Het water in die emmers maak je overigens niet vies zodat de emmers schoon blijven en niet onrein worden van je zeeptroep. Je steekt er ook je linker hand niet in.
Je linkerhand is je onreine hand. Daar was je je billen en onderlijf mee. Daar eet je niet mee. Iemand iets aanbieden, aannemen of aanraken met die linkerhand is onbeschoft.
Natuurlijk kan je wel met beide handen je dingen uitwringen of je haar inmasseren... Als je hem maar zo veel mogelijk buiten spel laat. Dat vergroot je acceptatie bij de medebaadsters behoorlijk.
Je kan je er laten masseren. O ja en laat geen henna in je haar smeren als 'haarmasker' als je blond bent
Iedereen zit ook heel gezellig te kwebbelen en elkaars rug te wassen en haar te doen. Je moet je niet te gauw generen. Het is heel gezellig.
Neem ook lekkere dingen. Je kan tussendoor of na afloop snoepen en pepermuntthee drinken.
Je kan er ook om een 'bruidsbehandeling' vragen en dan wordt je gewassen, geschrobt, ingesmeerd, gemasseerd en desgewenst met hennatekeningen versierd. Dat is een beetje duur.
Heel veel plezier!!!
Je krijgt eerst zeep waar je je mee insmeert, een beetje olieachtig spul als het op je huid zit (als het nog in het bakje zit heeft het iets van groene zeep weg). Dan ga je in het turkse stoombad met die zeep op je huid 'schoon' zitten zweten. (zo noemen ze dat daar)
Daarna spoel je je af. Dan wordt je 'geschrobt' met een soort ruw handschoentje dat je moet kopen (wel zo fris). Krijg je allemaal van die rolletjes dode huidcellen. Dat spoel je weer af.
Dan smeer je je in met modder wat je op laat drogen, daarna spoel je je weer af.
Daarna hebben we nog een kopje thee met baklava genomen.
Er heerst een ongedwongen, ontspannen sfeer en het is er heel gezellig. Heel apart om tussen alleen maar vrouwen te zitten.
Ik heb nu een superzacht babyhuidje en ruik lekker. En ik voel me heerlijk.
Dit ga ik absoluut vaker doen.
[edit] oh ja, het is trouwens hammam, en niet haman [/edit]
http://www.hammamamsterdam.nl/
[Dit bericht is gewijzigd door tonja op 12-03-2003 23:56]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |