Maar ff aan de mensen die ouder zijn als 20/23, bij wie van jullie zijn de ogen beter geworden?
Het had er wat mee te maken, met dat je helemaal uitgegroeid was.
quote:Of héééééééééééél veel wortelen eten.....
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef hielkej het volgende:
Je opticien zal wel gelijk hebben, als je ogen wel beter worden merk je het toch wel
Dan stop je toch gewoon weer met de lenzen
(heeft nml nog nooit een konijn met een bril gezien)
Als je ouder wordt gaat de rek ook een beetje uit de spiertjes bij je ogen zodat je je beeld niet meer goed kan focussen en heb je vaak een bril nodig.
Zo werkt het als je het aan mij vraagt.
quote:moewha je zou het oook anders kunnen opvatten, namelijk dat je lichaam vooruit gaat tot je 20ste ofso (dan ben je uitgegroeid etc) en vanaf daar gaat et weer kut
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef Flierp het volgende:
waarom ??? je lichaam gaat alleen maar achteruit ipv vooruit
quote:bullcrap.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:48 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb gehoord, dat als je niet-perfecte ogen hebt, dus een sterkte van -1 ofzo, dat rond je 20ste tot je 23ste levensjaar, je ogen zich kunnen corrigeren. M'n opticien zei dat dit niet waar is (logisch, want hij wil mij lenzen verkopen).Maar ff aan de mensen die ouder zijn als 20/23, bij wie van jullie zijn de ogen beter geworden?
quote:oja, ik zal mijn antwoord ook nog ff onderbouwen
Ik heb gehoord, dat als je niet-perfecte ogen hebt, dus een sterkte van -1 ofzo, dat rond je 20ste tot je 23ste levensjaar, je ogen zich kunnen corrigeren. M'n opticien zei dat dit niet waar is (logisch, want hij wil mij lenzen verkopen).Maar ff aan de mensen die ouder zijn als 20/23, bij wie van jullie zijn de ogen beter geworden?
als je bijziend bent, kunnen je ogen je inderdaad later in je leven herstellen, zeg maar als je vlakbij je AOW leeftijd bent
dit doordat je dan namelijk vaak een complicatie krijgt genaamd 'oudziendheid', een verlate vorm van 'verziendheid', wat een deel van je bijziendheid kan corrigeren.
quote:Ah, vandaar.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
oja, ik zal mijn antwoord ook nog ff onderbouwen
als je bijziend bent, kunnen je ogen je inderdaad later in je leven herstellen, zeg maar als je vlakbij je AOW leeftijd bent
dit doordat je dan namelijk vaak een complicatie krijgt genaamd 'oudziendheid', een verlate vorm van 'verziendheid', wat een deel van je bijziendheid kan corrigeren.
Ik werk in een verpleeghuis en daar raken nog weleens brillen kwijt
Wat me opviel is dat mensen, als ze geen bril meer hadden, zonder moeite TV konden kijken en zelfs een krant konden lezen, ik vond het al zo vreemd
quote:Dat dacht ik ook ja.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:55 schreef Kogando het volgende:
De cellen in je ogen kunnen door hun speciale structuur niet vervangen worden door je lichaam, kapot is kapot zegmaar. Je ogen worden naarmate je ouder wordt dus alleen maar slechter.Als je ouder wordt gaat de rek ook een beetje uit de spiertjes bij je ogen zodat je je beeld niet meer goed kan focussen en heb je vaak een bril nodig.
Zo werkt het als je het aan mij vraagt.
quote:'k hoop het niet want anders zou mijn huidige vriendje misschien wel eens weg kunnen lopen
worden je ogen beter rond je 20/23ste?
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 08-03-2003 22:24]
quote:Het is idd niet waar
quote:*zoekt bril*
Op zaterdag 8 maart 2003 22:22 schreef Loedertje het volgende:[..]
'k hoop het niet want anders zou mijn huidige vriendje misschien wel eens weg kunnen lopen
quote:Ik kon ze eerst niet lezen op een 10 meter afstand, nu heb ik 2 meter nodig en sta ik nog te knijpen
Op zaterdag 8 maart 2003 23:51 schreef _Maria_ het volgende:
Ik hoop het, ik ben 22, heb nooit last gehad met mijn ogen en nu sinds een paar maanden heb ik een -0,5 voor verzien. Gewoon zomaar ineens kon ik de straatbordjes niet meer lezen
quote:idd.. ik heb vorig jaar (toen ik 20 werd) ook ineens een bril moeten nemen voor het autorijden.. Dus ik zou zeggen dat het alleen maar minder wordt vanaf je 20e.. Toch maar de opticien geloven dus.. Helaas
Op zaterdag 8 maart 2003 23:51 schreef _Maria_ het volgende:
Ik hoop het, ik ben 22, heb nooit last gehad met mijn ogen en nu sinds een paar maanden heb ik een -0,5 voor verzien. Gewoon zomaar ineens kon ik de straatbordjes niet meer lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |