Stel je bent in een relatie en je vriend(in) krijgt een ongeluk moet maybe in een rolstoel zitten en dat is blijvend .. blijf je bij hem/haar!?
Of je vriend(in) wordt zwaar depressief je wordt er gek van en ga maar door blijf je bij hem/haar om te helpen of niet ??
En zo kan ik nog wel veel meer voorbeelden geven maar hoever zou jij gaan voor de persoon waar je veel om geeft ???
Voorbeeld 2 : dan blijf ik haar wel helpen hoor
quote:als het ooit zover komt laat ik het je weten..
Op woensdag 12 maart 2003 17:01 schreef YoMomma het volgende:
..voor de persoon waar je veel om geeft o.i.d.?Stel je bent in een relatie en je vriend(in) krijgt een ongeluk moet maybe in een rolstoel zitten en dat is blijvend .. blijf je bij hem/haar!?
Of je vriend(in) wordt zwaar depressief je wordt er gek van en ga maar door blijf je bij hem/haar om te helpen of niet ??
En zo kan ik nog wel veel meer voorbeelden geven maar hoever zou jij gaan voor de persoon waar je veel om geeft ???
quote:Lijkt mij ook... Kan me er nu in ieder geval weinig bij voorstellen. Ik zou ver gaan denk ik, maar er zijn vast grenzen...
Op woensdag 12 maart 2003 17:02 schreef Fogerty het volgende:
Dat weet je pas als je daadwerkelijk in zo'n situatie zit.
Je kan dan vrijwel niks meer voor jezelf doen. Alles draait om de ander waar je zóveel van houd, maar van diegene zul je weinig (fysieke) liefde terug kunnen verwachten. Ook maken mensen die opeens met een handicap worden geconfronteerd vaak een verandering van karakter en levensopvattingen mee, waardoor de persoon waar je van houd opeens een heel ander persoon is.
Ik zou me hand er niet voor in het vuur steken nu, je weet nooit hoe de situatie dan uitziet.
En bovendien is het helaas niet alleen een kwestie van willen, maar ook van kunnen.
@takemenow : Je zegt dit wel zo makkelijk, als ik mocht kiezen zou ik voor iemand in een rolstoel kiezen, iemand die depressief is dat zou ik persoonlijk niet zo 1,2,3 weten.
quote:Het enige juiste antwoord..
Op woensdag 12 maart 2003 17:02 schreef Fogerty het volgende:
Dat weet je pas als je daadwerkelijk in zo'n situatie zit.
Want nu ben ik geneigd om volmondig ja te zeggen, waarmee ik ook meteen een ethisch correct antwoord geef, maar ik kan me ook voorstellen hoe slopend het voor een partner kan zijn om continu voor 'hulpverlener' te moeten spelen in een relatie.
En dan heb ik het overigens vooral over het tweede voorbeeld, alhoewel het eerste voorbeeld me ook verschrikkelijk lijkt.. het denken eraan alleen al
quote:mja dat is owk zow... een tijdje geleden had een hele goeie vriend die het leven totaal niet meer zag zitten.. ik heb alles voor hem gedaan... hele nachten aan de telefoon gehangen met hem, voor hem gespijbeld van school om hem te steunen, en uiteindelijk ben ik zo met hem meegegaan dat ik zelf ook meegesleept werd in zijn depressie. nou komt er ook nog eens bij dat ik geestelijk al vrij labiel was, maar ik heb er wel van geleerd dat ik mensen wel kan helpen, zolang ik maar voldoende afstand hou anders ga ik er zelf aan onderdoor... en als iemand dan bij je komt om zn hart uit te storten wordt het eerder andersom, en dat was niet de bedoeling
Op woensdag 12 maart 2003 17:11 schreef YoMomma het volgende:
je kan jezelf niet blijven geven als je zelf ook kapot gaat oid ... lijkt mij
quote:Dat bedoel ik ... je kan jezelf niet BLIJVEN geven ... (alsnog lijkt mij)
Op woensdag 12 maart 2003 17:44 schreef NemesisDivina het volgende:
Verhaaltje
maarja, als je heel veel van die persoon houdt duurt het langer voordat je op bent want liefde kan je een behoorlijke tijd overeind houden...
maar soms moet je afstand nemen en das moeilijk...
maar lamaar zitten ik lul alweer teveel
Hoe ik het precies moet omschrijven weet ik niet maar trek hier je les uit zou ik zeggen.
Weeg alles goed tegen elkaar af.
Zelf heb ik gemerkt dat ik tot het uiterste ga, helaas kon ik verder niks meer voor mijn vriendin doen, toen ze in het ziekenhuis zelfmoord had gepleegd.
Ookal zit ie in een rolstoel of wordt hij depressief, ik blijf van hem houden!!
Zelf heb ik al meerdere keren meegemaakt dat jongens mij in de steek lieten wanneer ik het moeilijk had. Bijvoorbeeld mijn ex die me dumpte, 2 dagen na het overlijden van me vader! Ik kan er zo ontzettend boos om worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |