abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2003 @ 19:11:09 #1
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986049
Moet je voor een geslaagde relatie ongeveer hetzelfde IQ hebben?

Ben bezig met een opdracht voor school over IQ, en vroeg me af of je toch bij een partner uitkomt met hetzelfde IQ.
Verder zoek ik voor dezelfde opdracht nog wat IQ uitslagen... Dus schaam je je niet, laat dan even je geboortedatum en IQ achter.

Dank je

Cath.

Het is beter te huilen dan te lachen, want bij verdriet spreekt het hart.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:12:00 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8986067
101 bij de Nationale IQ-test en geboren op 05-08-1987. Of sweek en ik hetzelfde IQ hebben weet ik niet .
  zondag 9 maart 2003 @ 19:13:23 #3
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_8986101
Denk dat het wel een eind helpt, als je niet op hetzelfde niveau een conversatie kan houden houdt het voor mij een eind op. Ik denk dat het zelfs heel belangrijk is voor een echte goede relatie....

Edit:
Geboortedatum: 21-5-81
IQ onbekend..

[Dit bericht is gewijzigd door MidnightMotion op 09-03-2003 19:14]

~ Some rules can be bent, some can be broken ~
pi_8986116
-edit-

ben overtuigd.... ben ook nog niet helemaal wakker

[Dit bericht is gewijzigd door Gran_Turismo op 09-03-2003 20:10]

[b]"Unleash the Stig"[/b] ---- If you shake it more than twice, you're playing with it...
pi_8986137
Zie ik hier een cross post ?
Wie wil een IQ-test voor me maken?
[b]Een user die de search niet gebruikt, is nooit grappig[/b][br]If linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.[br][url=http://www.autofans.nl][b]Autofans![/b][/url] - Dé auto-meeting site voor heel Nederland!
  zondag 9 maart 2003 @ 19:15:22 #6
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986147
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:13 schreef MidnightMotion het volgende:
Denk dat het wel een eind helpt, als je niet op hetzelfde niveau een conversatie kan houden houdt het voor mij een eind op. Ik denk dat het zelfs heel belangrijk is voor een echte goede relatie....
Ben het met je eens, maar hoor wel eens anders...
Maar ga je ook bewust op zoek naar iemand van je eigen intelligentie?

Cath.

pi_8986155
Ik denk persoonlijk dat EQ belangrijker is dan IQ, ook in een relatie..
pi_8986158
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:14 schreef Gran_Turismo het volgende:
Gsus wat heeft liefde nou weer met t IQ te maken
Nou, als de IQ's te ver uit elkaar liggen, zal degene met het hoge IQ waarschijnlijk diepgang in de relatie missen.
It's easier to get forgiveness than permission.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:16:23 #9
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986177
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:14 schreef _knight_ het volgende:
Zie ik hier een cross post ?
Wie wil een IQ-test voor me maken?
2 vliegen in één klap
  zondag 9 maart 2003 @ 19:17:30 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8986204
quote:
nou het heeft wel enigzins verband, ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie heb met een meisje met een iq van 90 terwijl ik er zelf eentje heb van ergens tussen de 135-140
  zondag 9 maart 2003 @ 19:17:34 #11
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986207
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Glacius het volgende:

[..]

Nou, als de IQ's te ver uit elkaar liggen, zal degene met het hoge IQ waarschijnlijk diepgang in de relatie missen.

Maar wat voor diepgang precies?

Cath.

zondag 9 maart 2003 @ 19:19:23 #12
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_8986246
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Ben het met je eens, maar hoor wel eens anders...
Maar ga je ook bewust op zoek naar iemand van je eigen intelligentie?

Cath.

Ik ga er niet bewust naar op zoek maar als ik in een gesprek merk dat ze niet al te slim is zal ik er niet verder mee gaan.
pi_8986251
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:17 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Maar wat voor diepgang precies?

Cath.

Bij gesprekken bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat mensen met lagere IQ's wat liever over oppervlakkige dingen praten.
It's easier to get forgiveness than permission.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:20:49 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8986280
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord? Het doet mij nl. geen reet. Het gaat erom wat je ermee kunt doen in het echte leven.

Ja, it does matter a bit, I guess.
Het werkt gewoon lekkerder als je op 1 level ligt, als je dezelfde humor hebt, dezelfde grapjes leuk vindt en als de ander begrijpt waar je het over hebt. Of dat je samen naar een film kunt kijken die verder reikt dan schietentietenhelikopters. Kortom: als je elkaar wat te melden hebt.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8986288
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:15 schreef Glacius het volgende:

[..]

Hmm ja zit wat in, maar als jij t moppie van je dromen tegen komt die gewoon de vrouw van je leven is, maar niet zo slim is als jou.
Dan zeg je toch ook niet van nou je bent dom en je weet niks dus doei en NEXT?
[b]"Unleash the Stig"[/b] ---- If you shake it more than twice, you're playing with it...
  zondag 9 maart 2003 @ 19:22:02 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8986300
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:20 schreef SEMTEX het volgende:
Tjezus, worden jullie nou geil als ik dan zeg dat ik 's 144 bij een IQ-test heb gescoord? Het doet mij nl. geen reet. Het gaat erom wat je ermee kunt doen in het echte leven.
Sorry maar.. what the?

Dat je vantevoren al aan gaat nemen dat iemand half ondersteboven is van jouw IQ vind ik niet echt een al te fijne eigenschap .

pi_8986313
quote:
Geen sluikreclame hier hae ! !;)

Ennuh.....luv met IQ....of geslaagde relatie..nee ik denk het niet
Bedoel ....anders zouden al die blondjes dus geen vriend ofzo hebben, het oog wil ook wat

@®|_()
  zondag 9 maart 2003 @ 19:22:29 #18
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986314
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:19 schreef Glacius het volgende:

[..]

Bij gesprekken bijvoorbeeld? Mijn ervaring is dat mensen met lagere IQ's wat liever over oppervlakkige dingen praten.

Ja, ben ik met je eens. Maar heb al eens gehad dat iemand boos tegen me zei dat liefde bij iedereen diepgang heeft. Beetje slecht argument...
Ik denk dat je in de gewone dingen het grootste verschil zult merken.

Cath.

zondag 9 maart 2003 @ 19:24:09 #19
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986359
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:22 schreef spooner2k het volgende:

[..]

het oog wil ook wat

Hm, wat is jouw IQ?
pi_8986360
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:19 schreef Glacius het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar....
Ik heb veel met mensen gewerkt die een bijzonder hoog IQ hebben, maar deze mensen zijn vaak absoluut niet sociaal...
Terwijl mensen met een lager iq veel fijner in de omgang zijn...
die verliezen zichzelf niet in suffe details

Veel mensen met een hoog iq, zijn denk ik ook sneller nerds, of vak idioten... geen lol aan

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:24:18 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8986362
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:22 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Sorry maar.. what the?

Dat je vantevoren al aan gaat nemen dat iemand half ondersteboven is van jouw IQ vind ik niet echt een al te fijne eigenschap .

Dan begrijp je mijn intonatie/bedoeling niet, want ik bedoel juist dat ik het helemaal suf vind als mensen elkaar afrekenen op IQ. Het zegt nl. niets over wie iemand nu werkelijk is. En al helemaal niets over hoe die iemand in relaties staat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 9 maart 2003 @ 19:25:07 #22
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_8986381
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:20 schreef SEMTEX het volgende:

Ja, it does matter a bit, I guess.
Het werkt gewoon lekkerder als je op 1 level ligt, als je dezelfde humor hebt, dezelfde grapjes leuk vindt en als de ander begrijpt waar je het over hebt. Of dat je samen naar een film kunt kijken die verder reikt dan schietentietenhelikopters. Kortom: als je elkaar wat te melden hebt.

hoho, ik hou ook wel van schietentietenhelicopter films maar wil dat zeggen dat je IQ laag is en dat als je vriendin er niet van houd dat je realtie slecht is?Nee, het is vooral belangrijk (net wat je zegt) dat je op 1 nieveau zit en dat heeft vaak toch een sterke samenhang met je intelligentie.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:25:53 #23
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_8986395
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:24 schreef Lopat het volgende:

[..]

Veel mensen met een hoog iq, zijn denk ik ook sneller nerds, of vak idioten... geen lol aan

Het gaat niet om de hoogte van het IQ, het gaat om het verschil met je partner...

Cath.

pi_8986425
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:25 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Het gaat niet om de hoogte van het IQ, het gaat om het verschil met je partner...

Cath.

Je hoeft niet steeds je naam onder elke post te zetten hoor we snappen dat jij het bent

Ik reageerde op iemand die zij dat iemand met een hoog iq meer diepgang kent... dat probeerde ik te weerleggen

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  zondag 9 maart 2003 @ 19:27:42 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8986429
quote:
Op zondag 9 maart 2003 19:25 schreef MidnightMotion het volgende:

[..]

hoho, ik hou ook wel van schietentietenhelicopter films maar wil dat zeggen dat je IQ laag is en dat als je vriendin er niet van houd dat je realtie slecht is?Nee, het is vooral belangrijk (net wat je zegt) dat je op 1 nieveau zit en dat heeft vaak toch een sterke samenhang met je intelligentie.

hey, het was maar voobeeld
Ik houd nl. ook wel van een schietentietenhelikoipterfilm op z'n tijd, maar niet constant. Ik had dus ooit een vriendje die nooit 's wat anders wilde zien dan schietentietenhelikopterfilms omdat-ie, als het moeilijker werd, het niet meer leuk vond...
Zoiets bedoelde ik dus

Ghe, volgens mij moet ik me wat meer nuanceren

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')