abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9016479
Ik zeg niks meer.

Machine Head

Ik ga u niet met een biografie vermoeien.

Dit een mooi voorbeeld van een band die met een meesterlijk debuut zit opgezadelt. Want hoe overtref je een meesterwerk als Burn My Eyes? In het geval van Machine Head niet. Gelukkig valt het allemaal wel mee en zit het vooral live nog allemaal goed!

Discografie:

Burn My Eyes (1994)
The More Things Change... (1997)
The Burning Red (1999)
Supercharger (2001)
Hellalive (live, 2003)

Mijn favoriete nummers zijn:
Davidian, Old, I'm Your God Now, Take My Scars, Blood Of the Zodiac, Exhale the Vile, All in Your Head

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 maart 2003 @ 19:58:52 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9016748
ik heb ze 2x live gezien. Eind 2001 in 013, dat was best goed, en op Graspop vorig jaar, dat was wat minder.

Zoals je zegt hebben ze Burn My Eyes niet kunnen overtreffen. Dat derde album, The Burning Red, was erg anders dan de voorgaande twee, maar ik was blij dat ze met Supercharger weer wat de goeie kant op gegaan zijn.

Nu is het wachten op het nieuwe album om te zien hoe ze verder gaan. Het live album wat onlangs uitkwam is wel ok in ieder geval.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  Official ESF Kreviewer maandag 10 maart 2003 @ 19:59:46 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9016782
Idd. Burn My Eyes is het enige album waar ik echt warm voor draai.
pi_9020666
Vorig jaar op Graspop gezien, niet helemaal mijn smaak.
pi_9020753
Nummers op Burn My Eyes zijn de enige die ik leuk vind, de rest niet zo...
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  maandag 10 maart 2003 @ 23:28:21 #6
37547 DMM
Is dat zo ?
pi_9024119
Yep , Burn my Eyes is een vette plaat, daarna werd het me teveel 'nu-metal'. Ben zelf meer liefhebber van Rob's vorige band btw, Vio-Lence
beauty is in the eye of the beerholder
  maandag 10 maart 2003 @ 23:31:27 #7
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9024206
Een vriend van me zat in Amerika toen ze daar net doorbraken; stuurde me een bandje van Burn my eyes en omschreef het als "Biosepantellica"
Moest ik even aan denken.
Burn my eyes idd geniale plaat. De rest ken ik eigenlijk niet...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_9051980
quote:
Op maandag 10 maart 2003 19:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Want hoe overtref je een meesterwerk als Burn My Eyes? In het geval van Machine Head niet.

Gelukkig heeft Rob Flynn dat al gedaan voor Machine Head, thank god for Vio-lence!!!

VIO - LENCE

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_9064148
Burn My Eyes - Super
The More Things Change - Super
The Burning Red - Kon veel beter, staan wel wat leuke nummers op, ma ook kwijlnummers
Supercharger - De moeite luisteren niet waard, op Bulldozer na maybe

kheb ze op graspop 2002 gezien, t gluid was best klote, erg zacht naar mijn mening ( kstond net 10 meter vant podium )

Kheb wel de live cd's:
Wacken 2000 - Super
Hellalive - Super

maw, machine head is een van me favo bands geworden, ma khoop dat het nieuwe album wat beter word dan de laatste 2 anders, zie k t slecht in voor ze.

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  woensdag 12 maart 2003 @ 17:41:19 #10
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_9068545
quote:
Op maandag 10 maart 2003 19:59 schreef Kreator het volgende:
Idd. Burn My Eyes is het enige album waar ik echt warm voor draai.
U neemt me de woorden uit de mond .
Daarna is het imho allemaal minder geworden
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  Admin zaterdag 15 maart 2003 @ 15:19:34 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9137840
Machine Head

Van de week ligt de nieuw CD in de winkel, http://www.machinehead1.com/music.html

en wederom hebben ze zich overtroffen.

Als er een band duidelijke progressie doormaakt met iedere CD die ze afleveren is het machine Head wel.

De mannen Robert Flynn, vocals

Adam Duce, bass

En Dave McClain

Hebben deze keer gekozen voor een Live CD.

Wie het geluk heeft gehad deze band verleden jaar op de diverse europese festivals

gezien te hebben, zal een feest van herkenning hebben.

Anderen die nu voor het eerst kennis gaan maken met Machine Head, stappen met deze CD op een goed moment in.

Hard, strak, vuil en vuig, zo is hun muziek het beste te omschrijven.

Ze spelen nummers van hun vorige albums:

Burn My Eyes (1994)
The More Things Change... (1997)
The Burning Red (1999)
Supercharger (2001)

Hun debuut was al een absolute topper, en zoals bij veel bands vraag jeje af of ze dit succes kunnen overtreffen.

Ja, volmondig jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa J

Luister en huiver.

De CD begint met het nummer Bulldozer een ideaal nummer om idd de CD mee te beginnen, je bent meteen wakker en prettig verrast en zeker nieuwsgierig naar de rest.Oftewel, snoeihard

Ze gaan door met The Blood, The Sweat, The tears, eigenlijk geeft de band je geen tijd om even bij te komen, nee je wordt gelijk meegesleurd de wereld van Machine Head verder in.

Persoonlijk is dit een van mn favorieten.

Om je daarna helemaal gek te maken met Ten Ton Hammer., het nummer ligt erg goed bij het publiek, bij mij alleen iets minder, doet mij teveel denken aan het vorige nummer.

En we zijn pas bij nummer 4 Old Strakke drum , snoeihard meeslepend gitaarwerk, en de weergaloze zang van Robert maken dit nummer een van de meeslependste van dit album.

And the crowd goes wild!!

Dacht je rust te krijgen met deze CD?

Ja hoor, nummer 5 Is Crashing around you Neeeeeeeej dus, de woede, de onrust in mensenhoofden wordt hier op zon indrukwekkende wijze vertolkt, luister eens goed naar dit nummer!!! De nadruk ligt hier op de zang, de muziek speelt een begeleidende rol.

Huiveringwekkend mooi nummer!

Even bijkomen met track 6 Take my scars, voor

Machine Head een rustignummer J

Wederom strakke drum, vuil gitaarspel!!

En we gaan weer door met I am your God now,

Voor Machine Head normen zou je het een balad kunnen noemen, ware het niet dat de stem van Robert tot diep in je wezen dringt en je dwingt tot meedoen, meeleven en meevoelen.

Hoppa, verder op de rollercoaster naar track 8, None, but my own, rustig nummer met diverse tempo wisselingen, wederom sleept de stem je mee

Track 9, From this day,

De mooie nummers slepen je nu in een hoog tempo mee, in een woord?

Doe maar 2, Heerlijk Smerig!!!

American High, heerlijk nummer, erg subtiel gespeeld, ondertussen je toch tot bewegen dwingend J

We zijn al bij 11, en daar gaaaaaaaaaaan we weer, Nothing left,

Snoeihard, geen seconde vervelend, je totaal meevoerend!!

Die zang van die man houd je gevangen!!

12, The Burning Bed,

een bald, tijd om adem te halen, tijd om bij te komen, en weer heeft hij een anderestem tot zn beschikking, melodieus welhaast, prachtig nummer!!

Davidian daarna!!!

Ha, je dacht rust te hebben?

Forget it!!!

Wordt maar weer wakker. Pure metal, complimenten in dit nummer voor drummer Dave,

Geen slag is verkeerd!

Is nu echt het einde van de Cd daar?

Nummer 14, het afscheidsnummer, Supercharger, het titelnumer van de CD uit 2001.

Leuk einde van een geweldige rollercoaster ride!!

Mijn favos waren Bulldozer, Old, The Blood, The sweat, The Tears.

Nou ja eigenlijk allemaal, maar ik moest een paar erg goede kiezen J

Kippenvel muziek!!

Om met hun eigen woorden af te sluiten : We just said we are what we are, we're gonna do what we're gonna do, and we're going to go head first against the grain."

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 5 april 2003 @ 01:06:15 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9594847
Machine Head, een der betere bands. Wanneer ik nu, een gedownloadde (huh?) (), 'A Thousand Lies' hoor, smelt ik helemaal. MH maakt ueber muziek en, sja, het is nauwelijks te verwoorden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_11008660
Ze hebben een nieuwe gitarist:

Phil Demmel!

Iemand een idee wanneer het nieuwe album wordt verwacht??

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_12487757
13 September nieuw album!!!

en vanaf november een tour in Europa, kben iig van plan om naar een van de concerten in belgië duitsland of nederland te gaan.

Kan niet wachten totdat het af is!

zondag 17 augustus 2003 @ 22:10:40 #15
52667 TheOutsider
Uitzondering op de regel
pi_12509194
Take My Scars is ...
Live life to the max...
  zondag 17 augustus 2003 @ 22:17:12 #16
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_12509361
Net nog Burn my eyes keihard gedraaid hier!!
geweldig album!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_12516252
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 22:17 schreef BDisOKE het volgende:
Net nog Burn my eyes keihard gedraaid hier!!
geweldig album!
Davidian ( ) is mijn ringtone

Het nieuwe album zou op BMY lijken maar toch weer niet...
www.machinehead1.com

pi_12518834
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 08:23 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Davidian ( ) is mijn ringtone

Het nieuwe album zou op BMY lijken maar toch weer niet...
www.machinehead1.com

T schijnt een super album te zijn..volgens de RR site hè..daar heb je t al
pi_12527138
beetje jammer alleen van de laatste paar cd's alleen burn my eyes en the more things change waren goed burning red kon er ook nog wel mee door maar daarna gingen ze troep maken! ze maken nu meer nu metal bagger nou dan bedank ik en laat ik de cd's wel liever in het rekkie in de winkel staan nu metal
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_12627101
Machine Head is gewoon goed.

Ik heb hier ook nog een bootleg liggen van Machine Head live @ Waldrock

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:07:09 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_12627278
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 16:46 schreef metalheadBOC het volgende:
burning red kon er ook nog wel mee door maar daarna gingen ze troep maken! ze maken nu meer nu metal bagger
Ik vind het eigenlijk andersom. Burning Red was bagger, die erna (supercharger) was gelukkig weer ietsjes beter (maar nog altijd niet het oude niveau).

's kijken wat de nieuwe cd ons gaat brengen.

pi_12632541
inmiddels 9 keer live gezien (jaja, ik ben een fanboy)

En ik heb er alle vertrouwen in dat met Robb/Phil (beide dus uit Vio-lence) Through the ashes of empires mijn album van het jaar word!

pi_12642250
hopelijk wordt het dan wel geen Burn My Eyes II
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 augustus 2003 @ 21:42:32 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_12642408
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hopelijk wordt het dan wel geen Burn My Eyes II
liever dat dan Burning Even More Red....
Burn My Eyes staat in mijn lijstje van beste debuutalbums erg hoog.
pi_12642526
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:42 schreef Tokus het volgende:

[..]

liever dat dan Burning Even More Red....
Burn My Eyes staat in mijn lijstje van beste debuutalbums erg hoog.

Dat ben ik met je eens. Ik hoop een beetje op een combinatie van The Burning Red (sfeer, refreinen) en Burn My Eyes (agressie, geluid)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')