heb een beetje een probleem met m'n relatie. Ik heb nu zo'n anderhalf jaar verkering met haar (we wonen op 40 km afstand ongeveer, en zien elkaar vrijwel alleen 's weekends, soms 's woensdags), en alles gaat goed en uitstekend, behalve dan dat ze me (voor mijn gevoel) niet genoeg vertrouwd, en me ook 'claimt'...
Bijvoorbeeld; woensdag a.s. is een vriendin van mij jarig, en die nodigt mij uit voor haar verjaardag. Nou leuk, gezellig etcetera.. NOT! Zodra mijn vriendin dit hoorde, ging ze door het lint... Ze mag die meid helemáál niet, en ze dreigde zelfs met uitmaken als ik daar ook maar één voet binnen zette Dus ik werd weer boos, want dit soort reacties krijg ik de laatste tijd wel vaker van haar.... en dus dikke ruzie..
Loop ik de kamer uit, doet ze snel de deurklink eraf.. .. anyway, ik loop naar beneden naar haar moeder, vroeg wat die er eigenlijk van vond als ik naar een verjaardag van een vriendin zou gaan..
Zegt ze dus, net zoals mijn vriendin, dat je dat niet moet doen, en dat je niet én verkering én dat soort dingen met je vrienden moet doen (zo kwam het over, ze zei het niet letterlijk zo..) dat SNAP ik gewoon niet! Elk stel wat ik ken, ook getrouwde enzo, hebben allemaal gewoon vrienden hoor.. Sjeez... Cultuurverschil zeker ofzo.. (op 40 km afstand..
)
Maargoed als ik dus naar die verjaardag ga dan is het helemaal rellen geblazen Het is gewoon alsof ze me niet vertrouwt, omdat het een meisje is waar ik heen ga.. (Als het de verjaardag van een ander uit de vriendenkring betrof, was er geen probleem, maar dát meisje zou er dan óók bij zijn
..)
Nog zoiets qua vertrouwen, ik ga graag met mijn maten naar wat mooie feessies toe (X-Qlusive bv). Dikke rellen heb ik daar over gehad. En maar bang zijn dat ik iets met andere meisjes ging uitspoken, en maar bang zijn dat ik iets met pillen ofzow ging doen (tja, wat dan nog... heeft nix met de relatie te maken maargoed dat is een ander verhaal) en ga zo maar door....
Ik vond dat ze het me niet kon verbieden, dus ben gewoon gegaan (bij m'n beste maat hetzelfde verhaal btw...). Ik zou niet weten waarom ik niet zou mogen gaan?? Ik vind het helemaal fantastisch om daarheen te gaan, mede omdat ik zelf ook soortgelijke muziek maak enzo.. Gewoon genieten daaro en dan gaat mevrouw moeilijk doen (Aan de ene kant wil ze niet mee omdat ze de muziek niet mooi vind, aan de andere kant weer wel want dan kan ze zien wat ik allemaal doe
)
Als ik dan begin over vertrouwen (wat ze niet heeft) dan zegt ze 'ik vertrouw je wel!' .. Maar in mijn ogen dus niet.
Ze zegt steeds dat ik haar mening niet respecteer... dus vanwege haar mening zou ik niet naar die meid d'r verjaardag mogen, en ook niet naar feesten met mijn maten, en ga zo maar door... Ik vind het allemaal erg lastig Haar zomaar loslaten kan ik ook niet...
Ze praat me op die manier een schuldgevoel aan, alsof ik egoïstisch ben... maar vervolgens moet dus eigenlijk alles het liefst op haar manier... dat is toch niet eerlijk...
Herkent iemand dit? Of heeft iemand wat adviezen/ervaringen? Ik weet niet wat ik er mee aan moet... Heb gezegd dat ik erover na wil denken iig....
Scope
quote:Nou ik was vroeger (jaaaaaaren geleden) verliefd op haar geweest, en dat weet mijn vriendin ook. Openheid en eerlijkheid = belangrijk.. Anyway, ze weet ook donders goed dat ik niets van dat meisje meer moet hebben op relatiegebied, want ik heb het nodige van haar gezien/meegemaakt.. dat heb ik mijn vriendin al zo vaak en zo duidelijk uitgelegd
Op zondag 9 maart 2003 23:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heb je een relatieverleden met die ene vriendin ofzo? Die van die verjaardag dus?
quote:Daar heb ik al lang bij stilgestaan.. het is echt zo f*cking moeilijk, want verder is alles wel goed/ok, en ze is ook pas mijn eerste echte vriendin/relatie..
Op zondag 9 maart 2003 23:24 schreef ParanoidEv het volgende:
Wat een domme doos.
Sjah.
Ik zou serieus even bij stilstaan of je wel zo iemand wilt zeg...
quote:Tja, daar zijn sommige vrouwen nogal gevoelig voor volgens mij. Een goede vriendin van mij waar ik ooit eens mee had gezoend een avondje kon in de ogen van mijn ex echt helemaal niets goed doen.
Op zondag 9 maart 2003 23:27 schreef scope-online het volgende:[..]
Nou ik was vroeger (jaaaaaaren geleden) verliefd op haar geweest, en dat weet mijn vriendin ook. Openheid en eerlijkheid = belangrijk.. Anyway, ze weet ook donders goed dat ik niets van dat meisje meer moet hebben op relatiegebied, want ik heb het nodige van haar gezien/meegemaakt.. dat heb ik mijn vriendin al zo vaak en zo duidelijk uitgelegd
Lastige situatie, als je niet gaat zit je onder de plak en ga je wel heb je ruzie
Ga voor de ruzie! Die kun je later weer goedmaken!
[edit] advies toegevoegd
quote:seriewoordenaar, ik heb het er dus over gehad, sorry als dit niet zo duidelijk was in mijn verhaal, maar het komt er dus op neer, dat ik háár mening niet respecteer. (zij mag haar niet dus ze wil neit dat ik daar heen ga...) en ze laat ook wel doorschemeren dat ze me niet vertrouwt (niet alleen met dié meid), terwijl daar 100% geen één aanleiding voor is... Proberen rustig te blijven werkt niet, als zij dat niet kan.. dus lopen discussies/pogingen tot communicatie vaak uit op ruzie jah... Helaas...
Op zondag 9 maart 2003 23:30 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ik zou met haar over dit probleem praten, want zonder communicatie zal het je relatie blijven vernauwen.
Verder doet ze daarna net alsof 'het probleem' er niet is, en negeert het en doet weer lief enzo... Terwijl ik dan er nog mee zit, en dat snapt ze dan ook niet Echt lastige zaken...
Volgens mij heb je het praten al geprobeerd en dat wilde niet echt zo werken Maar als je met haar praat moet je niet zeggen 'waarom vertrouw je me niet' Dat is nml een aanval en daar zal ze alleen maar boos op reageren om zich te verdedigen
het advies van brave_sir_john(?).. lastig hoor.. dit soort dingen zijn bij haar niet goed te maken.. en onder de plak zitten wil ik ook niet.. maar ze heeft ook gezegd, dat als ik daar heen ga, het voorbij is?
Gewoon dumpen dus.
quote:Poeh, ik snap de gevoelens...
Op zondag 9 maart 2003 23:33 schreef scope-online het volgende:[..]
seriewoordenaar, ik heb het er dus over gehad, sorry als dit niet zo duidelijk was in mijn verhaal, maar het komt er dus op neer, dat ik háár mening niet respecteer. (zij mag haar niet dus ze wil neit dat ik daar heen ga...) en ze laat ook wel doorschemeren dat ze me niet vertrouwt (niet alleen met dié meid), terwijl daar 100% geen één aanleiding voor is... Proberen rustig te blijven werkt niet, als zij dat niet kan.. dus lopen discussies/pogingen tot communicatie vaak uit op ruzie jah... Helaas...
Verder doet ze daarna net alsof 'het probleem' er niet is, en negeert het en doet weer lief enzo... Terwijl ik dan er nog mee zit, en dat snapt ze dan ook niet
Echt lastige zaken...
quote:
Op zondag 9 maart 2003 23:37 schreef nozem het volgende:
Ik kan me hier vanuit mijn relatie niet zoveel bij voorstellen. We laten elkaar helemaal vrij in die dingen. Ik vind dat dat in een relatie moet kunnen. Ook al ben je 50 jaar getrouwd, je bent nooit elkaars eigendom. Ik zou je dus niet laten weerhouden door je vriendin om naar die verjaardag toe te gaan. Ze maakt het niet uit, daar geloof ik niks van en jij laat tegelijkertijd aan haar zien dat jij je eigen leven leidt.
Mocht ze het wel uitmaken dan klinkt het hard maar dan is ze je eigenlijk niet eens waard..
quote:wat doe je in vredesnaam nog bij dat mens? dumpen die hork, heb ik wel gedaan bij iemand die ook van dat soort trekjes begon te vertonen!
Op zondag 9 maart 2003 23:21 schreef scope-online het volgende:
Fok!kers,blaat
is toch niet normaal meer, dat je niet kunt doen wat je altijd gedaan hebt en je in een strak regime moet schikken? zij ziet zeker ook geen jongens buiten jou om?
ik zeg: dumpen die doos en snel een nieuwe zoeken
quote:Helemaal gelijk in
Op zondag 9 maart 2003 23:36 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik vind het echt goed van je dat je toch die dingen bent gaan doen. Er zijn zat mannen die hun eigen leven opgeven (want zo zie ik het) en onder dwang van hun vriendin alleen nog het 'leven met haar' hebben. Zeker veel mannen in hun eerste relatie zijn daar gevoelig voor en laten hun vrienden/hobbies vallen omdat hun partner dat liever heeft.
quote:Ik ben het gaan doen ja, maar het (schuld)gevoel wat erbij aangepraat wordt
Op zondag 9 maart 2003 23:36 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik vind het echt goed van je dat je toch die dingen bent gaan doen. Er zijn zat mannen die hun eigen leven opgeven (want zo zie ik het) en onder dwang van hun vriendin alleen nog het 'leven met haar' hebben. Zeker veel mannen in hun eerste relatie zijn daar gevoelig voor en laten hun vrienden/hobbies vallen omdat hun partner dat liever heeft.
Ratio zegt: uitmaken
Gevoel zegt: ik hou teveel van d'r (of is het misschien toch: ik ben bang voor wat er komen gaat, aangezien zij mijn eerste was en ik nog nooit ldvd heb gehad?)....
quote:hmm, je gevoel komt niet erg overtuigend over
Op zondag 9 maart 2003 23:41 schreef scope-online het volgende:[..]
Gevoel zegt: ik hou teveel van d'r (of is het misschien toch: ik ben bang voor wat er komen gaat, aangezien zij mijn eerste was en ik nog nooit ldvd heb gehad?)....
quote:Das erg irritant zeg ja
Op zondag 9 maart 2003 23:41 schreef scope-online het volgende:Ratio zegt: uitmaken
Als je je dus zo voelt kan je nog 1x proberen uit te praten
quote:Ratio volgen is op lange termijn het beste. Je wil samenzijn met iemand waarbij je een wederzijds gevoel van echte liefde en vertrouwen kunt hebben.
Op zondag 9 maart 2003 23:41 schreef scope-online het volgende:[..]
quote:Hmmja ik hou wel degelijk van haar, heel erg veel.. maar misschien is het ook wel deels dat ik ook bang ben om weer alleen te zijn? bang om geen ander meer te vinden? onbewust? ik weet dat ik zo niet moet denken.. dat heeft geen nut en is zoiezo geen reden om het 'aan te houden'..
Op zondag 9 maart 2003 23:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
hmm, je gevoel komt niet erg overtuigend over
quote:Like you're telling my story. Denk er iig heeeel goed overna. Dalijk dump je haar om na een paar maanden erachter te komen dat je haar niet kwijt wil
Op zondag 9 maart 2003 23:53 schreef scope-online het volgende:[..]
Hmmja ik hou wel degelijk van haar, heel erg veel.. maar misschien is het ook wel deels dat ik ook bang ben om weer alleen te zijn? bang om geen ander meer te vinden? onbewust? ik weet dat ik zo niet moet denken.. dat heeft geen nut en is zoiezo geen reden om het 'aan te houden'..
Laat anders je vriendin dit topic toevallig even lezen. Of express natuurlijk Er zit anders niet anders op dan haar (nog) meer het gevoel geven dat zij echt de enige is voor jou.
Vertrouwen is niet altijd even makkelijk. Ik durf niet te beweren dat vrouwen hier moeilijker over doen dan mannen... Er kunnen velerlei oorzaken zijn. Vergeet niet, ervaringen uit het verleden vormen je in de toekomst.
Persoonlijk denk ik dat dit geen echte relatie is, maar ik kan me wel voorstellen dat het verbreken niet makkelijk is. Eerste liefde en relatie maken een flinke indruk op een persoon. Maar uiteindelijk ga jij aan het kortste eind trekken. Je verliest op zijn minst je eigen ik en waarschijnlijk uiteindelijk ook haar.
Vrouwen zijn er genoeg op de wereld en relaties komen er nog wel... jezelf terug zien te vinden is een heel wat moeilijker karwei!!
Veel sterkte ermee!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |