naar 'luisteren'
Op woensdag 12 maart 2003 22:43 schreef MikeF het volgende:
Ik snap op zich het punt van die mensen die 50 cent enzo afkraken wel, ik luister zelf ook naar El-P en shit omdat die teksten gewoon inspirerender zijn, maar het is wel... het is wel echt. Je kan wel roepen he wat saai het gaat weer over schieten en wijfen, maar het is wel de shit zoals mensen het meemaken... ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als wanneer er op het nieuws is dat er ergens in China weer een mijn is ingestort en er 200 doden zijn en iemand denkt "gaap, alweer" en een ander net op zet... Die shit gebeurt, en omdat je je er toevallig niet mee identificeert, betekent dat niet dat het minder goed is dan een nummer over "Potholes in my lawn" of Parents die just don't understand-en... of adidas schoenen....
quote:Helemaal mee eens!
Ja, maar komt het erover schrijven voort uit de drang om, als een waar kunstenaar, datgene wat er in je leeft uit te drukken in muziek? Of is het gewoon een kwestie van give the public what they want.Bij acts als the Roots of Arrested Development bespeur ik veel meer oprechtheid dan bij mannetjes als Nas of Biggie.
quote:Uhuh.. en Extince heeft vast ook 4 meiden op een dag??
Op woensdag 12 maart 2003 22:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het grappige is alleen dat de meeste Gangsta Rappers nog nooit iemand hebben neergeschoten of zelf zijn neergeschoten. Ze creeeren een schijnwerkelijkheid, want het is als blanke best mogelijk om door Watts, Compton of Harlem heen te rijden zonder direct neergeschoten te worden. (Zie hier uw levende bewijs) Er heerst zeker wel veel criminaliteit, maar lang niet zoveel als die gasten doen geloven. Image = Everything en daar kan ik me wel eens aan ergeren, als dat niet mag, tough luck!
Het is niet verkeerd om een lied te maken over iets wat je niet echt hebt meegemaakt.. en dat gebeurt heus niet alleen in de hip-hop of nog specifieker, de gansta-rap...
gewone popliedjes gaan er ook over..
quote:Hiphop is inderdaad de laatste jaren commercieler geworden (hiphop is een hype) maar dat haalt niet weg dat de "echte" hiphop altijd echt is gebleven. Dat ventjes als Eminem anders zijn gaan schrijven dermate hun kans op $$$ groter werd, heeft niets te maken met het GEHEEL hiphop. Denk aan groepen als Gang Starr die nog steeds goede tracks maken ongeacht van de verkoopcijfers. Wat ik dus bedoel te zeggen is: hiphop op televisie is altijd commercieel,
Op woensdag 12 maart 2003 22:48 schreef Dr.Droxz het volgende:
Maar je moet wel toegeven dat de hele HIPHOP daar ingestord is, en dat het allemaal (okay, bijna allemaal) gaat om de centjes, het commercieel maken van muziek. (commerciel=als eerst doelstelling hebbend geld verdienen, staat in het woordenboek). Het is jammer, dat mensen en platenmaatschappijen geld boven kwaliteit zien!waar of niet waar ?
quote:Precies, het zal allemaal best oprecht bedoeld zijn, maar al die gangster-praat is gewoon clichematig geworden. Ga maar eens met iemand die niets heeft met hiphop praten en.. het eerste wat mensen zeggen is: "oh ja, dat zijn die gasten die elkaar overhoop schieten en bla bla bla". Het geeft het hele genre ook gewoon een slechte naam, naar mijn mening.
Op woensdag 12 maart 2003 22:49 schreef Cylvia het volgende:
juist.. het is alleen dat er zoveel van die nummers gemaakt worden zodat niemand het meer wat interesseert...
DeLaSoul, A Tribe Called Quest en Run DMC maken positieve hiphop, weten hun teksten beter te plaatsen en zijn daarbij 10x intelligenter dan die rioolratten die zich naar de top hebben gewerkt door 200x het woordt bitch in je teksten te gebruiken...
quote:Dat ben ik wel gedeeltelijk me je eens.
Hiphop is inderdaad de laatste jaren commercieler geworden (hiphop is een hype) maar dat haalt niet weg dat de "echte" hiphop altijd echt is gebleven. Dat ventjes als Eminem anders zijn gaan schrijven dermate hun kans op $$$ groter werd, heeft niets te maken met het GEHEEL hiphop. Denk aan groepen als Gang Starr die nog steeds goede tracks maken ongeacht van de verkoopcijfers. Wat ik dus bedoel te zeggen is: hiphop op televisie is altijd commercieel,
maar onder die commerciele laag zit nog een hele grote groep echte hiphop.
quote:Nee, maar schrijven over vrouwen en over het uitmoorden van je vijanden zijn heel andere dingen. Iedereen moet een zeker gevoel voor verantwoordelijkheid nemen voor z'n texten. Vergeet niet dat je als artiest toch een voorbeeld functie hebt! Dat klinkt heel belegen, dat weet ik, maar het mag niet nderschat worden. Er gebeuren meer dingen in het leven dan sex, geweld en drugs, zelfs in de ghetto's, maar dat levert minder geld op...
Op woensdag 12 maart 2003 22:59 schreef Cylvia het volgende:[..]
Uhuh.. en Extince heeft vast ook 4 meiden op een dag??
......en Julio Iglesias dannnnnn???...... hahahaHet is niet verkeerd om een lied te maken over iets wat je niet echt hebt meegemaakt.. en dat gebeurt heus niet alleen in de hip-hop of nog specifieker, de gansta-rap...
gewone popliedjes gaan er ook over..
quote:heel mooi verwoord vind ik, positieve HIPHOP
*Gangsterrap door mensen die al 20x binnen zijn maakt geen indruk, en heeft totaal geen inhoud, maatschappijkritische teksten hebben maar je 'brothers' in het ghetto achterlaten en nu met je nieuwe nep vrienden helemaal kapot drinken aan champagne is niet hardcoreDeLaSoul, A Tribe Called Quest en Run DMC maken positieve hiphop, weten hun teksten beter te plaatsen en zijn daarbij 10x intelligenter dan die rioolratten die zich naar de top hebben gewerkt door 200x het woordt bitch in je teksten te gebruiken...
quote:Ik was net even via WcB0rSt3l aan het lullen (want ik had nog geen fok account), maar JUIST het feit dat je het niet ziet is voor veel echte hiphop fans goed. Het klinkt vrij raar, maar er is binnen de underground van hiphop simpelweg afkeer tegen de MTV-rappers zoals velen genoemd wordt. Als je een gemiddelde hiphop fan vraagt wat ie van Eminem vindt, zal hij aan jou vragen "nu of vroeger?".
Op woensdag 12 maart 2003 23:02 schreef Dr.Droxz het volgende:[..]
Dat ben ik wel gedeeltelijk me je eens.
Natuurlijk blijven er wel groepen waar je de "ware hiphop" nog in hoord, maar uit mijn ogen blijkt dat dat er niet veel meer zijn, in vergelijking met wat je op tv ziet toch ?
Dat gaat niet alleen om het "player-haten" (dus het haten van succes) maar de stijl van de raps die op TMF/MTV komen. Hooguit Nas en Jay-Z zijn nog wel te doen (ook al is God's Son, het album van Nas, geen banger ofzo).
Binnen hiphop fans zijn juist groepen zoals Dilated Peoples, Gang Starr, Group Home, etc etc nog steeds de shit, en die zie je nooit op MTV/TMF - en dat is misschien wel zo leuk ook.
quote:Helemaal mee eens dude!
Binnen hiphop fans zijn juist groepen zoals Dilated Peoples, Gang Starr, Group Home, etc etc nog steeds de shit, en die zie je nooit op MTV/TMF - en dat is misschien wel zo leuk ook.
quote:Helemaal gelijk in... maar op sommige momenten wil het publiek gewoon wat anders..
Op woensdag 12 maart 2003 23:02 schreef reem het volgende:
*Gangsterrap door mensen die al 20x binnen zijn maakt geen indruk, en heeft totaal geen inhoud, maatschappijkritische teksten hebben maar je 'brothers' in het ghetto achterlaten en nu met je nieuwe nep vrienden helemaal kapot drinken aan champagne is niet hardcoreDeLaSoul, A Tribe Called Quest en Run DMC maken positieve hiphop, weten hun teksten beter te plaatsen en zijn daarbij 10x intelligenter dan die rioolratten die zich naar de top hebben gewerkt door 200x het woordt bitch in je teksten te gebruiken...
Ok, je hebt zowiezo natuurlijk een eigen smaak en stijl waarvan je houdt.. maar feit is, de massa gaat op het moment gewoon voor commercieel, en als je daar je grof geld mee kan verdienen...why not??
..wil niet zeggen dat ik er zo over denk maar ik kan het me wel voorstellen iig.....
quote:Het gebeurd, maar dan snap je ook het hele "gevoel" van hiphop niet. Hiphop draait om respect en origineel proberen te wezen. Ghostwriten (je tekst door iemand anders laten schrijven) is gewoon compleet ongeaccepteerd. Als ook maar bekend zou worden dat iemand als Nas een ghostwriter zou hebben, zou hij in de grond gestamd worden. Overigens, bijna niemand produceerd z'n eigen nummers (Eminem sporadisch, Dr. Dre ook wel - maar om z'n beats nou spectaculair te noemen..)
Op woensdag 12 maart 2003 23:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als je het statement 'Keeping it real' geloofd , kan je uberhaupt 99% van de hiphop afschrijven , denk je nou echt dat iemand die al tonnen tot miljoenen verdient op zijn contract , het nog 'real' houdt , neej die zou net zolang goedverkop[ende shit produceren totdat de consumenten het zat zijn , een 'artiesten' carriere duurt niet zo lang en bij je latere albums moet je het toch hebben van je 'trouwe' fans , ik geef veel gasten gewoon groot gelijk , dat ze naar een antal jaar op b en c-podiums gestaan te hebben nu op a-podia gaan staan om geld te verdienen , dat moet iedereen toch een xtje , en als iemand hier de kans zou krijgen om binnen een tijd van een jaar of 3 een paar miljoentjes op je bankrekening te hebben , zouden ze dat toch ook doen, ookal moet je ff nummers rappen die jezelf niet geproduceerd/geschreven hej ?
Zolang je er geen last van hebt (je buurman die om 4u snachts kei harde techno draait is niet geweldig bijvoorbeeld) is er toch nix aan de hand?
Probeer elkaar te begrijpen en repsecteers elkaars muziek keuze
quote:hmmz herrinner jij je ook niet de no-limit hype waardoor verschillende personen opeens goude kettingen gingen dragen en naar alle albums die Master P geproduceerd had gingen luisteren luisteren , dat is wel 'hip hop' maar zo amateuristisch dat die DJ's/producers van Beats By The Pound naar mijn mening niet niet veel meer waren dan een paar magix 'programmeurtjes' , maar het verkocht wel goed , totdat master p ook dacht dat hij met het zelfde budget goed verkopende films kon maken.....
Op woensdag 12 maart 2003 23:12 schreef HovaCarlito het volgende:[..]
Het gebeurd, maar dan snap je ook het hele "gevoel" van hiphop niet. Hiphop draait om respect en origineel proberen te wezen. Ghostwriten (je tekst door iemand anders laten schrijven) is gewoon compleet ongeaccepteerd. Als ook maar bekend zou worden dat iemand als Nas een ghostwriter zou hebben, zou hij in de grond gestamd worden. Overigens, bijna niemand produceerd z'n eigen nummers (Eminem sporadisch, Dr. Dre ook wel - maar om z'n beats nou spectaculair te noemen..)
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 12-03-2003 23:22]
quote:Punt.
Op woensdag 12 maart 2003 23:20 schreef Dr.Droxz het volgende:
Om het algemeen te houden :
Hiphop kent veel kanten, commercieel en niet commerciel.
Het is net wat je raakt, commercieel heeft naar mijn mening geen diepgang in de texten, niet commercieel is naar mijn mening meer gericht op de puurheid, minder gericht op wat de mensen willen, dus hebben vaker een vaste groep luisteraars, en daar doen de "real" rappers het voor. Dat mensen de texten herkennen, een stukje herkenning uit de maatschapij
quote:Daar heb je een goed punt, maar als de fans zich zouden verenigen om zich tegen dit soort rip-offs te verzetten, dan zou er veel minder bagger verschijnen, maar dit is ijdele hoop dat weet ik
Op woensdag 12 maart 2003 23:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als je het statement 'Keeping it real' geloofd , kan je uberhaupt 99% van de hiphop afschrijven , denk je nou echt dat iemand die al tonnen tot miljoenen verdient op zijn contract , het nog 'real' houdt , neej die zou net zolang goedverkop[ende shit produceren totdat de consumenten het zat zijn , een 'artiesten' carriere duurt niet zo lang en bij je latere albums moet je het toch hebben van je 'trouwe' fans , ik geef veel gasten gewoon groot gelijk , dat ze naar een antal jaar op b en c-podiums gestaan te hebben nu op a-podia gaan staan om geld te verdienen , dat moet iedereen toch een xtje , en als iemand hier de kans zou krijgen om binnen een tijd van een jaar of 3 een paar miljoentjes op je bankrekening te hebben , zouden ze dat toch ook doen, ookal moet je ff nummers rappen die jezelf niet geproduceerd/geschreven hej ?
Persoonlijk zou ik het niet doen denk ik, want ik wil alleen beloond worden als ik zelf vind dat ik het verdien, maar daarin ben ik waarschijnlijk een uitzondering
quote:Heel treffend gezegd! helaas lijkt me dit ook zo'n beetje het einde van de discussie
Op woensdag 12 maart 2003 23:20 schreef Dr.Droxz het volgende:
Het is net wat je raakt, commercieel heeft naar mijn mening geen diepgang in de texten, niet commercieel is naar mijn mening meer gericht op de puurheid, minder gericht op wat de mensen willen, dus hebben vaker een vaste groep luisteraars, en daar doen de "real" rappers het voor. Dat mensen de texten herkennen, een stukje herkenning uit de maatschapij
quote:Noem es wat..
Op woensdag 12 maart 2003 23:23 schreef Dr.Droxz het volgende:
zeker geen uitzondering !
(luister eens goede NL hiphop)
quote:die fans komen pas op je af zodra je commercieel gaat , daarvoor heb je die b en c-podia avonden waar max 100 man opafkomen
Op woensdag 12 maart 2003 23:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb je een goed punt, maar als de fans zich zouden verenigen om zich tegen dit soort rip-offs te verzetten, dan zou er veel minder bagger verschijnen, maar dit is ijdele hoop dat weet ik
.
quote:Nou dan noem ik het toch maar ...
Noem es wat..
Luister wel naar Nederlandse hip-hop, maar altijd ruimte voor wat nieuws natuurlijk!!
OSDORP POSSE
Def P only ..
Scilla
Casto
Mach en Jesse
Scores
ABN (belgen)
Warlock (is er inmiddels mee opgehouden)
en zo ken ik er nog wel eenhoop, heb net 17 nederhop cd's besteld
quote:Jij snapt het! (maar een paar van die gasten ken ik niet moet ik zeggen
whut about
II Zwaard
MC Samiro
Opgezwolleetc ?
quote:Ik zag een tijd geleden op tv een paar gasten uit belgie.. 3 gozers, waarvan 2 kaal... volgens mij was het ABN, maar weet het niet helemaal zeker.. maar dat klonk wel goed..
Op woensdag 12 maart 2003 23:29 schreef Dr.Droxz het volgende:[..]
Nou dan noem ik het toch maar ...
OSDORP POSSE
Def P only ..
Scilla
Casto
Mach en Jesse
Scores
ABN (belgen)
quote:Wat vind je dan van de eerste cd van de Ouwerkerk kaffers, die vond ik heerlijk. Ook IIZwaard, Nest en 'T Hof van Commerce vinnik prettig, maar tip hier anders ook wat bands Hiphop Central I The Jump Off
Op woensdag 12 maart 2003 23:29 schreef Dr.Droxz het volgende:Nou dan noem ik het toch maar ...
OSDORP POSSE
Def P only ..
Scilla
Casto
Mach en Jesse
Scores
ABN (belgen)
quote:maakt nix uit , maar ik hej het laatste halfjaar in een jongerencentrum veel jamsessies moeten draaien(achter de bar dan) en daar zaten meerdere hiphop sessies tussen , hej dus ook kunnen zien wat nederhop in 'kan' houden , ik vind het alleen zo jammer dat de meeste mensen de standaard namen opnoemen , terwijl bijv elke 'freestyle' van brainpower het zelfde schijnt te klinken naar mijn gehoor
Op woensdag 12 maart 2003 23:33 schreef Dr.Droxz het volgende:[..]
Jij snapt het! (maar een paar van die gasten ken ik niet moet ik zeggen
quote:Dan ken je Sores waarschijnlijk ook wel, die gast vind ik nou echt heel dope, heb 'm een keer horen freestylen en die gast is echt geniaal!
Op woensdag 12 maart 2003 23:40 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ik noemde lang niet alles hoor,
ik heb net van iets van 12 bands (nederhop) van gasten die ik niet eens ken, ik wil kijken wat die gasten doen en kunnen. Maar JAMSESSIE's zijn cool !
Ikzelf ben meerdere keren naar OSDROP POSSE geweest samen CSATO ed. nou echt geweldig hoe die gasten kunnen freestylen man !
quote:Ik heb ze een keer gehoord over tandenborstels, gehaktballen en 3fm, dat was echt heel erg origineel
Op woensdag 12 maart 2003 23:44 schreef Dr.Droxz het volgende:
zeker weten !
Vooral dat freestylen van scores, DEF p en Casto is echt geweldig, daar krijg ik echt eenkick van!
Staan ze op het podium ..
Waar moeten we over rappen ?
(publiek noemt een hoop dingen)
en ja hoor, 15 min lang, non stop, uit het hoofd ..
quote:Niet dat dat leuk is trouwens.. Niets lijkt meer te kunnen groeien zonder dat die moneymakers er gelijk opduiken en iets kuts van maken
Op woensdag 12 maart 2003 23:59 schreef Dr.Droxz het volgende:
En word steeds dunner ja ...
De HIPHOP daar gaat dood aan de commersie
* kama zet in weemoe nog maar ns een schooly D cd op
quote:Nou ja... de goede hip-hop zal zowiezo blijven bestaan... het is gewoon een hype.. is zo geweest met rock, heavy metal, house hip hop... het kent allemaal z'n ups en downs..
Op woensdag 12 maart 2003 23:59 schreef Dr.Droxz het volgende:
En word steeds dunner ja ...
De HIPHOP daar gaat dood aan de commersie
quote:gedeeltelijk mee eens , daarintegen zijn er in hiphop (net zow als in rock) mensen die 'vernieuwende' stijlen proberen te brengen , probleem is alleen dat als ik die nummers bijvoorbeeld zou draaien in het jongerencentrum draai waar ik vrijwillig werk , dat ik aan de ene kant klachten krijg van rockers die rock willen horen , of van hiphoppers die wel hiphop willen horen , maar alleen dingen die ze kennen (en dat komt al snel neer op (oude) nummers van Snoop , KRS , Lauryn Hill , Cypress etc) niet dat ik dat persoonlijk slecht vind , maar aan de andere kant zou het wel kunnen betekenen dat de muziek die ik goed vind in dat genre zelfs niet kan draaien in een tent , die zichzelf als 'alternatief jongerencentrum' beschouwd , en dan hejjik het ove klantvriendelijkheid tenopzichte van , en niet omdat ik zo graag zou draaien wat ik wil (aangezien ik dat thuis ookwel kan)
Op woensdag 12 maart 2003 23:57 schreef kamagurka het volgende:
T is algemeen bekend dat zoals de rock zijn beste tijd gehad heeft hiphop datzelfde euvel tegemoet staart (al vele jaren..) Waarom? Omdat de innovatie van een genre gewoon is doodgemaakt door commercie en zielige zeikertjes die niet weten waarom een muzieksoort in de eerste plaats fris was.
Dat is de reden dat veel van die oldschool gewoon beter klinkt dan de hiphopnewbies. Betekend niet trouwens dat er helemaal geen frisse sterke nieuwe acts meer bestaan, maar de spoeling is vet dun geworden..
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 13-03-2003 00:08]
quote:edit, zie onder
Op donderdag 13 maart 2003 00:02 schreef Cylvia het volgende:
-ff offtopic, wat is ook alweer de titel van het OP nummer: Ik zat in tram 5 etc.. -
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 13-03-2003 00:08]
quote:Moordenaars
-ff offtopic, wat is ook alweer de titel van het OP nummer: Ik zat in tram 5 etc.. -
quote:Boek heb ik ook
Op donderdag 13 maart 2003 00:10 schreef Dr.Droxz het volgende:
k heb alle cd's van OP
Ben echt een dikke OP fan(heb ook boek ed.)
Je kan hooguit zeggen dat hiphop een soort populariteitscrisisje doorgaat: veel jochies die nog nooit van Group Home hebben gehoord komen naar hiphop feesten waar dan een aantal echte hiphopfans denken "wat de fok doe je hier", maar dat hiphop doodgaat is bullshit, er komen nog genoeg HELE goede CD's uit.
En over dat verhaal dat er geen nieuwe sounds uitkomen: een groot voorbeeld dat het WEL gebeurd zijn The Neptunes, van origine toch echt hiphop-producers. Daarnaast: check maar even andere producers zoals RJD2 - da's echt een totaal andere sound. Natuurlijk heeft hiphop ook leuk het voordeel dat het ook om inhoud (kan) gaat. Zo heb je nog altijd bepaalde groepen die een bepaald "thema" hebben (zie Smut Peddlers, thema hoef ik ik denk niet uit te leggen).
Aanradertje voor vandaag: Non Phixion's "The Future is Now"
Vandaar dat je nu een soort overexposure hebt van (c)rapartiesten zoals Ja Rule, Nelly, DMX etc. Met deze artiesten heb ik niets, maar dan ook helemaal niets!
Ben inmiddels al zo'n 16 jaar hip hop fan en heb dan ook (bijna) de gehele groei en bloei van de rapmuziek in Nederland meegemaakt. Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat Schoolly D (de eerste gangsta rapper ooit!) zijn Filas aantrok, dat de Skinny Boys hun beatbox-kunsten lieten horen op vinyl, dat BDP de South-Bronx op de muzikale hiphop-kaart zetten en dat Mister Magic tapes uit New York goud waard waren!
Waar is die tijd gebleven dat je iedere maandagavond naar de Dutchmasters luisterde, tapedeck op scherp? Lets face it, die tijd is verdwenen, want nogmaals: hiphop has gone mainstream.
Het gevolg hiervan is dat er een hele hoop commerciële hiphop (shitpop) wordt gemaakt en een hele hoop crossover hop (rap-rock, R&B etc.). Rap heeft nu het moment in haar levensfase bereikt waarin ze niet meer weg te denken is uit de hedendaagse muziek en ze zal dan ook nooit meer verdwijnen.
Door de grote exposure van commerciële rapmuziek en de crossover stijlen lijkt het voor de hiphop-puristen (old schoolers) alsof er alleen nog maar bagger op de markt verschijnt, maar natuurlijk is dit niet zo. Sterker nog, er wordt absoluut gezien meer underground hiphop gemaakt dan ooit! Alleen percentueel gezien wordt er t.o.v. de underground releases meer commercieel spul uitgebracht. Underground hiphop dood? Nah, I dont think so! Juist door de populariteit van de commerciële hiphop wordt er een voedingsbodem gecreëerd voor een gezonde underground. Ik zie het bij mn eigen neefjes! Begonnen met Dre, Cube, 2Pac en Eminem, luisteren deze mannetjes nu ook naar Mr Lif, Aceyalone, Dilated Peoples, Swollen Members, Aesop Rock, Buc Fifty etc.
Ik denk dan ook dat de angst dat de echte hiphop softer wordt en dat de underground zal verdwijnen totaal ongegrond is. De underground bloeit als nooit tevoren, forget about all them commercial cats! Feit is dat de pioniersdagen voorbij zijn en nooit meer terug zullen komen, maar hiphop is here to stay!!!!!
Zo, ik ga nu pleite. In old-fashioned hip hop stylee: Audi 5000 Gee!!
Peace!
AA
quote:Dat waren nog eens tijden
Op donderdag 13 maart 2003 09:09 schreef AboruAsli het volgende:
Waar is die tijd gebleven dat je iedere maandagavond naar de Dutchmasters luisterde, tapedeck op scherp? Lets face it, die tijd is verdwenen, want nogmaals: hiphop has gone mainstream.
Goed stukje trouwens, die pioniersdagen hoeven ook niet perse terug te komen, als er maar met respect mee wordt omgegaan. De "artiesten" van tegenwoordig zijn persiflages van zichzelf geworden en dat vind ik triest. Maar het is fijn om te lezen dat velen het met mij eens zijn dat de hiphop van tegenwoordig de "verkeerde" kant op dreigt te gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 13-03-2003 13:14]
En als je hiphop bedoelt, rot dan lekker op naar een topic waar het gaat over muziek die jij wel leuk vindt!
AA
quote:Volgens mij zie ik hem fout, want iig komt er VEEL meer underground uit dan die gare commerciele bullshit. Underground zie je gewoon niet (vandaar de therm underground, duh) maar er komt zekers meer underground uit dan commerciele bullshit.
Sterker nog, er wordt absoluut gezien meer underground hiphop gemaakt dan ooit! Alleen percentueel gezien wordt er t.o.v. de underground releases meer commercieel spul uitgebracht.
En over die pioniersdagen voorbij is ook bs man, qua productie gebeuren er echt wel nieuwe shit binnen de hiphop. Als ik de Arturo remix van Jedi Mind Tricks' "Animal Rap" hoor dan weet ik ook weer genoeg; hiphop heeft nog echt wel nieuwe shit te bieden.
Maar voor de rest ben ik het met je eens. Zoals Evidence zei:
"You ain't hip-hop, you pop; extra popular to little girls,
kids, and the Trenchcoat Mafia" (over Eminem overigens)
[Dit bericht is gewijzigd door HovaCarlito op 13-03-2003 10:15]
quote:Oh nee een type. Wat erg, wat vreselijk, wat een hel.
Op donderdag 13 maart 2003 10:09 schreef AboruAsli het volgende:
Hiphip? Is dat een nieuwe vorm van jodelen?En als je hiphop bedoelt, rot dan lekker op naar een topic waar het gaat over muziek die jij wel leuk vindt!
AA
Rockpuristen die het vreselijk vinden dat men alleen maar Limp Bizkit, Linkin Park of (pakweg) Sum 41 ziet?
Trance-liefhebbers die helemaal gestoord worden dat men dingen in de charts als Lasgo, Sylver of zelfs Jan Wayne als "trance" ziet
En de hiphop.. mensen die niet weten dat er meer is dan Eminem, 2Pac, Puff Daddy (ik noem maar wat hoor) etc..
Het is haast overal hetzelfde verhaal..
quote:Hiphop is zo mainstream geworden als de pest! Snap je m'n zin niet? Je kunt TMF of MTV of welke willekeurige muziekzender niet aanzetten of je ziet wel nummers met hiphop-invloeden! Kids op straat lopen in Fubu en Kani en zelfs het taalgebruik is doorspekt met kreten als dope, phat, dissen etc. Its doesn't get more mainstream than that baby! Hiphop is gewoon veel en veel bekender dan 'back in the days', mede door de gigantische opkomst van R&B.
Hiphop mainstream ? Een KLEIN deel is populair geworden, dat betekend niet dat het "mainstream" is..
Ik snap deze zin niet echt:
quote:Gelukkig wel!
Volgens mij zie ik hem fout, want iig komt er VEEL meer underground uit dan die gare commerciele bullshit. Underground zie je gewoon niet (vandaar de therm underground, duh) maar er komt zekers meer underground uit dan commerciele bullshit.
quote:Zeker heeft hiphop nog genoeg nieuws te bieden! Daar zijn de muziekvorm en haar artiesten flexibel en innovatief genoeg voor. Maar de pioniersdagen zijn toch echt wel voorbij. Daar zijn zelfs gerenommeerde artiesten als Common en De La het over eens. Check Common's 'I used to love her' maar eens. Van een 'schone maagd' is hiphop in veel gevallen verworden tot een geldbeluste hoer (dat is dan ook precies de strekking van dat nummer van Common). Waardoor is dat gekomen? Omdat de commercie de overhand heeft genomen. Hiphop is nu eenmaal een 'easy to milk cashcow'. Maar dat neemt niet weg dat er gelukkig nog een hoop artiesten zijn met liefde voor de kunstvorm die hiphop is en die zwaar innovatief bezig zijn. Respect!
En over die pioniersdagen voorbij is ook bs man, qua productie gebeuren er echt wel nieuwe shit binnen de hiphop. Als ik de Arturo remix van Jedi Mind Tricks' "Animal Rap" hoor dan weet ik ook weer genoeg; hiphop heeft nog echt wel nieuwe shit te bieden.
quote:Word!
Maar voor de rest ben ik het met je eens. Zoals Evidence zei:
"You ain't hip-hop, you pop; extra popular to little girls,
kids, and the Trenchcoat Mafia" (over Eminem overigens)
Later!
AA
quote:Onderbouw dat dan eens met argumenten ipv met loze kreten te gaan smijten. Je mag dat best vinden hoor, maar leg dan eens uit wrom je d'r nix aan vind, want dit staat een beetje dom
Op donderdag 13 maart 2003 11:05 schreef Splackavellie het volgende:
De La Soul vind ik maar kut
Als rapper leven in een wereld met bitches, money en thugs, dan mogen ze het daar over hebben, want als hip hoppers positieve rap maken mag het ook. Meningen verschillen, inderdaad, maar ik word echt heel moe van dat gezeik over gasten die al 15 jaar naar rap luisteren en alles wat nieuw is afzeiken. Tijden veranderen, maar dat hoeft niet slecht te zijn! Jullie lijken wel een stelletje opa's, "vroeger hadden we geen drempels, maar kuilen".
Als er mensen zijn die over M&M of 50 cents willen praten, laat ze dan lekker....Maar nee, het eerst wat ze zeggen is: hij heeft geen content en ze laten alleen horen wat het publiek wil horen...bla bla...vroeger vroeger....Altijd afkraken!
Als laatste ben ik het niet echt eens met wat de topicmaker zegt over het platteland en zo, maar ik begrijp em wel.
Ice -T de enige gangsta rapper????
Heel veel rap nog underground dus niet alleen commercieel!
Nou ik heb weer genoeg gezegd, ik ga weer 2Pac luisteren.
quote:Nog verder terug: de VPRO op de woensdagmiddag...
Waar is die tijd gebleven dat je iedere maandagavond naar de Dutchmasters luisterde, tapedeck op scherp?
quote:A B Ceeya
Zo, ik ga nu pleite. In old-fashioned hip hop stylee: Audi 5000 Gee!!
quote:Dat mag je best vinden, maar lees jij eigenlijk wat wij (de critici) schrijven? Nergens is gezegd dat 2PAC slecht is, alleen dat hij niet de meest geniale rapper aller tijden is. Natuurlijk veranderd hiphop, maar ook binnen de "rapgame" is er kritiek op deze ontwikkelingen, luister bijvoorbeeld maar eens naar Large Professor met Hiphop. Niet iedere vernieuwing is slecht, dat is nooit gezegd! Maar als kwaliteit verloren gaat dankzij de commercie, is dat voor de liefhebber (want dat ben ik zeker) erg vervelend en zolas je kan zien ben ik niet de enige
Op donderdag 13 maart 2003 12:35 schreef Tjam het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de maken van det topics. Ik vind het echt allemaal zwaar gelul van sommige forumgebruikers. Iedere keer als er een topic over HipHop is, kraken ze eerst alle nieuwe en voornamelijk in hun woorden "commerciele" rap af om vervolgens over de "goeie ouwe tijd" te gaan binnen. Over de HipHop, die positief is en met zoveel intelligentie. The Rap Game is gewoon veranderd, er is meer geld in te verdienen, vandaar dat het commercieler wordt. Vind ik ook lachen dat ze zeggen dat rappers hebben "alleen" maar hebben over Geld, drug en vrouwen, waar komt dat "sex, drugs and rock and roll" vandaan....over standaard gesproken, maar das niet erg. Iedereen die shit praat over rappers als Snoop, Dre, Ice Cube of 2Pac, vind ik echt zo fout. Alleen omdat ze muziek maken waar veel mensen van houden, is het fout of alleen op geld gericht? Ga alsjeblieft lekker al je ouwe plaatjes luisteren, maar kap als-je-blieft met zeiken!Als rapper leven in een wereld met bitches, money en thugs, dan mogen ze het daar over hebben, want als hip hoppers positieve rap maken mag het ook. Meningen verschillen, inderdaad, maar ik word echt heel moe van dat gezeik over gasten die al 15 jaar naar rap luisteren en alles wat nieuw is afzeiken. Tijden veranderen, maar dat hoeft niet slecht te zijn! Jullie lijken wel een stelletje opa's, "vroeger hadden we geen drempels, maar kuilen".
Als er mensen zijn die over M&M of 50 cents willen praten, laat ze dan lekker....Maar nee, het eerst wat ze zeggen is: hij heeft geen content en ze laten alleen horen wat het publiek wil horen...bla bla...vroeger vroeger....Altijd afkraken!
Als laatste ben ik het niet echt eens met wat de topicmaker zegt over het platteland en zo, maar ik begrijp em wel.
Heel veel rap nog underground
dus niet alleen commercieel!
Nou ik heb weer genoeg gezegd, ik ga weer 2Pac luisteren.
Ik snap wat je bedoelt en kan er grotendeels wel in mee gaan. Niet alle commerciële rap is slecht en niet alle underground rap is goed. Je moet het in principe per nummer bekijken. Waar veel 'oude' rapfans op doelen met de 'goede oude tijd' is de tijd dat de commercie nog niet zo groot was en hiphop nog relatief nieuwe, 'frisse' en positieve muziek was. De laatste jaren is de teneur binnen de hiphop, helaas, steeds negatiever geworden (met de dood van Biggie en Tupac als trieste dieptepunten). Dat positieve aspect is waar wij oudjes op doelen als we zeggen 'goede oude tijd'. Maar goed, als jij wel houdt van pimps, hoes, Crystal, gats en dollar-rap, dan is dat jouw goed recht! Dat kraak ik ook niet af hoor! Het is alleen niet mijn ding.
quote:Weet je wel hoe lang Dre en Cube al in de muziek zitten? Voor veel hiphop-fans zijn deze gasten al bijna old school hoor!
Iedereen die shit praat over rappers als Snoop, Dre, Ice Cube of 2Pac, vind ik echt zo fout. Alleen omdat ze muziek maken waar veel mensen van houden, is het fout of alleen op geld gericht? Ga alsjeblieft lekker al je ouwe plaatjes luisteren, maar kap als-je-blieft met zeiken!
Ik praat trouwens geen shit over geen van die gasten. Allevier de rappers die je hier noemt overstijgen het bitches en guns-niveau met grote hoogten. Dit zijn allevier artiesten die in hun muziek sociaal-maatschappelijk misstanden aan de kaak hebben gesteld en zijn wel degelijk waardevol (geweest) voor de verdere ontwikkeling van de hiphop cultuur.
Het gaat mij meer om bandwagon-rappers zoals Ja Rule en dergelijke. Die voegen echt niks toe voor mij en vind ik echt helemaal niks. Maar ja, dat is mijn smaak.
Later!
AA
Hier een doordenkertje:
'nietszeggend iets'
Ik zou juist zeggen: 'ietszeggend niets'.
Uitleg:
Door je te profileren als 'niets(zeggend)' (het cliché hiphop mannetje dat we kennen uit de vele kleurige clips) zegt dat juist 'iets' over jezelf (dat je een neppertje bent die voor het grote geld gaat/probeert te gaan).
Sorry, moest ik effe kwijt!
Later!
AA
Ik zeg 2Pac wel ff af, ga ik nu ff "Like it like that" luisteren
quote:Ja, of niet. Iedereen loopt te zeiken dat alleen de commerciele shit te zien is op t.v., ik persoonlijk zou het helemaal niet erg vinden als er meer Gang Starr en dat soort vids getoond zouden worden. Ik bedoel al die gasten maken ook vids en ik zou die dolgraag willen zien.
Underground will never die.
I'm out. Peace!
quote:*AA knikt goedkeurend, geeft Tjam een big up en passt de joint door*
Ik zeg 2Pac wel ff af, ga ik nu ff "Like it like that" luisteren.
quote:"Rollin down the street smoking indo, zipping on gin and juice"
Op donderdag 13 maart 2003 13:29 schreef AboruAsli het volgende:[..]
*AA knikt goedkeurend, geeft Tjam een big up en passt de joint door*
quote:Wat is er voor blanken bedreigend aan muziek over negers die naar nachtclubs gaan en elkaar overhoop schieten?
Op woensdag 12 maart 2003 22:24 schreef MikeF het volgende:
maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..
En wat doet het er toe of je al dan niet al bestond toen een album op de markt kwam?
quote:Ice-T ain't a gangsta, Ice is da King of all Pimps! Big ups for Ice motherfuckin T.
quote:Helemaal eens dude, zoals ik het zelf al vermelde, maar jij bevestigd het nogmaals
Dat mag je best vinden, maar lees jij eigenlijk wat wij (de critici) schrijven? Nergens is gezegd dat 2PAC slecht is, alleen dat hij niet de meest geniale rapper aller tijden is. Natuurlijk veranderd hiphop, maar ook binnen de "rapgame" is er kritiek op deze ontwikkelingen, luister bijvoorbeeld maar eens naar Large Professor met Hiphop. Niet iedere vernieuwing is slecht, dat is nooit gezegd! Maar als kwaliteit verloren gaat dankzij de commercie, is dat voor de liefhebber (want dat ben ik zeker) erg vervelend en zolas je kan zien ben ik niet de enige . Jij mag van mij 2PAC de beste vinden, maar verwacht dat niet van iedereen
quote:Helemaal mee eens!
Op donderdag 13 maart 2003 13:25 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Ja, of niet. Iedereen loopt te zeiken dat alleen de commerciele shit te zien is op t.v., ik persoonlijk zou het helemaal niet erg vinden als er meer Gang Starr en dat soort vids getoond zouden worden. Ik bedoel al die gasten maken ook vids en ik zou die dolgraag willen zien.
p.s. De nieuwe van Gangstarr (Skillz) word nu wel op mtv heeeel soms op mtv gedraaid
Later!
AA
quote:Vaag gezeik over Hiphop? Heb je die titel zelf bedacht? De enige die hier namelijk vagelijk zit te zeuren ben je zelf. Als je zo into-2-pac en de thugs en de bitches bent, dan houd je dat toch lekker voor jezelf, dat ontneemt toch niemand je? AIs jij voor je lol luistert naar verhalen over drugsdeals, afpersing en moord, dan is dat toch prima?
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is...
Daarnaast is het zo dat de mensen die je onderscheidt als verwende, snobistische, blanke polderboys vaak wel hun argument kunnen onderbouwen. Ze komen vaak niet aan met vage subjectieve criteria zoals jij.
Attentie Mike-F: De shit als die van Run DMC, De la Soul, Tribe Called Quest, Eric B & Rakim (nog niet genoemd toch?) en the Roots is (vind ik) beter dan gangsta-rap, omdat het muzikaal interessanter is. De nummers gaan simpelweg niet alleen maar over thugs, bitches, wapens, drugs, moord en bedreiging, waar gangsta rap altijd in vervalt. Het is muzikaler (gebruik van vocalisten, instrumenten e.d.), afwisselender en origineler. Beter al zou daar over gediscussieerd worden.
Eerlijk gezegd vind ik 2-pac een uitzondering op de regel. Hij kan ook gevoelige, intrumentale muziek maken en is daarom gevarieerd.
quote:Om nog maar terug te komen op mijn grote vriend 2Pac. Ik zeg helemaal niet dat hij de beste en geniaalste rapper is van de wereld. Dat zegt ie zelf niet eens (al zeggen veel rapper dat wel van zichzelf). Wat is nou de omschrijving van de beste rapper van de wereld? Iemand die het best verkochte album heeft gemaakt? (Snoop Dogg - DoggyStyle "gemaakt door Dre", bron: http://www.askmen.com/specials/top_200_albums/2b_hip_hop_rap.html) Of zijn er andere aspecten die van belang zijn. Rappers die de meeste albums maken?? Het over het algemeen het beste doen in de top40?? De meeste bekende??Of diegene die we nu nog steeds luisteren na 15 jaar
Op donderdag 13 maart 2003 15:42 schreef ELPablo het volgende:[..]
Vaag gezeik over Hiphop? Heb je die titel zelf bedacht? De enige die hier namelijk vagelijk zit te zeuren ben je zelf. Als je zo into-2-pac en de thugs en de bitches bent, dan houd je dat toch lekker voor jezelf, dat ontneemt toch niemand je? AIs jij voor je lol luistert naar verhalen over drugsdeals, afpersing en moord, dan is dat toch prima?
Daarnaast is het zo dat de mensen die je onderscheidt als verwende, snobistische, blanke polderboys vaak wel hun argument kunnen onderbouwen. Ze komen vaak niet aan met vage subjectieve criteria zoals jij.
Attentie Mike-F: De shit als die van Run DMC, De la Soul, Tribe Called Quest, Eric B & Rakim (nog niet genoemd toch?) en the Roots is (vind ik) beter dan gangsta-rap, omdat het muzikaal interessanter is. De nummers gaan simpelweg niet alleen maar over thugs, bitches, wapens, drugs, moord en bedreiging, waar gangsta rap altijd in vervalt. Het is muzikaler (gebruik van vocalisten, instrumenten e.d.), afwisselender en origineler. Beter al zou daar over gediscussieerd worden.
Eerlijk gezegd vind ik 2-pac een uitzondering op de regel. Hij kan ook gevoelige, intrumentale muziek maken en is daarom gevarieerd.
2Pac heeft heel veel nummers geschreven en ik weet zeker dat veel mensen zijn die zich niet verdiepen, is helemaal toegestaan. Nummer die mij toch onwijs aanspreken:
I aint Mad at cha (over vriendschap)
Dear Mama (gewoon te puur)
Keep Ya head Up (voor de vrouwen)
Mama's just a little girl (over zwangere tienermeisjes)
How Long will they mourn me (verlies van vrienden)
Letter to da president (overheid)
It aint easy (over het leven in ghetto/gevangenis)
Words of Wisdom (blacklife vs Goverment)
Je kan zeggen wat je wil, maar deze gaan over reallife - issues. Over het echt leven. Deze dingen raken me op de manier dat hij ze presenteert. Dat kan bij mij geen enkele artiest, uit welk genre dan ook! Ik waardeer de struggle, de pijn en de manier hoe de mensen daarmee omgaan. Hij hoeft niet de beste rapper te zijn voor mij, hij is voor mij een "inspirator". (Hij maakt ook nummer met minder inhoud). Rap was voor hem een medium om juist de mensen te bereiken, zoals Martin luther King dat deed. En de muziek zorgde wel voor zijn brood. Het gaat om wel om leven en niet op de muziek (op zichzelf staand) als we het op dat niveau bekijken.
"I was given this world, I didn't make it"
Rest In Peace
En nu zeg ik niks meer over em!
quote:Je moet niets zeggen over iets waar je niets van weet. Agree.
Op woensdag 12 maart 2003 22:31 schreef MikeF het volgende:[..]
Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
Maarja, kortzichtigheid he
quote:Luister maar eens naar Shabaam Sahdeeq's "I Still Love Her", Common maakt altijs alles dramatischer dan het is. Hiphop is nog steeds niets commercieels. Er is een gedeelte dat commercieel is, JA, maar dat is niet eens 1%.
Zeker heeft hiphop nog genoeg nieuws te bieden! Daar zijn de muziekvorm en haar artiesten flexibel en innovatief genoeg voor. Maar de pioniersdagen zijn toch echt wel voorbij. Daar zijn zelfs gerenommeerde artiesten als Common en De La het over eens. Check Common's 'I used to love her' maar eens. Van een 'schone maagd' is hiphop in veel gevallen verworden tot een geldbeluste hoer (dat is dan ook precies de strekking van dat nummer van Common). Waardoor is dat gekomen? Omdat de commercie de overhand heeft genomen. Hiphop is nu eenmaal een 'easy to milk cashcow'. Maar dat neemt niet weg dat er gelukkig nog een hoop artiesten zijn met liefde voor de kunstvorm die hiphop is en die zwaar innovatief bezig zijn. Respect!
Geen disrespect voor De La Soul, maar hun hebben ook hun beste tijd gehad. Ik vind het veel te disrespectvol tegen "nieuwe" underground "helden" als Dilated om te zeggen dat ze niet pionierstracks maken. Het mag niet meer zo origineel zijn als vroeger, of zo gewaagd, maar dat kan nou een maal niet - geen ENKELE muzieksoort heeft dat nog.
En vooral wat Tony Montana zegt klopt: 2PAC is geen slechte rapper, alleen ik kan er wel 20 opnoemen die beter zijn.
Ikzelf ben gewoon totaal niet down met de stijl die "hiphop" (want ik spreek zelf altijd van hiphop als het meer 'echt' naar mijn gevoel is) die de commerciele hiphop nou eenmaal heeft.
Maar let's face it: 50 cent kan je gewoon niet vergelijken met GOEDE gangsterrappers (want die bestaan ook) als Easy E (rip), Ice Cube, (oldskool) Dr.Dre, etc etc - dat was gewoon nog goed.
Wat de topicstarter zei klopt natuurlijk (in het kort: "als je het niet weet moet je er ook niet over praten") maar datzelfde geld ook voor mensen die denken dat ze na het luisteren van de gemiddelde standaard meuk kunnen bepalen wat de beste MC is. (of de beste DJ natuurlijk).
quote:Fijn dat je die reacties op prijs stelt en een goede discussie wilt voeren
Op donderdag 13 maart 2003 13:18 schreef Tjam het volgende:
AboruAsli en Tony, ik ben het met jullie eens, en vind het wel tof dat jullie zo reageren. Kijk ik las laatst een post over goeie HipHop en zo, daarin kwam een gast met de groep "A tribe called Quest", ik dacht toen, he wie zijn dat, nog nooit van gehoord. Dus ik ga naar Kazaa en download een paar nummertjes en het was echt super om naar te luisteren en toen dacht ik , zo relax hier kan ik echt nog wat nummertjes vinden. Kijk dat vind ik nou relax, gewoon je hoort wat, je leert andere raps kennen, das leuk. Ik zelf luister dan vooral naar pac en snoop (die gekke gasten). Als ik iets over 2Pac zeg tegen diezelfde gast over de ATCQ, dan staat hij gelijk met ze oordeel klaar over...de goeie oude tijd, mag best, tuurlijk. Maar dan kan die ook verwachten dat ik in deze topic me woordje doe. Tuurlijk is Ja Rule niet de Hip Hop waar de meeste hiphop luisteraans naar luisteren, dat vind ik ook en als ik kijk naar die clips dan zie ik ook wel dat het allemaal hetzelfde is, ja tuurlijk is dat nep. Maar als 8 van de 10 dat doen, wil nog niet zeggen dat de raps van tegenwoordig slecht zijn. Kijk daar is doorheen.....Het commerciele is inderdaad fucked up af en toe, maar ach als ik het lekker vind om te luisteren naar deze nieuwe raps en ook leuk vind om naar de wat oudere raps te luisteren. Ben ik dan niet een bekend met rap? Ik vind die ouwe rap deels ook gaaf om naar te luisteren en deel ook het nieuwe. DMX of zo, das gewoon onwijs strak! Das gangsta gangsta! Dat wil echter nog niet zeggen dat ouwe rap beter is...het is gewoon anders..veranderd zoals we zeggen...maar laten we nou gewoon de discussie volwassen houden..Ik zeg 2Pac wel ff af, ga ik nu ff "Like it like that" luisteren
Maar laten we die discussie vooral levendig houden!
quote:Daar gaat het juist om denk ik, de "nieuwe hiphop generatie" om het maar zo te noemen, kijkt als een blik vooruit, een blok voor hun hoofd, en kijken/luisteren alleen naar muziek die zij "de shit" van vinden. Daarom is het lastig om een discussie met die mensen te voeren omdat ze niet anders kennen/willen zien. En trekken hun conclusies uit alleen wat zij luisteren, zonder dat ze de geschiedenis kennen, en ooit anders hebben gehoord, waardoor ik die reacties over "Yupac heeft de beste lirics" niet zo kan waarderen, ik/wij kunnen onderbouwen wat wij vinden, mensen die alleen naar die "gansta shit" luisteren kunnen het niet onderbouwen, en dan word een discussie voeren lastig ....
Wat de topicstarter zei klopt natuurlijk (in het kort: "als je het niet weet moet je er ook niet over praten") maar datzelfde geld ook voor mensen die denken dat ze na het luisteren van de gemiddelde standaard meuk kunnen bepalen wat de beste MC is. (of de beste DJ natuurlijk).
quote:Ik snap precies wat je bedoeld met je "echte hiphop"
Op donderdag 13 maart 2003 17:53 schreef HovaCarlito het volgende:
AA:
Ikzelf ben gewoon totaal niet down met de stijl die "hiphop" (want ik spreek zelf altijd van hiphop als het meer 'echt' naar mijn gevoel is) die de commerciele hiphop nou eenmaal heeft.
quote:Hij wist het "echte" hiphop topic al te vinden
Op donderdag 13 maart 2003 23:18 schreef Dr.Droxz het volgende:
Wat me trouwens opvalt is dat de topicstarter al lang nergers meer te vinden is!
quote:Zoals al meerdere malen gezegd is maar ik zal nog ff een duit in het zakje doen.
Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"... ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...
Ten eerste is het onwijze BULLSHIT dat old-skool groepen minder bedreigend zouden zijn voor blanke VWO-ers uit de polder. Kijk ff naar Public Enemy, Tribe, N.W.A. die met dikke politieke teksten kwamen. Die zeker niet vriendelijk en lief tegenover blanken per se waren. Maar tjek gewoon eens de muziek daarvan, de lyrics, flow. Tribe heeft bij vlagen onwijs dope, grappige, lyrics. Iets wat je tegenwoordig minder ziet (Redman als uitzondering).
Wel vind ik dat je gelijk hebt dat er tegenwoordig te veel gezeken wordt over wat nou echte hiphop is en zo. Hiphop is een gevoel. Check gewoon waar jij je fijn bij voelt en als dat tracks zijn die gaan over bitches, auto's en bling-bling, go ahead. Maar ga niet de wijsneus lopen uithangen van wat wél hiphop is en wat niet. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat een groot deel van de jongeren in echte ghetto's (in de VS, dus niet in Castricum-Oost) die shit kunnen waarderen. En opzich kan ik er ook nog wel naar luisteren, vooral als het op een beetje grappige manier is gedaan (Notorious BIG - One More Chance (Album Version) bijvoorbeeld). Persoonlijk waardeer ik echter meer hiphop met écht vette beats, een funky vibe of dope lyrics. En, in Nederland zeker, geldt dat voor 90% van de hiphop-community denk ik. In Amerika is die verhouding waarschijnlijk wel anders, maar dat komt dus, zoals ik al zei, doordat ganstar-rap meer bij de belevingswereld staat van de negroďde jeugd in de arme wijken daar.
Zoals deze: http://www.onpoint.nl/theBoombap/theViews/2002/theViews_deams1.php
quote:KRS-ONE wist dit als volgt te verwoorden:
Ik snap precies wat je bedoeld met je "echte hiphop"
Hiphop bestaat eigenlijk uit 4 onderdelen: Breakdancen, Graffiti, Dj-Ing en MC-ing. Dat Mc'en heet rappen. "Echte" hiphop houdt rekening met die 4 elementen en mag zich daarom hiphop noemen, het wordt rap als er alleen met gerapt wordt en de rest doet niet meer mee. Maar dat is volgens de Oldskool. Tegenwoordig worden beide termen door elkaar gebruikt en zijn beide geaccepteerd. Gevoel speelt er tegenwoordig ook bij mij in mee; heeft het nog een zekere associatie met een van de andere 3 elementen, dan is het hiphop, anders is het rap
"Rap is something you do, hiphop is something you live!"
True that, I thought ya knew that...
Later!
AA
(p.s heb al mijn cd's binnen!!!!!!!)
quote:IK snap je standpunt niet echt
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap.. Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"... ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...
Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..
En kraak gankstarap niet af omdat jij je nou toevallig niet kan voorstellen dat er ook nog een wereld is buiten Bloemendaal...
SHIT!man ik snap het wel !
Ja hipHop moet niet zo sexist zijn, ik vind het niet terecht dat sommige over vrouwen praten als Bitches enzo, dat vind ik net zo erg als racisme
Veel zijn de Zulunation vergeten, in die tijd was HipHop on uit het geweld te komen en NIET om te zeggen dat het cool is !
Gangsta SUCKS
Wel beetje sneu dat sommige zogenaamde hiphop haters er zo druk mee bezig zijn om hiphop altijd af te kraken..maargoed dat moeten zij weten het is niet mijn tijd die ze ermee verdoen...:)
quote:Ik heb totaal geen problemen met mensen die naar Gangsta rap luisteren , maar als die mensen dan naar mijn mening vragen erover , wrom zou ik mijn eigen mening er dan niet over mogen geven zelfs , als die verschillend tenopzichte van de jouwe is , ik luister liever naar positieve hiphop , om dat ik er een lekkerder gevoel aan overhoud
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap.. Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"... ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...
quote:Onzin , wrom zou ik niet een alternatief mogen suggereren als ik mijn mening over een bepaalde artiest geef , als ik alleen maar zeg dat ik het slecht vind , dan is der automatische wedervraag ook "wat vind je dan goed ? " logisch toch dat ik mij de energie bespaar om nog een totale offtopic reply erbij te plaatsen ? , daarnaast vind ik bepaalde nummers Van Run DMC , zulu nation , Public Enemy of BDP bijvoorbeeld veel maastchappij kritischer/afschrikwekkender dan het hele 'scheld' rap oevre van Dr Dre en consorten (nogmaals dat is mijn mening , hoeft de jouwe dus niet te zijn)
Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...
quote:Toen De La Soul hun eerste album dropte liep jij waarschijnlijk nog in de luiers rond ja , ik luisterde in die tijd al naar Run , Public Enemy , De La , Tribe , Biz Markie etc , En daarbij waarom zou jij bepalen wat goed is , ga je op de recensies in The Source af ofzow
quote:De mensen die al die ubersized trainigspakken en (Nep)gouden kettingen aan hebben , komen eerder uit de volksgebieden in de grote steden
kortom , ga eerst eens na denken voordat je zo een ongenuanceerde stelling neergooit
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-03-2003 15:40]
quote:
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap.. Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"... ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...
(wie weet er nu niks van hiphop?)
Ieder zijn mening uiteraard; ik volg de hiphop sinds 82, 83. Heb sindsdien ook veel concerten bijgewoond, veel gedraaid op parties, hiphop geproduceerd (doe ik nog steeds), veel opgetreden (voorprogramma Gangstarr bijv.) etc. Betekent dat dan dat ik er veel verstand van heb? Mjwa... ik kan hier wel stoer met namen lopen strooien van goede rappers enzo... maar goed.
Als ik een plaat uit de 80's pak (laten we zeggen 'funky' van Ultra Magnetic).. vind ik dat hiphop. De skills van deze mannen zijn tijdloos... gewoon ouderwets braggin' & boastin'.
Hetzelfde heb ik met een recente 'battle' van Gangstarr. Dat is hiphop.
Nogmaals: de mening van deze ouwe rocker
Ik wil zeker niet spammen, maar een nummer van 'ons' uit 1991 staat
hier.
Me on da cuts btw en muziek/beats en alles is van mij.
quote:.. en een beetje van James Brown.
Op vrijdag 14 maart 2003 17:17 schreef cosmick het volgende:
quote:hehe, beetje veel ja. In de tijd sampelde echt jan-en-alleman James Brown.. dus ik ook
Op vrijdag 14 maart 2003 17:19 schreef Zander het volgende:[..]
.. en een beetje van James Brown.
Maar klinkt niet verkeerd.
quote:Dat is de goede instelling idd. Het blijven steken in een bepaald genre of zelfs subgenre is zonde. Buiten de hiphop om wordt (en werd) zoveel goede muziek gemaakt. Als je je daar niet voor openstelt vind ik dat zelfs kortzichtig. Luisteren kan geen kwaad en als het niet in je straatje past pech gehad
Op vrijdag 14 maart 2003 17:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Klink ok hoor,maar zowals ik netzowgoed mijn smaak niet laat beinvloeden door artiesten/producers/djs , maakt het mij niet eens uit of je er 'verstand' , van heb , ik luister toch wel naar de dingen die ik goed vind , en ik sta open voor suggesties , maar als ik die niet leuk vind klinken zet ik die plaat net zow goed weer af
quote:Voorprogramma van gangstarr? gaaf, hoe heette je of was je een groep?
Op vrijdag 14 maart 2003 17:17 schreef cosmick het volgende:
Mja, leuk topic dit, maar 't wordt wel een oneindige discussie tussen mensen die het allemaal beter denken te weten.Ieder zijn mening uiteraard; ik volg de hiphop sinds 82, 83. Heb sindsdien ook veel concerten bijgewoond, veel gedraaid op parties, hiphop geproduceerd (doe ik nog steeds), veel opgetreden (voorprogramma Gangstarr bijv.) etc. Betekent dat dan dat ik er veel verstand van heb? Mjwa... ik kan hier wel stoer met namen lopen strooien van goede rappers enzo... maar goed.
Als ik een plaat uit de 80's pak (laten we zeggen 'funky' van Ultra Magnetic).. vind ik dat hiphop. De skills van deze mannen zijn tijdloos... gewoon ouderwets braggin' & boastin'.
Hetzelfde heb ik met een recente 'battle' van Gangstarr. Dat is hiphop.
Nogmaals: de mening van deze ouwe rocker
Ik wil zeker niet spammen, maar een nummer van 'ons' uit 1991 staat
hier.
quote:2 Outta Millions (bestaat nog steeds, hebben ook platen gemaakt, maar zonder mij). Me = DJ Mastamove.
Op vrijdag 14 maart 2003 18:09 schreef MM- het volgende:[..]
Voorprogramma van gangstarr? gaaf, hoe heette je of was je een groep?
quote:Deed me een beetje denken aan King B, de beats zijn nog lekker ruig een zeer relax plaatje moet ik zeggen, hebben jullie nog meer uitgebracht?
Op vrijdag 14 maart 2003 18:33 schreef cosmick het volgende:2 Outta Millions (bestaat nog steeds, hebben ook platen gemaakt, maar zonder mij). Me = DJ Mastamove.
quote:Nou, ik zat in de groep van 88 tot 91 zeg maar. We hebben in die tijd veel opgetreden en ook wat professionele demo's opgenomen. Deze stonden op DAT en heb ik begin dit jaar weer in mijn bezit gekregen (idd gewoon 12 jaar na dato). In '91 ben ik echter uit de groep gegaan.
Op vrijdag 14 maart 2003 18:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Deed me een beetje denken aan King B, de beats zijn nog lekker ruig een zeer relax plaatje moet ik zeggen, hebben jullie nog meer uitgebracht?
Nog een ouwe demo van 'ons' staat, voor de liefhebber, hier.
quote:Thnx, klinkt erg lekker moet ik zeggen
Op vrijdag 14 maart 2003 19:48 schreef cosmick het volgende:Nou, ik zat in de groep van 88 tot 91 zeg maar. We hebben in die tijd veel opgetreden en ook wat professionele demo's opgenomen. Deze stonden op DAT en heb ik begin dit jaar weer in mijn bezit gekregen (idd gewoon 12 jaar na dato). In '91 ben ik echter uit de groep gegaan.
Daarna zijn er wel platen gekomen iig.Nog een ouwe demo van 'ons' staat, voor de liefhebber, hier.
quote:Thanx, zal ook wel binnenkort wat nieuwe dingen van me online gooien.
Op vrijdag 14 maart 2003 20:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Thnx, klinkt erg lekker moet ik zeggen
quote:Precies. Maar nu heb ik zelf het idee dat juist de echte hiphopheads voor elke vorm van muziek open staan. Als het maar gevoel heeft. Zelf bestaat het merendeel van m'n cd-collectie uit hiphop cd's, maar ik heb ook zat rock (Radiohead, Green Lizard) en dance (St.Germain, Fat Boy Slim) en zelfs folk (Simon & Garfunkel
Op vrijdag 14 maart 2003 18:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat is de goede instelling idd. Het blijven steken in een bepaald genre of zelfs subgenre is zonde. Buiten de hiphop om wordt (en werd) zoveel goede muziek gemaakt. Als je je daar niet voor openstelt vind ik dat zelfs kortzichtig. Luisteren kan geen kwaad en als het niet in je straatje past pech gehad
Om maar wat te noemen .
quote:Je hebt gelijk, als ik me even weer mee mag bemoeien. Ik spreek voor mezelf, maar ik luister idd Paul Simon t/m Caesar, de Jayhawks t/m Aimee Mann... ja, zelfs ' morgen gaat ze weg ' van Wil Tura (mooi met dat orkest) draai ik.
Op zaterdag 15 maart 2003 00:27 schreef keeper het volgende:[..]
Precies. Maar nu heb ik zelf het idee dat juist de echte hiphopheads voor elke vorm van muziek open staan. Als het maar gevoel heeft. Zelf bestaat het merendeel van m'n cd-collectie uit hiphop cd's, maar ik heb ook zat rock (Radiohead, Green Lizard) en dance (St.Germain, Fat Boy Slim) en zelfs folk (Simon & Garfunkel
.) of blues enzo.
Om maar wat te noemen
.
Nu draai ik bijv. ' show 'm hell ' van Tuff Crew
en ik werd wakker met de nieuwe The Roots
quote:Goede muziek geeft een goed gevoel! Persoonlijk kan ik helemaal uit m'n dak gaan op Iron Maiden of The Doors, maar ik kan ook erg ontroerd worden door een stuk van Chopin of Beethoven (jaja klassiek!) en daarom denk ik dat de echte heads het gevoel in de meeste "commerciele" hiphop missen, waardoor er veel kritiek ontstaat.
Op zaterdag 15 maart 2003 00:27 schreef keeper het volgende:[..]
Precies. Maar nu heb ik zelf het idee dat juist de echte hiphopheads voor elke vorm van muziek open staan. Als het maar gevoel heeft. Zelf bestaat het merendeel van m'n cd-collectie uit hiphop cd's, maar ik heb ook zat rock (Radiohead, Green Lizard) en dance (St.Germain, Fat Boy Slim) en zelfs folk (Simon & Garfunkel
.) of blues enzo.
Om maar wat te noemen
.
[Spam]
p.s vergeet vooral je nominaties door te geven hier: Het Grote Hiphop Tournament [/spam]
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 09:28 schreef cosmick het volgende:
Je hebt gelijk, als ik me even weer mee mag bemoeien. Ik spreek voor mezelf, maar ik luister idd Paul Simon t/m Caesar, de Jayhawks t/m Aimee Mann... ja, zelfs ' morgen gaat ze weg ' van Wil Tura (mooi met dat orkest) draai ik.
quote:Exact.
Op zaterdag 15 maart 2003 13:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Goede muziek geeft een goed gevoel! Persoonlijk kan ik helemaal uit m'n dak gaan op Iron Maiden of The Doors, maar ik kan ook erg ontroerd worden door een stuk van Chopin of Beethoven (jaja klassiek!) en daarom denk ik dat de echte heads het gevoel in de meeste "commerciele" hiphop missen, waardoor er veel kritiek ontstaat.
Ik ben down met jullie .
[/raymzter].
quote:
Goede muziek geeft een goed gevoel! Persoonlijk kan ik helemaal uit m'n dak gaan op Iron Maiden of The Doors, maar ik kan ook erg ontroerd worden door een stuk van Chopin of Beethoven (jaja klassiek!) en daarom denk ik dat de echte heads het gevoel in de meeste "commerciele" hiphop missen, waardoor er veel kritiek ontstaat.
quote:
Ja, maar komt het erover schrijven voort uit de drang om, als een waar kunstenaar, datgene wat er in je leeft uit te drukken in muziek? Of is het gewoon een kwestie van give the public what they want.Bij acts als the Roots of Arrested Development bespeur ik veel meer oprechtheid dan bij mannetjes als Nas of Biggie.
quote:Zitten hier veel mensen van pak hem beet de zelfde mening merk ik als ik zo het forum een beetje doorspit, deze mensen kraken niets af, maar geven netjes en onderbouwd aan waar volgens hun (en ik) de kick van de hiphop ligt, ipv alles af te kraken, NICE
quote:
[b]Op donderdag 13 maart 2003 17:58 schreef HovaCarlito het volgende:
De MEESTE 2pac fans hebben nog nooit tracks als Remedy's "Never Again"
En over de commerciel hiphop enzo zal me echt een rotzorg zijn. Ik luister gewoon wat ik hoor en lees. Dat kan zowel 50 Cent als Gang Starr zijn want ik zou eerlijk gezegd niet weten wat wel commercieel is en welke niet. Ik kijk nooit TMF of wat dan ook en ik luister nooit naar de radio.
Luister gewoon naar de acts die je leuk vind en fok iedereen die denkt wat echt is en wat niet.
quote:
Op zondag 16 maart 2003 15:40 schreef damienfromhell het volgende:[..]
Zeker een heel vet nummer.En over de commerciel hiphop enzo zal me echt een rotzorg zijn. Ik luister gewoon wat ik hoor en lees. Dat kan zowel 50 Cent als Gang Starr zijn want ik zou eerlijk gezegd niet weten wat wel commercieel is en welke niet. Ik kijk nooit TMF of wat dan ook en ik luister nooit naar de radio.
Luister gewoon naar de acts die je leuk vind en fok iedereen die denkt wat echt is en wat niet.
quote:Goed lezen. 2 Outta Millions is DJ Mass & LaQuatal en was DJ Mastamove en LaQuatal.
Op zaterdag 15 maart 2003 12:36 schreef dunniecash het volgende:
2 Outta Millions was toch DJ Mass en LaQuatal of wat??
quote:Ben ik het wel mee eens, maar een forum is er om over zaken van gedachten te wisselen. Ik respecteer ieders mening, maar ben het niet overal mee eens. Ik denk dat ik namens meerdere users spreek als ik probeer duidelijk te maken dat er meer is dan 50 Cent, Jay-Z & Xzibit. Nogmaals iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar laat elkaar in beetje in je waarde en ga dan niet als een bepaalde user (nome geen namen
Op zondag 16 maart 2003 15:40 schreef damienfromhell het volgende:[..]
Zeker een heel vet nummer.En over de commerciel hiphop enzo zal me echt een rotzorg zijn. Ik luister gewoon wat ik hoor en lees. Dat kan zowel 50 Cent als Gang Starr zijn want ik zou eerlijk gezegd niet weten wat wel commercieel is en welke niet. Ik kijk nooit TMF of wat dan ook en ik luister nooit naar de radio.
quote:Het leuke in een forum is discusseren, het geen wat jij denk ik niet kent. Elkaar uitleggen wat je er van vind = cool, maar om nou te zeggen van "Fuck" iedereen die niet het zelfde denkt als ik, gaat in mijn ogen (en die van meerder FOK!ers, best ver). Als jij het b.v met mij niet eens bent over die manier waarop ik kijk op Nederhop, ga ik toch ook niet zeggen van "F**K Y*U" ?
Er zitten wel een heleboel die fan zijn van snoop dogg/ dr. dre/
xzibit/50 cent.... DUSSSSSSSSSSS
leuk topic trouwens (goed onderbouwd enzo )
quote:Hiphop Central II Ill Communication
Op zondag 23 maart 2003 11:53 schreef stankonia het volgende:
Kan iemand me nog wat download tips geven van originele/vernieuwende HIP HoP??leuk topic trouwens (goed onderbouwd enzo
)
en het deeltje daarvoor
Zie ook Het Grote Hiphop Tournament voor vele interessante namen
Good luck
quote:Hey Tony, kwist niet dat je Xzibit niet cool vond?? anyway, kben twel eens met je verhaaltje
Op zondag 16 maart 2003 16:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ben ik het wel mee eens, maar een forum is er om over zaken van gedachten te wisselen. Ik respecteer ieders mening, maar ben het niet overal mee eens. Ik denk dat ik namens meerdere users spreek als ik probeer duidelijk te maken dat er meer is dan 50 Cent, Jay-Z & Xzibit. Nogmaals iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar laat elkaar in beetje in je waarde en ga dan niet als een bepaalde user (nome geen namen
) een beetje ongefundeerd lopen schelden als mensen het niet met je eens zijn
quote:Nou ik zou hier graag ff op willen reageren als RUN DMC fan ! Ik vind die hiphop van tegenwoordig gewoon bar slecht. Kijk nou naar die Nelly bijv. Die loopt daar een beetje spastisch te doen met z'n afgezakte zweetband en een pleister op z'n gezicht. En dan al die gastjes in die clips die met al die snollen staan te flikflooien sorry hoor maar het is bijna lachwekkend. De muziek klinkt nergens meer naar het is gewoon een aaneenschakeling van : Fuck , Bitch , Cool en nog wat onverstaanbaar gebrabbel. Bij mij op school lopen ook van die ""stoere"" ventjes rond die altijd naar die zooi luisteren en die staan mij raar aan te kijken als ik het over RUN DMC heb, die kenne ze nog geeneens. Enne ik ben geen rijk VWO ertje. Ik doe MBO Elektro maarja da's natuurlijk absoluut niet gangsta of zoiets want putje schepper worden is veel cooler. En ik voel me absoluut niet bedreigd door een stelletje rappende kleuters die zich nog nieteens kunnen scheren. Neem nou die 50 Cents man die is vast in de kliniek van Patricia Paay geweest met die lippen van hem. Maar denk eens ff na wat denk je dat er gebeurt als Chubby Checker ofzo weer in de mode komt ? Nou dan kunnen onze bepleisterde rappers wel inpakken want ze verkopen niks meer en die snolletjes lopen door naar de volgende artiest. Face it !
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap..<knip>
Nick
[Dit bericht is gewijzigd door Classic-PC op 29-11-2003 22:51]
waarom zouden goede acts als gang starr niet op tmf moeten gedraaid worden, dat is toch waar je 't allemaal voor doet, dat je favoriete muziek door zo veel mogelijk mensen wordt gewardeerd
met zo'n instelling van: 'underground moet underground blijven en niet in de top 40 staan' wordt het nooit
hiphop is voor iedereen
ik luister gewoon naar een nummer en bepaal of 't goed is, of het commercieel klinkt of niet boeit me niet
ik hou bijvoorbeeld van artiesten als Sage Francis, Roots Manuva, Grandmaster Flash of DJ Format, maar ik vind P. Diddy - Bad Boy For Life bijvoorbeeld ook goed, of Nelly - Hot In Here
om maar wat te noemen, en dat de een nou door de 'underground' gerespecteerd wordt en de ander door 15 jarige meisjes, veranderd toch nix aan het nummer
en de tekst van het nummer boeit me ook niet altijd, als de flow en de productie maar goed is, dan ga ik wel naar de tekst luisteren
ik bedoel Clipse rappen over drugs dealen, kan ik me niet mee associeren, maar daarom hou ik nog wel van hun muziek omdat 't gewoon goed klinkt
en mensen die vooruit kijken hebben geen bord voor hun kop, zoals eerder gepost werd, maar mensen die alleen terug kijken juist wel
peace
Waar mensen zichj tegenwoordig aan kunnen irriteren zeg
quote:laat me raden, je hebt dit topic speciaal opgezocht om dit toe te voegen?
Op zaterdag 29 november 2003 20:09 schreef natnek het volgende:
teer s op met jou dan, muziek is gewoon n kwestie van smaak als mensen jou muziek niet goed vinden moet je daar niet overer zeiken
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 30-11-2003 23:01]
quote:Waarom zou een blanke niet kunnen oordelen over goeie hiphop?
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap.. Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"...
quote:En wie zit er om psies te zijn op jou mening te wachten? Wie ben jij om dit te bepalen?
ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...
quote:UBER-LOL! Bedreigend?? Waar haal je het vandaan man?
quote:leer eerst eens "gankstarap" schrijven knul...
Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..En kraak gankstarap niet af omdat jij je nou toevallig niet kan voorstellen dat er ook nog een wereld is buiten Bloemendaal...
En hou ook ff op populair te doen met woordjes als "dropte" en zo...
Verder gaat t er bij mij om dat het ergens over gaat. Hip-hop artiesten die over niks beters weten te zeuren dan hun auto's, hun sletjes, hun weed en hun geld zijn imho triest. Het heeft geen inhoud!
Artiesten die dit in mijn ogen wel hadden waren Public Enemy, runDMC, N.W.A, 2pac...
Nu weet ik maar al te goed dat deze ook nummers hebben gemaakt over geld, sletjes, auto's enz, maar ook nummers met inhoud. Nummers met een politieke statement. Nummers die een situatie beschreven zoals het echt was, zo zwaar als ze het echt hadden. Ook waren het vaak pioniers, 100 keer creatiever en origineler dan de hedendaagse hiphop. Die maakten nummers die echt ergens over gaan. En DIE nummers, dat vind ik nou goeie hiphop!
Voor de rest zou ik zo zeggen JANK NIET ZO!!! Jemig mina wat een bekrompen gedoe! Waar een mens zich al niet druk om kan maken he?
Ik heb me weer heerlijk vermaakt met deze discussie tussen aan de ene kant, hiphop liefhebbers die liever wat minder commecriele troep tussen hun plaatjes hebben zitten, en scholiertjes die TMF-nelly en TheBox-Chingy als standaard-afmeting nemen voor hun kennis van deze muziekstroom.
Nooit, maar dan ook NOOIT, zullen deze partijen het met elkaar eens worden, omdat aan de kant de losers nooit zullen begrijpen dat 'thugs' ' bitches' 'guns' en 'drugz' nou eenmaal bij het amerikaanse ghetto leven horen, en aan de andere kant, de hiphoppers niet inzien dat de intellectualiteit van de andere partij laag beneden vriespunt is.
Vandaar deze uitspraak: Get real, be real, get a grip on reality.
En hierbij smeek ik U, zeik mij alsjeblieft af, dat ik een ghetto-fabulous wannebe pimp ben, woord omhoog konthaar neger enzovoorts..
Bedankt .
quote:Hij behoort niet tot mijn absolute favorieten, maar dat was toen vooral om tegen MikeF in te gaan, maar die is inmiddels al lang verdwenen of onder een andere naam terug gekomen
Op zaterdag 29 november 2003 20:21 schreef Timo20 het volgende:
Hey Tony, kwist niet dat je Xzibit niet cool vond?? anyway, kben twel eens met je verhaaltje
Ik kies liever voor Sage Francis, Aesop Rock, Sole, El-P, Atmosphere, Cunninlynguists etc. gewoon meer mijn ding, maar wat denk je zelf... "yo bitch suck my dick" wordt na 100x ook best uitgemolken vind je niet? Maargoed, ik heb weinig gelezen, iemand zal best wel iets in die richting gezegd hebben
quote:En met wat voor een post
Op dinsdag 2 december 2003 00:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik vind het eilk ook raar dat dit topic na bijna 9 maanden weer naarboven geschopt word
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:09 schreef natnek het volgende:
teer s op met jou dan, muziek is gewoon n kwestie van smaak als mensen jou muziek niet goed vinden moet je daar niet overer zeiken
UGW - 2003
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |