abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8960515
Hoe doet men dat, waarmee, en hoe lang, ik heb een staafmixer en die is een kwartier aan het kloppen geweest, net toen het een beetje stijf begon te worden werd het ineens weer dun. Help! In het recept stond wel poedersuiker te gebruiken maar heb ik niet dus ik gebruikte gewone suiker, misschien dat het daaraan ligt? help!
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_8960544
Alles moet goed vet-vrij zijn en een snufje zout wil ook helpen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 8 maart 2003 @ 19:33:50 #3
19105 Noayla_
Love me tender
pi_8960596
Misschien de eieren niet goed gesplitst? Als er ook maar een beetje eidooier bij het eiwit zit wordt deze niet stijf.

Overigens kun je wel stoppen met kloppen nu; als je al zo lang bezig bent zijn de vereiste luchtbelletjes, die helpen het eiwit stijf te maken/houden al lang verdwenen.

Nieuwe eieren pakken, secuur slitsen en opnieuw beginnen...

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_8960718
1. mengkom en 't andere gereedschap met citroensap ontvetten
2. eieren splitten
3. eiwit opkloppen
4. tijdens opkloppen suiker en/of bessensap toevoegen
tadaa!
pi_8961010
ok dank mensen. Ik ben waarschijnlijk bij dat 'vetvrij' al de bocht uitgevlogen, veel spul dat vetvrij is heb ik niet in huis
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_8966238
met staafmixer ?

volgens mij moet dat daar nioet mee
je kan toch meestal de gereedschap daarvan verwisselen?
dan moet je daar gewoon van zo'n klopper erin doen

of je kan het met de hand doen
lukt ook perfect, heb het al es gedaan

pi_8969676
omelet siberián maken ?
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_8970492
kan niet met een staafmixer, moet echt met gewone kloppers. En een snufje zout in het eiwit voordat je begint met kloppen doet vaak wonderen.
mooi he, alles
  Moderator / Miss SHO zondag 9 maart 2003 @ 01:22:59 #9
22592 crew  Ole
pi_8970534
schaal waarin je eiwit klopt eerst met stukje citroen vetvrij maken..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_12794778
Hoe lang moet je eiwitten precies kloppen om ze goed stijf te krijgen? En als je de eiwitten vervolgens door iets anders heen spatelt (bijv. de geklutste dooiers), moet je dan blijven doorspatelen tot je geen losse 'vlokjes' van het eiwit meer ziet of wordt het dan alweer te dun?
pi_12794942
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:39 schreef rooierooie het volgende:
Hoe lang moet je eiwitten precies kloppen om ze goed stijf te krijgen? En als je de eiwitten vervolgens door iets anders heen spatelt (bijv. de geklutste dooiers), moet je dan blijven doorspatelen tot je geen losse 'vlokjes' van het eiwit meer ziet of wordt het dan alweer te dun?
Je merkt vanzelf wel als het stijf genoeg is, je krijgt dan van die stevige pieken als je de gardes omhoog haalt, en je kunt de kom op de kop houden zonder dat de boel op de grond valt.
Van dat spatelen weet ik het niet zeker, ik denk dat het verstandig is dat je het dus met grote ''slagen'' omschept zodat je de lucht er niet teveel uitslaat.
Maar of het helemaal gemengd moet zijn, gfid
pi_12795235
met een vork kun je dat ook wel stijfkloppen denk ik, toch?
pi_12795300
2 vorken is dan verstandiger, dat werkt in ieder geval wel met slagroom.
Wel een flinke kom nemen dan, klopt wat makkelijker.
Maar ik zou toch voor een handgarde kiezen dan als je geen een op stroom hebt.
En de vork of garde wel ontvetten!
pi_12803068
Kwas kom: nooit eentje van plastic/kunststof nemen, want dat spul heeft de neiging om vet aan te trekken/vast te houden (en dat willen we niet!). Gebruik dus stalen kom (zoals je altijd ziet in restaurants)
pi_12803198
Ontvetten is belangrijk, maar nog belangrijker is het goed splitsen. Er mag echt niet het minste spoortje geel in zitten. Dat is namelijk vet en dat werkt het helemaal niet.

Als je er poedersuiker bij doet, wordt het zacht piekerig (en zoet, duh) voor bijvoorbeeld merengue. ALs je een soeflee wilt maken moet je een snufje zout toevoegen want je wilt geen zoet.

Eitwit alleen kan ook heel goed, maar dat wordt snel te vlokkerig en loop ook gelijk weer uit. Zout of suiker fungeren als een soort fixeer.

Vetvrij, geen dooier. Verder maakt het niet uit.

pi_12803375
*heeft ook een keer 20 minuten lopen kloppen en het daarna opgegeven*
Ik heb nu lekker ook een man op mn desktop staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')