quote:Van haar ouders of van een andere (onbekende) persoon die dat ding verhuurt?
Op zondag 9 maart 2003 21:57 schreef anima het volgende:
De woning is geheel prive
EDIT:
Is dat ding nou van de woningcorporatie of privéverhuur??
Maar geen enkel probleem (ook geen angst dat je eruit getrapt kan worden)
Wat je doet:
contract opstellen met daarin alle regels en de minimale/maximale huurperiode. Op het moment dat die vriendin jou er uit wilt zetten omdat jullie ruzie hebben of zo heeft ze geen poot om op te staan. Jij hebt immers een contract. Dat het evt. niet mag van de woningbouwvereniging is niet jouw probleem, maar het hare, zij is immers hoofd-huurster.
Inschrijven bij de gemeente op dat adres is ook géén probleem. Zolang de hoofdhuurster maar mee tekent voor toestemming dat jij bij haar 'inwoond'.
Conclusie: met een contract is er niets aan de hand en kan het gewoon.
Overigens kan de woningbouwvereniging je er ook niet uitzetten (huurdersbelang) daar moet je dan geloof ik wel minimaal 2 of 3 maanden er al wonen. Aan de andere kant wanneer komt de woningbouwvereniging langs?
Ik heb zelf ook 1.5 jaar in onderhuur gezeten en belde in die tijd ook gewoon de woningbouw om mijn CV te laten maken of iets dergelijks.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk als je ze belt om te vragen dat het mag krijg je een reactie 'eigenlijk niet, maar ja we kunnen er niets aan doen'
Gedoogbeleid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |