- Tzaziki (griekse komkommersalade)
- gebakken mosselen met knoflook (grieks)
- het alom bekende stokbroodje kruidenboter
En lekker van dat dikke brood met stokbrood... (bij Galleria in Noordwijk )
Nadeel van brood is dat je zo snel volzit, terwijl het hoofdgerecht nog moet komen..
Dus, veel met vis, of soms aparte dingen, zo heb ik wel eens iets met bospaddestoelen gehad met een speciale dressing enzo
Ik heb alleen een te klein maagje dus zit na het voorgerecht vaak al behoorlijk vol.
quote:Kee, samen naar de Griek toe dan ?
Op zaterdag 8 maart 2003 11:28 schreef McShaka het volgende:
Die gebakken mosselen met knoflook lijkt mij overheerlijk.
*Muurbloempje ff bedenkt hoe dat gerecht ook alweer heet*
[Dit bericht is gewijzigd door Muurbloempje op 08-03-2003 11:32]
Of anders gegr. oesters (beetje zwaar) of een half kreeftje (koud=lekker fris en niet zwaar). Of een bisque met garnaaltjes of kreeft.
In de zomer is galiameloen met ardennerham ook nog steeds heel erg lekker hoor.
Meestal nemen we overigens een verassingsmenu, dus dan weet je niet wat je krijgt.
Krabcocktail en gebakken champignons.
*SmeKSmaK*
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:19 schreef Qarinx het volgende:
Nadeel van brood is dat je zo snel volzit, terwijl het hoofdgerecht nog moet komen..
quote:Tip:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:31 schreef Noayla_ het volgende:
Ik heb alleen een te klein maagje dus zit na het voorgerecht vaak al behoorlijk vol.
Ontopic:
Ik vind carpaccio met balsamico, parmesan en pijnboompitten wel errug lekker .
Maar ben sinds een poosje vegetarier.
Carprese: een bordje met afgewisseld Mozerella en tomaat met daaroverheen kruiden zoals basilicum
en honderden italiaanse kleine heerlijk voorafjes
Krijg er trek van
Bij die winkel in Zeist. waar je ook buiten pizza kan eten. hmmmm/
Ik heb geen idee waar je het krijgen kunt, maar m'n moeder heeft het wel eens klaargemaakt. Er zit ook nog een bepaald sausje bij en dat maakt 't nog lekkerder.
(champignons in gesmolten boter met VEEL knoflook enzo hmmm)(bij 't Knijpke in Maastricht en bij de Kneip)(ja ze lijken qua naam op elkaar).
Ook makkelijk zelf te maken.
Verder eet ik vrij weinig voorgerechten omdat ik dan de rest niet meer op krijg....
(de kipcocktail bij Dali in Belgie is ook super)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |