abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8956606
Zaterdagavond, 23.05 op ned 3

Erg leuke comedie, als tegenhanger van het Idols-geweld.
Oscarnominatie destijds.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_8956618
dan slaap ik..
pi_8956633
Hij krijgt maar twee sterren van de Veronicagids, en die hebben het meestal wel bij het rechte eind dus...

Aan de andere kant heeft ie wel een Oscarnominatie gekregen voor beste buitenlandse film.

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:59:07 #4
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_8956747
dan doe ik iets anders interesants, schoenen poetsen
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  zaterdag 8 maart 2003 @ 17:00:23 #5
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_8956783
Well, grappig filmpje maar niet echt wereldschokkend ofzo.
yankee charlie dinges
pi_8957098
Ik vond hem bijzonder matig. Met momenten wel simpel amusement, maar ook niet meer dan dat. En een afschuwelijk slecht einde waar ik me aan geërgerd heb.
pi_8960760
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 16:53 schreef SmashBro het volgende:
Hij krijgt maar twee sterren van de Veronicagids, en die hebben het meestal wel bij het rechte eind dus...
NOT!!!

als ze deze 2 sterren geven blijkt hieruit dat ze het lang niet altijd bij het rechte eind hebben.

Dit was echt een hartstikke leuke film. Ik heb een beetje met tegenzin naar de film gekeken omdat hij Belgisch was maar ik ben helemaal omgeslagen tijdens het kijken.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 8 maart 2003 @ 19:50:26 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8961037
Hoewel deze film behoorlijk cliché is en je vooral het einde mijlenver van te voren aan kunt zien komen, is dit een erg fijne feel good film. De film komt weg met zijn fouten omdat de personages allemaal erg 'lief' (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) zijn en er een aantal leuke grappen in de film ziten.

Simon's Map heeft over deze film 9 recensies.

Overzicht: acht positief, één matig.

VPRO Magazine: Spannend was het niet, de 2001 Oscar uitreiking in de categorie Beste Buitenlandse Film. De Vlaamse cineast Dominique Deruddere (Suite 16, Hombres Complicados) bokste met zijn film op tegen het geweld van Ang Lee en zijn rijkeleijk overgewaardeerde rolprent Crouching Tiger. Het glimmertje ging naar Ang Lee, Deruddere moest het doen met de lof van pers en publiek, een bescheiden maar begerenswaardige roulatie in de Amerikaanse bioscopen én een deal met Miramax voor een remake. Geen slechte oogst. Het verhaal van Iedereen Beroemd! is inventief, amusant en mild bijtend. Een mediasatire, volgens vele recensenten, maar Deruddere noemt het 'une comédie humaine die de lotgevallen verhaalt van een vader (de Pauw) die van zijn soundmixdochter Marva (Eva van der Gucht) een ster wil maken. Hij doet dit omdat het voor hem dé manier is om haar te laten zien hoeveel hij van haar houdt' En dat doet hij door de nummer één zangeres Debbie (Thekla Reuten) van nederland te kidnappen. Meet een Ford Capri. En een contract voor zijn dochter als losgeld. Gevolg is cartooneske heibel in medialand. Een curieuze film die je niet snel vergeet.
David Sneek (Volkskrant): Mooie tragikomedie met Josse de Pauw als eenvoudige fabrieksarbeider. Zelf heeft hij weinig succes, maar hij droomt van een zangcarriere voor zijn dikke dochter. Genomineerd voor een Oscar.
VARA Magazine: Hilarische komedie die zich naar het eind toe nog ontpopt als snedige satire op de mediawereld. Zojuist ontslagen fabrieksarbeider stelt alles in het werk om van zijn dikke 17-jarige dochter (Eva van der Gucht in een parel van een debuutrol)een ster te maken.
NRC: Deruddere hield aan zijn mediasatire over een man die zo graag van de roem wil proeven dat hij een uiterst onhandige ontvoering van een popsterretje op poten zet een remake-contract over. Josse de Pauw is grauw van prachtig verdriet over het onrecht in de wereld. Eva van der Gucht is zijn voluptueuze dochter. Victor Löw zorgt voor de komische noot. Ster
Jann Ruyters (Trouw): Deruddere verwierf een Oscarnominatie voor zijn lichtvoetigste film waarin Josse de pauw een vader speelt die van zijn mooi zingende, maar onwillige en onhandige, dikke dochter zo graag een ster wil maken dat hij radicale stappen zet. Wanneer hij bij toeval op een stille Vlaamse landweg een Nederlands zangeresje vindt naat fiets met lekke band, ontvoert hij haar om haar manager te dwingen ook iets voor dochterlief te betekenen. De Nederlandse acteur Victor Löw geniet iets te veel van zijn valse rol als de agent maar de andere acteurs zijn prachtig, zeker de debuterende Eva van der Gucht die uiteindelijk de sterren van de hemel zingt, zoals het hoort in een goed-gevoel film.
Telegraaf (2): Arbeider Jean Vereecken wil graag dat zijn dochter Marva en gevierd zangeres wordt. Aardig.
Algemeen Dagblad: Bij vlagen ontroerende komedie van Dominique Deruddere, met Josse De pauw als een eenvoudige, dommige, arbeider die alles in het werk stelt om zijn dikke dochter aan een carriere te helpen. Hij deinst er zelfs niet voor terug om een populaire zangeres te gijzelen. Op zijn eigen website helpt Derudderes het 'misverstand' dat de film een mediasatire zou zijn uit de weg: "Het is, zoals de Fransen dat zo mooi zeggen, een comédie humaine." Drie sterren uit vijf.
Telegraaf Magazine: Jean Vereecken wil van zijn dochter een gevierde ster maken. Het lukt niet erg, dan ontvoerd hij in een impuls een beroemde popzangeres en hoopt dat ze daar allemaal hun voordeel me kunnen doen. Drie sterren uit vier.
Fritz de Jong (Parool): Matige tragikomedie waarin vader Josse de pauw alles op alles zet om de zangcarriere van zijn niet al te getalenteerde dochter te bevorderen.

O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 9 maart 2003 @ 12:01:31 #9
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_8975523
Ik vond hem erg leuk
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_8986354
quote:
Ik heb een beetje met tegenzin naar de film gekeken omdat hij Belgisch was
HUH???? Die sympathieke Nederlanders toch!
pi_8989101
ok dat kwam wat verkeerd over denk ik
allow me to elaborate:

ik bedoelde meer dat het vantevoren een suffige film leek, door het verhaal, ik was dus in die zin aangenaam verrast.

Bovendien ben ik soms wat kriegelig om Nederlandse/Belgische films te kijken. Dat is een beetje onverklaarbaar omdat sommige Nl/Bel films natuurlijk heel goed zijn, en het leek nu ook alsof ik alleen iets tegen Belgische films heb, maar soms heb ik dat kriegelige gevoel erbij...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_9039399
quote:
Op zondag 9 maart 2003 20:49 schreef MadScientist het volgende:
ok dat kwam wat verkeerd over denk ik
allow me to elaborate:

ik bedoelde meer dat het vantevoren een suffige film leek, door het verhaal, ik was dus in die zin aangenaam verrast.

Bovendien ben ik soms wat kriegelig om Nederlandse/Belgische films te kijken. Dat is een beetje onverklaarbaar omdat sommige Nl/Bel films natuurlijk heel goed zijn, en het leek nu ook alsof ik alleen iets tegen Belgische films heb, maar soms heb ik dat kriegelige gevoel erbij...

Ok, snappie.

Persoonlijk vind ik Iedereen Beroemd nu ook weer niet zo'n fantastische film... Er zijn veel betere Belgische films zoals Le Huitème Jour, Toto le héros, Daens, Alias,...

De Nederlandse film "Karakter" vond ik ook bijzonder goed!

pi_9085942
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 16:19 schreef Frederic het volgende:

[..]

Ok, snappie.

Persoonlijk vind ik Iedereen Beroemd nu ook weer niet zo'n fantastische film... Er zijn veel betere Belgische films zoals Le Huitème Jour, Toto le héros, Daens, Alias,...

De Nederlandse film "Karakter" vond ik ook bijzonder goed!

ja Karakter en Le Huitieme Jour vond ik beiden erg mooi. Die anderen heb ik nog nooit gezien.

De leukste Belgische film die ik ooit heb gezien was toch wel C'est arrive pres de chez vous

donderdag 13 maart 2003 @ 21:29:59 #14
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_9102436
Zeer vermakelijke film!!
ik vond het ook erg grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')