Is er wat zeg het dan gewoon!
Zwaar irritant en tijdrovend. Schiet gewoon niet op.
quote:Kan me dus gewoon niks schelen, ik voel toch wel wat de waarheid is. Als zij niks over mij zeggen of eromheen draaien dan zegt dat meer over hun dan over mij.... Tevens kan je je ook afvragen waarom je daar dan niet tegen kan .... is het een kwestie van wantrouwen ? Of voel je je onzekerder en moet je bevestiging krijgen ?
Op woensdag 12 maart 2003 18:03 schreef miss_bleu het volgende:
Ik kan er persoonlijk ook niet tegen.
Heb je wat zeg het dan gewoon en draai er niet om heen. Ik kan niet tegen mensen die iets op zo'n wijze iets proberen te zeggen dat je er net niet de info uit kan krijgen die jij wilt weten.Is er wat zeg het dan gewoon!
Als iemand op me reageert heb ik meestal zelf wel een idee wat diegene over me denkt, daar haal ik men info dus uit .
Mensenkennis, maar soms kan je daar compleet naast zitten .
quote:Ja ik heb in me verleden ontzettend veel met leugens en onrecht te maken gehad en mensen die me ten onrechte beschuldigen enzo.
Op woensdag 12 maart 2003 18:08 schreef Dethroned het volgende:[..]
Kan me dus gewoon niks schelen, ik voel toch wel wat de waarheid is. Als zij niks over mij zeggen of eromheen draaien dan zegt dat meer over hun dan over mij.... Tevens kan je je ook afvragen waarom je daar dan niet tegen kan .... is het een kwestie van wantrouwen ? Of voel je je onzekerder en moet je bevestiging krijgen ?
quote:Draai er zelf dan ook niet zo omheen en zeg wat je met dit topic bereiken wilt!
Op woensdag 12 maart 2003 18:02 schreef Stormblast het volgende:
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.
Ik ben iemand die altijd de waarheid wil weten wat mensen van me vinden enzo.
Ik wil gelijk weten waar ik aan toe ben bij.
Want als ik ergens niet tegen kan is het als ik wat vraag dat mensen er om heen draaien of afwijkende antwoorden geven.
Daar kan ik echt bloedddorstig van worden.
Wat jullie?
quote:Simpel ik wil weten wie daar over mee kan praten en hoe ik en de mensen die ik ken daar mee om kunnen gaan.
Op woensdag 12 maart 2003 18:14 schreef JusdRanz het volgende:[..]
Draai er zelf dan ook niet zo omheen en zeg wat je met dit topic bereiken wilt!
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:23 schreef Stormblast het volgende:[..]
Simpel ik wil weten wie daar over mee kan praten en hoe ik en de mensen die ik ken daar mee om kunnen gaan.
Het gaat er mij om wat moet je als waarheid beschouwen en wat niet tot betrekking van anderen op mij als persoontje.
Bij een aantal mensen weet ik wat ik aan ze heb maar er zijn er ook mensen waar ik(misschien ten onrechte) mezelf toch dingen afvraag
Ik begrijp je niet, kan je dit ff toelichten ?
Gewoon recht-door-zee zeggen wat je van iemand vindt. Kan soms bot overkomen, maar ik ben liever bot als achterbaks.
quote:Nee, maar wel bij een half, zegge driekwart, ambtenaristisch bedrijf
Op woensdag 12 maart 2003 18:29 schreef MrReaL het volgende:
Werkt er iemand bij defensie, in het bijzonder de sociale luchtmacht?? Daar kan men pas draaien!
quote:Jep
Op woensdag 12 maart 2003 18:29 schreef LordAnger het volgende:
What's not to understand?Gewoon recht-door-zee zeggen wat je van iemand vindt. Kan soms bot overkomen, maar ik ben liever bot als achterbaks.
Ik probeer zelf ook zo eerlijk mogelijk te zijn. Dat wordt dan beschouwd als 'bot' en 'onaardig'. Vooral meiden kunnen daar niet goed tegen. Alleen in heel extreme gevallen, als ik weet dat de kans groot is dat ik iemand geestelijk kapot ga zitten maken als ik te eerlijk ben, draai ik er iets meer omheen.
Ik weet nog goed hoe op een vorige opleiding iemand zo'n beetje door het plafond sprong van kwaadheid toen ik zei dat 'ze op mij een tikkeltje arrogant over kwam'. Dat was tijdens een les over feedback geven op de spw. Sowieso een opleiding waar vaak behoorlijk om de hete brij heen gedraaid werd om mensen maar niet te kwetsen (ik hoorde er dan ook niet thuis).
quote:Communicatie is moeilijk. Zeker tussen 2 personen met veel ruis, is het lastig om goed over te komen. Je gaat uit van uitersten, maar zoals je zelf stelt heb jij ook een grens en zou je ook je opmerkingen aanpassen als je weet iemand geestelijk schade aan zou brengen. Ik ben niet van diezelfde mening. Situatie + ervaring + inzicht + intuitie zijn nodig om een goede inschatting te maken, dan nog een scheutje ABN + groot woordenschat voor nuances + begrip is nodig om een antwoord te leveren.
Op woensdag 12 maart 2003 18:45 schreef postinggirl het volgende:
Doe mij maar mensen die eerlijk zeggen wat er aan de hand is. Dat heb ik veel liever dan schijnheilige typjes die je niet willen kwetsen en dan van die overdreven subtiele en/of ontwijkende antwoorden geven als je feedback wilt, of achter je rug over jouw tekortkomingen zitten te roddelen.Ik probeer zelf ook zo eerlijk mogelijk te zijn. Dat wordt dan beschouwd als 'bot' en 'onaardig'. Vooral meiden kunnen daar niet goed tegen. Alleen in heel extreme gevallen, als ik weet dat de kans groot is dat ik iemand geestelijk kapot ga zitten maken als ik te eerlijk ben, draai ik er iets meer omheen.
Ik weet nog goed hoe op een vorige opleiding iemand zo'n beetje door het plafond sprong van kwaadheid toen ik zei dat 'ze op mij een tikkeltje arrogant over kwam'. Dat was tijdens een les over feedback geven op de spw. Sowieso een opleiding waar vaak behoorlijk om de hete brij heen gedraaid werd om mensen maar niet te kwetsen (ik hoorde er dan ook niet thuis).
quote:Dan zeggen ze inderdaad dat ze je niet willen kwetsen,maar in mijn geval is zo,n besparing hoe goed die ook bedoelt word juist een extra marteling als ik door heb dat er iets niet helemaal klopt(kwa waarheid dan)
Op woensdag 12 maart 2003 18:45 schreef postinggirl het volgende:
Doe mij maar mensen die eerlijk zeggen wat er aan de hand is. Dat heb ik veel liever dan schijnheilige typjes die je niet willen kwetsen en dan van die overdreven subtiele en/of ontwijkende antwoorden geven als je feedback wilt, of achter je rug over jouw tekortkomingen zitten te roddelen.
quote:Nou draai je der zelf bijna nog omheen ....
Op woensdag 12 maart 2003 18:59 schreef Stormblast het volgende:
Maar het is ook weer zo de mensen die het wel goed met me voor hebben dat ik het klote voor ze vind als ze ook hoe ongewild en onbedoelt dan ook met dit fenomeen in aanraking komen
quote:Alleen als je er behoefte aan hebt
Op woensdag 12 maart 2003 23:59 schreef MsCarmen het volgende:
Niet altijd de waarheid... veel te confronterend
Maar wel als ik er expliciet naar vraag. Ik kan gerust wel tegen een stootje, en hoef niet altijd in bescherming te worden genomen.
Dan was er een hoop elende minder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |