FOK!forum / Muziek / Sukilove
methodmichdinsdag 11 maart 2003 @ 17:19
Sukilove, het hobbyding van Pascal Deweze, inmiddels zeer serieus.

De EP Talking In The Dark van begin 2002 was al fraai, de CD van eind 2002 / begin 2003 zo nodig nog mooier.

Beatles-achtig, maar ook country-invloeden en mensen als Stoffel Verlackt en Guy van Nueten in de band en dan ook nog gastoptredens van Mauro Pawlowski en Carol van Dijk.

Flikken de Belgen het dus weer?

Malakovdinsdag 11 maart 2003 @ 17:45
Ik heb weleens wat van Sukilove gehoord. Dit zou ik graag nog wat vaker doen. Nu kan ik echter nog geen echte mening geven.

methodmichdinsdag 11 maart 2003 @ 17:47
http://www.sukilove.com

Daar staat alles

methodmichwoensdag 12 maart 2003 @ 17:24
Knal, bam, kick, naar boven.

Niemand die iets kent van deze geweldenaar???

EchoBrainwoensdag 12 maart 2003 @ 17:28
ik ben wel benieuwd naar dit bandje, want ik ga ze zien bij het concert van Bettie Serveert
methodmichwoensdag 12 maart 2003 @ 17:37
Onlangs hebben Pascal Deweze, Carol van Dijk en Mauro Pawlowski een prachtige theater-achtige muzikale voorstelling gegeven.

Hopelijk gaat dat ook een album opleveren.

Beregdwoensdag 12 maart 2003 @ 17:46
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:37 schreef methodmich het volgende:
Onlangs hebben Pascal Deweze, Carol van Dijk en Mauro Pawlowski een prachtige theater-achtige muzikale voorstelling gegeven.

Hopelijk gaat dat ook een album opleveren.


onder de naam shadowgraphic city was dat waarschijnlijk.

Ik, als rasechte Belg, heb natuurlijk wel al gehoord van sukilove. As long as I survive vond ik een geweldig goed nummer.
het nevenprojectje van hem samen met Carol heet chitlin' fooks, iets folksachtigs maar ook zeer leuk!

methodmichvrijdag 14 maart 2003 @ 19:23
De man is geniaal. Zonder meer.

Luister eens naar die EP, o.a. White Boy Blues. Of de CD, met het fenomenale Computing Beauty en het fraaie Please, Don't Ever Change.

MadScientistzaterdag 15 maart 2003 @ 22:22
ik ben benieuwd, ik ga ze ook wel zien bij Bettie Serveert
Ringovrijdag 11 april 2003 @ 15:40
Sukilove, dat is toch wel zo godsonmogelijk mooi. Pascal Dewèze is een genie. Och leefde John Lennon nog maar, hij zou vrijwillig voor een ander leven kiezen.
Niet alleen de melodieën zijn prachtig; ik raak ook ontroerd door de simpele, doeltreffende teksten.

Favoriete nummers: Time to go, Hang on, Unforgivable (mooooooi), Good blood will prevail.

Don't tell, don't tell anyone but I have got to go
to where I still don't know
just for a while or so

Stoneheadvrijdag 11 april 2003 @ 16:00
Afgelopen weekend stond-ie in Merleyn in Nijmegen akoestisch. Maar dat zag ik dus pas op zondag in de krant staan.
Ik zie trouwens nu twee mp3's van Club Lek van 10 april op de Sukilove-website staan.
jodelavrijdag 11 april 2003 @ 16:07
had ze 3 weken geleden nog gezien samen met orange black , moet zeggen dat het mij ook niet tegenviel, ik denk wel dat je ze een paar keer gehoord moet hebben, die paar liedjes die ik heb worden steeds beter
Schorpioenzaterdag 26 april 2003 @ 14:00
Ringo zegt het goed: godsonmogelijk mooi. Dit topic verdient een schop.
Kirkezaterdag 26 april 2003 @ 14:19
Kheb Sukilove gezien in de Brakke Grond in Amsterdam een maand of wat geleden. Geweldige zaal, die Brakke Grond! Het was een sfeervol concert, en ik was razend enthousiast. Sukilove is charmant, melodieus en op z'n tijd best heftig. Fijne liedjes, puur geluid.
Daarna slingerde Flip Kowlier met 't Hof van Commerce onverstaanbare Westvlaamse hiphop de zaal in, en toen kon mijn avond niet meer stuk.
Vlaamsche Mannen, ga zo door en steel onze koude Hollandsche Harten!

Ringomaandag 28 april 2003 @ 14:32
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:19 schreef Kirke het volgende:
Daarna slingerde Flip Kowlier met 't Hof van Commerce onverstaanbare Westvlaamse hiphop de zaal in, en toen kon mijn avond niet meer stuk.
Ook mooi: de solo-cd van Flip Kowlier, Ocharme ik. Prachtige, verstilde liedjes in onverstaanbaar Westvlaams.
methodmichmaandag 28 april 2003 @ 14:58
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook mooi: de solo-cd van Flip Kowlier, Ocharme ik. Prachtige, verstilde liedjes in onverstaanbaar Westvlaams.


Ook weer niet zo onverstaanbaar hoor, als je eenmaal aan de dictie gewend bent.
Beregdmaandag 28 april 2003 @ 17:03
methodmich, ben jij een Belg?
methodmichmaandag 28 april 2003 @ 17:22
Nee.

Maar qua muziek zou ik het soms wel willen....

Kirkemaandag 28 april 2003 @ 22:01
Belgen zijn geweldig: Jacques Brel, Deus, Zita, Sukilove, Millionaire, K's, Das Pop, Ann Pierle, Arno, Flip Kowlier, Zap Mama....

De muziek lijkt daar veel vrijer. Heerlijk!

Beregdmaandag 28 april 2003 @ 22:11
tja, als je dat vergelijkt met Nederland.
Enkel spinvis en the lau staken er echt bovenuit vorig jaar
(of weet ik als belg te weinig van Nederlandse muziek)
Kirkemaandag 28 april 2003 @ 22:15
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:11 schreef placebeau het volgende:
tja, als je dat vergelijkt met Nederland.
Enkel spinvis en the lau staken er echt bovenuit vorig jaar
(of weet ik als belg te weinig van Nederlandse muziek)
Je hebt helemaal gelijk, zeker Spinvis is een verfrissend windje door muziekland... ik hoop dat Sukilove nog eens in de buurt speelt, kzou ze graag nog eens horen. De Brakke Grond in Amsterdam is een Vlaams cultuurhuis, er komen vooral Vlaamse theatergroepen, maar ik geloof dat ze nu ook meer muziek willen neerzetten. Ik heb Sukilove daar gezien en was verrast door de mooie sfeer van de zaal en het goede geluid. En de mannen zelf deden het natuurlijk vooral erg goed.
-Wepeel2-maandag 28 april 2003 @ 22:35
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:11 schreef placebeau het volgende:
tja, als je dat vergelijkt met Nederland.
Enkel spinvis en the lau staken er echt bovenuit vorig jaar
(of weet ik als belg te weinig van Nederlandse muziek)
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Ik vind dat er in het algemeen bij Excelsior hele leuke bandjes verschijnen. Dit jaar is bijvoorbeeld Caesar verschenen en ook Johan heeft inmiddels al twee prachtige platen.
Racoon mag ook wel even genoemd worden. Een band die weet hoe een goed liedje in elkaar steekt. De band heeft ook een redelijk eigen geluid, mede doordat er in elk nummer acoustische gitaar gebruikt wordt en door de opvallende en mooie stem van de zanger. Oja, ook bands als Solex en Bauer mogen hier niet ontbreken. Het lijkt er wel op dat dit soort muziek in Nederland veel minder wordt opgepikt en daarom komt er niet echt een scene van de grond, zoals in België. Nederlanders zijn vaak chauvinistisch/arrogant over hun eigen prestaties, maar op muzikaal gebied lijkt men wat huiverig om zich over te geven aan het Nederlands product.

Op Nederlandstalig gebied wordt er vrij weinig spannende muziek gemaakt inderdaad, maar ik kan belgische bands als Gorki en Noordkaap nou ook niet heel vernieuwend noemen. Eigenlijk zou ik de stelling op dit gebied willen omdraaien: een goede Nederlandstalige band ben ik nog niet tegengekomen in België. Ik vindt het allemaal net iets te zeurderig.

Dit jaar is het debuut van Carmona verschenen, een zeer aardig popplaatje, weliswaar met een zeer zwaar Beatles gehalte maar hij onderscheidt zich zeker van de grote massa door zijn opvallende teksten. En verder: Maarten van Roozendaal, Stef Bos, De Dijk en Frank Boeijen. Dat vind ik toch wel een aantal interessante artiesten op Nederlandstalig gebied.

Beregddinsdag 29 april 2003 @ 01:07
Tja, de indruk die ik als Belg heb over Nederlandse muziek is vooral Anouk, Krezip, Kane, Sita, allemaal één pot nat.
Terwijl in Bel¨gïe de kwaliteit elkaar aflost (admiral freebee - sukilove - Millionaire en zo kan ik nog wel een paar jaar teruggaan

Op hiphopgebied staan jullie natuurlijk wel veel verder als ons. Daar kunnen ABN en 't hof van commerce niks aan veranderen.

Op Nederlandstailg gebied ben ik het volledig met je eens. Hoewel Je natuurlijk De mens wel niet mag vergeten/onderschatten. Maar jullie hebben veel betere liedjesdichters als wij. Enkel Flip Kowlier heeft weer wat nieuws gebracht in Belgïe op dat vlak, maar jullie beschouwen hem wsch niet als nederlandstalig

Kirkedinsdag 29 april 2003 @ 08:00
quote:
Enkel Flip Kowlier heeft weer wat nieuws gebracht in Belgïe op dat vlak, maar jullie beschouwen hem wsch niet als nederlandstalig

Ik versta er niks van, hier en daar een woord... zegne keer hoe laot t is, khe er geen gedach van (da's zowat alles)
Placebeau, gij komt van Oostend, gij zal da goe kunnen vrstaon, da westvlaoms, mor kikke nie se. Ik kom uit Amsterdam, heb wel in Antwerpen gestudeerd, maar da's andere koek dan dit taaltje...

Die nieuwe plaat van Caesar is inderdaad goed te pruimen en ik moet zeggen dat Trailer Tales van Darryll Ann ook erg goed is, je hebt gelijk Wepeeltje2. Allemaal Excelsior bands,is dat toeval? Hou trouwens Nimbus ook in de gaten, zij spelen vaak bij Caesar in het voorprogramma. Zij gaan geloof ik dit jaar een debuutalbum uitbrengen bij Excelsior, dat wordt tof!
In ieder geval denk ik dat we met Sukilove en de rest van bovengenoemde bands misschien wel de wereld kunnen veroveren. Iedereen zal Vlaamsch leren! Want dat taaltje is zooooo mooi!

Beregddinsdag 29 april 2003 @ 12:27
allee, kzal eens wat zoeken op het internet naar die nederlandse muziek en beoordelen. (niet doorvertellen é)

en kvinnekik da uze flip vrii goe te verstoan es

Schorpioendinsdag 29 april 2003 @ 13:58
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:01 schreef Kirke het volgende:
Belgen zijn geweldig: Jacques Brel, Deus, Zita, Sukilove, Millionaire, K's, Das Pop, Ann Pierle, Arno, Flip Kowlier, Zap Mama....

De muziek lijkt daar veel vrijer. Heerlijk!


Omdat men in Belgie geen of minder subsidies krijgt... daar is de kunst nog echt kunst. Mensen die alleen maar de muziek hebben, geen andere inkomsten, dus moeten ze wel knokken voor de muziek! En dat doet men dus ook. En daar ontstaat veel meer moois uit dan uit een comfortabele luxepositie. Hier in Ned. zijn het toch vaker gasten die genoeg neveninkomsten hebben of zwaar gesubsidieerd worden en muziek er dus bij doen. Subsidie is absoluut moordend voor artistieke kwaliteit IMO. Als het aan mij zou liggen zou die rigoreus afgekapt worden.
Kirkedinsdag 29 april 2003 @ 14:11
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 13:58 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Omdat men in Belgie geen of minder subsidies krijgt... daar is de kunst nog echt kunst. Mensen die alleen maar de muziek hebben, geen andere inkomsten, dus moeten ze wel knokken voor de muziek! En dat doet men dus ook. En daar ontstaat veel meer moois uit dan uit een comfortabele luxepositie. Hier in Ned. zijn het toch vaker gasten die genoeg neveninkomsten hebben of zwaar gesubsidieerd worden en muziek er dus bij doen. Subsidie is absoluut moordend voor artistieke kwaliteit IMO. Als het aan mij zou liggen zou die rigoreus afgekapt worden.


Misschien hebben ze ook gewoon een betere smaak!
Beregddinsdag 29 april 2003 @ 14:32
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:11 schreef Kirke het volgende:

[..]

Misschien hebben ze ook gewoon een betere smaak!


merci voor het compliment
Ik ben het hier volledig mee eens
Ringodinsdag 29 april 2003 @ 14:40
En België is een land met veel meer culturele tegenstellingen en extremen. Wie daar woont, heeft veel meer om zich tegen af te zetten: de taalstrijd, krachtige dialecten, een scherp contrast tussen stad en platteland, Vlaams-Belgisch nationalisme, noem maar op. Kunst is vechten, liefst tegen de bierkaai.
Kirkedinsdag 29 april 2003 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:40 schreef Ringo het volgende:
En België is een land met veel meer culturele tegenstellingen en extremen. Wie daar woont, heeft veel meer om zich tegen af te zetten: de taalstrijd, krachtige dialecten, een scherp contrast tussen stad en platteland, Vlaams-Belgisch nationalisme, noem maar op. Kunst is vechten, liefst tegen de bierkaai.
Dat valt wel mee hoor, wat dat betreft is het net Nederland. Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon meer smaak hebben dan wij.
Kirkedinsdag 29 april 2003 @ 15:13
Maar we dwalen af....Sukilove?
Beregddinsdag 29 april 2003 @ 15:15
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:40 schreef Ringo het volgende:
En België is een land met veel meer culturele tegenstellingen en extremen. Wie daar woont, heeft veel meer om zich tegen af te zetten: de taalstrijd, krachtige dialecten, een scherp contrast tussen stad en platteland, Vlaams-Belgisch nationalisme, noem maar op. Kunst is vechten, liefst tegen de bierkaai.
It' gonna be allright
as long as I survive tonight
-Wepeel2-dinsdag 29 april 2003 @ 15:20
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Kirke het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, wat dat betreft is het net Nederland. Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon meer smaak hebben dan wij.


Het gras zal altijd groener zijn, aan de andere kant van de heuvels lalala.

Oh en ontopic: ik zit nu op school te werken en heb Sukilove in mijn discman. Computing beauty, Just a lazy day, Talking in the dark, As long as I survive tonight, hang on.

Overigens zag ik dat Pascal ook alweer een nieuw project heeft samen met dat lieftallige zangeresje van Bettie Serveert Carol van Dyk.

quote:
Na de soloplaat 'Sukilove' en het tweede album van Chitlin' Fooks brengt hij met 'Shadowgraphic City' de derde plaat in evenveel maanden uit. Pascal Deweze heeft het songschrijven duidelijk onder de knie: 'Als een idee een tijdje in mijn hoofd heeft rondgespookt, pak ik mijn gitaar en probeer ik het naar buiten te sleuren.'

Shadowgraphic City, 'Shadowgraphic City' (Palomine/Bang!)

Live-première Shadowgraphic City: 22/1 Ancienne Belgique, Brussel (meer info over de toernee: home.wanadoo.nl/ron/shadowgraphiccity )

Als je de plaat van Shadowgraphic City - een onderonsje met vrienden Mauro en Carol Van Dyk - naast die van Sukilove en het tweede album van Chitlin' Fooks legt, moet je vaststellen dat Pascal Deweze met zijn voeten diep in de, vooral Amerikaanse, rootsmuziek staat. Maar aan de andere kant gaat hij ook het experiment niet uit de weg. 'Inwendig schommel ik voortdurend tussen die extremen,' zegt Belgiës meest productieve songschrijver. 'Ik ben opgegroeid met Nirvana links en Roy Orbison rechts, go figure. Heel wat experimentele platen tonen mij mooie opstapjes naar iets nieuws en krachtigs maar missen naar mijn gevoel de simpele en effectieve communicatie van een traditioneel opgebouwde song.' Als Sukilove durft Deweze al iets meer dan bij Chitlin' Fooks buiten de lijntjes te kleuren, maar met Shadowgraphic City gaat hij het verst. 'Shadowgraphic City is gewoon het resultaat van drie muzikanten die zonder het strenge oog van de producer met wat opnameapparatuur en een overvloed aan enthousiasme thuis een plaat maken', legt Deweze uit. 'Deze groep is voor mij een gesubsidieerde speeltuin.'

'Shadowgraphic City' is het resultaat van huisvlijt en gepruts met technologie, net als het debuut van Sukilove. Voor hedendaagse singer-songwriters is de digitale revolutie een zegen, vindt Deweze: 'Professionele apparatuur die je tien jaar geleden een half miljoen frank kostte, kan je nu voor duizend euro kopen en dan nog in verbeterde versie. Als artiest krijg je daardoor de kans om je eigenaardigheden en persoonlijkheid op tape te zetten zoals je het zelf wil.' Hoewel je op Shadowgraphic City uiteenlopende kleuren aantreft, schuilt er toch een eenheid in de plaat. 'Wij zijn drie individuen die in een denkbeeldige film noir-stad hun liedjes komen vertolken. Het scherm van Shadowgraphic City is altijd wel een beetje wazig. Hoewel er contrasterende sferen in zitten, zoals kinderstemmetjes over een Eraserhead-brom, blijft het dezelfde film.'

Wat Mauro en Deweze - eerder al partners in crime bij Mitsoobishy Jacson - zeker gemeen hebben, is een merkwaardig gevoel voor humor. Ze zijn meesters in wat Deweze het 'sadistische songschrijven' noemt. De nummers Couple With Cash Problems en Confess Me Something Good getuigen daarvan. 'Ik wil niet beweren dat The Muppet Show emotionele werken heeft opgeleverd maar er is toch ook meer dan Nick Drake? Humor is een van mijn favoriete emoties. Ik hoop niet in de val te trappen van de veilige, ironische toon, maar ik ben wie ik ben: een Belg die het leven graag dubbelzinnig en sarcastisch bekijkt. Als je de mensen met een regel aan het lachen krijgt, kan je hen de seconde daarop dubbel zo hard raken met een zin die diep snijdt.'

Deweze, Mauro en Carol Van Dyk zijn drie warhoofden bij elkaar, hebben dezelfde levenshouding en dat zorgt voor een band. 'We delen onze kijk op het muzikant-zijn: we geloven in het langzaam opbouwen van iets dat van ver op een carrière of oeuvre lijkt, maar dan strikt volgens het parcours dat ons gevoel ons ingeeft.' Het was hun gezamenlijke manager Fred Maessen die suggereerde dat Pascal en Carol een team zouden moeten vormen, nadat hij hun stemmen samen op het Bettie Serveert-nummer Private Suit had gehoord. Zijn idee groeide uit tot Chitlin' Fooks. 'Zowel Carol als ik reageerden in het begin wat sceptisch. Een countryplaat maken, behoorde niet direct tot onze plannen. Uiteindelijk kon hij ons dan toch overtuigen een EP te maken. Toen we de allereerste noten inzetten van het allereerste liedje, kon ik het zelf wel voelen: dit werkt! Op een week tijd hebben we dan de rest van het eerste album bijeengeschreven en -gesprokkeld.'

Toen Deweze met Metal Molly zijn eerste betekenisvolle stappen zette, was er in zijn muziek weinig te merken van blues- of countryinvloeden. 'Bij het Metal Molly-debuut Surgery For Zebra was de initiële doelstelling: elke noot moet origineel zijn. We wilden 'onze' muziek maken. Later zag ik in dat wat wij deden helemaal niet zo uniek was, en heb ik mij met volle overgave in de geschiedenis van de popmuziek geworpen, te beginnen met Leadbelly.' Metal Molly's pad liep niet echt over rozen. Na de succesvolle eersteling was de groep het spelletje al even beu en toen tweede plaat The Golden Country niet dezelfde impact had, werd het héél stil rond de groep. 'We hadden twee jaar ongelooflijk hard gewerkt aan The Golden Country: zeven weken in Wales tussen de schapen gezeten in een studio die we deelden met de fucking symforockers van Asia. Het had miljoenen gekost en dan plots, na één single, draaide de baas van Sony de geldkraan dicht. We werden zonder boe of ba gedropt. Gino (Geudens, drummer) had vast werk maar Allan (Muller, zanger/gitarist) was behoorlijk gedesillusioneerd. Hij wilde een stap terug zetten om alles te overdenken, want hij wou eindelijk wel eens geld verdienen. Omdat ik snel verder wou met muziek maken, besloten we Metal Molly minstens een jaar in de koelkast te schuiven. En daar zit het nog steeds.'

Liedjes schrijven, is voor Deweze een tweede natuur geworden, zo lijkt het wel, nu hij in enkele maanden tijd drie platen bijeen heeft gepend. 'Er komt minstens evenveel transpiratie als inspiratie bij kijken. Pas als een idee een tijdje in mijn hoofd heeft rondgespookt, pak ik mijn gitaar en probeer ik het naar buiten te sleuren. Maar het blijft een tricky business. Tom Van Laere van Admiral Freebee vertelde me onlangs dat hij Richard Thompson ooit had horen verklaren: "Songschrijven is aan een rivier gaan zitten, je lijn uitwerpen en hopen dat je iets vangt. Als je dan het geluk hebt dat Bob Dylan niet wat verder stroomopwaarts staat te hengelen, kan je misschien iets vangen." Dus sta ik daar bijna dagelijks, in de hoop dat Dylan niet komt.'


methodmichdinsdag 29 april 2003 @ 16:14
Vooral Mauro Pawlowski maakt dit project voor mij al weer zeer interessant! Die man is geniaal. Iemand die Evil Superstars, zijn voormalige band, kent? Da's pas geniale gekte!!!

Wat betreft de strijd België - Nederland, daar heb ik al veel over gehoord. Ik denk zelf persoonlijk dat veel Nederlanders de Belgische muziek als beter bestempelen, omdat je in Nederland ook alle troep oppikt. Misschien heeft België ook wel een Kane, maar dat haal ik nooit uit de Belgische releases. Ik pik vanuit België alleen kwaliteit op en ken de echte troep niet echt. Dat is hier wel anders. Voor elke goede plaat komen er 6 rotplaten langs...

Maar we hebben echt wel bands die de moeite waard zijn of waren. Om er een paar te noemen: Daryll-Ann, Johan, Caesar, Benjamin B., Bauer, Scram C Baby, Simmer, Supersub, Racoon, Bettie Serveert, The Yearlings, The Serenes, Urban Dance Squad, Coparck.... In de categorie "unsigned" noem ik dan nog een Gloricz Jim, een Paper Moon, een Surely en een Stretcher.

Kirkedinsdag 29 april 2003 @ 16:26
quote:
In de categorie "unsigned" noem ik dan nog een Gloricz Jim, een Paper Moon, een Surely en een Stretcher.
En Kirke! hahahaha
-Wepeel2-dinsdag 29 april 2003 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:14 schreef methodmich het volgende:
Misschien heeft België ook wel een Kane, maar dat haal ik nooit uit de Belgische releases. I
*kuch Arid kuch*
methodmichdinsdag 29 april 2003 @ 16:59
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:42 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

*kuch Arid kuch*


Mwah, Kane mocht willen dat het op 10 % van Arid kon spelen, zonder dat ik Arid nou zo geweldig vind.
Kirkewoensdag 30 april 2003 @ 20:40
Arid is wel 1000 keer beter dan Kane (je hoort al dat ik een Vlaamsche smaak heb )
Speelt Sukilove nou nog in Nederland binnenkort?
-Wepeel2-woensdag 30 april 2003 @ 20:55
quote:
Op woensdag 30 april 2003 20:40 schreef Kirke het volgende:
Arid is wel 1000 keer beter dan Kane (je hoort al dat ik een Vlaamsche smaak heb )
Ik vind het allebei rock zonder eigen smoel. Het erge van Kane is natuurlijk die hele machine erom heen. Dat is bij Arid niet het geval.

Op de website van Sukilove zijn overigens verschillende data te vinden van optreden in Nederland.

Kirkedonderdag 1 mei 2003 @ 07:49
22 mei Paradiso! Defenately goin there! Als je niet kan en je bent toch nieuwsgierig, moet je ff naar de Paradiso site gaan, daar staat een link op van Fabchannel. Daar kan je het concert online live bekijken. Ook leuk!
Dinosaur_Srdonderdag 1 mei 2003 @ 08:04
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 07:49 schreef Kirke het volgende:
22 mei Paradiso! Defenately goin there! Als je niet kan en je bent toch nieuwsgierig, moet je ff naar de Paradiso site gaan, daar staat een link op van Fabchannel. Daar kan je het concert online live bekijken. Ook leuk!
hmmm, ze spelen toch het hele voorprogramma van Bettie Serveert (behalve in Leiden zeg ik uit mijn hoofd, daar speelt geloof ik de onvolprezen ook geweldige Julia P.)? Ik ben trouwens de 22ste ook aanwezend
methodmichwoensdag 18 augustus 2004 @ 16:49
Nieuwe plaat al een tijd uit en zeer sterk weer. Verrassend anders!
Werner_Koekoeksklokzondag 17 oktober 2004 @ 18:22
Heb allebei de albums inmiddels veelvuldig beluisterd en ik vind het toch echt zeer sterke nummers die er op staan hoor. Die vent heeft ook echt een fijne stem om naar te luisteren. Topband, punt
DaisyDukedonderdag 5 januari 2006 @ 11:10
Dit voorjaar weer een nieuwe plaat, die waarschijnlijk sukilove = tigerproof gaat heten!
methodmichdonderdag 5 januari 2006 @ 16:00
Daar kijken we wel naar uit, Deweze kan weinig verkeerd doen hier.
JelleSzondag 8 januari 2006 @ 17:02
Ben benieuwd, tijd niks meer van ze beluisterd. Zometeen maar weer is doen.
methodmichzaterdag 25 februari 2006 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 17:45 schreef Malakov het volgende:
Dat wordt zo'n 3 jaar na dato wel eens tijd!
DaisyDukezondag 26 februari 2006 @ 14:57
Hier dan ook nog maar even melden dat Metal Molly binnenkort weer een aantal optredens gaat geven en dat de nieuwe Sukilove voor het einde van de zomer op stapel staat.
methodmichdonderdag 19 oktober 2006 @ 18:49
Inmiddels weer een nieuwe plaat uit, Good Is in Your Bones. Weer een must voor de liefhebber!
peacemandonderdag 19 oktober 2006 @ 20:31
Geinteresseerd? Ja, liefhebber wellicht.
fretclickzondag 28 januari 2007 @ 12:19
http://www.youtube.com/watch?v=QIFatWgx1_s
methodmichzaterdag 16 januari 2010 @ 11:37
Eind 2009 is er weer een nieuwe plaat verschenen van Sukilove en die is wederom zeer de moeite waard. Nog meer mensen die deze leuke band inmiddels ontdekt hebben?
methodmichzondag 14 februari 2010 @ 16:28
Zonde eigenlijk dat ze nog niet zo bekend zijn. Die laatste plaat is echt weer heel goed. Dwars op zijn tijd, maar ook met melodieuze pareltjes. Bijzondere vormgeving ook.