Nu de vraag : we hebben een katteluik gekocht wat we in een eierkist
willen zetten om ze te vangen(vis erin en luik naar 1 kant open).
We willen de katten dan weg brengen naar een asiel.
Mag dit of zijn we dan strafbaar ?.
We willen ze het wel vertellen , maar we willen niet in de krant of de bak in.
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 09-03-2003 19:24]
quote:Idioot
Op zondag 9 maart 2003 19:21 schreef Orion-666- het volgende:
-ge-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-03-2003 21:08]
Je kan ook degemeente inschakelen of de woningbouw als het om een huurhuis gaat.
Het asiel zal de katten ook niet van je aannemen....
quote:-edit-
Op zondag 9 maart 2003 19:23 schreef Zanderover het volgende:Idioot
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-03-2003 21:08]
quote:Umm, hoe moet je weten dat die katten van een ander zijn? Als ze geen tatoeage hebben of zo, kunnen het ook verwilderde katten zijn
Op zondag 9 maart 2003 19:29 schreef moussy het volgende:
Het is idd strafbaar, op dat moment steel je nml de dieren van een ander. Je kan beter de dierenbescherming inschakelen, die mogen wel zo dieren van de straat halen.Zelfs de mensen van de dierenambulance mogen off. geen kat of hond vangen.Je kan ook degemeente inschakelen of de woningbouw als het om een huurhuis gaat.
Het asiel zal de katten ook niet van je aannemen....
quote:Ze gaan eind 2003 toch verhuizen dus das niet erg.
Op zondag 9 maart 2003 19:39 schreef Adfundum het volgende:
Gewoon alle kattenstront verzamelen en teruggooien in hun tuin, of desnoods per post opsturen.
Als je van tevoren vertelt dat je voortaan alle katten die in jouw tuin schijten naar het asiel brengt ( waar ze weer teruggekocht kunnen worden) ben je denk ik niet strafbaar. Wel moet je het zeggen als je dat gedaan hebt. Ook moet je ze een redelijke termijn geven om het probleem zelf op te lossen, zodat ze bv een buitenren kunnen bouwen. Mag iemand trouwens 6 katten bezitten? vaak zit er een maximum aan, verschilt per gemeente. Je relatie met je buren zal er overigens niet beter op worden maar dat heb je zelf ook wel begrepen.
quote:Ik zie jou liever erin verdwijnen mafkees
-edit-
edit-Niet op ingaan svp
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-03-2003 21:12]
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:45 schreef KomMaar het volgende:[..]
Ik zie jou liever erin verdwijnen mafkees
quote:
FOK! FAQ en PolicyWat niet mag:
* Heb respect voor je medeFOK!kers, laat ze in hun waarde, en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen.
quote:
FOK! FAQ en Policy
Wat niet mag:* Heb respect voor je medeDieren, laat ze in hun waarde, en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen.
quote:Is het misschien mogelijk dat we dat eerst mogen testen met uw persoontje? Zodat we zeker weten dat het werkt?
-edit-
Ik blijf beleefd.....
-edit-Inhoudelijk is beter-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-03-2003 21:11]
quote:Ochja, normaal testen we ook op dieren waarom nu dan niet
Op zondag 9 maart 2003 20:04 schreef Luckepuk het volgende:[..]
Is het misschien mogelijk dat we dat eerst mogen testen met uw persoontje? Zodat we zeker weten dat het werkt?
Ik blijf beleefd.....
En weer open.
Normale reakties, en anders wegwezen hier, jullie kennen de procedure.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 09-03-2003 21:13]
quote:Ja! Anders graaft ze jullie levend in.
Op zondag 9 maart 2003 21:06 schreef Bluezz het volgende:
even op slotEn weer open.
Normale reakties, en anders wegwezen hier, jullie kennen de procedure.
het beste wat je kunt doen is zelf de politie inschakelen vanwege de overlast. die kunnen er voorlopig meer aan doen dan jij.
quote:Volgens mij ligt het eraan! Ik geloof dat je wel vele katten mag bezitten, (sommige mensen hebben er nog veel meer), maar je moet wel instaat zijn om ze te verzorgen. In huurhuizen zal wel denk een maximum zitten.
Op zondag 9 maart 2003 19:39 schreef Adfundum het volgende: Mag iemand trouwens 6 katten bezitten? vaak zit er een maximum aan, verschilt per gemeente.
Maar je mag ze niet vangen e.d. Ik zou er over praten en een compromis sluiten in ieders voordeel. Misschien kunnen ze een stuk gaas om de tuin aanleggen totdat ze gaan verhuizen!
quote:Voor praten moet je mensen hebben waar mee te praten valt.
Op maandag 10 maart 2003 11:32 schreef TechXP het volgende:[..]
Volgens mij ligt het eraan! Ik geloof dat je wel vele katten mag bezitten, (sommige mensen hebben er nog veel meer), maar je moet wel instaat zijn om ze te verzorgen. In huurhuizen zal wel denk een maximum zitten.
Maar je mag ze niet vangen e.d. Ik zou er over praten en een compromis sluiten in ieders voordeel. Misschien kunnen ze een stuk gaas om de tuin aanleggen totdat ze gaan verhuizen!
Nou weet ik niet zeker of je het beste een mannetje of een vrouwtje kan nemen, kwa verdedigingsagressie, maar daarover kan je hier vast meer informatie krijgen als je het kat-bestrijdt-men-met-kat-plan een goed plan vindt.
quote:Het is toch zeker jou probleem dus scherm jij je tuin maar of met gaas ****zeikert.
Op maandag 10 maart 2003 16:29 schreef gtotep het volgende:[..]
Voor praten moet je mensen hebben waar mee te praten valt.
Dus gaas om hun tuin zetten doen ze zeker niet.
quote:Dus als jij vlak bij schiphol zou wonen dan ga je je huis zo isoleren dat je er geen last meer van hebt en dat ook nog op eigen kosten en zonder bij schiphol te klagen.
Op maandag 10 maart 2003 20:16 schreef Kmieke het volgende:[..]
Het is toch zeker jou probleem dus scherm jij je tuin maar of met gaas ****zeikert.
JE GELOOFT JEZELF NIET.
In m,n openingspost ben ik nog vergeten te vermelden dat we jaren in onze tuin de vogeltjes voeren in de winter.
Iedere 3 weken waren de vetbollen en geregen pinda`s vaak op.
Ze hangen er dit jaar al vanaf november , er is bijna geen vogeltje meer bij geweest.
Wel liggen er zo nu en dan dode vogeltjes bij de buren voor de deur.
Waarom zouden ze toch niet meer bij het voer komen.
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 10-03-2003 21:07]
quote:Ik snap dat je er veel last van hebt (6 katten hebben die de hele dag buiten zijn en in de tuin van de buren schijten is idd erg aso) maar dit is niet de oplossing. Je krijgt er waarschijnlijk alleen maar meer problemen mee. Is wel heeel opvallend als de buren opeens een paar katten missen, het dierenasiel bellen, en dan tot de conclusie komen dat iemand ze daar heen heeft gebracht....
Op zondag 9 maart 2003 19:18 schreef gtotep het volgende:
We hebben buren die beide werken.
Ze hebben 6 katten die bijna de hele dag buiten zijn, en natuurlijk bij ons in de tuin komen schijten en pissen.
Je kan van de stank niet meer in de tuin aan het werk.
We hebben de buren enkele keren gevraagd de katten op hun eigen erf te houden.
Dat beloven ze maar doen het niet.Nu de vraag : we hebben een katteluik gekocht wat we in een eierkist
willen zetten om ze te vangen(vis erin en luik naar 1 kant open).
We willen de katten dan weg brengen naar een asiel.
Mag dit of zijn we dan strafbaar ?.We willen ze het wel vertellen , maar we willen niet in de krant of de bak in.
Daarbij kan het ook nog zo zijn dat de katten een chip hebben. eerste ding wat het asiel doet als jij die katten binnenbrengt, is vragen waar je ze gevonden hebt bla bla. Dan scannen ze die chip, en krijgen gelijk het adres van die beesten, en zo gaan ze linea rectra weer terug naar baasje.
Als je ze erheen brengt onder het mom van "ze zijn van mij en ik wil ze kwijt" ben je een fors bedrag per kat kwijt, en grote kans dat de buren hun katten gaan zoeken, bij dat asiel uitkomen, en dan wordt het wel een heel raar verhaal.
Ook vind ik dat dieren naar het asiel brengen pas als allerlaatste gebeuren mag, aangezien het niet de meest prettige plek is voor die beesten. Maar oke, jullie tuin lijdt er nu ook onder.
Oke, ff terugkomend op de vraag. Juridisch is het zeker niet verstandig omdat je op die manier de katten steelt. Je kunt beter eerst een gesprek (misschien een van de zoveelste gesprekken) met je buren aangaan over het probleem.. Vraag ze of ze ze binnen willen houden, desnoods omheining om de tuin bouwen ofzo. Zo niet, kunnen jullie vast iemand laten kijken naar hoe jullie tuin ervoor staat (zo'n soort rijdende rechter praktijkje ). Als het verhaal dat je vertelt waar is (stank enzo) zal die vanwege stankoverlastde buren misschien gerechtelijk dwingen om er iets aan te doen...
Succes ermee...
1: Sferische olieen, kunnen zowel honden als katten NIET tegen en lopen ze met een wijde boog omheen (in dierenwinkel)
2: Niet zo heel vriendelijke manier, maar werkt wel, als 1 v/d katten in zo'n val van jullie is gelopen, zet dan gewoon eens de tuinslang erop zodat ze drijfnat worden, je doet de kat geen zeer, maar de kat weet wel dat hij daar NOOIT meer in de buurt moet komen..
Katten wegbrengen naar het asiel kun je niet maken naar mijn mening, de buren houden waarschijnlijk zielsveel van hun beesten, en die kat weet ook niet dat ze niet bij jullie mogen komen (dat moet je dus duidelijk maken door bijv. eerdergenoemde methode), ikzelf zou me ook geen raad weten als onze poes ineens spoorloos zou zijn verdwenen..
(ik geef toe dat methode 2 een beetje rot klinkt, maar 't is naar mijn mening een van de vriendelijkste methoden om een poes/kat duidelijk te maken dat die tuin een no-go area is)
quote:Nee en als ik aan jou van tevoren vertel dat ik je strot ga doorsnijden, ben ik ook niet strafbaar zeker
Op zondag 9 maart 2003 19:39 schreef Adfundum het volgende:
Als je van tevoren vertelt dat je voortaan alle katten die in jouw tuin schijten naar het asiel brengt ( waar ze weer teruggekocht kunnen worden) ben je denk ik niet strafbaar.
Ik vind het ook niet kunnen dat je dieren van een ander gewoon naar het asiel brengt trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |