Het went wel, en ik ga niet op kamers daar , want ik heb in m'n woonplaats al een flat, wordt anders iets te duur voor me 2 huren in de maand
Zoals ik al zei het went wel, maar je bent wel moe 's avonds
Als je daar tegen kunt is het prima te doen.
s'winters is het in het donker vertrekken en in het donker terugkomen ook erg beroerd. Ik werd er iig niet vrolijker van.
Zit nu in het derde jaar maar als ik vanaf het begin 5 dagen per week om half negen had moeten beginnen had ik dat nooit volgehouden dan had ik echt een kamer gezocht.
Succes!
Momenteel reis ik zo'n 3/4 uur per dag,maar vind het te vermoeiend en heb s 'avonds geen zin meer in om andere dingen te doen.
Conclusie:
Ik zou proberen toch een kamer te vinden evt onderhuur, zodat je vandaaruit verder kan zoeken, want ook op kamers heeft zijn voordelen.
Trouwens iemand tips? Moet ik me inschrijven voor een kamer al een jaar van te voren?
Denk nog maar eens goed na, straks heb je bijv. op maandag van 08:30 tot 09:30 les en de rest van de dag vrij. Kan jij het dan opbrengen om 2 uur daarvoor heen te reizen en 2 uur terug? Zo ja, dan is er geen probleem.
Als je nu echter al gaat denken: dan laat ik die les toch lekker schieten, dan moet je echt op kamers.
quote:Dat weiger ik al structureel. Lessen voor 09:00
Op maandag 10 maart 2003 18:49 schreef 303 het volgende:
Man, ik zou er niet aan moeten denken...Denk nog maar eens goed na, straks heb je bijv. op maandag van 08:30 tot 09:30 les en de rest van de dag vrij. Kan jij het dan opbrengen om 2 uur daarvoor heen te reizen en 2 uur terug? Zo ja, dan is er geen probleem.
Als je nu echter al gaat denken: dan laat ik die les toch lekker schieten, dan moet je echt op kamers.
Ik het het nu net zo druk met andere zaken als met reizen (ik moest ruim anderhalf uur, woon nu in Tilburg). Dus daarvoor zou ik het ieg niet doen.
However, het is zeker leuk om op kamers te wonen, en je wilt neem ik aan toch een keer het huis uit, en dat is dit een prima gelegenheid om ermee te beginnen.
Mijn tip: Als je twijfelt, neem een kamer in onderhuur. Mocht het niet bevallen, ga je toch gewoon weer terug? Bevalt het wel, zoek je van daaruit een kamer!
De meeste kamers worden trouwens toch vergeven via "bekenden."
Hoe dan ook, success ermee.
Ik moet ongeveer 4 uur reizen om een les te volgen. Ik ga daarom alleen naar de les als het echt moet en studeer gewoon de stof thuis. Uitwerkingen en aantekeningen kopieer ik van klasgenoten. En tot nu toe alles gehaald.
Meestal in de morgen zat ik gewoon te pitten, om het vroege opstaan te compenseren. Anders zat gewoon wat stof door te lezen.
Ik weet niet wat voor studie je doet, maar als je het in Maastricht kan doen, moet je het vooral doen. Alle universiteiten zijn 1 pot nat. En als studie niet bevalt, heb je minder verloren. Ik was toen met mijn zatte kop naar amsterdam gegaan van : "lang leve de lol". Maar nu heb ik alleen spijt van, want de studentenleven daar kan me eigenlijk gestolen worden, maar ik moet nog maar anderhalf jaar.
quote:Je had je dan eigenlijk een jaar geleden al moeten inschrijven bij de ssh. Ik zou het nu alsnog zo snel mogelijk doen.
Op maandag 10 maart 2003 18:23 schreef Madonna81 het volgende:
Ik ga dit jaar waarschijnlijk in Utrecht studeren, maar het probleem is dat daar nogal moeilijk een kamer te vinden is. Dat betekend dat ik misschien noodgedwongen iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen (Maastricht-Utrecht). Zijn er misschien mensen die dit 'probleem' ook kennen, of misschien zelfs mensen die hier bewust voor kiezen omdat ze niet op kamers willen? Is het niet verschrikkelijk vermoeiend? En hoe vullen jullie je tijd?
Maar ja aan de andere kant: treinen heeft wel voordelen, je kun lekker je literatuur doornemen, en thuis wonen is gewoon veel leuker dan op kamers als je het mij vraagt.
Je kunt volgens mij het beste zo snel mogelijk een kamer zoeken. En als het in Utrecht niet lukt, kun je het misschien in 1 van de omliggende plaatsen proberen.
Waarom studeer je niet in Maastricht? Van wat ik hoor is Maastricht juist erg leuk...
In het begin denk je nog dat je dan je huiswerk gaat maken en gaat lezen enzo.. dat doe ik ook wel maar evengoed word ik behoorlijk gaar van een dagje treinen. Soms ben ik al best wel brak als ik op school kom.. voordat ik iets gedaan heb.
Heel vervelend is het als je voor niks op school komt en eenmaal thuis aangekomen het gevoel hebben dat je een hele dag achter de rug heb gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |