abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9008181
Over twee weken ga ik (v, 22) weer terug naar mijn moeder verhuizen, na 1,5 jaar op kamers te hebben gewoond. De reden daarvoor is dat ik stage ga lopen, mijn (bij)baan moet opgeven en het dan financieel een stuk krapper ga krijgen. Het is maar tijdelijk, want na mijn afstuderen in september ga ik een baan zoeken en zelfstandige woonruimte zoeken. Ik weet echter niet precies hoe lang het gaat duren, want woonruimte vinden kan heel lastig zijn (zeker hier in de randstad ) Het kan dus misschien wel een jaar of langer gaan duren...

Iedereen raadt het me af om weer thuis te gaan wonen, omdat ik vóórdat ik het huis uit ging, behoorlijk veel ruzie met mijn moeder heb gehad. Toch staat mijn besluit vast. Ik denk dat ik een stuk zelfstandiger en volwassener ben geworden en er best mee kan omgaan. Toch zie ik er ook erg tegenop, omdat ik bang ben dat het weer zo wordt als vroeger

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat de valkuilen zijn, waar ik op moet letten? Wie heeft tips voor me om het een beetje "draaglijk" te maken?

pi_9008223
ik denk dat het grootste nadeel is dat je nu ineens weer moet leven naar je moeders "regels"
pi_9008231
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:13 schreef PiperMaru het volgende:
Over twee weken ga ik (v, 22) weer terug naar mijn moeder verhuizen, na 1,5 jaar op kamers te hebben gewoond. De reden daarvoor is dat ik stage ga lopen, mijn (bij)baan moet opgeven en het dan financieel een stuk krapper ga krijgen. Het is maar tijdelijk, want na mijn afstuderen in september ga ik een baan zoeken en zelfstandige woonruimte zoeken. Ik weet echter niet precies hoe lang het gaat duren, want woonruimte vinden kan heel lastig zijn (zeker hier in de randstad ) Het kan dus misschien wel een jaar of langer gaan duren...

Iedereen raadt het me af om weer thuis te gaan wonen, omdat ik vóórdat ik het huis uit ging, behoorlijk veel ruzie met mijn moeder heb gehad. Toch staat mijn besluit vast. Ik denk dat ik een stuk zelfstandiger en volwassener ben geworden en er best mee kan omgaan. Toch zie ik er ook erg tegenop, omdat ik bang ben dat het weer zo wordt als vroeger

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat de valkuilen zijn, waar ik op moet letten? Wie heeft tips voor me om het een beetje "draaglijk" te maken?

Paar maandjes uitzitten....
Lambo of Rekt
pi_9008240
Het word weer als vroeger maar dan erger. Bij mij dan iig. De eerste paar maanden valt het mee, maar dezelfde oude shit plus nieuwe erbij blijft langskomen.

Ik heb geen tips, behalve dan alvast weer inschrijven voor een woning eigenlijk.

Nouja suc6

pi_9008256
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:14 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik denk dat het grootste nadeel is dat je nu ineens weer moet leven naar je moeders "regels"
Ja, en dat zijn er nogal wat Daarom zie ik er juist zo tegenop...
pi_9008268
de regels .
Ik zie het bij mijn zusje, die woont 10 weekjes bij mijn ouders en irriteerd ze tot op het bot door niet naar hun regels te leven.

dwz. bedtijden die niet gelden dus tot 2 uur door blijven internetten, niet komen opdagen bij eten, gewoon weg blijven snachts e.d. .

pi_9008283
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:15 schreef Pushit het volgende:
Het word weer als vroeger maar dan erger. Bij mij dan iig. De eerste paar maanden valt het mee, maar dezelfde oude shit plus nieuwe erbij blijft langskomen.

Ik heb geen tips, behalve dan alvast weer inschrijven voor een woning eigenlijk.

Nouja suc6

Thanx.. zo te horen zal ik het nodig hebben...
pi_9008292
Ruzie krijg je gegarandeerd, want je bent je vrijheid weer kwijt.

Je moet er op rekenen dat je gewoon met heel veel restricties te maken krijgt en daarnaar gaan leven.

Ik heb ook 14 maanden uit huis gewoond, en zit nu weer bij mijn ouders. Het is niet altijd even leuk, maar het went....

pi_9008301
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:17 schreef Thrawn het volgende:

Je moet er op rekenen dat je gewoon met heel veel restricties te maken krijgt en daarnaar gaan leven.

Ik heb ook 14 maanden uit huis gewoond, en zit nu weer bij mijn ouders. Het is niet altijd even leuk, maar het went....

ik moet er niet aandenken . Zou nog liever in een boomhut gaan slapen ofzo... brrrrrr
pi_9008314
je bent gewend je eigen regels te hanteren . . .. dat kun je nu gaan vergeten . .
Religion : Mankind's worst invention !
pi_9008348
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:17 schreef Thrawn het volgende:

Mwah restricties valt mee, we (ik en me ouders) leven langs elkaar af, maar dat hou je helaas geen maanden vol. Dus af en toe zijn er dan ruzie's. En vrijheid die neemt niemand me af, ook me ouders niet. Vroeger niet en nu al helemaal niet
  maandag 10 maart 2003 @ 15:20:21 #12
16976 Fling
Fan o' man
pi_9008385
heb je eigenlijk al gesproken/onderhaldeld over die regels? Probeer die in ieder geval duidelijk boven tafel te krijgen voordat je weer intrekt, ga daar ook echt even voor zitten. Veel ruzie komt door verkeerde/verschillende verwachtingen en als je ze niet uitspreekt, is de kans dat ze straks op één lijn liggen uiterst miniem.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9008463
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:20 schreef Fling het volgende:
heb je eigenlijk al gesproken/onderhaldeld over die regels? Probeer die in ieder geval duidelijk boven tafel te krijgen voordat je weer intrekt, ga daar ook echt even voor zitten. Veel ruzie komt door verkeerde/verschillende verwachtingen en als je ze niet uitspreekt, is de kans dat ze straks op één lijn liggen uiterst miniem.
Je hebt gelijk. Ik heb er al met mijn moeder over gesproken dat ik er best tegenop zie. En ze zei dat ze zou proberen ook rekening met mij te houden. Prompt een uurtje later hadden we weer ruzie...
Dat hebben we overigens de volgende dag weer uitgepraat.

Over de regels zal er niet veel te onderhandelen zijn vrees ik (ik zal me aan dezelfde regels moeten houden als mijn broertje van 13), maar in ieder geval is de goede wil er van beide kanten.

pi_9008465
Als je je vredelievend opstelt kan er toch weinig misgaan?
Beetje respect hebben voor elkaar, en je gemiddeld genomen gewoon een beetje aan de eettijden houden enzow.
  maandag 10 maart 2003 @ 15:24:09 #15
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_9008489
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:13 schreef PiperMaru het volgende:
want woonruimte vinden kan heel lastig zijn (zeker hier in de randstad ) Het kan dus misschien wel een jaar of langer gaan duren...
lucky !!! hier is de wachttijd 8 tot 10 jaar !!!
raise up !!
pi_9008621
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:24 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

lucky !!! hier is de wachttijd 8 tot 10 jaar !!!

Hier ook, maar ik ben optimistisch Ik sta al eventjes ingeschreven en wil ook wel met een flatje in een aggenebbisbuurt genoegen nemen...
En ik hoop stiekem dat ik iets kan kopen (evt met hulp van mijn moeder...)
  maandag 10 maart 2003 @ 15:31:22 #17
16976 Fling
Fan o' man
pi_9008684
Eerste weken zijn cruciaal, dan zet je de toon. De truc is dat je ouders je als een volwassene gaan zien i.p.v. een kind. Gedraag je dus als een volwassene; ruim je eigen zooi op (en niet alleen als iemand het vraagt), help wat mee (zal ik even die was wegstrijken), creëer gezelligheid (breng eens wat lekkers mee voor bij de koffie) waardoor het niet als last wordt gezien dat je thuiswoont maar als een plezier.

Als je je aan dezelfde regels moet houden als je broertje van 13, dan wordt het wel lastig maar als je bovenstaande tips een beetje volgt, dan worden die regels vanzelf soepel.
Ga verder zoveel mogelijk je eigen gang (buitenshuis bedoel ik dan) en oh, vergeet niet af en toe dankjewel te zeggen (want uiteindelijk is het wel heel schappelijk dat je weer een tijdje thuis mag wonen!).

Komt helemaal goed

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9008753
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:31 schreef Fling het volgende:
Eerste weken zijn cruciaal, dan zet je de toon. De truc is dat je ouders je als een volwassene gaan zien i.p.v. een kind. Gedraag je dus als een volwassene; ruim je eigen zooi op (en niet alleen als iemand het vraagt), help wat mee (zal ik even die was wegstrijken), creëer gezelligheid (breng eens wat lekkers mee voor bij de koffie) waardoor het niet als last wordt gezien dat je thuiswoont maar als een plezier.

Als je je aan dezelfde regels moet houden als je broertje van 13, dan wordt het wel lastig maar als je bovenstaande tips een beetje volgt, dan worden die regels vanzelf soepel.
Ga verder zoveel mogelijk je eigen gang (buitenshuis bedoel ik dan) en oh, vergeet niet af en toe dankjewel te zeggen (want uiteindelijk is het wel heel schappelijk dat je weer een tijdje thuis mag wonen!).

Komt helemaal goed

Hmmz dat zijn een paar hele goeie tips, thanx!
Ik heb er weer een beetje vertrouwen in
pi_9008776
Na 4 jaar op kamers te hebben gewoond, woon ik al weer een tijdje thuis. Het is een kwestie van afspraken maken. Ik woon tijdens mijn afstuderen thuis en daarna zoek ik iets voor mezelf. Ik heb totaal geen problemen met mijn ouders, maar die had ik vroeger ook nooit. Ze laten mij totaal vrij en ik hun. Ze hebben toen ze wisten dat ik weer voor een tijdje thuis kwam de zolder verbouwd en ik heb nu de zolderetage voor mezelf. Ik vind het wel erg handig als het eten voor je klaar staat als je thuiskomt, maar je moet er wel aan denken dat alles verandert is vergeleken met vroeger. Mijn ouders accepteren mij als een volwassene, maar daar moet je je dan ook naar gedragen. Als mijn moeder bijvoorbeeld geen tijd heeft kook ik, ik help mee in huis enzevoort. En ik moet toegeven af en toe is het even aanpassen, maar je weet dat het tijdelijk is. Ik denk wel dat het natuurlijk voor iedereen verschilt, maar ik heb een goede band met mijn ouders.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_9015844
quote:
Op maandag 10 maart 2003 15:34 schreef Peregrijn het volgende:
Na 4 jaar op kamers te hebben gewoond, woon ik al weer een tijdje thuis. Het is een kwestie van afspraken maken. Ik woon tijdens mijn afstuderen thuis en daarna zoek ik iets voor mezelf. Ik heb totaal geen problemen met mijn ouders, maar die had ik vroeger ook nooit. Ze laten mij totaal vrij en ik hun. Ze hebben toen ze wisten dat ik weer voor een tijdje thuis kwam de zolder verbouwd en ik heb nu de zolderetage voor mezelf. Ik vind het wel erg handig als het eten voor je klaar staat als je thuiskomt, maar je moet er wel aan denken dat alles verandert is vergeleken met vroeger. Mijn ouders accepteren mij als een volwassene, maar daar moet je je dan ook naar gedragen. Als mijn moeder bijvoorbeeld geen tijd heeft kook ik, ik help mee in huis enzevoort. En ik moet toegeven af en toe is het even aanpassen, maar je weet dat het tijdelijk is. Ik denk wel dat het natuurlijk voor iedereen verschilt, maar ik heb een goede band met mijn ouders.
Ja ik heb ook een goeie band met mijn moeder, dus dat moet gaan lukken
pi_9016318
Oh my god dat zou dus echt de nachtmerrie zijn voor mij. Tip richt je kamer je eigen kamer een beetje als huiskamer in met tv daarin , dan hoef je niet steeds bij hun te zitten om tv te kijken , heb je toch nog een beetje privacy.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_9016423
quote:
Op maandag 10 maart 2003 19:46 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Tip richt je kamer je eigen kamer een beetje als huiskamer in met tv daarin , dan hoef je niet steeds bij hun te zitten om tv te kijken , heb je toch nog een beetje privacy.
Ja dat ga ik ook zeker doen. Ik heb daar best een grote ruimte, de zolder is voor mij. Het is ook echt een relaxte kamer, toen ik nog thuis woonde zat ik daar ook de hele dag.
Het enige nadeel is dat ik naar beneden moet om te internetten.
pi_9026617
De enorme vrijheid die je nu gewend ben heb je niet meer als je thuis woont. Dan zal je weer rekening met andere (je ouders dus) Moeten houden.

Dat zal in het begin heel erg wennen voor je zijn. Maar na een tijdje wen je daar wel weer aan. En direct al inschrijven bij de wongbouwverenigen want wachten op een huisje duurt langggggggggg

......CocaCola
pi_9028344
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 01:34 schreef tjakk_haha het volgende:
De enorme vrijheid die je nu gewend ben heb je niet meer als je thuis woont. Dan zal je weer rekening met andere (je ouders dus) Moeten houden.

Dat zal in het begin heel erg wennen voor je zijn. Maar na een tijdje wen je daar wel weer aan. En direct al inschrijven bij de wongbouwverenigen want wachten op een huisje duurt langggggggggg

Inschrijven is zekers goed, maar dan moet je wel weten waar je komt te werken.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_9029163
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:17 schreef Peregrijn het volgende:

[..]

Inschrijven is zekers goed, maar dan moet je wel weten waar je komt te werken.

Precies, en daar heb ik nog geen idee van! Nu is waar ik woon wel redelijk centraal gelegen, maar als ik ineens in Groningen ofzo kom te werken heb ik alsnog een probleem...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')