Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...
Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..
En kraak gankstarap niet af omdat jij je nou toevallig niet kan voorstellen dat er ook nog een wereld is buiten Bloemendaal...
quote:Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...
Alsof we hier in Nederland gangsta's en ghetto's hebben...
Ga toch spelen man.
Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...
[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:29]
quote:En jij kunt het wel??? rite.
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef MikeF het volgende:[..]
Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...
Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...
Je bent te veel bezig te generaliseren, "rijkeren" luisteren naar RUNDMC, "armeren" naar Ganstarap...... geloof je het zelf, joh?
quote:Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
Op woensdag 12 maart 2003 22:28 schreef Zander het volgende:
Ja, wat is er eigenlijk mis met gasten die stoer rappen over hoe ze dope dealen en elkaar voor hun flikker zullen schieten? Is toch lachen? Nou heb ik zelf twee jaar in een pauperwijk op de Antillen gewoond in plaats van in Bloemendaal, en als je die shit voor je eigen deur ziet gebeuren, dan heb je helemaal de behoefte niet meer om dat ook nog op de plaat te gaan beluisteren. Raar he?
quote:Gek, ik heb het ook over mensen die over hiphop oordelen, terwijl ze niet echt in de positie zijn om iets te kunnen afkraken....
Op woensdag 12 maart 2003 22:31 schreef MikeF het volgende:[..]
Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
quote:ik bedoel maar
ganksta
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:35]
Dat die gangster rap over GELD/DRUGS & WIJFEN gaat, ga ik wel in mee, kijk eens naar de clips op tv, ze moeten allemaal een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud hebben anders tellen ze niet mee, en dat laten ze blijken ook.
Rap is het voortbrengen van een mening, en dit duidelijk uitten. Ikzelf luister het liefst naar Nederlandstalige HIPHOP, omdat deze nog een text met bedoeling heeft, die ik in de USA niet kan vinden (ook omdat ik die taal niet perfect beheers moet ik zeggen). Een stukje herkenning van de texten die je raken, ik kan me dus goed voorstellen dat de texten over "een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud" mensen niet aanspreekt, maar verwoord het dat goed, en zeg niet dat het slecht is, en ga niet vergelijken met toen de hiphop deze caracterestieken nog niet had. Nederlandse hiphop brent texten uit de maatschappij hier, en spreekt mij daarom veel meer aan, als die "GANGSTA SHIT"
quote:? What the fuck is daar mis mee?
Op woensdag 12 maart 2003 22:34 schreef Kwark het volgende:
yo thughomie, U gotta learn 2 write be4 ya learn 2 brawl, aaaight?
[..]ik bedoel maar
En wat heeft het met mijn punt te maken?
[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:36]
quote:Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als je dat nou eens hier doet Hiphop Central I The Jump Off dan hoeft er niet iedere keer een nieuw topic geopend te worden en hoeven we niet iedere keer dezelfde discussie te voeren in verschillende topics
En Dr.Droxz heeft het helemaal begrepen
quote:die k is daar mis mee
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef MikeF het volgende:[..]
? What the fuck is daar mis mee?
quote:had je een punt dan?
En wat heeft het met mijn punt te maken?
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:40]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-03-2003 22:46]
quote:Toch wel jammer dat je niet met tegenargumenten komt op de "negatieve reacties".
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:[..]
Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
quote:Maar in de meeste topics wordt toch vaak over hetzelfde gediscusieerd (zie recente topics over 50 Cent, 2PAC & Eminem)
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk
quote:Ik ben zelf diep geintereseerd in de NL hiphop, dus kan wel redelijk meepraten denk ik, maar thanxz dude
quote:Reageer dan ook niet!
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef CIXX het volgende:
hip hop SUX BIG TIME!!!!:r:r
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |