abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:07:52 #1
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9055078
Ik heb gezocht maar niet gevonden: een topic over deze fijne Nieuw-Zeelands band...ik heb alleen Woodface maar die gaat met enige regelmaat in de cd-speler. Verder werk ben ik nog van plan te kopen en ik heb gehoord dat vooral temple of low men erg goed is (ook neil finn solo wil ik nog aanschaffen).

iemand anders nog iets over deze band te zeggen?

De Narcis van Gabon
pi_9055266
Ze zijn uit elkaar
Big dick.
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:25:05 #3
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9055283
hmm interessant...

(verder niets over de muziek te zeggen?)

De Narcis van Gabon
pi_9055306
Heerlijke muziek. Ook de solo projecten van Neil en Tim Finn zijn interessant. En zoek ook even naar muziek die ze maakten voor Crowded House, onder de naam Split Enz.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 12 maart 2003 @ 10:07:26 #5
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9056209
ja van split enz heb ik message to my girl en I got you die eerste is erg goed maar I got you vind ik niet zo...
De Narcis van Gabon
pi_10495962
Don't Dream It's Over blijft een heerlijk nummer
Een kloddertje roze hieeeerrrrrrrrrrrr...[br][b]ik ben eigenlijk een hele gekke meid[/b]
pi_10518013
Crowded house is oke, Tim Finn solo ook
It's in the air tonight
  zondag 18 mei 2003 @ 21:36:07 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_10520693
Crowded House was een fantastische band. Hun optreden op Pinkpop 1994 (volgens mij hun laatste optreden in Nederland) was geweldig. Into Temptation is verreweg mijn favoriete nummer, maar ook Hole in the River, Chocolate cake en Private Universe zijn en blijven goed. Wat te denken van het Beatleteske 'Not the girl you think you are' ... prachtig!
  zondag 1 juni 2003 @ 10:03:12 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_10801474
effe opnieuw onder de aandacht brengen... te weinig reacties naar mijn mening voor zo'n goede band!
  FOK!Babe zondag 1 juni 2003 @ 10:15:51 #10
11324 shmoopy
pi_10801536
Ah, Crowded House, gelukkig ben ik niet de enige.

Temple of low men en Woodface zijn minstens zo goed,
dus die kan ik je alleen maar aanraden.
Trust me, ik heb geloof ik alles van ze, en er zitten wmb geen mindere cd's bij.

* shmoopy is dus fan.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Trouwste user 2022 maandag 2 juni 2003 @ 00:29:06 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_10817258
Het mooie is van deze muziek dat je het later pas gaat waarderen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 2 juni 2003 @ 00:57:32 #12
12632 motown
is back!
pi_10817660
Walking 'round the room singing Stormy Weather
At Fifty Seven Mount Pleasant Street
Well it's the same room but everything's different
You can fight the sleep but not the dream

Things ain't cookin' in my kitchen
Strange affliction wash over me
Julius Caesar and the Roman Empire
Couldn't conquer the blue sky

Well there's a small boat made of china
It's going nowhere on the mantlepiece
Well do I lie like a loungeroom lizard
Or do I sing like a bird released

Everywhere you go you always take the weather with you
Everywhere you go you always take the weather
Everywhere you go you always take the weather, the weather with you

Take the weather, the weather with you

Take the weather, the weather with you

Ars longa, vita brevis
pi_10817769
Hun laatste album, Together Alone, is erg ondergewaardeerd. Staan een paar zeer goede nummers op, zoals het eerder genoemde Private Universe (probeer ook de volledig akoestische-gitaar versie van de cd Afterglow!), Distant Sun en vooral Fingers Of Love. Together Alone en Temple of Low Men zijn mijn favoriete albums van hun, eerste album daarna, Woodface vind ik de minste. Hoewel het toch hun populairste in Nederland is.

Over Split Enz, van hen heb ik niet zoveel, maar het nummer One Step Ahead is een aanrader

quote:
Op woensdag 12 maart 2003 09:07 schreef PogueMahone het volgende:
een topic over deze fijne Nieuw-Zeelands band...
Alleen Neil Finn is Nieuw-Zeelands
.
pi_10818129
Ah.. dit is helemaal een topic voor mij. Ik ben al heel lang Crowded House/Neil Finn fan. Heb alle cd's en het afscheidsconcert in Melbourne op video (kreeg ik een 'spetterend' "Farewell to the world" t-shirtje bij wat ik nog wel eens als nachtkleding draag.. lol.) Ook van Finn solo heb ik zijn albums, behalve zijn live-cd "Seven worlds collide" en "one-all", zijn U.S. versie van "One-Nil"... Alleen van Split Enz heb ik nog niks... dat is verbazingwekkend op zichzelf.

Helaas heb ik de beste man nog nooit live mogen bewonderen, maar de eerstvolgende keer dat hij Nederland aandoet hoop ik daar toch van op de hoogte te komen.

Wat ik er nog meer over kan zeggen:

- Try Whistling This is een aparte cd, die veel tijd kost om echt te waarderen.

- One-Nil.. oké... de, werkelijk, enige cd die ik uit mijn huis zou redden mocht het in de fik gaan. Het is de mooiste cd die ik ken, dus haal deze in huis! Let wel... smaken verschillen natuurlijk... Ikzelf ken geen enkel nummer op die cd wat ik niet werkelijk subliem vind. Als ik dan toch favo's moet kiezen: Wherever you are, Driving me mad en Last to know.

Als ik zo eens m'n cd's erbij pak, zijn m'n favo's van die albums:

* van Crowded House: World where you live (Muzikaal magisch nummer en voor mij nostalgisch.. Hoogtepunten zijn de brug en de solo... typisch Crowded House sound voor mij.)

* van Temple of Low Men: Love this life ("and maybe the day will come, when you'll never have to feel no pain, after all my complaining, gonna love this life... love this life, though you'll never know why") en Never be the same ("don't stand around... like friends at a funeral... eyes to the ground... don't suffer in silence")

* van Woodface: Fall at you feet... beluisterd ten tijde van m'n eerste echt extreme crush en dit is dan ook precies wat ik deed ("and I'm more than willing to offer myself') en Whispers and moans ("Then I wake up in your room... share one piece of your life... when tomorrow comes... we may not be here at all... without your whispers and moans")

* van Together Alone: Dit vind ik persoonlijk de beste Crowded House-cd. Heel dromerig en valt een beetje in dezelfde categorie als "One-Nil" van Finn solo. Het begint al met 't zweverige en prachtige Kare Kare ("soon, I know this comes too soon"). Verder is Fingers of love echt wonderschoon ("fall by the way, from the cradle to the grave, from the palace to the gutter, from beneath the dying waves, to the sun like fingers of love... and there is time yet, for you to find me..."). Private Universe is werkelijk een universum op zichzelf en Walking on the spot heeft één van de aller-aller-melancholische tonen in een nummer ooit, wat mij betreft.

* van Afterglow: Het drumloopje van I am in love lijkt trouwens veel op die van Bløf's meer van jou, nietwaar? Bij dit album ga ik voor de magische tonen van Sacred Cow ("no, you're not too precious now"). I love you Dawn ("I don't wanna see you cry") is een prachtig liefdeslied, gericht aan zijn vrouw. Dat zijn van die momenten dat je jaloers bent dat je zoiets niet zelf geschreven hebt. Lester... knap om zo'n nummer over je aangereden hond te maken ("I will change if Lester lives").

* van Try Whistling This: She will have her way ("she will have her way... and somehow I will still believe her...")

- Ik was blij verrast toen ik Anytime van One-Nil hoorde toen ik in vorig jaar Ahoy op Bløf aan 't wachten was.

- Ik was ook blij verrast toen ik hoorde dat Neil Finn en Johnny Marr (één van mijn alltime-gitaarhelden - ooit gitarist van het geweldige The Smiths) samen gespeeld hebben.

Zo.. dit was mijn personal shrine voor Crowded House.. Geen half werk.

vrijdag 6 juni 2003 @ 13:03:36 #15
6536 dwerg
chagrijn
pi_10928099
Vanavond, om 22 uur, op Radio 2.
Een live concert van Crowded House bij BNN.
Op Radio 2 dus.
I intend to live forever, or die trying.
pi_10928261
Dank u
.
pi_10929640
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:03 schreef dwerg het volgende:
Vanavond, om 22 uur, op Radio 2.
Een live concert van Crowded House bij BNN.
Op Radio 2 dus.
Inderdaad. Ik had het vorige week al gelezen en het niet in m'n agenda gezet. Bedankt voor het herinneren! Dat scheelt weer een teleurstelling.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 16:04:41 #18
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10933424
quote:
Op maandag 2 juni 2003 01:05 schreef Toet het volgende:

[..]

Alleen Neil Finn is Nieuw-Zeelands

Oeps, dat wist ik niet
De Narcis van Gabon
pi_10939799
Oké... het is beginnen gewezen gegaan!!!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 22:09:31 #20
44906 merino
World of Sleepers
pi_10939865
relax !!
tnx voor de tip

heb alleen hun greatest hits en die luister ik zeer regelmatig

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_10947234
Dat was goed spul
.
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:21:20 #22
17517 MichielV
Veenstra Veenstra!
pi_12964868
Jahoe, weer aandacht voor dit topic dankzij deze. Crowded House inderdaad de beste band ooit. Together Alone is mijn favoriet, ik blijf het jammer vinden dat we er nooit achter zullen komen hoe de band zich na deze cd (en de drie nieuwe songs op Recurring Dream) verder zou ontwikkelen.

Neil Finn solo kom ik maar met moeite doorheen, maar als ik dit hier zo lees zal ik vooral One Nil maar weer eens een kans geven. Heb Neil twee jaar geleden nog wel in de Melkweg gezien, was ook verre van vervelend. Volgens mij zijn de broertjes Finn trouwens weer aan nieuw materiaal bezig!

Nu nog een reunie tour van Crowded House en ik kan in vrede sterven

Noordpool.FM al gelezen?
MetMichiel - maandag tot en met donderdag om 19 uur op 3FM! http://www.metmichiel.nl Check ook m'n log: http://www.michielveenstra.nl
  vrijdag 5 september 2003 @ 17:43:53 #23
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_12965321
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:36 schreef peaceman het volgende:
Hun optreden op Pinkpop 1994 (volgens mij hun laatste optreden in Nederland)
Hun laatste optreden in Nederland en ik dacht ook in de wereld was in cafe de Kroon op het Rembrandtplein in Amsterdam. Daar hadden ze trouwens al vaker opgetreden.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 5 september 2003 @ 18:07:49 #24
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_12965708
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 17:21 schreef MichielV het volgende:
Jahoe, weer aandacht voor dit topic dankzij deze. Crowded House inderdaad de beste band ooit. Together Alone is mijn favoriet, ik blijf het jammer vinden dat we er nooit achter zullen komen hoe de band zich na deze cd (en de drie nieuwe songs op Recurring Dream) verder zou ontwikkelen.

Neil Finn solo kom ik maar met moeite doorheen, maar als ik dit hier zo lees zal ik vooral One Nil maar weer eens een kans geven. Heb Neil twee jaar geleden nog wel in de Melkweg gezien, was ook verre van vervelend. Volgens mij zijn de broertjes Finn trouwens weer aan nieuw materiaal bezig!

Nu nog een reunie tour van Crowded House en ik kan in vrede sterven

Sorry maar ik heb dus Woodface. Dat is nog om aan te horen.
Heb laatst wat stuff gedownload.. maar eingelijk irriteerd de muziek me gauw.. En nu klik het dus iedere keer weg als het voorbij komt in de mp3-playlist.

Ik ben dus ZEER zeker niet eens met de stelling beste band ooit .. het komt niet eens in de top 50 voor bij my. Brrr .wat heeft deze muziek een lage replay waarde. Ze hebben hoogstens een paar leuke nummers maar meer ook niet.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_12965923
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 18:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb dus Woodface. Dat is nog om aan te horen.
Heb laatst wat stuff gedownload.. maar eingelijk irriteerd de muziek me gauw.. En nu klik het dus iedere keer weg als het voorbij komt in de mp3-playlist.

Ik ben dus ZEER zeker niet eens met de stelling beste band ooit .. het komt niet eens in de top 50 voor bij my. Brrr .wat heeft deze muziek een lage replay waarde. Ze hebben hoogstens een paar leuke nummers maar meer ook niet.

Woodface en het debuut vind ik hun twee mindere albums, Temple Of Low Men en Together Alone de twee betere. Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende albums, alhoewel ik het allemaal kan waarderen.

Wat is de "stuff" die je recent gedownload hebt? Ik gok zo een-twee-drie op dingen van het eerste album, of misschien wat van de minder toegankelijke muziek van TOLM.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')