abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9013466
quote:
Op maandag 10 maart 2003 16:43 schreef SCH het volgende:
Ik zal er geen traan om laten als het koningshuis instort of als het blijft maar ik zal me er altijd sterk voor maken dat klokkenluiders en slachtoffers met hun verhaal naar buiten kunnen komen en niet meteen beoordeeld en vooral veroordeeld worden. Dat is me te makkelijk en dat zie je hier ook weer gebeuren.
huh, de vraag is wie hier nou waar slachtoffer van is. Een pruillip trekken wil nog niet zeggen dat diegene daadwerkelijk slachtoffer is van wat die persoon suggereert.
pi_9013985
quote:
Op maandag 10 maart 2003 17:58 schreef fokje het volgende:

[..]

huh, de vraag is wie hier nou waar slachtoffer van is. Een pruillip trekken wil nog niet zeggen dat diegene daadwerkelijk slachtoffer is van wat die persoon suggereert.

Kennellijk is het voor sommige mensen genoeg om de Oranjes te beschuldigen om ze ook schuldig te achten.
pi_9014036
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kennellijk is het voor sommige mensen genoeg om de Oranjes te beschuldigen om ze ook schuldig te achten.

Le-zen.
pi_9014185
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Le-zen.

En als je dan ook nog denkt (den-ken) SCH, dan wordt het nog wel wat met je. Lynchen is in Nederland tegen de wet.
pi_9014363
quote:
Op maandag 10 maart 2003 18:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

En als je dan ook nog denkt (den-ken) SCH, dan wordt het nog wel wat met je. Lynchen is in Nederland tegen de wet.

Je zou je open kunnen stellen voor verschillende meningen. Jij weet bij voorbaat al precies hoe het zit. Ik gelukkig niet.
  maandag 10 maart 2003 @ 21:46:54 #31
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9021000
Op Netwerk de betreffende brief ...... (van Van Bommel)

Beste Trix,

.....................

...............

Van Bommel heeft nog meer info en dokumentatie.

JPB slaapt niet meer zo lekker meer.

Ja, JPB het is moeilijk kiezen joh, normen en waarden, mits hem maar uikomt dus.

Wedden dat de regering een decreet uitvaardigd tot arrestatie van Van Bommel of bevel tot geheimhouding !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9023225
Aangifte tegen Kok, Zalm en De Vries

Uitgegeven: 10 maart 2003 22:49

DEN HAAG - De advocaten van prinses Margarita en haar man Edwin de Roy van Zuydewijn hebben maandag aangifte gedaan tegen voormalig premier Kok en de ministers De Vries (Binnenlandse Zaken) en Zalm (Financiën).

Zij worden beschuldigd van valsheid in geschrifte, schending van het ambtsgeheim, oplichting en ambtsdwang. Ook tegen ambtenaren van diverse ministeries en de voormalige Binnenlandse Veiligheidsdienst is aangifte gedaan.

Advocaat J. Pen van De Roy van Zuydewijn heeft dat maandagavond gezegd in het tv-programma Nova. De aangifte heeft onder meer betrekking op het BVD-onderzoek dat naar De Roy is ingesteld voor zijn huwelijk met Margarita.

Tegen leden van het huidige kabinet is geen aanklacht ingediend, omdat zij wel politiek maar niet strafrechtelijk verantwoordelijk zijn zijn, aldus Pen.

pi_9024086
Yeah, die misdaad van Zalm gaat over het per abuis versturen van het aangiftebiljet naar het Kabinet der Koningin.. dat gaat veel politiek vuurwerk geven
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:47:47 #34
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_9028944
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:27 schreef HiZ het volgende:
Yeah, die misdaad van Zalm gaat over het per abuis versturen van het aangiftebiljet naar het Kabinet der Koningin.. dat gaat veel politiek vuurwerk geven
Was geen abuis maar standaard procedure. Dat staat in de brief van Balkenende, zo heb ik begrepen.
[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
  dinsdag 11 maart 2003 @ 09:51:19 #35
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_9029006
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:02 schreef emmy het volgende:
Aangifte tegen Kok, Zalm en De Vries

Uitgegeven: 10 maart 2003 22:49

DEN HAAG - De advocaten van prinses Margarita en haar man Edwin de Roy van Zuydewijn hebben maandag aangifte gedaan tegen voormalig premier Kok en de ministers De Vries (Binnenlandse Zaken) en Zalm (Financiën).

Zij worden beschuldigd van valsheid in geschrifte, schending van het ambtsgeheim, oplichting en ambtsdwang. Ook tegen ambtenaren van diverse ministeries en de voormalige Binnenlandse Veiligheidsdienst is aangifte gedaan.

Advocaat J. Pen van De Roy van Zuydewijn heeft dat maandagavond gezegd in het tv-programma Nova. De aangifte heeft onder meer betrekking op het BVD-onderzoek dat naar De Roy is ingesteld voor zijn huwelijk met Margarita.

Tegen leden van het huidige kabinet is geen aanklacht ingediend, omdat zij wel politiek maar niet strafrechtelijk verantwoordelijk zijn zijn, aldus Pen.

dinsdag, 11 maart 2003

In Hilversum aangekomen hoorde ik dat er een strafklacht tegen mij was ingediend door de advokaat van De Roy van Zuydewijn en prinses Margarita. Het betreft schending van het ambtsgeheim omdat de Belastingdienst aanslagen van de heer De Roy van Zuydewijn niet aan hem maar aan de Thesaurier van de Koninklijke Familie had gezonden. Heb me er telefonisch van vergewist hoe dat zat doch meende ik dat ik dit niet in de uitzending mocht zeggen (gaat om individuele gegevens en daar zeg je bij voorkeur niets over). Blijkbaar was ik te terughoudend want in de brief van de regering aan de Tweede Kamer werd dat wel uitgelegd. Toen een begrotingsaanslag onbestelbaar retour kwam is - zoals gebruikelijk - gekeken wie de partner van de betrokkene was en is de aanslag naar dat adres gestuurd. Voor de Koninlijke Familie is die route: van Directeur Generaal Belastingdienst naar Thesaurier Koninklijk Huis. Later vandaag stemmen!

Gepost door Gerrit Zalm om 00:58 uur

Bron: www.gerritzalm.nl

† In Memoriam † dinsdag 11 maart 2003 @ 11:37:10 #36
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9031693
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:46 schreef M.ALTA het volgende:
Op Netwerk de betreffende brief ...... (van Van Bommel)
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=17629
  † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2003 @ 11:55:41 #37
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_9032235
quote:
Justitie toetst eigen bevoegdheid aangifte Margarita

11 maart 2003, 11:34:18

AMSTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gaat de aangifte van prinses Margarita en haar man Edwin de Roy van Zuydewijn bekijken. Het OM gaat uitzoeken of het bevoegd is de aanklacht in behandeling te nemen, meldt persofficier van justitie S. de Klerk dinsdag.

Het parket heeft de aanklacht inmiddels ontvangen. De advocaten van prinses Margarita en haar man deden maandag aangifte bij het OM tegen voormalig premier Kok en de ex-ministers De Vries (Binnenlandse Zaken) en Zalm (Financiën). De vroegere bewindslieden worden beschuldigd van valsheid in geschrifte, schending van het ambtsgeheim, oplichting en ambtsdwang. Ook tegen ambtenaren van verschillende ministeries en de voormalige Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) is aangifte gedaan.

De aanklacht heeft onder meer betrekking op het BVD-onderzoek dat naar De Roy van Zuydewijn is ingesteld voor zijn huwelijk met Margarita.

Tegen leden van het huidige kabinet is geen aanklacht ingediend, omdat zij wel politiek, maar niet strafrechtelijk verantwoordelijk zijn. Of voormalig bewindslieden dat wel zijn, lijkt nog maar de vraag. Volgens staatsrechtgeleerde prof.mr. P. Bovend'Eert van de Katholieke Universiteit Nijmegen hebben de advocaten van Margarita en haar man over het hoofd gezien, dat de kwestie draait om mogelijke ambtsmisdrijven van de vroegere ministers.

Daarover kan alleen de Hoge Raad een uitspraak doen, nadat de zaak bij Koninklijk Besluit of een besluit van de Tweede Kamer aanhangig is gemaakt. Dat is vastgelegd in artikel 119 van de Grondwet, legt de staatsrechtgeleerde uit.

pi_9032540
Reken maar dat alle zeilen bij gezet worden om koningin en ministers uit de wind te houden.
pi_9033175
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 09:51 schreef marky het volgende:

[..]

dinsdag, 11 maart 2003

In Hilversum aangekomen hoorde ik dat er een strafklacht tegen mij was ingediend door de advokaat van De Roy van Zuydewijn en prinses Margarita. Het betreft schending van het ambtsgeheim omdat de Belastingdienst aanslagen van de heer De Roy van Zuydewijn niet aan hem maar aan de Thesaurier van de Koninklijke Familie had gezonden. Heb me er telefonisch van vergewist hoe dat zat doch meende ik dat ik dit niet in de uitzending mocht zeggen (gaat om individuele gegevens en daar zeg je bij voorkeur niets over). Blijkbaar was ik te terughoudend want in de brief van de regering aan de Tweede Kamer werd dat wel uitgelegd. Toen een begrotingsaanslag onbestelbaar retour kwam is - zoals gebruikelijk - gekeken wie de partner van de betrokkene was en is de aanslag naar dat adres gestuurd. Voor de Koninlijke Familie is die route: van Directeur Generaal Belastingdienst naar Thesaurier Koninklijk Huis. Later vandaag stemmen!

Gepost door Gerrit Zalm om 00:58 uur

Bron: www.gerritzalm.nl

Zo, dat is nog eens een halsmisdaad, doodstraf voor die Zalm.
pi_9033190
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:07 schreef SCH het volgende:
Reken maar dat alle zeilen bij gezet worden om koningin en ministers uit de wind te houden.
Behalve dan dat er niks in om ze tegen te beschermen.
pi_9034013
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Behalve dan dat er niks in om ze tegen te beschermen.

Nee tuurlijk joh
  dinsdag 11 maart 2003 @ 15:33:08 #42
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9038083
quote:
ViA EEN NOODWETJE BIJVOORBEELD.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9042064
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee tuurlijk joh

Ja, inderdaad deze hele hetze was slaapverwekkend wegens gebrek aan harde feiten.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:45:29 #44
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_9045017
Wordt tijd dat de oorlog in Irak gaat beginnen kunnen we ons weer eens gewoon bezig houden met echt belangrijke zaken. Het boze arem nichtje begint wild om zich heen te slaan. Volgens staatsrecht geleerde kan je de oud minsters helemaal niet aanklagen via de gewoen rechter maar moet dat gebeuren via de voorzitter van de tweede kamer en die geeft vervolgens opdracht om een onderzoek in te stellen.
pi_9046583
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:45 schreef marky het volgende:Wordt tijd dat de oorlog in Irak gaat beginnen kunnen we ons weer eens gewoon bezig houden met echt belangrijke zaken. Het boze arem nichtje begint wild om zich heen te slaan. Volgens staatsrecht geleerde kan je de oud minsters helemaal niet aanklagen via de gewoen rechter maar moet dat gebeuren via de voorzitter van de tweede kamer en die geeft vervolgens opdracht om een onderzoek in te stellen.
Ik ben wel benieuwd of Kok ook in deze zaak een zeer dubieuze rol speelde.... Vanavond weten we meer:
quote:
Brief prinses Margarita aan premier Kok openbaar

11-03-2003 Vanavond om 22.30 uur zal SP Tweede-Kamerlid Harry van Bommel bij het televisieprogramma Barend en Van Dorp (RTL4) de brief die prinses Margarita en haar echtgenoot Edwin De Roy van Zuydewijn op 4 maart 2002 aan premier Kok hebben geschreven openbaar maken. De brief zal dan vanaf 23.00 uur ook op de website van de SP worden gepubliceerd.

Van Bommel: De brief van het echtpaar aan toenmalig premier Kok bevat een hele reeks feiten, namen en verwijzingen naar overheidsdiensten. Volgens hem zal de brief een cruciale rol spelen in het debat dat de Tweede Kamer morgen met premier Balkenende zal voeren. Collega Kamerleden is aangeboden om morgenochtend het hele dossier dat Van Bommel in handen heeft ook in te zien.

Bron.

pi_9046616
quote:
Precies, Bea en Kok en consorten zullen er weer goedkoop vanafkomen. D'r is vast nog wel een doofpotje over.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_9046667
Aanvulling: wordt het geen tijd deze draad naar 'politiek' te verplaatsen?
pi_9046751
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:45 schreef marky het volgende:
Wordt tijd dat de oorlog in Irak gaat beginnen kunnen we ons weer eens gewoon bezig houden met echt belangrijke zaken. Het boze arem nichtje begint wild om zich heen te slaan. Volgens staatsrecht geleerde kan je de oud minsters helemaal niet aanklagen via de gewoen rechter maar moet dat gebeuren via de voorzitter van de tweede kamer en die geeft vervolgens opdracht om een onderzoek in te stellen.
Volgens andere staatsrechtgeleerden niet. Vertrouw nou maar op die advocaten die zijn echt niet gek. Bovendien is dit ook wat Spong en Hammerstein van plan waren.
pi_9046792
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 17:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, inderdaad deze hele hetze was slaapverwekkend wegens gebrek aan harde feiten.

Daarom is Balkenende ook zo in paniek??? Come on, als er niks aan de hand is, maak je je er ook niet druk over.

Ik schat zo in dat WA wat sneller warm moet lopen omdat Beatrix het volgend jaar ergens ineens voor gezien (moet) houd(en)t.

pi_9046877
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 20:44 schreef rroloff het volgende:
Aanvulling: wordt het geen tijd deze draad naar 'politiek' te verplaatsen?
We hadden eerst meerdere topics, maar we hebben ervoor gekozen één topic centraal in OOG te houden. En daar blijft-ie (vooralsnog)!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')