abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 maart 2003 @ 22:45:44 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_8993142
Ik heb sinds vorige week een gokkast. Heb 'm al aardig door, maar toch nog een paar vraagjes:

Er zitten 2 sleutelschakelaars in. De ene is voor 't bijvullen, maar de andere? (Ik heb maar van 1 de sleutel).

De sleutelschakelaars en sloten die in die kast horen, waar zijn die te koop?

Is zo'n kast om te bouwen naar euro's en zo ja, hoe?

De detectie of er geld in een buis zit werkt niet. Daarom betaald hij rustig 5 gulden munten uit die er niet in zitten. Waar kan dit aan liggen?

Overigens, het gaat om de Happy Hour van Elam.

  zondag 9 maart 2003 @ 22:51:47 #2
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_8993328
Kijk even op het forum van www.fruity.nl
Ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen!
We're on an express elevator to hell, going down!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 maart 2003 @ 22:52:49 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_8993363
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:51 schreef Draaitafeltje het volgende:
Kijk even op het forum van www.fruity.nl
Ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen!
Gouden tip, hij staat in m'n favorieten. En dan te bedenken dat ik 'm nog niet kende, maar wel 3 flipperkasten, 2 gokkasten en 1 jukebox in huis heb..
  zondag 9 maart 2003 @ 22:56:17 #4
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_8993476
De bijvulsleutel zit waarschijnlijk rechtsbovenin. Waar zit die tweede sleutel?

Ombouwen naar euro's is vaak een kwestie van nieuwe software of een hele nieuwe muntproof.

quote:
De detectie of er geld in een buis zit werkt niet. Daarom betaald hij rustig 5 gulden munten uit die er niet in zitten. Waar kan dit aan liggen?
Op de buis zit een schakelaar. Die dingen willen wel eens blijven hangen. Kwestie van alles goed schoonmaken en eventueel de schakelaar veranderen. Als de kast een payout error geeft dan moet je de detectieblokken vervangen. Als het detectieblokken met een lipje zijn dan wil een stukje plakband wel eens helpen.
  zondag 9 maart 2003 @ 22:56:17 #5
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_8993477
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:52 schreef qltel het volgende:

[..]

Gouden tip, hij staat in m'n favorieten. En dan te bedenken dat ik 'm nog niet kende, maar wel 3 flipperkasten, 2 gokkasten en 1 jukebox in huis heb..


Ik zal morgen even een rekening sturen
We're on an express elevator to hell, going down!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 maart 2003 @ 23:06:50 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_8993842
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:56 schreef 10us het volgende:
De bijvulsleutel zit waarschijnlijk rechtsbovenin. Waar zit die tweede sleutel?
Nope, beide sleutelschakelaars zitten onder het uitstekende deel waarin de knoppen en de rollen zitten. 1tje links en 1tje rechts. Van de linker heb ik een sleutel. Zet ik die om dan komt er 100-025 HAHO 1.3 in de display te staan.
quote:
Ombouwen naar euro's is vaak een kwestie van nieuwe software of een hele nieuwe muntproof.
Zal 't laatste wel worden. Muntproever is van Maas Electronics en er zit een sticker op met ME126. Daaronder zit nog een separator-unit met ook Maas Electronics en ME126 erop. Ik neem aan om de munten in de goede buis te gooien.

Enig idee wat zoiets gaat kosten?

[..]

quote:
Op de buis zit een schakelaar. Die dingen willen wel eens blijven hangen. Kwestie van alles goed schoonmaken en eventueel de schakelaar veranderen.
Mooi, ga ik morgen eens naar kijken. Er zit inderdaad een schakelaar op, met een elastiekje rond de buis. Morgen eens uit elkaar halen. Het enige vreemde is dat ze het geen van 3en doen. Zal toch eens gaan meten of ze stroom doorgeven.
quote:
Als de kast een payout error geeft dan moet je de detectieblokken vervangen. Als het detectieblokken met een lipje zijn dan wil een stukje plakband wel eens helpen.
Nee, doet hij niet. Hij blijft geven, ook al zit er geen munt meer in. Het rare is dat hij ook telt of het aantal munten klopt (heb ik uitgezocht met de test-functies) en dan zie je 'm dus keurig de uitgeworpen munten tellen, munten die hij niet uitwerpt telt hij ook niet. Het lijkt dus wel een instelling, maar dan toch een instelling die ik niet kan vinden.

Als ik er een euro-muntproever inzet, moeten de buizen dan ook vervangen worden?

  zondag 9 maart 2003 @ 23:16:04 #7
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_8994139
quote:
Op zondag 9 maart 2003 23:06 schreef qltel het volgende:

Enig idee wat zoiets gaat kosten?


Mooi, ga ik morgen eens naar kijken. Er zit inderdaad een schakelaar op, met een elastiekje rond de buis. Morgen eens uit elkaar halen. Het enige vreemde is dat ze het geen van 3en doen. Zal toch eens gaan meten of ze stroom doorgeven.
Als ik er een euro-muntproever inzet, moeten de buizen dan ook vervangen worden?


Alleen de buis van de kwartjes/ 20 eurocent moet vervangen worden. Als je de kwartjes niet gebruikt dan zou je dat achterwege kunnen laten.

Die schakelaartjes heb ik anders nog wel voor je.

We hebben op de zaak nog wel een happy hour staan. Ik zal er morgen wel even induiken, dan kan ik je meer vertellen.

  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 maart 2003 @ 23:19:15 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_8994250
quote:
Op zondag 9 maart 2003 23:16 schreef 10us het volgende:

[..]

Alleen de buis van de kwartjes/ 20 eurocent moet vervangen worden. Als je de kwartjes niet gebruikt dan zou je dat achterwege kunnen laten.


In de mijne zit geen buis voor kwartjes. Alle kwartjes vallen gelijk in de bak onderin.
quote:
Die schakelaartjes heb ik anders nog wel voor je.
Mooi!
quote:
We hebben op de zaak nog wel een happy hour staan. Ik zal er morgen wel even induiken, dan kan ik je meer vertellen.
Geinig. Je werkt in die dingen ofzo? (edit: ik zie 't in je profiel, storingsmonteur gokkasten ) Ik hoor graag van je. En als je een adresje weet voor die muntproever, dan hoor ik dat ook graag. Want ik heb nog zo'n 30 guldens en 10 kwartjes en dat is echt alles. En dat speelt niet zo handig, ik wil er eigenlijk gewoon euro's in kunnen gooien en 'm helemaal kunnen gebruiken enzo..

Alvast bedankt voor alle moeite!

  maandag 10 maart 2003 @ 12:22:16 #9
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_9003267
In het weekend ben ik inderdaad storingsmonteur voor die dingen. Door de weeks ben ik gewoon werkeloos ITer.

Ik zal beginnen met het slechte nieuws. De Happy Hour van Elam is niet om te bouwen naar de euro. Tenminste niet zo dat de kast is te exploiteren. Dat is gelijk de reden dat er dus nog 2 bij mij op de zaak staan.

Wat je kunt doen is een knop maken waarmee je credits op de kast kunt zetten. Hier heb ik geen ervaring mee.

Een tweede oplossing is een euro muntproever en een euro routingplug. Een euro routingplug kan ik wel voor je maken, dat is geen probleem. Ik zal in de loop van deze week ook wel even kijken of ik nog ergens een oude euromuntproef heb liggen.
Als je de 20 eurocent toch niet gebruikt hoef je de uitbetaalunit ook niet aan te passen.

  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 maart 2003 @ 18:06:45 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_9013686
quote:
Op maandag 10 maart 2003 12:22 schreef 10us het volgende:
In het weekend ben ik inderdaad storingsmonteur voor die dingen. Door de weeks ben ik gewoon werkeloos ITer.
Hm, ik ben werkend IT'er..
quote:
Ik zal beginnen met het slechte nieuws. De Happy Hour van Elam is niet om te bouwen naar de euro. Tenminste niet zo dat de kast is te exploiteren.
Da's geen slecht nieuws want exploitatie is absoluut niet nodig en gebeurt dus ook niet. De kast staat bij me in huis, en is gewoon leuk om mee te spelen (ik heb behalve die kast nog een andere (veel oudere) gokkast, 3 flipperkasten en een jukebox).

Ik heb er alleen te weinig geld voor aangezien ik geen rijksdaalders en/of 5 gulden munten heb, en maar 30 guldens en +/- 10 kwartjes. Daarom is een euro-ombouw veel idealer, die munten kan ik tenminste gewoon sparen en erin gooien.

quote:
Dat is gelijk de reden dat er dus nog 2 bij mij op de zaak staan.
Ze zijn leuk om mee te spelen. Dat was ook de reden dat ik er 1 heb gekocht vorige week.. Maar goed, ik kan me voorstellen dat jullie wel wat beters te doen hebben..
quote:
Een tweede oplossing is een euro muntproever en een euro routingplug. Een euro routingplug kan ik wel voor je maken, dat is geen probleem. Ik zal in de loop van deze week ook wel even kijken of ik nog ergens een oude euromuntproef heb liggen.
Dat zou vreselijk leuk zijn! Je zou me er erg blij mee maken. Alvast bedankt voor alle moeite die je voor me wilt doen..!
quote:
Als je de 20 eurocent toch niet gebruikt hoef je de uitbetaalunit ook niet aan te passen.
Nee, lijkt me niet nodig. Ik neem aan dat zo'n europroever wel 50 cent en 1 euro slikt? Da's meer dan genoeg. Dan ga ik alvast die munten bewaren bij het boodschappen doen.

Weet je wellicht ook nog wat meer over die geheimzinnige sleutelschakelaars die in die kast zitten? En ik hoop niet dat ik overvraag, maar kun jij via je werk wellicht ook aan de bijbehorende inbouwsloten komen? Want nu zit hij (achterdeur en onderdeur waar de geldbakken achter zitten) wel met een plakbandje dicht, maar ik vind 't gewoon mooier als er "officiele" sloten inzitten. Overigens hoeft dit absoluut niet gratis ofzo hoor, zolang het voor een hobbyist als ik maar "leuk" blijft.

Bedankt alvast dus!

  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 maart 2003 @ 18:48:38 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_9014580
Nog even een aanvulling: Ik ben erachter waarom de geld-in-buis-detectie niet werkt, de schakelaars zijn verdraaid waardoor de schakelaar tegen de buis aanzit en hij dus altijd vol aangeeft. Logisch ook, want anders springt hij gelijk op bijvullen. Ik laat ze dus maar gewoon ff zitten. Wederom dus bedankt 10us
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')