Ik vind die vaste nummers wel leuk, hoewel ik ze soms wat vreemd vind. Bijvoorbeeld Addo met nummer 7 bij Roda JC. Een voorstopper met 7, vrij apart. Of Maikel Renfurm die ooit nummer 2 had bij NEC, als aanvaller.
Soms krijgen rugnummers ook een apart verhaal. Iván Zamorano bijvoorbeeld, die bij Inter 9 had en dat moest afstaan aan Ronaldo. Hij kreeg toen 18 en liet daar een plusje tussen drukken, 1 + 8 = jawel, 9. Ook Hakan Sükür deed bij Inter iets soortgelijks, anderen doen het ook maar zonder plus. Litmanen 37 bij Liverpool, bijvoorbeeld.
In Italië kiezen spelers soms achterlijk hoge nummers, zoals Peruzzi en Buffon in zijn Parma-tijd. Die kreeg nog een rel om nummer 88, dat voor HH (Heil Hitler) zou staan en anti-semitisch zou zijn.
En wat dacht u van Theodoris Zagorakis die graag een 7 in zijn rugnummer wilde bij Leicester en omdat 7, 17 en 27 al vergeven waren speelde onze Griek een paar seizoenen met 37.
Het bontst maakte Mika Lehkosuo het, die bij HJK Helsinki met 96.2 speelde. Dit verwees naar de etherfrequentie van het radiostation dat hem persoonlijk sponsorde. In de CL mocht dat niet en werd het 96.
Wat vinden jullie van vaste rugnummers? Moeten spelers gewoon 1 t/m 11 hebben? Of heb je nog een leuke anekdote over een rugnummer?
Post het hier, in het rugnummerstopic!
quote:
Op zondag 9 maart 2003 18:18 schreef golfer het volgende:
Er is en blijft maar één nummer 14.
quote:
quote:ik vind dat 13 de keeper moet zijn en 12 is voor het publiek, maar ook gewoon een speler
Op zondag 9 maart 2003 17:22 schreef NWJ het volgende:
Altijd wel grappig die verhalen over die rugnummers, maar van mij hoeft het niet zo. Het basis team aan het begin van het seizoen krijgt gewoon 1 t/ m 11, 12 is voor het publiek, 13 t/m 22 rest van de selcetie, met op 16 en 22 een keeper. Zijn er nog meer spelers...die krijgen gewoon het volgende nummer. Dan kan het voorkomen dat er mensen ook met een mooie 36 op de rug spelen.
quote:Feyenoord geeft 12 nooit uit aan een speler, heb ik weleens gehoord. 12 is het Legioen...
Op zondag 9 maart 2003 18:57 schreef Mobster273 het volgende:[..]
ik vind dat 13 de keeper moet zijn en 12 is voor het publiek, maar ook gewoon een speler
quote:Remember het billboard in de buurt van de Arena
Er is maar één echte 14, Johann (of iets in die trant)
quote:klopt, maar ik zie niet in waarom er dan niemand met #12 kan spelen, hij zou juistvereerd moeten zijn
Op zondag 9 maart 2003 18:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Feyenoord geeft 12 nooit uit aan een speler, heb ik weleens gehoord. 12 is het Legioen...
quote:Als ik het goed begrepen heb toen, is het juist om het trouwe Legioen te bedanken voor de steun. Ze zijn Uniek, is de boodschap..
Op zondag 9 maart 2003 19:08 schreef Mobster273 het volgende:[..]
klopt, maar ik zie niet in waarom er dan niemand met #12 kan spelen, hij zou juistvereerd moeten zijn
quote:ik ben op de hoogte van waarom het is
Op zondag 9 maart 2003 19:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als ik het goed begrepen heb toen, is het juist om het trouwe Legioen te bedanken voor de steun. Ze zijn Uniek, is de boodschap..
ik ben het er gewoon niet mee eens
quote:Johann Olaf Koss??
Op zondag 9 maart 2003 19:00 schreef Bobu het volgende:[..]
Remember het billboard in de buurt van de Arena
Er is maar één echte 14, Johann
(of iets in die trant)
quote:onzin, alleen in Nederland zijn er al 36 nummer 14's
quote:nee Vogel natuurlijk
Op zondag 9 maart 2003 20:35 schreef Fulton het volgende:Johann Olaf Koss??
quote:oh ja.
Op zondag 9 maart 2003 20:37 schreef CAZZO het volgende:[..]
nee Vogel natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |