abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:24:49 #1
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9075995
Ik word ZOOOOOOOOOOOO ziek van al die hiphop-puristen die alles afkraken wat ook maar een beetje verkoopt en die van mening zijn dat De la Soul en Run DMC de beste hiphop is die ooit gemaakt is... niet om deze 2 groepen af te kraken hoor, maar wat is er mis met ganksta-rap.. Er is een bepaalde groep van blanke Nederlandse hiphopluisteraars die denkt dat ze kunnen oordelen over wat goede hiphop is... die zeuren dat hiphop teveel gaat over "thugs" en "bitches"... ik snap wel dat dat je niet echt aanspreekt als je een 15 jarig blank VWO-ertje uit de polder bent, maar denk niet dat iemand op jou mening zit te wachten...

Dan komt er bijvoorbeeld een album uit van 50 cent, toegegeven, niet de meest originele shit die hiphop ooit gekend heeft, maar dan krijg je meteen weer de rijke intelectuele snotneusjes die de boel gaan afkraken en ja hoor daar komen ze weer met hun voorbeeldjes van wat in hun ogen goede hiphop is: De la Soul, Run DMC, A tribe called quest... niks mis mee echt niet, maar de reden dat die mensen alleen maar naar DAT soort hiphop luisteren is volgens mij omdat het rijke blanke kids aanspreekt en niet bedreigend voor ze is...

Attentie kleuters: Jullie weten niets van hiphop, toen De la Soul hun eerste album dropte liepen jullie nog in luiers door het huis, dus doe nou niet alsof je daar "down" mee bent..

En kraak gankstarap niet af omdat jij je nou toevallig niet kan voorstellen dat er ook nog een wereld is buiten Bloemendaal...

Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
pi_9076091
Alsof we hier in Nederland gangsta's en ghetto's hebben...

Ga toch spelen man.

pi_9076132
Ik ben volgens mij nog ouder dan jouw, en je zeikt zelf......
When does the hurting stop ? ...
pi_9076135
Ja, wat is er eigenlijk mis met gasten die stoer rappen over hoe ze dope dealen en elkaar voor hun flikker zullen schieten? Is toch lachen? Nou heb ik zelf twee jaar in een pauperwijk op de Antillen gewoond in plaats van in Bloemendaal, en als je die shit voor je eigen deur ziet gebeuren, dan heb je helemaal de behoefte niet meer om dat ook nog op de plaat te gaan beluisteren. Raar he?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9076140
Osdorp Posse is de ultieme Nederhop... die zijn zo progressief, daar word je akelig van
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:29:23 #6
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9076151
quote:
Alsof we hier in Nederland gangsta's en ghetto's hebben...
Ga toch spelen man.
Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...

Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...

[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:29]

Some people have everything, and other people don't. But everything don't mean a thing if it ain't the thing you want
pi_9076152
quote:
ganksta-rap
Wasda? .
pi_9076214
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:29 schreef MikeF het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet... kan je niet lezen...

Juist omdat we dat hier niet hebben kraken mensen gangsterrap af omdat ze zich er niks bij voor kunnen stellen... Omdat ze verwende etters zijn... En ze denken dat zij wel een kunnen oordelen wat de echte shit is... maar dat kunnen ze dus niet...

En jij kunt het wel??? rite.

Je bent te veel bezig te generaliseren, "rijkeren" luisteren naar RUNDMC, "armeren" naar Ganstarap...... geloof je het zelf, joh?

woensdag 12 maart 2003 @ 22:31:44 #9
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9076235
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:28 schreef Zander het volgende:
Ja, wat is er eigenlijk mis met gasten die stoer rappen over hoe ze dope dealen en elkaar voor hun flikker zullen schieten? Is toch lachen? Nou heb ik zelf twee jaar in een pauperwijk op de Antillen gewoond in plaats van in Bloemendaal, en als je die shit voor je eigen deur ziet gebeuren, dan heb je helemaal de behoefte niet meer om dat ook nog op de plaat te gaan beluisteren. Raar he?
Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:31:45 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9076237
Hiphop word gewoon teveel gehyped op het moment , als jij het over 50 Cent hej... die gast had al een positieve rescensie in het AD staan voordat zijn noeuwe album in nederland gereleased was , en de enige reden waar de recenseur het success op kon baseren was aangezein het shcijnbaar het best verkopende hiphop album in de USA was . ik vind niet alle commerciele hiphop slecht , maar er is naar mijn mening/smaak gewoon veel betere te vinden , en dat hoef jij niet te proeven/vinden , maar verwacht dan ook niet dat ik mijn bek houd en met andere suggesties kom als jij zo een 'stelling' neerzet
pi_9076318
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:31 schreef MikeF het volgende:

[..]

Nee helemaal niet raar... maar dan heb ik het dus ook niet over jou... Ik heb het over mensen die over hiphop oordelen terwijl ze echt niet in de positie zijn om iets te kunnen afkraken..

Gek, ik heb het ook over mensen die over hiphop oordelen, terwijl ze niet echt in de positie zijn om iets te kunnen afkraken....
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:34:41 #12
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9076350
yo thughomie, U gotta learn 2 write be4 ya learn 2 brawl, aaaight?
quote:
ganksta
ik bedoel maar

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:35]

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9076364
Ik ben het gedeeltelijk met je eens ...
Mensen die weinig verstand hebben van de history van hiphop, oordelen hier wel wat snel op ja, maar dat is te verwachten.

Dat die gangster rap over GELD/DRUGS & WIJFEN gaat, ga ik wel in mee, kijk eens naar de clips op tv, ze moeten allemaal een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud hebben anders tellen ze niet mee, en dat laten ze blijken ook.
Rap is het voortbrengen van een mening, en dit duidelijk uitten. Ikzelf luister het liefst naar Nederlandstalige HIPHOP, omdat deze nog een text met bedoeling heeft, die ik in de USA niet kan vinden (ook omdat ik die taal niet perfect beheers moet ik zeggen). Een stukje herkenning van de texten die je raken, ik kan me dus goed voorstellen dat de texten over "een mooie auto, veel geld, veel wijfen en natuurlijk veel goud" mensen niet aanspreekt, maar verwoord het dat goed, en zeg niet dat het slecht is, en ga niet vergelijken met toen de hiphop deze caracterestieken nog niet had. Nederlandse hiphop brent texten uit de maatschappij hier, en spreekt mij daarom veel meer aan, als die "GANGSTA SHIT"

* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:36:29 #14
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9076433
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:34 schreef Kwark het volgende:
yo thughomie, U gotta learn 2 write be4 ya learn 2 brawl, aaaight?
[..]

ik bedoel maar

? What the fuck is daar mis mee?

En wat heeft het met mijn punt te maken?

[Dit bericht is gewijzigd door MikeF op 12-03-2003 22:36]

pi_9076444
Als je dat nou eens hier doet Hiphop Central I The Jump Off dan hoeft er niet iedere keer een nieuw topic geopend te worden en hoeven we niet iedere keer dezelfde discussie te voeren in verschillende topics
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9076464
Ik denk trouwens dat veel mensen die ATCQ of De La Soul een warm hart toedragen vaak ouder zijn dan de mensen die nu 50 cent de hemel in prijzen, de beste albums van die andere artiesten zijn inmiddels immers bijna tien jaar oud.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9076521
En die oude hiphop vind ik zelf toch ff wat beter klinken als de "ghetto shit", maar dat is mijn mening
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:39:32 #18
47664 MikeF
vervelende klier
pi_9076541
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als je dat nou eens hier doet Hiphop Central I The Jump Off dan hoeft er niet iedere keer een nieuw topic geopend te worden en hoeven we niet iedere keer dezelfde discussie te voeren in verschillende topics
Uh, mja. Maar ik vind 1 topic over hiphop wel beetje te weinig eigenlijk

En Dr.Droxz heeft het helemaal begrepen

woensdag 12 maart 2003 @ 22:39:57 #19
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9076558
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:36 schreef MikeF het volgende:

[..]

? What the fuck is daar mis mee?

die k is daar mis mee
quote:
En wat heeft het met mijn punt te maken?
had je een punt dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 12-03-2003 22:40]

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:40:21 #20
50300 CIXX
Rotterdam
pi_9076565
-edit: reageer normaal-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-03-2003 22:46]

Hardcore is my life, is my style!
pi_9076588
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:

[..]

Toch wel jammer dat je niet met tegenargumenten komt op de "negatieve reacties".
pi_9076606
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:39 schreef MikeF het volgende:

Maar in de meeste topics wordt toch vaak over hetzelfde gediscusieerd (zie recente topics over 50 Cent, 2PAC & Eminem)
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9076612
quote:
Ik ben zelf diep geintereseerd in de NL hiphop, dus kan wel redelijk meepraten denk ik, maar thanxz dude
pi_9076626
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:40 schreef CIXX het volgende:
hip hop SUX BIG TIME!!!! :r:r
Reageer dan ook niet!
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:41:59 #25
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9076628
Btw....de enige gangstarapper die er iets toe doet is ICE-T. Verder mogen ze elkaar wat mij betreft heel stoer gaan afschieten met hun vergulde pistolen met ingelegde diamanten in de holsters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')