abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8990051
Hanneke is een heksje wat nog net niet professioneel mag worden genoemd, dus soms kan het nog wel eens mis gaan met haar spreuken.

Toch gaat ze erg op in haar werk en wilde graag een winkeltje openen waar ze haar spreuken kan oefenen, anderen kan helpen met wensen en spreuken en interessante spulletjes kan verkopen zoals kristallen bollen, wierrook, toverkruiden en energie-bollen.

Ze had gehoord van een kennis van haar dat er op het FOK!eiland nog geen winkeltje met zoiets bestond, dus besloot ze om juist dáár een winkeltje op te bouwen.

Ze zou het wel zien of het goed zou lopen of niet. Het was immers niet voor de winst te doen, maar voor het plezier van de ander en voor haar eigen plezier.

Na een aantal weken in diep geheim aan de opening van "Het HeksenKeteltje" te hebben gewerkt, hangt ze op de dag van de opening op alle bomen en gebouwen op het eiland een aanplakbiljet op waar op staat te lezen:
"Vandaag wordt 'Het HeksenKeteltje' geopend.
Hier kunt u terecht voor spreuken, wensen en aparte spulletjes.
Kom eens een kijkje nemen aan de Inham van de Zon"

Hanneke zet de deur open en wacht op bezoekers...

zondag 9 maart 2003 @ 21:17:51 #2
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_8990134
* Magneet komt het winkeltje binnen gelopen, hallo nieuwe bewoonster leuk winkeltje heb je hier mocht er nog iets getimmerd moeten worden zal ik het graag voor je doen.
  zondag 9 maart 2003 @ 21:18:24 #3
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_8990156
*kijkt om het hoekje van de deur*
Hallow, dit ziet er gezellig uit

Ik heb nog wel een Valheru in de aanbieding

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_8990250
Hanneke verwelkomt Magneet en portier en vraagt of ze iets te drinken willen

"dank je wel voor je aanbod Magneet, dat is fijn om te weten. Wie weet in de toekomst als ik mijn winkeltje uit wil breiden of iets wil verbouwen".

Portier, ik heb van veel magische spullen gehoord, maar nog nooit van een Valheru. Of heeft dat niks met het magische te maken?

pi_8990303
.. ik ben de valheru

En je hoeft me niet te kopen hoor

* Asschen_sukar laat trots zien wat hij allemaal weet over magie. Helaas is hij snel uitgepraat

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zondag 9 maart 2003 @ 21:24:31 #6
43374 Lliki
Klein is fijn
pi_8990361
Hallo, zou je mijn zwaard kunnen behandelen want nu is het wel leuk en zow maar een beetje klein ik zou graag willen dat het op command 3 keer zo groot kan worden dan ik ben maar net zo licht als nu. Het is al eens ooit door een magische elf behandelt zodat het niet kan breken
Enhanced owl
pi_8990417
Asschen_sukar is de valheru
Hanneke denk diep na maar snapt er niks van

Toch luistert ze aandachtig naar wat hij te vertellen heeft. Misschien kan ze er nog wat van leren

pi_8990507
Hallo Lliki. Welkom in mijn winkeltje. Natuurlijk kan ik je helpen. Als je wil, kan ik je zwaard zelfs 4 keer zo groot laten worden, maar dan wordt hij misschien een beetje te zwaar voor je. 3 keer dan maar? Als je je zwaard hier achterlaat, kun je hem morgen komen ophalen na 18.00 uur. Want ik moet nog even de juiste spreuk vinden Is dat goed?
  zondag 9 maart 2003 @ 21:28:55 #9
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_8990526
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:26 schreef Hanneke1983 het volgende:
Asschen_sukar is de valheru
Hanneke denk diep na maar snapt er niks van

Toch luistert ze aandachtig naar wat hij te vertellen heeft. Misschien kan ze er nog wat van leren

voor uitleg over de valheru zal je heel wat fantasy posts moeten lezen ik snap het ook nog niet helemaal
pi_8990542
Een valheru is een ras. Oppermachtig op gebieden van de krijg, en het drakenrijden.

Magie bedrijven kunnen ze niet, al zijn we wel immuun tegen vele soorten magie.

* Asschen_sukar kijkt stiekem naar de heks god wat is ze mooi

Oh.. zei ik dat hardop

zondag 9 maart 2003 @ 21:34:30 #11
43374 Lliki
Klein is fijn
pi_8990717
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:28 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hallo Lliki. Welkom in mijn winkeltje. Natuurlijk kan ik je helpen. Als je wil, kan ik je zwaard zelfs 4 keer zo groot laten worden, maar dan wordt hij misschien een beetje te zwaar voor je. 3 keer dan maar? Als je je zwaard hier achterlaat, kun je hem morgen komen ophalen na 18.00 uur. Want ik moet nog even de juiste spreuk vinden Is dat goed?
maar hij mnoet wel kunnen groeien als ik dat wil angezien vliegen met zo'n groot zwaard lastig is
Enhanced owl
pi_8990731
Hanneke luistert aandacht naar Asschen_sukar's uitleg over valheru en vind het erg interessant

Opeens ziet ze Asschen_sukar stiekem naar haar kijken en hoort hem iets mompelen. Ze ving nog net iets op van "mooi". Misschien had hij het wel over haar winkeltje. Ze zal het hem nog eens een keer vragen als ze tijd heeft. Want nu heeft ze het erg druk met kennis maken met iedereen.

zondag 9 maart 2003 @ 21:37:10 #13
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_8990801
hallo, nou wat een leuk gezellig en sfeervol winkeltje, en die geur is dat wierook? Dan heb je vast en zeker ook Magische Aljocha tabak in je assortiment?

Ik heb ook een boodschappenlijstje meegenomen, maar tja als zijnde een wat oudere questor wordt ik een tikkeltje vergeetachtig.
Mag ik anders even op die stoel plaatsnemen terwijl ik mijn zakken even doorzoek?

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
pi_8990826
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:34 schreef Lliki het volgende:

maar hij mnoet wel kunnen groeien als ik dat wil angezien vliegen met zo'n groot zwaard lastig is

Dat weet ik, maar het is erg moeilijk om daar een geschikte spreuk voor te vinden, maar het gaat me wel lukken. Dat voel ik. Ik heb een paar uurtjes nodig om een paar boeken door te kijken. Is dat goed?
pi_8990864
Gelukkig, niet ontdenkt

* Asschen_sukar gaat rustig achter in een donker hoekje staan. Het voordeel van het valheru zijn is dat je zo nu en dan kan verdwijnen in de omgeving, en de mensen daarin eens goed kan observeren

mooie meid denkt hij nog eens.

pi_8990941
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:37 schreef Bar_the_Grey het volgende:
hallo, nou wat een leuk gezellig en sfeervol winkeltje, en die geur is dat wierook? Dan heb je vast en zeker ook Magische Aljocha tabak in je assortiment?

Ik heb ook een boodschappenlijstje meegenomen, maar tja als zijnde een wat oudere questor wordt ik een tikkeltje vergeetachtig.
Mag ik anders even op die stoel plaatsnemen terwijl ik mijn zakken even doorzoek?

Hallo
Ja natuurlijk heb ik Magische Aljocha tabak in mijn assortiment. Hoeveel gram wilt u er van hebben?

Neemt u maar plaats, en doe maar lekker rustig aan. Wilt u ondertussen een lekker koppie kruidenthee?

zondag 9 maart 2003 @ 21:42:43 #17
43374 Lliki
Klein is fijn
pi_8990988
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:37 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het is erg moeilijk om daar een geschikte spreuk voor te vinden, maar het gaat me wel lukken. Dat voel ik. Ik heb een paar uurtjes nodig om een paar boeken door te kijken. Is dat goed?

geen probleem
* Lliki laat zijn zwaard achter en loopt het winkeltje uit waarna hij wegvliegt
Enhanced owl
pi_8991057
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
Gelukkig, niet ontdenkt

* Asschen_sukar gaat rustig achter in een donker hoekje staan. Het voordeel van het valheru zijn is dat je zo nu en dan kan verdwijnen in de omgeving, en de mensen daarin eens goed kan observeren

mooie meid denkt hij nog eens.

Heksje Hanneke vraagt zich opeens af waar Asschen_sukar is gebleven, maar kan er niet al haar aandacht aan besteden aangezien het opeens zo erg druk in haar winkeltje is. Ze kan helaas geen 10 dingen tegelijk. 'Tcoh moet ik daar nog eens een keer een spreuk voor zoeken' denkt ze...
pi_8991094
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:42 schreef Lliki het volgende:

[..]

geen probleem
* Lliki laat zijn zwaard achter en loopt het winkeltje uit waarna hij wegvliegt

Het heksje roept nog na "na 18.00 is het geregeld!!" Maar ze weet niet of Lliki dat nog heeft gehoord...
  zondag 9 maart 2003 @ 21:57:07 #20
43374 Lliki
Klein is fijn
pi_8991419
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:45 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Het heksje roept nog na "na 18.00 is het geregeld!!" Maar ze weet niet of Lliki dat nog heeft gehoord...

* Lliki hoort in de verte nog 6 uur maar of het nu smorgens of savonds is weet hij niet. Nou smorgens is wel heel vroeg zal dus maar savonds terugkomen
Enhanced owl
pi_8991507
Geinspireerd door badriaan zeker
  zondag 9 maart 2003 @ 22:07:44 #22
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_8991776
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:59 schreef D3nn15 het volgende:
????
  zondag 9 maart 2003 @ 22:07:54 #23
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_8991783
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:41 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Hallo
Ja natuurlijk heb ik Magische Aljocha tabak in mijn assortiment. Hoeveel gram wilt u er van hebben?

Neemt u maar plaats, en doe maar lekker rustig aan. Wilt u ondertussen een lekker koppie kruidenthee?

Ach wat vriendelijk van U. Als U mijn voorraadzakje wilt volstoppen met nieuwe tabak dan kan ik weer even vooruit. Goh is er iets speciaals aan deze stoel? hij zit zo fijn, ik zou er zo in kunnen
lekkere thee jummie
Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
pi_8991856
quote:
Op zondag 9 maart 2003 22:07 schreef Magneet het volgende:

[..]

????

Ghehe Leg ik nog weleens uit
pi_8991958
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:59 schreef D3nn15 het volgende:
er komt ineens heel snel een kat voorbij gelopen die niemand herkend. iedereen vraagt zich af wie die kat is. de kat is vast betoverd want hij kan praten. dat is overigens wel makkelijk voor de communicatie...

alleen weet het heksje niet waar de kat het over heeft...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')