abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8994086
Okey, ik heb een vraagje. Begin april krijg ik een groter aquarium,
eentje van 540 liter. Er komt heel fijn grind in, met daarboven op
stenen en stukken wortelhout. Vissen: Malawi cichliden. Wat vinden
jullie, ik heb er al twee jetsers van pompen (vermogen totaal voor 750 liter) op, maar is het verstandig om er een bodemfilter bij op te zetten?
Did you ever have one of "those days..." When you only had ONE nerve left... and somebody got on it!?!
pi_8994398
kweet niet veel over bodemfilters,
maar cichliden lijkt mij veel eetafval, (vooral bij diepvries- en droogvoer), wat dan in de bodem gezogen wordt en gaat rotten.

succes

pi_8994460
quote:
Op zondag 9 maart 2003 23:24 schreef MAXTIJN het volgende:
succes
Tnx... Kan ik wel gebruiken geloof ik
Did you ever have one of "those days..." When you only had ONE nerve left... and somebody got on it!?!
pi_8994480
Tja... Googlen?
pi_8994724
Mjah... en ik wil dus niet dat ik elk jaar mijn bodem moet verversen omdat ie gewoon verrot is... Dus iemand nog suggesties om die bodem wat schoon te houden?
  † In Memoriam † maandag 10 maart 2003 @ 10:52:04 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_9000527
Waarom zet je er geen bioloog onder? Heb je veel minder onderhoud aan. Daar mag je maar 1 vak per maand schoonmaken om je biologische/bacteriologische evenwicht niet te verstoren.

Je bodem zal niet zo snel verrotten hoor, Als je gewoon iedere week met het waterverversen (20%) je bodem afzuigt en ff je hand door het grind haalt, zodat je je grind omwoelt zuig je alle vuiligheid er uit, maar vuil zorgt ook voor een goed bacteriologisch evenwicht.

Ik hoor trouwens ook vaak dat die bodemfilters vaak dichtslippen.

Denk je er wel aan dat je piepschuim onder het grind legt? Ciclide's zijn natuurlijk gek op holletjes en als ze tussen de rotsen gaan spitten en er gaat er 1 om.... daarom piepschuim onder het grind. Je kan de rotsen ook eventueel vastlijmen...

Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')