abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8943121
dat zat ik me laats eens af te vragen... zo'n bed neemt toch eigenlijk alleen maar meer plaats in... waarom slapen we niet gewoon op een matras op de grond? ik vind dat persoonlijk veel lekkerder liggen...

daarom heb ik gister mn bed in de garage gezet en ben ik lekker op de grond gaan liggen (op men matras nog wel).

voordelen:
*je hoeft geen bed te kopen (je bespaart dus geld)
*het neemt minder ruimte in
*je hebt nooit meer troep onder je bed kan gewoonweg niet
*je kan nooit meer uit je bed vallen (scheelt dus weer een aantal blauwe plekken
*je voelt je meer verbonden met de aarde

Wat vinden jullie? en zijn er culturen waar het heel normaal is dat je op de grond slaapt?

pi_8943138
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:57 schreef dethoom het volgende:
dat zat ik me laats eens af te vragen... zo'n bed neemt toch eigenlijk alleen maar meer plaats in... waarom slapen we niet gewoon op een matras op de grond? ik vind dat persoonlijk veel lekkerder liggen...

daarom heb ik gister mn bed in de garage gezet en ben ik lekker op de grond gaan liggen (op men matras nog wel).

voordelen:
*je hoeft geen bed te kopen (je bespaart dus geld)
*het neemt minder ruimte in
*je hebt nooit meer troep onder je bed kan gewoonweg niet
*je kan nooit meer uit je bed vallen (scheelt dus weer een aantal blauwe plekken
*je voelt je meer verbonden met de aarde

Wat vinden jullie? en zijn er culturen waar het heel normaal is dat je op de grond slaapt?

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8943154
Deze moet gewoon sticky!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 maart 2003 @ 20:58:59 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8943161
En de buren horen niet meer dat je neukt, omdat er geen bed is dat kraakt

Wat ik me trouwens afvraag waarom een bed op deze hoogte zit, alleen voor het in en uitstappen of ook voor andere dingen?

vrijdag 7 maart 2003 @ 20:59:27 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8943165
omdat je dan makkelijker kunt gaan liggen
dan hoef je niet zo naar onder te springen
pi_8943178
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:58 schreef SunChaser het volgende:

Wat ik me trouwens afvraag waarom een bed op deze hoogte zit, alleen voor het in en uitstappen of ook voor andere dingen?

Tis nie zo koud... de vloer is koud.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it !!!
pi_8943190
mogelijk dat deze verschijningsvorm momenteel het comfortabelst wordt geacht, en dat dan ook binnen de massaproduktiemogelijkheden. in de oertijd was het een hoop gras ofzo.
fokschaap
pi_8943226
quote:
dat zat ik me laats eens af te vragen... zo'n bed neemt toch eigenlijk alleen maar meer plaats in... waarom slapen we niet gewoon op een matras op de grond?
Als je wilt gaan zitten/liggen breek ik m'n rug haast als ik een matras op de grond heb.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:03:35 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8943245
goed voor je matras als de bodem niet kan ventileren
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8943296
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:58 schreef SunChaser het volgende:

en hoe zit dat dan bij dit bed? als je het omdraait staat ie op een andere hoogte, heeft dat een reden? of is dat alleen maar omdat je er dan meer zooi onder kwijt kan?

Kijk bij een stapelbed begrijp ik het nog wel, das gewoon typisch geval van ruimtebesparing, maar bij een gewoon bed: nee da snap ik niet... WAAROM?

pi_8943308
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:03 schreef coolbabe het volgende:
goed voor je matras als de bodem niet kan ventileren
hoezo, je pist toch niet meer in je bed of wel?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:08:06 #12
30488 coolbabe
My little pwny
pi_8943320
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:07 schreef dethoom het volgende:

[..]

hoezo, je pist toch niet meer in je bed of wel?

pissen niet nee, maar ieder mens zweet als hij slaapt en dat moet toch weg kunnen...
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_8943341
Tis een conspiricy! Leen Bakker was een vrijmetselaar!
Thunder announces that the storm is coming
pi_8943386
Wat dacht je van zweten! Als je slaapt zweet je heel wat af en daar is die ventilatie voor nodig

Zelf slaap ik ook op de grond, bevalt me prima (wel regelmatig matras verleggen en omdraaien)

vrijdag 7 maart 2003 @ 21:11:25 #15
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_8943387
Het antwoord is:

Hygiene.

Wanneer je slaapt op een matras op de grond trekt je zweet 'snachts niet door je matras maar hoopt het op.

Klinkt raar, maar stel je maar even voor: 7 uur per dag lig je erop.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_8943392
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:08 schreef coolbabe het volgende:

[..]

pissen niet nee, maar ieder mens zweet als hij slaapt en dat moet toch weg kunnen...

Precies, wat te denken van huidschilfers e.d.? Dat hoopt zich anders allemaal in je matras op.

Waterbedden zijn om die reden ook verschrikkelijk onhygiënisch. Omdat het zweet en de huidschilfertjes en heel veel andere troep niet door het matras geabsorbeerd en vervolgens weer uitgescheiden wordt.
Als je 1x een waterzak van een waterbed onder een microscoop hebt gezien durf je er NOOIT meer op te liggen.

Een gewoon matras is veel hygiënischer. Omdat het al die troep doorlaat.Het hoopt zich niet op en dat effect wordt dus teniet gedaan als je het matras gewoon op de grond legt.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_8943399
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:08 schreef coolbabe het volgende:

[..]

jah ok, het zou eventueel een tegenreden kunnen zijn, al heb je me nog niet overtuigd, het weegt niet op tegen de voordelen...

en niet al het eventuele zweet trekt het matras in... volgens mij vervliegt het grootste gedeelte...

pi_8943413
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:12 schreef dethoom het volgende:

[..]

jah ok, het zou eventueel een tegenreden kunnen zijn, al heb je me nog niet overtuigd, het weegt niet op tegen de voordelen...

en niet al het eventuele zweet trekt het matras in... volgens mij vervliegt het grootste gedeelte...

Vervliegen??????
Slaap je ook zonder dekbed ofzo?
pi_8943417
quote:
...
...
Da's natuurlijk de reden; met een bed in je slaapkamer heb je meer ruimte in je garage...
pi_8943427
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:11 schreef _Nephilim_ het volgende:
Zelf slaap ik ook op de grond, bevalt me prima (wel regelmatig matras verleggen en omdraaien)
Ik zal t onthouden!
pi_8943450
Ik weet het precies......Anders zou er weer een gat in de arbeidsmarkt vallen omdat alle beddenverkopers werkloos worden. En dan gaat de koopkracht van de consument ook weer achteruit.En daardoor weer de economie etc.

Dit zeg ik alleen maar ter bescherming van mijn pappa, want die is toevallig een hele goede beddenverkoper. Dus mensen trek je nix aan van dit forum en koop een bed.

vrijdag 7 maart 2003 @ 21:20:45 #22
27125 neliz123
Crimineliz
pi_8943547
In Japan doen ze dat al EEUWEN ^_^

Ut heet een "futon". Het is een dun soort matras die heel makkelijk op te vouwen is en dus veel ruimte bespaart...

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_8943611
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:15 schreef sp3tt3rp03p het volgende:
Ik weet het precies......Anders zou er weer een gat in de arbeidsmarkt vallen omdat alle beddenverkopers werkloos worden. En dan gaat de koopkracht van de consument ook weer achteruit.En daardoor weer de economie etc.

Dit zeg ik alleen maar ter bescherming van mijn pappa, want die is toevallig een hele goede beddenverkoper. Dus mensen trek je nix aan van dit forum en koop een bed.

maar de verkoop van matrassen gaat wel stijgen! omdat ze minder ventileren, sneller verslijten en mensen dus sneller een nieuwe nodig hebben.... dat betekend meer werk in de matrassenbrache en dus een verbetering van de economie.

maar als iedereen een bed wil blijven kopen... dan maakt het mij nix uit hoor... maar ik slaap voorlopig op de grond.
En je pa zal gelukkig niet werkloos worden door dit topic hoor... aangezien het bed volgens mij helemaal is ingeburgerd in de westerse maatschappij.

pi_8943640
omdat de grond kut ligt.
pi_8943958
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:20 schreef neliz123 het volgende:
In Japan doen ze dat al EEUWEN ^_^

Ut heet een "futon". Het is een dun soort matras die heel makkelijk op te vouwen is en dus veel ruimte bespaart...

Inderdaad, dun matrasje op een rijstmat. Ik vond het daar zeer OK op slapen. Het kleine pittenkussen dat daar veel gebruikt wordt, was ook een succes.
As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')