abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2003 @ 12:12:21 #1
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9002982
Zojuist heeft onze wasdroger het voor de derde keer in vijf jaar begeven .
Het gaat om een condensdroger. De eerste twee keer hebben we 'm laten repareren en dat zal deze keer ook wel nodig zijn. Nu vroeg ik mij af of dit soort dingen zelf te repareren zijn of komt er echt teveel bij kijken? Wie heeft er ervaring met het repareren van zijn eigen wasmachines en wasdrogers?

Het probleem bij deze condensdroger is dat er al sinds maanden een beetje water onder de droger vandaan kwam lopen. Vervolgens werd de trommel minder 'warm' en droogde een stuk slechter en sinds vandaag wordt de trommel helemaal niet meer warm en dus droogt de was niet. De trommel draait verder wel gewoon ...
Welke handyman heeft er advies?

maandag 10 maart 2003 @ 12:21:57 #2
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_9003253
Bekend probleem, had ik ooit met een kapotte wasmachine. Ik had eerst een service dienst gebeld maar daar moest ik een week op wachten voordat ze langs kwamen en daar had ik dus weinig zin in
Dus ik vragen wat het zou kunnen zijn wat de klacht veroorzaakt. Ik kreeg als antwoord terug van nou het zou dit of dat kunnen zijn.. dus ik dat ding opengeschoeft en ja hoor het was exact wat ze zeiden wat het kon zijn: een haarspeldje in de pomp Ik zou zeggen probeer eerst eens telefonisch te achterhalen wat eventueel de storing veroorzaakt en wellicht kan je het euvel zelf verhelpen en steek je die voorrijkosten e.d mooi in je eigen zak
FourX Bitter
  maandag 10 maart 2003 @ 14:14:08 #3
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9006439
ik heb in ieder geval gevonden waar het lekkende water vandaan kwam met liters tegelijk. er wordt geen warme lucht de trommel in geblazen, dus dat is het probleem. de wasdroger zit alleen zo 'handig' in elkaar dat je 'm compleet moet ontmantelen voordat je ergens bijkan.

* Northpole baalt dat hij zo a-technisch is

pi_9012402
>>> lifestyle
  zondag 16 maart 2003 @ 20:03:11 #5
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9162561
ik weet niet of het bij jouw droger ook zo is............
als dat gebeurd bij mijn droger moet ik hem van de muur halen dan zit er aan de achterkant in de plaat zeg maar een heel klein gaatje met daaronder een stukje oranje rubber
DAT stukje rubber moet ik dan met een bot staafje (pen die niet "aan" is bijvoorbeeld induwen tot je een plopje hoort
en dan doet ie het weer

dat is een soort van vacuum trekken (zei de meneer die hem kwam maken

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  zondag 16 maart 2003 @ 20:07:11 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9162639
Condensdrogers heb ik meerdere malen mogen repareren. De meeste van die apparaten zitten heel eenvoudig in elkaar (trommel, motor, aandrijfriem en een verwarmingselement).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 01:23:28 #7
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9195796
het verwarmingselement heeft het begeven. het 'vaccuum' trekken helpt helaas niet (wel leuk om te weten waar dat ding nou voor is). een nieuw verwarmingselement weegt haast niet op tegen de kosten van een nieuwe wasdroger ... gelukkig is het lente, dus tot de herft gaat de was op het balkon over de waslijn
pi_14181883
KORTSLUITING!!

Gisteren in mijn wasdroger.
Een Bauknecht van 14 jaar oud!
Achter waar het snoer naar binnen gaat, zit aan de binnenkant een aantal draden in een blok, (juist, ik ben a-technisch) die flink zijn verbrandt.
Er zit ook een, hoe zal ik het zeggen, een soort weerstandje ofzo, met 2 zwarte draden en 1 aarde draad. Er staat oa op:
-9994 sp1n x1y
-0.047uF+2x2700pF
-250V AC

De draden die zijn verbrandt lopen naar de grote timer aan de voorkant.
Eh....als er sluiting in de timer zit dan verpiept dié toch? En niet achter?
Is dat dingetje aan de achterkant soms aan vervanging toe?

Wie is de techneut hier?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')