Erg lekker
quote:kip tandoori
Op zondag 9 maart 2003 17:52 schreef VinceCarter het volgende:
witte lijst met kip + ananas
quote:
Op zondag 9 maart 2003 17:52 schreef Cheiron het volgende:
Koe Loe Yuk (ofzo.. uitgesproken als koeliejoek)Erg lekker
quote:Ik snap ze niet, die vedgy's......
Op zondag 9 maart 2003 17:53 schreef Stranger het volgende:
Tjap Tjoi zonder vlees en bami zonder vlees met een vegetarische loempia, veel zoetzure saus en pindasaus
quote:Net als Mountain Dew
Op zondag 9 maart 2003 17:54 schreef Qarinx het volgende:
Ik krijg het niet naar binnen.. vind het altijd naar urine ruiken.. for some reason!
Koe loe kay is trouwens echt lekker, Babi ketjap ook .
[Dit bericht is gewijzigd door D-Devil op 09-03-2003 17:56]
quote:Chinese kip is de lekkerste
Op zondag 9 maart 2003 17:53 schreef RiddlerMark het volgende:[..]
kip tandoori
en is dat wel cjinees
![]()
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
quote:Hihi.. nou komt waarschijnlik omdat m'n opa dat altijd tegen m'n moeder zei en zij weer tegen mij.. dat Chinezen dat deden om het op smaak te brengen... volgens mij ga je het dan automatisch ruiken ofzo..
Op zondag 9 maart 2003 17:55 schreef detulp050 het volgende:[..]
Net als Mountain Dew
quote:ontopic graag
Op zondag 9 maart 2003 17:55 schreef detulp050 het volgende:[..]
Net als Mountain Dew
en willen jullie alsjeblieft even de omschrijving erbij zetten?!! zo kom ik (en anderen) er natuurlijk niet van wat wat is
bedankt
quote:is ei en vlees in saus.
Op zondag 9 maart 2003 17:56 schreef Jordy-B het volgende:
Fu Yong Hai (foejonghaai)
's hele dunne deegsliertjes met groente en vlees. Erg lekker...
Dat is iets wat ik weer ens zal eten als ik weer eens in Nederland ben tezamen met Babi pangang.
Staan nog wel meer dingetjes op de verlanglijst maar da's geen chinees
quote:Broodje kroket van de snackbar
Op zondag 9 maart 2003 19:55 schreef De_Schaduw het volgende:
Wat is het nou geworden?
quote:En jij zegt net bij "wat was mij lunch" dat jij niet kan ontbijten en lunchen
Op maandag 10 maart 2003 17:06 schreef GEsTOoRD het volgende:
Gewoon babi-pangang en dan een beetje overhouden om de volgende ochtend als ontbijt op te warmen![]()
quote:In het weekend kom ik om 2 uur mijn nest uit, ontbijten noem ik het dan niet meer, lunchen is geen probleem, effe beter lezen
Op maandag 10 maart 2003 17:58 schreef Cola_Light het volgende:[..]
En jij zegt net bij "wat was mij lunch" dat jij niet kan ontbijten en lunchen
![]()
![]()
quote:
Ik heb een voorliefde voor dim sum...een verzamelnaam voor allerlei gestoomde hapjes.
Daarnaast geroerbakte verse rijstnoedels met rundsvlees.
Wat je in de betere Chinese resto's ook kan eten is gestoomde St.-Jacobsschelp en oester.
En natuurlijk een plethora aan verse uitheemse groenten. Roerbakken, stomen, koken, stomen...zolang het maar lekker is.
Voor degenen die naar het Chinees-Indonesisch-Indisch-(soms)Japans restaurantje bij je in de buurt gaan.
Kung Bao Chicken (Kon Po Kai) --> Gepanneerde stukjes kipfilet in pikante zoetzure saus.
Ribbetjes in Sha Tsa --> Gebakken varkensribbetjes in een kruidenmix van knoflook en andere hete kruiden gebakken met uien en bosuitjes. Lekker heet.
Tjiew Jim Ha --> Ongepelde garnalen die samen met kruiden en knoflook zo droog zijn gebakken, dat je de garnalen niet eens moet schillen om te eten. Zo lekker krokant dat ze zijn.
Maar mijn aller favoriet --> Mihoen met geroosterde Tja Siew --> Mihoen roerbakken met stukjes zoete Tja Siew. Altijd in de kleine wok met op het grootste vuur. Dan krijg je de speciale smaak mee die de wok mee afgeeft. Uit een grote wok smaakt het ook wel goed, maar het vuur is nooit zo groot in verhouding, waardoor de smaak niet iets minder is.
Deze krijgt 5 FoK! smilies van mij!!
Ik spreek uit pure persoonlijke ervaring uit de restaurant van mijn ouders..
Was het vroeger nog Babi Pangang en Tjap Tjoi , tegenwoordig krijgen we steeds meer kritische eters die steeds meer de originele keuken vraagt, wat weer de specialiteit van mijn ouders is....
Dus op aanvraag maken we bijna alles...
Let wel: restaurant staat in Turnhout in Belgie, waar de dichtheid van gastronomen een stuk hoger ligt.
Verdomme sommige van onze klanten komen van Tilburg af...
PS leuke grap: bestel eens een Babi Pangang, zonder vlees, saus apart.
quote:en ik had zo'n honger
Op dinsdag 11 maart 2003 10:29 schreef Ashram het volgende:
Hangt toch vanaf wat voor Chinese resto het is..Ik heb een voorliefde voor dim sum...een verzamelnaam voor allerlei gestoomde hapjes.
Daarnaast geroerbakte verse rijstnoedels met rundsvlees.
Wat je in de betere Chinese resto's ook kan eten is gestoomde St.-Jacobsschelp en oester.En natuurlijk een plethora aan verse uitheemse groenten. Roerbakken, stomen, koken, stomen...zolang het maar lekker is.
Voor degenen die naar het Chinees-Indonesisch-Indisch-(soms)Japans restaurantje bij je in de buurt gaan.
Kung Bao Chicken (Kon Po Kai) --> Gepanneerde stukjes kipfilet in pikante zoetzure saus.
![]()
Ribbetjes in Sha Tsa --> Gebakken varkensribbetjes in een kruidenmix van knoflook en andere hete kruiden gebakken met uien en bosuitjes. Lekker heet.
![]()
![]()
Tjiew Jim Ha --> Ongepelde garnalen die samen met kruiden en knoflook zo droog zijn gebakken, dat je de garnalen niet eens moet schillen om te eten. Zo lekker krokant dat ze zijn.
![]()
![]()
![]()
Maar mijn aller favoriet --> Mihoen met geroosterde Tja Siew --> Mihoen roerbakken met stukjes zoete Tja Siew. Altijd in de kleine wok met op het grootste vuur. Dan krijg je de speciale smaak mee die de wok mee afgeeft. Uit een grote wok smaakt het ook wel goed, maar het vuur is nooit zo groot in verhouding, waardoor de smaak niet iets minder is.
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze krijgt 5 FoK! smilies van mij!!Ik spreek uit pure persoonlijke ervaring uit de restaurant van mijn ouders..
Was het vroeger nog Babi Pangang en Tjap Tjoi, tegenwoordig krijgen we steeds meer kritische eters die steeds meer de originele keuken vraagt, wat weer de specialiteit van mijn ouders is....
Dus op aanvraag maken we bijna alles...Let wel: restaurant staat in Turnhout in Belgie, waar de dichtheid van gastronomen een stuk hoger ligt.
Verdomme sommige van onze klanten komen van Tilburg af...PS leuke grap: bestel eens een Babi Pangang, zonder vlees, saus apart.
Is wel erg Nederlands die gerechten die jij lekker vind.......dat zul je een chinees nooit zien eten! Ik werk in een chinees restaurant en heb bijna alles geprobeerd (ben zelf een nederlandse) het lekkerste is als je vraagt of de kok iets voor je wil klaar maken. Dit zien ze als een grote eer.....en doen dit dan ook graag!
Mijn persoonlijke nummer een is chi tjoe kai. Of wel kip taussi. Dit is kip in knoflooksaus.. ...dan moet je wel van pittig houden.
Maar even on-optic: Bij voorkeur eet ik chinees uit de Shezuan keuken, goed pittig, maar niet zo idioot scherp als bijv. indisch eten op Lombok.
Haianese Chicken Rice
Ik denk niet dat er een fokker is die weet wat dat is
Laksa, Baby Kaylan en Kway Teow doen het ook goed
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 13-03-2003 16:58]
quote:Ik kom er ook niet helemaal uit... Is dat kip met gember en rode wijn, of kip met sesam?
Op donderdag 13 maart 2003 16:31 schreef Trance4Ever het volgende:
Haianese Chicken RiceIk denk niet dat eer een fokker is die weet wat dat is
quote:Tis geen van de 2
Op donderdag 13 maart 2003 16:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Ik kom er ook niet helemaal uit... Is dat kip met gember en rode wijn, of kip met sesam?
quote:Wat dan wel??
Op donderdag 13 maart 2003 16:56 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Tis geen van de 2
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 25-08-2003 14:45]
Maar heb 2 weken geleden nog gehad dus ben voorlopig weer ff voorzien!
Dus zeker niet de babi pangang oid, maar idd de chef's specialiteiten oid.
Mijn favorieten zijn de kip in tausi saus en de ossenhaas in zwarte bonen.
quote:misschien moet je een keer douchen voordat je aan tafel gaat
Op zondag 9 maart 2003 17:54 schreef Qarinx het volgende:
Ik krijg het niet naar binnen.. vind het altijd naar urine ruiken.. for some reason!
quote:Dat soort gerechten zijn zo enorm standaard dat dat bijna Nederlandser is dan boerenkool
Op maandag 25 augustus 2003 14:20 schreef Nijna het volgende:De chinese tomatensoep vind ik echt lekker, 1 bakkie dan.
En vervolgens is t meestal iets van foe yong hai, babi pangang of koe lu yuk gecombineerd met bami.Maar heb 2 weken geleden nog gehad dus ben voorlopig weer ff voorzien!
quote:Oe
Op maandag 25 augustus 2003 16:10 schreef Aventura het volgende:
En vooraf juist nooit tomatensoep, maar bv. bouillon met won-tons erin
quote:Dan moeten we maar eens uit eten samen
Ja echt oooeeersaai die mensen die steeds weer Babi Pangang, Foe Yong Hai en Tjap Tjoi bestellen. Koe Loe Yuk wordt gezien als een exotische afwisseling
Ik ben zelf ook geen kenner, en ook geen uitgesproken liefhebber van Chinees eten, maar als ik het een keer eet vermijd ik die vieze, Hollandse zoet-vettige troep en bestel iets met zwarte-bonensaus, ik hou meer van zoutig en pittig. Tsja Siew vind ik trouwens ook erg lekker, wel een van mijn favorieten. Hoewel het per restaurant nog wel eens erg kan verschillen. En vooraf juist nooit tomatensoep, maar bv. bouillon met won-tons erin
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 16:32 schreef Knut het volgende:
*stiekume oi@ heatwave*
quote:Inderdaad wel erg dat zo veel mensen denken Chinees eten alleen denken Babi Pangang, Foe Yong Hai of Chop Tjoi waar enorme hoeveelheden vatsige zoetzure saus doorheen is gegooid en nooit eens iets anders durven te bestellen...
Op maandag 25 augustus 2003 07:40 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Ik heb een hekel aan die standaard Nederlandse bamipangangs, persoonlijk houd ik meer van Cantonees Chinees eten, onder andere Ti-pan en Szechuan eend.
Die gerechten die jij noemt zijn inderdaad heerlijk en ben zelf ook liefhebber van Choi sam (Chinese paksoi) of Chinese brocolli en beef-lapjes in pikante zwarte bonensaus en dergelijke gerechten.
Das allemaal fucking nep chinees... Ga is een keer naar de echte Chinees!
quote:Lang leve Danny Leung
Ja echt oooeeersaai die mensen die steeds weer Babi Pangang, Foe Yong Hai en Tjap Tjoi bestellen.
quote:Haha inderdaad ja! DE culinaire belevenis in Enkhuizen en verre omstreken. Hoe zoeter en vetter, hoe beter. En dan van die vieze zuurtjes na! Beh.
Op maandag 25 augustus 2003 17:11 schreef mvt het volgende:[..]
Lang leve Danny Leung
Ontopic:
BABI PANGANG!
quote:tuurlijk mag dat, maar IK vind dat gewoon niet de lekkerste chineze gerechten.....
Op maandag 25 augustus 2003 17:18 schreef Together-Alone het volgende:
Wat een gezeik over de 'standaard' chinese gerechten toch mensen! Als dat nou lekker wordt gevonden, sjeez. Alsof bonensaus, wontons en tomatensoep lekker orgineel zijn.Ontopic:
BABI PANGANG!
quote:Haha, inderdaad. En op en rond de Zeedijk zoals je noemt daar vind je idd de beste restaurants-als criteria kun je aanhouden: let op het interieur en de bezoekers. Als je geen bladgoud en rose beklede stoelen ziet maar witte tegels en rafelkleedjes, dan zit je vaak al goed en als je dan ook nog eens daar Chinezen ziet eten, dan moet je daar wezen!
Op maandag 25 augustus 2003 16:29 schreef HeatWave het volgende:[..]
Dan moeten we maar eens uit eten samen
.
quote:Er wordt ook gevraagd naar de gerechten die je WEL lekker vind. Niet om de mensen af te gaan zeiken die iets lekker vinden wat jij niet lekker vind.
Op maandag 25 augustus 2003 17:20 schreef HeatWave het volgende:[..]
tuurlijk mag dat, maar IK vind dat gewoon niet de lekkerste chineze gerechten.....
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:20 schreef Aventura het volgende:[..]
Haha, inderdaad.
Maar inderdaad ik heb er al een aantal gehad maar de meesten in de buurt zijn iig ok, en een aantal zijn gewoon HEEL goed. Ook nam-kee is goed btw.
quote:gaan we daarheen
Op maandag 25 augustus 2003 17:24 schreef Aventura het volgende:
Nam Kee is zeker aan te raden, het ziet er niet uit vanbinnen, maar het eten is er erg goed vind ik en ook nog eens niet duur!
Welke, die op de zeedijk of de nieuwmarkt?
Tsja...dan toch maar de verse Tja Siew die we gisteren in de resto hebben geroosterd. Wat vettere vlees genomen, veel sappiger.
Ben blij dat ik nu op mezelf woon... Kan echt geen chinees meer zien.
uitgezonderd chinese dames natuurlijk
verder is heeeel veeel lekker bij de chinees!!!
Voor mij geen aparte chinese gerechten, het allerlekkerst vind ik gewoon de simpele bami!
Ik zou het bijna weer halen straks !
quote:Idd nasi
Op zondag 9 maart 2003 17:50 schreef detulp050 het volgende:Nasi
quote:nasi is gewoon gebakken rijst, best lekker voor dr bij, maar dat KAN toch niet het lekkerste gerecht zijn bijna??
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:47 schreef unnekupke het volgende:[..]
Idd nasi
En dan wel van een goede chinees bij voorkeur http://www.mandarijn-waalwijk.nl/
Deze staat zelf in de lekker gids echt een aanrader!!!!
quote:Ik moest zo hard lachen om deze originele grap
Op woensdag 27 augustus 2003 02:10 schreef Tommie84 het volgende:
Babi gangbang!
Verders hou ik van Babi Pangang, Babi Ketjap (of met kip natuurlijk) en Tja Sieuw. Verders zou ik het heel even niet zo gauw weten. Ow ja, Tjap Tjoi vind ik ook best lekker, maar persoonlijk zou dat niet als eerste in mij opkomen om het te halen.
quote:geen idee, maar ik weet wel dat het heerlijk is.
Op zondag 9 maart 2003 17:53 schreef RiddlerMark het volgende:[..]
kip tandoori
en is dat wel cjinees
![]()
quote:n**ken met varkens?? Nee, dank u...
Op woensdag 27 augustus 2003 02:10 schreef Tommie84 het volgende:
Babi gangbang!
Met andere woorden: leuk?
quote:Ja die domme 'Ollandsers weten niets van chinees eten
Op maandag 25 augustus 2003 17:33 schreef Ashram het volgende:
Babi Pangang is eerder indonesisch dan Chinees....Tsja...dan toch maar de verse Tja Siew die we gisteren in de resto hebben geroosterd. Wat vettere vlees genomen, veel sappiger.
Eten in China is trouwens
Eten in Singapore is
quote:Na onderzoek terplaatse kan ik zeggen: Eten in China is
Op donderdag 28 augustus 2003 15:22 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
[...]
Eten in China is trouwens[...]
[Dit bericht is gewijzigd door thabit op 28-08-2003 22:27]
quote:Voor een Nederlander is het inderdaad een risico om op straat te eten in sommige gebieden. China dus..
Op donderdag 28 augustus 2003 15:22 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ja die domme 'Ollandsers weten niets van chinees eten
Eten in China is trouwens
Eten in Singapore is
In singapore kun je bij wijze van spreken van de straat eten en overkomt je dan nog niets. De controle zijn daar erg streng, dus bang om ziek te zijn hoef je niet te worden. Daarentegen kun je natuurlijk eens proberen over de grens in Maleisie, maar dan is de risico even groot als in China.
Trouwens, Tja Siew hoort NIET rood te zijn!!!!
Rood is de kleur van het geluk voor Chinezen en in vroegere tijden gebruiken ze natuurlijke kleurstoffen om het vlees rood te kleuren.
Een beetje restaurant serveert tja siew die doorgesneden, slechts een fijn randje rood laat in in de doorsnede.
Sommige gekken drenken het vlees tijden in de kleurstoffen waardoor het helemaal rood is tot in de kern en ik hebben het over kunstmatige kleurstoffen....rotzooi.
Wij serveren ze zonder rood, alleen het vlees. Er is al genoeg rotzooi in het vlees zonder dat wij het verder moeten verknoeien.
quote:Ik wist niet eens dat je dat spul in NL kon krijgen
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:39 schreef Ashram het volgende:[..]
Trouwens, Tja Siew hoort NIET rood te zijn!!!!
Rood is de kleur van het geluk voor Chinezen en in vroegere tijden gebruiken ze natuurlijke kleurstoffen om het vlees rood te kleuren.
Een beetje restaurant serveert tja siew die doorgesneden, slechts een fijn randje rood laat in in de doorsnede.
Sommige gekken drenken het vlees tijden in de kleurstoffen waardoor het helemaal rood is tot in de kern en ik hebben het over kunstmatige kleurstoffen....rotzooi.
Wij serveren ze zonder rood, alleen het vlees. Er is al genoeg rotzooi in het vlees zonder dat wij het verder moeten verknoeien.
Mijn locale chinees heeft alleen van die fake gerechten als Nasi, Babi pangan, Tjap Tjoj en meer van dat soort meuk
Enne voor de NLers, Nasi is gewoon plain witte rijst.
quote:Is dat niet Viatnamees, ik ken het igg als 'spring rolls'
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:25 schreef unpopular het volgende:
Loempia
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 29-08-2003 20:20]
quote:Die balletje met vlees erin he? Ow heerlijk! Standaard dat bij de chinees.
quote:Omdat wij de fast-food variant ervan gewend zijn. Wat wij eten in Nederland bij de chinees schijnt een naar de europeese mark aangepaste smaak te zijn, wat echte Chinezen soort fastfood vinden.
Op donderdag 28 augustus 2003 15:22 schreef Trance4Ever het volgende:Eten in China is trouwens
Maar ja, ook maar ergens gehoord, ik ben nooit in China geweest. Voorlopig heb ik trouewens geen moeite met het zogenaamde nep-chinees hier
1- babi bali = varkenvlees in bali saus (of met kip)
pikant
het is eigenlijk indonesisch
2- Suun chi kai = kip in knoflooksaus
het is beetje pikant (afhankelijk van de restaurant)
3- Teppan kip-, rund-, varkensvlees of garnalen
4- Tjieuw jem ha = droog gebakken garnalen
erg krokant
5- malaikai = kip in pikante saus
6- ha loek = grote garnalen
7- tja sieuw = gemarineerde varkensvlees (afgelakt met honing)
zoet
[Dit bericht is gewijzigd door Mashimaro_scum_bunny op 04-09-2003 20:03]
Hebben ze daar ook oesters?quote:Op maandag 25 augustus 2003 17:24 schreef Aventura het volgende:
Nam Kee is zeker aan te raden, het ziet er niet uit vanbinnen, maar het eten is er erg goed vind ik en ook nog eens niet duur!
(Hmm, als ik op 'quote' klik krijg ik een lege quote, wat raar?)quote:Op donderdag 13 maart 2003 16:31 schreef Trance4Ever het volgende:
Chinees in nederland is niet te eten, tis meestal niet eens chinees
Haianese Chicken Rice
Ik denk niet dat er een fokker is die weet wat dat is
Laksa, Baby Kaylan en Kway Teow doen het ook goed
Ziet er wel erg lekker uit ga zeker een keer kijken of het hier bij de chinees op de kaart staat.quote:Op zondag 14 november 2004 17:14 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
(Hmm, als ik op 'quote' klik krijg ik een lege quote, wat raar?)
Jij komt vast uit Singapore.Haianese Chicken Rice staat samen met Quay Teow en Char Siew bij mij bovenaan.
Wat ook heeeel erg lekker is, is Char Siew Cheong. Dat zijn een soort van rijstlapjes met Char Siew erin, en daar overheen soya saus en sesamzaadjes.
Plaatje:
[afbeelding]
Op de foto zitten er geloof ik garnalen in, ipv Char Siew.
iddquote:Op zondag 14 november 2004 17:32 schreef Angeles het volgende:
Dim sum vind ik lekkerder dan van dat 'Hollandse' Chinees. Vooral die gestoomde dingetjes en van die groentes,
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ziet er wel erg lekker uit ga zeker een keer kijken of het hier bij de chinees op de kaart staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |