Hij valt onder de groep benzodiazepines. Misschien kan je dan zelf nog wat meer opzoeken....
quote:Dank je!
Op dinsdag 11 maart 2003 12:15 schreef dracoon het volgende:
Ik heb het even opgezocht in mijn psychofarmaca-boek en het wordt inderdaad vaker voorgeschreven bij chronische pijn.Hij valt onder de groep benzodiazepines. Misschien kan je dan zelf nog wat meer opzoeken....
Het incapsuleert storingen in je brein waardoor deze geen bijwerkingen hebben op de rest van het functioneren van je brein. iig dat vertelde mij neuroloog mij, toen ik de pillen niet meer slikte begon ik waanideeen te krijgen, zoals 'Godheids' ideen en zulks...
quote:Dan vraag ik mij dus af of ik wel aan die pillen moet beginnen... Heb even wat rondgevraagd en je schijnt er ook depressief van te worden.. Nou, dat ben ik al genoeg...
Op dinsdag 11 maart 2003 12:22 schreef smoking2000 het volgende:
Wat wil je ervan weten, ik slik 2 van die pillen per dag voor mijn epilepsie...Het incapsuleert storingen in je brein waardoor deze geen bijwerkingen hebben op de rest van het functioneren van je brein. iig dat vertelde mij neuroloog mij, toen ik de pillen niet meer slikte begon ik waanideeen te krijgen, zoals 'Godheids' ideen en zulks...
En depressie als bijwerking komt zéér, zéér zelden voor (in de orde van 0,01%), dus daar zou ik het niet om laten.
Wordt inderdaad ook gebruikt bij zgn 'zenuw'pijnen. Sommige mensen die bv enorme pijn hebben in het aangezicht hebben nogal eens baat bij Carbamazepine. Mogelijk heeft het PostWhiplashsyndroom ook een oorzaak in de zenuwen, en mogelijk dat Carbamazepine daar een goede invloed op heeft.
Maar het is wel gebruikelijk hoor, dat bepaalde specifieke medicijnen voor iets heel anders voorgeschreven worden. Is alleen netjes van de dokter als ie dat dan uitlegt.
quote:ok, dank je, dit stelt me toch wel gerust...
Op dinsdag 11 maart 2003 19:21 schreef Scope het volgende:
Als je epilepsie ziet als een soort ongeordende, snelverspreidende 'storing' in de hersenen, dan moet je Carbamazepine zien als een soort rem. Het voorkomt als het ware het optreden en uitbreiden van de storing.En depressie als bijwerking komt zéér, zéér zelden voor (in de orde van 0,01%), dus daar zou ik het niet om laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |