abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9067672
..voor de persoon waar je veel om geeft o.i.d.?

Stel je bent in een relatie en je vriend(in) krijgt een ongeluk moet maybe in een rolstoel zitten en dat is blijvend .. blijf je bij hem/haar!?

Of je vriend(in) wordt zwaar depressief je wordt er gek van en ga maar door blijf je bij hem/haar om te helpen of niet ??

En zo kan ik nog wel veel meer voorbeelden geven maar hoever zou jij gaan voor de persoon waar je veel om geeft ???

woensdag 12 maart 2003 @ 17:02:07 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_9067701
Misschien ook toepasselijk: [Poll] Uiterlijke veranderingen gevaarlijk?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_9067706
als ik heel veel om diegene geef zou ik zo ver gaan als ik kan...
maar als je gek word van iemand vind ik dat een teken dat je al minder om diegene geeft....
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:02:44 #4
22259 Fogerty
slapende account
pi_9067720
Dat weet je pas als je daadwerkelijk in zo'n situatie zit.
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:02:52 #5
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9067725
Voorbeeld 1 : is erg moeilijk dat weet ik niet zo 1,2,3

Voorbeeld 2 : dan blijf ik haar wel helpen hoor

pi_9067729
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:01 schreef YoMomma het volgende:
..voor de persoon waar je veel om geeft o.i.d.?

Stel je bent in een relatie en je vriend(in) krijgt een ongeluk moet maybe in een rolstoel zitten en dat is blijvend .. blijf je bij hem/haar!?

Of je vriend(in) wordt zwaar depressief je wordt er gek van en ga maar door blijf je bij hem/haar om te helpen of niet ??

En zo kan ik nog wel veel meer voorbeelden geven maar hoever zou jij gaan voor de persoon waar je veel om geeft ???

als het ooit zover komt laat ik het je weten..
pi_9067777
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:02 schreef Fogerty het volgende:
Lijkt mij ook... Kan me er nu in ieder geval weinig bij voorstellen. Ik zou ver gaan denk ik, maar er zijn vast grenzen...
Please, find my happy place!
pi_9067794
in beide gevallen zou ik absoluut bij mijn vriendin blijven..
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:07:45 #9
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9067833
als dat (beide gevallen) met mijn vriendje gebeurt zou ik absoluut bij hem blijven... als dat met iemand anders gebeurt weet ik het nog niet moet ik eerst weten hoeveel ik om die persoon geef...
KippKoRN I love you!
pi_9067924
Ikzelf zou ook zoveel mogelijk willen geven, maar er zijn idd grenzen je kan jezelf niet blijven geven als je zelf ook kapot gaat oid ... lijkt mij
pi_9068051
Ik denk dat die reclame over Alzheimer hier een goed voorbeeld van is.

Je kan dan vrijwel niks meer voor jezelf doen. Alles draait om de ander waar je zóveel van houd, maar van diegene zul je weinig (fysieke) liefde terug kunnen verwachten. Ook maken mensen die opeens met een handicap worden geconfronteerd vaak een verandering van karakter en levensopvattingen mee, waardoor de persoon waar je van houd opeens een heel ander persoon is.

Ik zou me hand er niet voor in het vuur steken nu, je weet nooit hoe de situatie dan uitziet.

En bovendien is het helaas niet alleen een kwestie van willen, maar ook van kunnen.

@takemenow : Je zegt dit wel zo makkelijk, als ik mocht kiezen zou ik voor iemand in een rolstoel kiezen, iemand die depressief is dat zou ik persoonlijk niet zo 1,2,3 weten.

pi_9068256
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:02 schreef Fogerty het volgende:
Het enige juiste antwoord..

Want nu ben ik geneigd om volmondig ja te zeggen, waarmee ik ook meteen een ethisch correct antwoord geef, maar ik kan me ook voorstellen hoe slopend het voor een partner kan zijn om continu voor 'hulpverlener' te moeten spelen in een relatie.

En dan heb ik het overigens vooral over het tweede voorbeeld, alhoewel het eerste voorbeeld me ook verschrikkelijk lijkt.. het denken eraan alleen al

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_9068614
Nog een voorbeeld kan zijn ze wordt ernstig ziek niet meer te genezen enzovoorts maybe levensbedreigend of juist niet maar gewoon.. blijf je bij hem/haar of juist niet en de vraag is dan waarom wel of niet ?!
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:44:47 #14
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9068620
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:11 schreef YoMomma het volgende:
je kan jezelf niet blijven geven als je zelf ook kapot gaat oid ... lijkt mij
mja dat is owk zow... een tijdje geleden had een hele goeie vriend die het leven totaal niet meer zag zitten.. ik heb alles voor hem gedaan... hele nachten aan de telefoon gehangen met hem, voor hem gespijbeld van school om hem te steunen, en uiteindelijk ben ik zo met hem meegegaan dat ik zelf ook meegesleept werd in zijn depressie. nou komt er ook nog eens bij dat ik geestelijk al vrij labiel was, maar ik heb er wel van geleerd dat ik mensen wel kan helpen, zolang ik maar voldoende afstand hou anders ga ik er zelf aan onderdoor... en als iemand dan bij je komt om zn hart uit te storten wordt het eerder andersom, en dat was niet de bedoeling
KippKoRN I love you!
pi_9068664
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:44 schreef NemesisDivina het volgende:
Verhaaltje
Dat bedoel ik ... je kan jezelf niet BLIJVEN geven ... (alsnog lijkt mij)
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:48:21 #16
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9068718
nope.... eens ben je op...

maarja, als je heel veel van die persoon houdt duurt het langer voordat je op bent want liefde kan je een behoorlijke tijd overeind houden...
maar soms moet je afstand nemen en das moeilijk...

maar lamaar zitten ik lul alweer teveel

KippKoRN I love you!
pi_9068772
Haha nee je hebt wel gelijk :-) Het houdt denk ik idd langer stand .. Omdat je toch weer net iets meer wilt geven dan je eigenlijk aan zou kunnen ofzo...
pi_9069547
Ik zou heel erg ver gaan voor Tijs. Echt. Ik hou toch wel zoveel van 'm dat ik bijna alles voor 'm over heb.
Mon 'en!
  woensdag 12 maart 2003 @ 18:34:05 #19
44810 JusdRanz
Tjaaaaaaaaaaaaa
pi_9069669
Er is een periode geweest dat ik bwvs 'mijn leven' zou hebben gegeven voor degene van wie ik gehouden heb.
Om er later van te leren dat, wanneer je enorm veel van iemand, dit ook jezelf kapot kan maken.

Hoe ik het precies moet omschrijven weet ik niet maar trek hier je les uit zou ik zeggen.
Weeg alles goed tegen elkaar af.

pi_9070044
Ligt er wel aan hoe lang je al een relatie met elkaar hebt. Persoonlijk zou ik ver kunnen gaan als dat nodig zou zijn. Maar 't is idd wel moeilijk beoordelen zonder zoiets te hebben meegemaakt of er middenin te zitten.
pi_9070326
Hier kan je nooit antwoord op geven totdat je het zelf meemaakt.
  † In Memoriam † woensdag 12 maart 2003 @ 19:06:03 #22
47213 ArmaniMania
pi_9070519
Hier kun je wel antwoord opgeven maar dat is suggestief. Morgen denk je er weer anders over bijvoorbeeld. Je kunt er inderdaad pas een concreet antwoord opgeven als je het heb meegemaakt of als je het dan pas meemaakt.

Zelf heb ik gemerkt dat ik tot het uiterste ga, helaas kon ik verder niks meer voor mijn vriendin doen, toen ze in het ziekenhuis zelfmoord had gepleegd.

woensdag 12 maart 2003 @ 19:15:01 #23
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_9070742
Ik zou het echt niet weten wat ik zou doen maar iig wel zo veel mogelijk maar als ze en kasplantje word lijkt het me beter voor beide om dan uit elkaar te gaan.
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:41:39 #24
42433 vreemd_meisje
Beetje vreemd,maar wel lekker!
pi_9072953
Ik blijf dan zeker wel bij hem!! Het is misschien een moeilijke tijd, maar hij zal zeker evenveel voor me blijven betekenen!1

Ookal zit ie in een rolstoel of wordt hij depressief, ik blijf van hem houden!!

pi_9073453
Stel dat ik heeeeel veel geef om iemand, blijf ik natuurlijk bij hem.

Zelf heb ik al meerdere keren meegemaakt dat jongens mij in de steek lieten wanneer ik het moeilijk had. Bijvoorbeeld mijn ex die me dumpte, 2 dagen na het overlijden van me vader! Ik kan er zo ontzettend boos om worden

If you obey all the rules, you miss all the fun!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')