Hoe goed let jij op de houdbaarheidsdatum van produkten?
Bij bijv. gehakt ofzo gooi ik het altijd weg als het 1 dag over de datum is.
Soms komt er wel eens een pak jus d'orange van 5 jaar geleden uit de kast naar boven omdat die achteraanstaat en de voorste gepakt word
maar ik lette er vroeger meer op dan nu, af en toe kijk ik er wel eens naar maar meestal alleen met vleeswaren
Maar ik heb ook de stelregel dat als iets al 3 dagen in de koelkast heeft gestaan dan gooi ik het weg. Open pakken melk en dergelijke dus, of een open potje appelmoes. Iedereen roept dat dat onzin is; ik moet het gewoon niet meer.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:28 schreef Lucille het volgende:
Ik let er bij melk wel op als ik het koop. Dus meestal ff checken of de pakken die achter in het schap liggen verser zijn, want de winkels gooien de oudste pakken altijd vooraan in het schap.
[Dit bericht is gewijzigd door hilliebillie op 12-03-2003 13:34]
Vlees en vleeswaren , ik kijk naar kleur en ruik eraan, bij twijfel kiep ik alles weg.
Groente en fruit, er hoeft maar iets engs aan te zijn en ik gooi het weg.
quote:vleeswaren idd gewoon ff ruiken en kijken(ga meer af op de geur dan op de kleur
Op woensdag 12 maart 2003 13:34 schreef yvonne het volgende:
Toen ze de houdbaarheidsdatum van de melk instelden, stelden ze hem heel scherp, na datum is de melk zeker nog 3 dagen houdbaar.
Vroeger stond dat er ook op, maar daarna telden de mensen er nog eens 3 dagen bij op en ja, dan istie niet goed meer heVlees en vleeswaren , ik kijk naar kleur en ruik eraan, bij twijfel kiep ik alles weg.
Groente en fruit, er hoeft maar iets engs aan te zijn en ik gooi het weg.
Met fruit kan je een donkerplekje in je appel makkelijk wegsnijden. Of niet zolang in de fruitschaal laten liggen
quote:Het klinkt misschien raar, maar ik proef het
Op woensdag 12 maart 2003 13:41 schreef Aequitas het volgende:[..]
Met fruit kan je een donkerplekje in je appel makkelijk wegsnijden. Of niet zolang in de fruitschaal laten liggen
Dat was zo'n traumatische ervaring dat ik sindsdien bijzonder kien ben op de verloopdatum van melk. Eén dag over de datum kan absoluut niet, bij twijfel gelijk door de gootsteen. Het is niet anders, als je van je cornflakes houdt.
quote:Ik denk er vooral aan als ik het eet ("iiieuw, in deze banaan zat een vies bruin plekje, iiiieuw!") waardoor ik 'em al niet meer hoef
Op woensdag 12 maart 2003 13:44 schreef yvonne het volgende:[..]
Het klinkt misschien raar, maar ik proef het
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik denk er vooral aan als ik het eet ("iiieuw, in deze banaan zat een vies bruin plekje, iiiieuw!") waardoor ik 'em al niet meer hoef
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-03-2003 13:47]
quote:Dat zit dan alleen tussen je oren want je eet het niet op, maargoed eten moet lekker zijn dus weggooien dan.(of er anders over gaan denken
Op woensdag 12 maart 2003 13:44 schreef yvonne het volgende:[..]
Het klinkt misschien raar, maar ik proef het
quote:Daar kweek je dus GEEN weerstand mee.
Op woensdag 12 maart 2003 13:35 schreef Aequitas het volgende:
Beetje weerstand opbouwen mensen, we leven al zo clean!!
Ik hoef het trouwens ook niet meer, als het over de datum is.
quote:Ik probeer het echt, maar iets dat tussen de oortjes zit is moeilijk te veranderen hoor
Op woensdag 12 maart 2003 13:47 schreef Aequitas het volgende:[..]
Dat zit dan alleen tussen je oren want je eet het niet op, maargoed eten moet lekker zijn dus weggooien dan.(of er anders over gaan denken
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |