abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9014069
Ik ga dit jaar waarschijnlijk in Utrecht studeren, maar het probleem is dat daar nogal moeilijk een kamer te vinden is. Dat betekend dat ik misschien noodgedwongen iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen (Maastricht-Utrecht). Zijn er misschien mensen die dit 'probleem' ook kennen, of misschien zelfs mensen die hier bewust voor kiezen omdat ze niet op kamers willen? Is het niet verschrikkelijk vermoeiend? En hoe vullen jullie je tijd?
Nothing really matters Love is all we need
pi_9014097
heb het ook gehad (Tilburg-Landgraaf) maar Tilburg is nog net niet zo moeilijk als Utrecht. Ik geloof dat in die tijd in de trein altijd nagedacht heb.
pi_9014129
Reis 5 dagen in de week naar mijn school, 2 uur heen, 2 uur terug.

Het went wel, en ik ga niet op kamers daar , want ik heb in m'n woonplaats al een flat, wordt anders iets te duur voor me 2 huren in de maand

Zoals ik al zei het went wel, maar je bent wel moe 's avonds

pi_9014165
Vertragingen, moeten staan, irritante mensen in de trein, chagarijnig personeel etc.

Als je daar tegen kunt is het prima te doen.

pi_9014166
Ik heb zelf heel lang 4 uur oer dag gereisd. Het reizen op zich is geen probleem. Met een beetje mazzel kun je nog huiswerk maken. Wat mij het zwaarste viel was het vroege opstaan. Ik ben dus duidelijk geen ochtendmens.

s'winters is het in het donker vertrekken en in het donker terugkomen ook erg beroerd. Ik werd er iig niet vrolijker van.

pi_9014170
Ik zou eens informeren heoveel dagen per week je daadwerkelijk naar school moet. Ik studeer zelf ook in utrecht en woon in apeldoorn (van deur tot deur een kleine 1,5 uur), maar hoef meestal maar max. 3 dagen per week naar utrecht, voor de rest is het thuis werken.

Zit nu in het derde jaar maar als ik vanaf het begin 5 dagen per week om half negen had moeten beginnen had ik dat nooit volgehouden dan had ik echt een kamer gezocht.

Succes!

maandag 10 maart 2003 @ 18:34:46 #7
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_9014294
Ik zou eens kijken naar een kamer in bv amersfoort dat ligt er namelijk 15 minuten met de trein vanaf.
pi_9014326
doen! laptop kopen en in de trein fokken
  maandag 10 maart 2003 @ 18:38:07 #9
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_9014362
Ik moest vorig jaar 1,5 uur heen en 1,5 uur terug reizen. Dat was van deur tot deur, de treinreis zelf was 50 minuten (Eindhoven - Utrecht). Maar gewoon boekje lezen, cd luisteren, huiswerk maken. Dat soort dingen. Of gewoon uit het raam staren en nadenken. Ik vermaakte me meestal wel. Af en toe lees ik gewoon bijna heel de Metro en/of Spits, alleen de echt saaie stukken lees ik niet.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_9014431
Ik vind 45min van deur tot deur al teveel (tilburg-breda)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_9014484
een echte student woont op kamers

http://www.selwerd.nl

* * * * *
  maandag 10 maart 2003 @ 18:43:33 #12
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_9014487
Ik heb een maand lang ruim 6 a 6,5 uur dag moeten reizen ,omdat ik nog geen kamer had waar ik studeerde. In het begin ging het nog wel, en studeerde ik nog wat, maar na een tijdje sliep ik meer ik de trein.
Het is reuze vermoeiend ik maakte lange dagen en was vaak pas om 8/9 uur thuis en de volgende dag weer om 6 uur o.i.d eruit.

Momenteel reis ik zo'n 3/4 uur per dag,maar vind het te vermoeiend en heb s 'avonds geen zin meer in om andere dingen te doen.

Conclusie:
Ik zou proberen toch een kamer te vinden evt onderhuur, zodat je vandaaruit verder kan zoeken, want ook op kamers heeft zijn voordelen.

pi_9014491
Ik twijfel ook. Over een jaartje wordt t waarschijnlijk Tilburg-Amsterdam. Ook zo'n bijna 2 uurtjes heen EN terug. Maar zit hier thuis goed, maar vraag me wel af of het te doen zou zijn? Met vetragingen enzo en huiswerk notabene wat dus savond's nog moet...

Trouwens iemand tips? Moet ik me inschrijven voor een kamer al een jaar van te voren?

Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
  maandag 10 maart 2003 @ 18:49:47 #14
39446 303
(C) Roland
pi_9014603
Man, ik zou er niet aan moeten denken...

Denk nog maar eens goed na, straks heb je bijv. op maandag van 08:30 tot 09:30 les en de rest van de dag vrij. Kan jij het dan opbrengen om 2 uur daarvoor heen te reizen en 2 uur terug? Zo ja, dan is er geen probleem.

Als je nu echter al gaat denken: dan laat ik die les toch lekker schieten, dan moet je echt op kamers.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_9015314
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:49 schreef 303 het volgende:
Man, ik zou er niet aan moeten denken...

Denk nog maar eens goed na, straks heb je bijv. op maandag van 08:30 tot 09:30 les en de rest van de dag vrij. Kan jij het dan opbrengen om 2 uur daarvoor heen te reizen en 2 uur terug? Zo ja, dan is er geen probleem.

Als je nu echter al gaat denken: dan laat ik die les toch lekker schieten, dan moet je echt op kamers.

Dat weiger ik al structureel. Lessen voor 09:00 Kom op, 07:30 is vroegste moment waarop ik uit bed kom voor school.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 10 maart 2003 @ 19:36:59 #16
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_9015985
Ik zou op kamers gaan als ik jou was. Je hebt veel meer vrijheid en dat gereis komt je naar een tijdje flink de strot uit kan ik je uit ervaring vertellen. Als je een kamer zoekt: houdt de huis-aan-huis bladen eens in de gaten.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  maandag 10 maart 2003 @ 19:47:35 #17
21925 MoreFling
Full Time Uitslaper
pi_9016351
Het is trouwens niet zo dat je door op kamers gaan meer naar collega gaat.

Ik het het nu net zo druk met andere zaken als met reizen (ik moest ruim anderhalf uur, woon nu in Tilburg). Dus daarvoor zou ik het ieg niet doen.

However, het is zeker leuk om op kamers te wonen, en je wilt neem ik aan toch een keer het huis uit, en dat is dit een prima gelegenheid om ermee te beginnen.

Mijn tip: Als je twijfelt, neem een kamer in onderhuur. Mocht het niet bevallen, ga je toch gewoon weer terug? Bevalt het wel, zoek je van daaruit een kamer!

De meeste kamers worden trouwens toch vergeven via "bekenden."

Hoe dan ook, success ermee.

r0ar!
pi_9017969
Ik studeer in Amsterdam en woon in Nijmegen. Ik had eerst een jaar daar gewoond, maar na een tijdje moest ik eruit. Na een tijdje had ik geen zin meer om te zoeken naar een kamer, en dacht van: "ach, laat maar hangen".

Ik moet ongeveer 4 uur reizen om een les te volgen. Ik ga daarom alleen naar de les als het echt moet en studeer gewoon de stof thuis. Uitwerkingen en aantekeningen kopieer ik van klasgenoten. En tot nu toe alles gehaald.

Meestal in de morgen zat ik gewoon te pitten, om het vroege opstaan te compenseren. Anders zat gewoon wat stof door te lezen.

Ik weet niet wat voor studie je doet, maar als je het in Maastricht kan doen, moet je het vooral doen. Alle universiteiten zijn 1 pot nat. En als studie niet bevalt, heb je minder verloren. Ik was toen met mijn zatte kop naar amsterdam gegaan van : "lang leve de lol". Maar nu heb ik alleen spijt van, want de studentenleven daar kan me eigenlijk gestolen worden, maar ik moet nog maar anderhalf jaar.

maandag 10 maart 2003 @ 20:33:28 #19
22309 goflow
all alone.
pi_9018103
heb dat dus geprobeerd van den haag <=> rotterdam en dat was al erg genoeg, ik zou daar absoluut nooit never niet meer aan beginnen.
pi_9018353
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:23 schreef Madonna81 het volgende:
Ik ga dit jaar waarschijnlijk in Utrecht studeren, maar het probleem is dat daar nogal moeilijk een kamer te vinden is. Dat betekend dat ik misschien noodgedwongen iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen (Maastricht-Utrecht). Zijn er misschien mensen die dit 'probleem' ook kennen, of misschien zelfs mensen die hier bewust voor kiezen omdat ze niet op kamers willen? Is het niet verschrikkelijk vermoeiend? En hoe vullen jullie je tijd?
Je had je dan eigenlijk een jaar geleden al moeten inschrijven bij de ssh. Ik zou het nu alsnog zo snel mogelijk doen.
pi_9020679
hmmmm ikzelf heb ook 1,5 uur reistijd ( Weert- Maasticht) en het is nog wel te doen, maar veel langer gaat je opbreken hoor. Vergeet verder niet dat het met de trein 2 uur is van Maastricht naar Utrecht- daar moet je ook nog de tijd met de bus en zo bij optellen. Een studiegenoot van me heeft 3 maanden van Utecht naar Maastricht op en neer gereisd, maar heeft op het randje van oververmoeidheid toch maar een kamer in Maastricht gezocht. Als hij om half 10 college had moest hij namelijk om 6 uur zijn bed uit, en aangezien we dat iedere dag hebben...

Maar ja aan de andere kant: treinen heeft wel voordelen, je kun lekker je literatuur doornemen, en thuis wonen is gewoon veel leuker dan op kamers als je het mij vraagt.

pi_9020840
Ik zou op kamers gaan. 4 uur per dag trek je echt niet, zeker niet als je maar twee uurtjes college hebt. Dan denk je ook "Waar ga ik nog voor". Volgens mij heb je nu tijd genoeg om veel tijd te steken in het zoeken van een kamer . Je kunt ook proberen uit te wijken naar een dorpje/stad in de buurt, wat ik ook heb gedaan in het begin. Van daaruit kun je dan op je gemak verder zoeken.
pi_9021087
Ik doe er in totaal ong. een uur over om in Maastricht op de uni te komen, en meer moet het echt niet worden!
Je kunt in de trein natuurlijk wel wat huiswerk maken, maar bij mij werkt het iig niet echt goed... En ik weet niet hoeveel les je hebt in Utrecht, maar in M'tricht is het maar 2 uur per dag. Dat is zoveel reistijd niet waard.

Je kunt volgens mij het beste zo snel mogelijk een kamer zoeken. En als het in Utrecht niet lukt, kun je het misschien in 1 van de omliggende plaatsen proberen.

pi_9022470
Tja, voor mij zou het niet te doen zijn. Veel te vroeg opstaan (om 11 uur college is nog om half 8 van je nest) en je hebt ook nog te maken met overvolle treinen en stadsbussen (leuk ). Daarbij komt ook nog dat je helemaal niets meekrijgt van het studentenleven in Utrecht (en iedere keer als je een keer wilt gaan stappen daar moet je weer een slaapplek regelen).

Waarom studeer je niet in Maastricht? Van wat ik hoor is Maastricht juist erg leuk...

maandag 10 maart 2003 @ 22:46:50 #25
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_9022677
Ik reis ook 1.5 uur heen en 1.5 uur terug.. Maar na ruim 1.5 jaar begin ik toch echt gek ervan te worden.

In het begin denk je nog dat je dan je huiswerk gaat maken en gaat lezen enzo.. dat doe ik ook wel maar evengoed word ik behoorlijk gaar van een dagje treinen. Soms ben ik al best wel brak als ik op school kom.. voordat ik iets gedaan heb.

Heel vervelend is het als je voor niks op school komt en eenmaal thuis aangekomen het gevoel hebben dat je een hele dag achter de rug heb gehad.

Don't love if you want to die in peace.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')