Ik heb dus ff een probleempje en ik wou eventjes jullie reactie hierover horen.
Het ga om het volgende:
Ik heb nu een anderhalf jaar ongeveer een vriendin, ben zelf 20 mijn vriendin is 18. Toen het een maandje geleden niet goed ging tussen ons had ik dus met een meisje afgesproken die ik van msn kan, ik kan dat meisje al heel erg lang maar nooit echt mee iets afgesproken. Maar nu dus wel ik wou gewoon met iemand praten die niet zoveel van ons af wist, want als ik het aan een maatje ga vragen dan krijg je toch gelijk als antwoord "het kom wel weer goed joh".
Met haar relatie ging het ook niet echt goed, dus zei vond het ook wel een goed idee om met iemand te praten die niet zoveel van hun relatie iets afwist. Nou ik heb haar dus opgepikt (ongeveer maandje geleden nu) en zijn we bij mij thuis wezen praten over onze relaties, ik vond het erg fijn om zo met iemand erover te praten.
Toen we klaar waren met praten over onze relaties wat ons allebei goed had gedaan, ik wist nu zeker dat ik door wou gaan met mijn vriendin en zei ook met haar vriend. Hadden we dus gewoon nog een beetje gepraat en het was erg gezellig en het klikte ook goed tussen ons, dus toen ik haar naar huis bracht hadden we het erover om misschien nog een keer af te spreken omdat het wel gezellig was.
Maar ik had dit nog niet tegen mijn vriendin gezegd en dat zat mij ook niet echt goed, ik vond het gewoon moeilijk om dit te zeggen tegen der want ik dacht dat het gelijk verkeerd ging tussen ons. Heb hierover lang met een maatje over gepraat hoe ik het nou moest zeggen maar ik was gewoon bang dat het uitging ofzow als ik het zei, dat ik dus met een ander meisje had afgesproken achter haar rug om.
Ik durfde het maar niet te zeggen en het was eigenlijk daarna ook al weer tijdje geleden alweer 2 weekjes ofzow dus ik dacht laat maar nu het stelde toch niks voor, dus ik dacht ik zeg het wel niet meer.
Maandje daarna ging het uit met haar vriend en wou ze ook gewoon eventjes over praten, nou dat vond ik wel best. Het was die avond weer heel leuk zo als vrienden beetje gepraat te hebben. Maar nu dacht ik ik moet het nu wel tegen me vriendin zeggen. Dus de eerste dag dat ik me vriendin zag had ik het tegen der gezegd het hele verhaal ook van die maand geleden, ze vond dit dus niet echt leuk om te horen omdat ik dingen voor haar had verzwegen. Dit begreep ik natuurlijk wel allemaal dat ze daarom boos was, was ook dom van mij natuurlijk dat ik het niet zei.
Maar de laatste keer dat ik met dat andere meisje had afgesproken was weer erg gezellig en wouden dus eigenlijk nog wel een keer afspreken gewoon als vrienden, omdat het zo leuk klikt tussen ons.
Maar me vriendin vind dit dus niks en die blijf er maar aan denken, en die zeg allemaal dingen dat het zo fout ga enzow.Ze is ook bang dat ze me kwijt raak. Maar ik snap dit niet het is gewoon een vriendin van me die ik al jaren kan, het is natuurlijk niet leuk om te horen dat ik nu met een meisje iets afspreek maar ik vind dat ze dit gewoon moet accepteren en mij moet vertrouwen hierin. Maar dat wil ze maar niet begrijpen ze vind maar dat zei tussen ons komt te staan, terwijl er niks gebeur............
Wat vinden jullie hiervan?
maak ik hier nou een domme aktie?
Is het stom van mij om nog met haar af te spreken?
Moet me vriendin dit gewoon accepteren?
Is me vriendin zich aan het aanstelle?
Ik weet het dus ff niet meer hoop dat jullie me verder kunnen helpen!!!
Alvast bedankt allemaal!
Kijk, als je vreemd gegaan was, was het een heel ander verhaal geweest. Maar dat is totaal niet aan de orde.
Het is wel begrijpelijk dat zij het niet leuk vindt, maar dat komt volgens mij meer door het gevoel dat ze bang is dat het wat tussen jou en die meid wordt, en dat wil ze natuurlijk niet. Of ze het moet accepteren weet ik niet, maar ik denk dat het het beste is om proberen om een tussenweg te vinden. Als jij het goed met die meid kan vinden, maar er verder niets aan de hand is (dwz. jullie zijn gewoon vrienden), dan vind ik persoonlijk dat het wel moet kunnen. Ik zou er nog eens rustig met je vriendin over praten en haar duidelijk maken dat het puur vriendschappelijk is.
Dus: niet meer liegen hierover, maar laat het je ook niet ontzeggen!
* SadKingBilly heeft ook een paar vriendinnen waarmee 'ie wel eens gaat stappen - zonder vriendin - en kent het probleem.
* Mordreth herkent dit maar al te goed
Ik ben biseksueel.. dus dat zou betekenen dat ik niet met jongens of meisjes mag omgaan...
dat wordt te gek...
quote:Denk dat het de angst is om die persoon dan kwijt te raken. Heeft meer te maken met zelfvertrouwen dan met het vertrouwen in die ander.
Op maandag 10 maart 2003 13:37 schreef Lopat het volgende:
Beetje belachelijk als je niet met vrouwen om kan gaan omdat je een vriendin hebt...Ik ben biseksueel.. dus dat zou betekenen dat ik niet met jongens of meisjes mag omgaan...
dat wordt te gek...
quote:Dat zijn spijkers met koppen die je slaat!
Op maandag 10 maart 2003 13:40 schreef Mordreth het volgende:[..]
Denk dat het de angst is om die persoon dan kwijt te raken. Heeft meer te maken met zelfvertrouwen dan met het vertrouwen in die ander.
Thx allemaal!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |