Ik post hier ook ff mijn reactie uit voornoemd topic:
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:50 schreef Moonah het volgende:
Fantasie is een heel belangrijk onderdeel in de ontwikkeling van een mens. Het stimuleert creativiteit. En dan bedoel ik niet zozeer fröbelen en tekenen, maar zeer zeker ook creatief denken. Op een nieuwe, frisse manier dingen/situaties/mensen/emoties/whatever beleven.Fantasie geeft kinderen (en volwassenen
) de vrijheid zich los te maken van de beperkingen van de realiteit. Men gaat experimenteren. En uit experimenten kunnen de meest fantastische, vernieuwende zaken vloeien. Of dat nu op macro- of microniveau is.
Fantasie nodigt uit tot het inzetten van meerdere zintuigen, ipv alleen je ratio gebruiken.
ik zou niet eens kunnen zonder fantasie, het lijkt me zo leeg als je dat moet missen.
ik moet wel uitkijken dat ik niet teveel ga wegdrijven, terugkomen is erg soms erg moeilijk.
maar ik geloof idd dat het je creativiteit stimuleert, alsmede je inlevingsvermogen
als er geen fantasie was .. hadden we nu nog lang niet de middeleeuwen bereikt
quote:....want....?
Op dinsdag 11 maart 2003 20:26 schreef Flierp het volgende:
als er geen fantasie was .. hadden we nu nog lang niet de middeleeuwen bereikt
Heerlijk toch, dat dat kan!
quote:Dat raakt de kern wel ja... dingen doen/bedenken/ruiken/zien/maken die je helemaal niet kunnen. En het leuke is dan als je sommige dingen nog kan gebruiken in de praktijk ook
Op dinsdag 11 maart 2003 20:37 schreef Yvonnetje het volgende:
Fantasie is lekker even wegdromen; uit de realiteit en alles kanHeerlijk toch, dat dat kan!
Heerlijk.. en de waarde ervan..?? onbetaalbaar!
[zekers niet aan te raden! -->begin]
als je heel raar wilt gaan denken moet je maar eens voor de gein een keer voordat je gaat slapen philosofisch gaan denken over hele belangrijke dingen in je leven.
Zoals wat je nou hier doet op aarde, wat er nog meer is, waarom je vrienden iets doen, waarom je vriendin/vriendje iets doet/zegt.
enne anders ga je gewoon jezelf ergens zorgen over maken.
doe je dit dan zul je voorlopig heel slecht slapen! omdat je telkens als je in je bed ligt eraan gaat denken... onbewust...
en ja die nachtmerries die je dan krijgt zijn normaal!
ook helpt het als je je dan heel down en kut voelt
[zekers niet aan te raden! --> einde]
/
/
[persoonlijk dus hier AUB echt niet op dissen!]
ik heb dat dus toen het uit was gegaan met mijn EX-vriendin gehad...
dat ik dus ongeveer 1 maand lang 100 uur langer wakker was en ook aan het denken was over de meest uiteenlopende dingen!
enne ja daar ga je aan onderdoor! geloof me!
je gaat dan echt totaal anders denken/beredeneren!
als je dan geen vrienden hebt die je steunen ben je gewoon genaaid!
ik had echt geluk!
hopelijk hoeft niemand van jullie hier op FOK! dit mee te maken!
Maaruh ziek in je hoofd hoeft niet te betekenen dat de rest wel allemaal normaal zijn!
[persoonlijk dus hier AUB echt niet op dissen!]
nou dat was het wel weer...
groetjes akira
quote:Hm, deze link met fantasie snap ik niet
Op woensdag 12 maart 2003 12:00 schreef bolton_akira het volgende:
Maaruh ziek in je hoofd hoeft niet te betekenen dat de rest wel allemaal normaal zijn!
Ik denk dat er een verschil is tussen fantaseren, filosoferen en het zgn 'malen'.
Heerlijk toch?
Denk eens in wat je met al dat geld kunt doen. Je kunt lekker 12 maanden per jaar op vakantie waar je maar heen wil. Wil je een dikke auto, koop je die toch.
Oops sorry, begin alweer te fantaseren.
Fantasie is heel waardevol voor het leven. Het compenseerd de dingen die je niet hebt. Zonder fantasie kun je ook niet lekker leven lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |