en dan gelijk nog een vraag: Kunnen jullie bepaalde gedachtes//gevoelens zomaar in een keer loslaten
alvast heel erg bedankt
quote:Jezus fucking christus!
Op zondag 9 maart 2003 16:55 schreef RiddlerMark het volgende:
Heb zelf een tijdje gelopen met zelfmoord neigingen, maar heb het eigenlijk nooit durven doen omdak gewoon bang was om alles en iedereen achter te laten en pijn te doen, en toen kwam ik mijn huidige vriendin tegen, en was gewoon in een keer gelukkig, en nu ben ik nog steeds heel gelukkig met haar, maar soms heb ik nog steeds zelfmoordgedachtes, soms, ik kan me er dan wel overheen zetten enzo, maar die gedachtes blijven er nog gewoon, terwijl ik eigenlijk intens gelukkig ben met haar. Weet iemand wat ik hier ana kan doenen dan gelijk nog een vraag: Kunnen jullie bepaalde gedachtes//gevoelens zomaar in een keer loslaten
alvast heel erg bedankt
Zit niet zo fucking te jammeren! Je hebt een vriendin, je bent gezond (neem ik aan) voor de rest gaat het denk ik ook wel goed en toch zit je te jammeren over zelfmoordgedachtes!?!
Ik heb geen vriendin, nog nooit gehad ook, maar hoor je mij jammeren over zelfmoord plegen? NEE!
Get a fucking grip please en loop niet de zielepiet uit te hangen..
Ja, dit is dus zogenaamde 'though love'
quote:Is though dan een vertaling van ongenuanceerd en bot?
Op zondag 9 maart 2003 17:09 schreef ShinRa het volgende:[..]
quote:Die jongen moet gewoon leren dat tie het beter heeft dan menig ander mens en dat tie niet zo moet jammeren..
Op zondag 9 maart 2003 17:16 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Is though dan een vertaling van ongenuanceerd en bot?
Als tie echt een einde wil maken aan die vervelende gedachtes misschien moet tie dan wel van een flat afspringen ofzo.
Dan zijn wij ook verlost van dat gezeik..
quote:Sorry hoor maar ik vind dit een beetje kort door de bocht en heel makkelijk . Misschien wil diegene gewoon zijn ei kwijt . Je weet ook niets over zijn leven , dus zeggen dat die een vriendin heeft en gelukkig moet zijn slaat nergens op . Zelf denk ik dat iemand zoiets heeft er beter over kan praten , dan het in zichzelf te laten en juist geen stappen doen om er overheen te komen .
Op zondag 9 maart 2003 17:36 schreef ShinRa het volgende:[..]
Die jongen moet gewoon leren dat tie het beter heeft dan menig ander mens en dat tie niet zo moet jammeren..
Als tie echt een einde wil maken aan die vervelende gedachtes misschien moet tie dan wel van een flat afspringen ofzo.
quote:Klinkt bekend (al zijn die zelfmoordgedachtes niet gezond).. ehm.. heb je naast je vriendin nog andere positieve stimulansen in je leven? Dus gewoon een paar vrienden, af en toe wat leuks te doen.. en iets waar je jezelf om kunt waarderen? Zo niet.. dan is dat het probleem en moet je er als de wiedeweerga wat aan doen voordat je je vriendin kwijtraakt.. en je daar vooral volledig voor inzetten.
Heb zelf een tijdje gelopen met zelfmoord neigingen, maar heb het eigenlijk nooit durven doen omdak gewoon bang was om alles en iedereen achter te laten en pijn te doen, en toen kwam ik mijn huidige vriendin tegen, en was gewoon in een keer gelukkig, en nu ben ik nog steeds heel gelukkig met haar, maar soms heb ik nog steeds zelfmoordgedachtes, soms, ik kan me er dan wel overheen zetten enzo, maar die gedachtes blijven er nog gewoon, terwijl ik eigenlijk intens gelukkig ben met haar. Weet iemand wat ik hier ana kan doen
Heb je wel gewoon die positieve stimulansen dan moet je echt serieus eens met iemand er over gaan praten die er voor doorgeleerd heeft, want dan steek je raar in elkaar.
quote:Op wat voor soort gedachtes en gevoelens doel je?
en dan gelijk nog een vraag: Kunnen jullie bepaalde gedachtes//gevoelens zomaar in een keer loslaten
Nou in ieder geval,. om antwoord te geven op je vraag: je kan inderdaad leren om bepaalde gedachtes los te laten. Er zijn hier erg goede methodes voor, heeft bij mij echt heel erg geholpen.
Ik zou als ik jou was echt een keer naar een maatschappelijk werker gaan (psycholoog hoeft niet eens perse) om een afspraak te maken. Is niks om voor te schamen, tegenwoordig gaan zoveel mensen naar ze heen. Hun werken natuurlijk ook om te helpen, dus wat dat betreft...
Nou, heel veel succes.
O enne probeer niet te afhankelijk van je vriendin te worden, dat gebeurt namelijk snel als je probleempjes hebt, maar je moet t toch zelf doen.
quote:Ik ken het gevoel dat je beschrijft maar al te goed. Ik heb er veel te lang mee rondgelopen tot ik uiteindelijk ook voor de rails stond, maar iets hield me tegen. Dit zijn absoluut geen gezonde gedachten en je hebt volgens mij weldegelijk professionele hulp nodig. Ik zelf heb ook erg veel moeite om m'n gevoelens te uiten, maar dat leer ik langzamerhand wel. Hoe moeilijk het ook is, probeer er met je vriendin over te praten en doe geen domme dingen. Je zit nu in een klote periode, maar je kan er uit komen, alleen moet je zelf de eerste moeilijke stap nemen!!!
Heb zelf een tijdje gelopen met zelfmoord neigingen, maar heb het eigenlijk nooit durven doen omdak gewoon bang was om alles en iedereen achter te laten en pijn te doen, en toen kwam ik mijn huidige vriendin tegen, en was gewoon in een keer gelukkig, en nu ben ik nog steeds heel gelukkig met haar, maar soms heb ik nog steeds zelfmoordgedachtes, soms, ik kan me er dan wel overheen zetten enzo, maar die gedachtes blijven er nog gewoon, terwijl ik eigenlijk intens gelukkig ben met haar. Weet iemand wat ik hier ana kan doenen dan gelijk nog een vraag: Kunnen jullie bepaalde gedachtes//gevoelens zomaar in een keer loslaten
alvast heel erg bedankt
Wat je ook doet, heel veel succes, doe niks doms en neem volgens jou de meest wijze beslissingen!
Terwijl ik het nooit van m'n leven in het echt zou doen, want ik zit prima in m'n vel..De menselijke geest is een raar iets, dat maakt psychologie ook zo interressant.
Het beste wat je kunt doen om van deze gedachten af te komen is ze niet verdringen als ze opkomen, want dat werkt averechts. Probeer er ook niet van te schrikken, maar probeer het te gaan zien als zomaar een gedachte, zoals elke andere. Uiteindelijk zul je er steeds minder aandacht aan besteden, en na verloop van tijd ben je er vanaf. Op die manier kun je al je 'ongewenste' gedachten te lijf gaan.
Succes!
Psychologische problemen zijn te behanden via de reguliere methode alsook via de spirituele methode. Ik probeer het met beide te doen.
Mogelijk is ook bij jou het probleem een gebrek aan eigenwaarde. Het kan heel goed zijn dat je in een vicieuze cirkel zit: vaak hoogsentiment en dan ineens die intense dieptepunten. Dat heb ik overigens ook.
Op de spirituele manier kun je het loslaten van gedachten proberen te leren door te genieten van het moment; daarover is een boek geschreven: de Kracht van het Nu van Eckhart Tolle. Een ander goed boek is Je kunt je leven helen van Louise L. Hay.
Via de psychologische weg zul je waarschijnlijk bij cognitieve therapie komen.
Heel belangrijk is dat je ervoor moet zorgen dat je jezelf zo min mogelijk kan verwijten. Dat is mogelijk door andere mensen dienstbaar te zijn. In hoeverre dat gemakkelijk of moeilijk is, is afhankelijk van je huidige situatie.
Mijn huidige standpunt is, dat als geluk op het aardse niveau je niet gegund is; dat je dan altijd kan proberen geluk op hemels niveau te bereiken (in dit leven). Dat is de essentie van spiritualiteit. Voor degenen die alleen in het reële wereldbeeld geloven, is deze mogelijkheid overigens niet aan de orde.
de rest van de famillie vond dat ik naar een psych moest, ik zelf eigenlijk ook maar durfde nooit...
nu heb ik dan 2 gesprekken met die kerel gehad en nu vroeg hij laatst waar ik aan dacht en wat mijn 3 wensen zijn...
nu komen we bij het gevoelens deel,...
ik kon het er gewoon niet over hebben, om de zelde rede waarschijnlijk waarom ik nog met niemand heb besproken wat met mijn moeder en zusje is gebeurt...
dus als iemand tips heeft over het uiten van gevoelens...
Sterkte, en doe geen domme dingen...
[Dit bericht is gewijzigd door Filmgek op 10-03-2003 23:40]
quote:Jij snapt het niet erg, of wel?
Jezus fucking christus!
Zit niet zo fucking te jammeren! Je hebt een vriendin, je bent gezond (neem ik aan) voor de rest gaat het denk ik ook wel goed en toch zit je te jammeren over zelfmoordgedachtes!?!
Ik heb geen vriendin, nog nooit gehad ook, maar hoor je mij jammeren over zelfmoord plegen? NEE!
quote:ben jij zo jaloers dat jij iedereen die een vriendin hebt elk grijntje gevoel durft te ontzeggen... Een vriendin is ook niet de be al en end all of civilisation ze stinken ,zeuren, zijn lastig, listig, liegen ook net mannen maar dan erger
quote:Als je ziet hoe vrouwen mannen kleineren, is het niet eens zo gek om eens zo'n grap over vrouwen te maken...
Op maandag 10 maart 2003 23:49 schreef Filmgek het volgende:[..]
ben jij zo jaloers dat jij iedereen die een vriendin hebt elk grijntje gevoel durft te ontzeggen... Een vriendin is ook niet de be al en end all of civilisation ze stinken ,zeuren, zijn lastig, listig, liegen ook net mannen maar dan erger
grapje dames (even een no claimer erachteraan)
quote:Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
Op zondag 9 maart 2003 17:36 schreef ShinRa het volgende:[..]
Die jongen moet gewoon leren dat tie het beter heeft dan menig ander mens en dat tie niet zo moet jammeren..
quote:Alsjeblieft, wil je de volgende keer dat je ook maar lichtelijk van plan bent om te reageren op een serieus topic even eerst nadenken over wat je allemaal wil gaan zeggen??
Jezus fucking christus!
Ik mag als ik deze reactie doorlees aannemen dat je weinig of misschien wel helemaal niets van mark afweet?? Denk er even aan dat niet iedereen is zoals jij bent of zoals je misschien denkt dat ze zijn.
Dat jij geen vriendin hebt en niet de neiging hebt gehad om zelfmoord te plegen. goed, maar niet iedereen denkt daar zo over.
Eerlijk waar, dat jij er ook maar aan denkt zo'n reactie te plaatsen, volgens mij zit er dan bij jou ook iets niet goed.
Groet,
Merel.
Zijn de gemoedereren weer een beetje bekoeld?
RiddlerMark: het lijkt me idd een goed idee eens met een professionele hulpverlener te gaan praten. Uit je post blijkt een beetje dat je niet direct de aanleiding voor die gedachtes op dit moment weet, klopt dat?
Het is misschien handig om dat met professionele hulp uit te zoeken en misschien is er wel een andere oorzaak voor die gevoelens: een erfelijke aanleg tot depressiviteit oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |