Nu dacht ik: kom laat ik dat eens proberen! en het was nog best lekker ook!
de krekels smaakten naar chips en de moriowormen naar nootjes, net als de sprinkhanen.
Toen ik vroeg waar je die beesten kon kopen zegt die mevrouw van dat tentje doodleuk: "bij de dierenspeciaalzaak of bij een hegelsportwinkel"
De insecten waren trouwens wel eerst in een pannetje gebakken... ik las nog ergens dat ze levend nog lekkerder waren, maar dat ging me toch iets te ver...
Wie van jullie heeft ook wel eens insecten gegeten of zou het willen proberen? wat vinden jullie er van? en hebben jullie nog goede recepten toevallig?
De meeste van die beesten zijn trouwens ook nog eens enorm gezond!
quote:Ik geloof dat het er gemiddeld meer waren, en met andere insecten erbij opgeteld zijn het er nog veel meer
Op vrijdag 7 maart 2003 20:45 schreef MasterDisaster het volgende:
Wist je wel dat je in je slaap onbewust een aantal spinnen naar binnenwerkt denk aan een stuk of 5 in je leven, Omdat je met je mond openslaapt soms
quote:ja! ik dacht iets gelezen te hebben dat ze meer voedingsstoffen bevatten als vis en vlees...
Op vrijdag 7 maart 2003 20:42 schreef nozem het volgende:De meeste van die beesten zijn trouwens ook nog eens enorm gezond!
was nog grappig trouwens vanmiddag, stond een man voor me tegen me aan te lullen zo van: "moet je ook proberen jongen is kei lekker blablabla..." neemt ie er zelf eentje, steekt hem in zijn mond, heel stoer, zegt ie: "kijk nix aan de hand" en terwijl hij dat zegt kokhalst hij zo die sprinkhaan weer naar boven
quote:
Wist je wel dat je in je slaap onbewust een aantal spinnen naar binnenwerkt denk aan een stuk of 5 in je leven, Omdat je met je mond openslaapt soms
*kwijl...
nu willen we trouwens met een groepje een workshop "insecten eten/koken met insecten" organiseren voor in de klas... (tis voor een project) hebben jullie nog tips hoe we dit extra leuk kunnen maken?
Want ik ben er van verzekerd dat dit echt kei lachen word in de klas!
quote:Ja, daarom heb ik een klamboe om mn bed hangen!
Maar ik weet niet of ik het wel zou durven eten... Misschien wel...
Ik heb bij die laatste gegeten met collega's. Was superleuk, we kregen tientallen verschillende traditionele gerechten op tafel. Daar zaten ook sprinkhaan en meelwormen bij. Was allebei goed te doen, maar niet heel bijzonder. Bij sprinkhaan moet je wel even overwinnen dat je dat karkas moet doorbijten terwijl je weet waar je in bijt. Maar als je het een keer gedaan hebt is het wel OK.
quote:Ik eet niets anders dan sprinkhanen, krekels enzo. Maarja, ik ben dan ok een kameleon.
Op vrijdag 7 maart 2003 20:37 schreef dethoom het volgende:
ik was vandaag op de Op Pad Beurs in de RAI en daar was een tentje waar je insecten zoals sprinkhanen, moriowormen, maden, krekels en dat soort beesten kon eten.Nu dacht ik: kom laat ik dat eens proberen! en het was nog best lekker ook!
de krekels smaakten naar chips en de moriowormen naar nootjes, net als de sprinkhanen.Toen ik vroeg waar je die beesten kon kopen zegt die mevrouw van dat tentje doodleuk: "bij de dierenspeciaalzaak of bij een hegelsportwinkel"
De insecten waren trouwens wel eerst in een pannetje gebakken... ik las nog ergens dat ze levend nog lekkerder waren, maar dat ging me toch iets te ver...
Wie van jullie heeft ook wel eens insecten gegeten of zou het willen proberen? wat vinden jullie er van? en hebben jullie nog goede recepten toevallig?
Maar mijn mensen baasje moet er niet overdenken, hoewel ze wel schijnen te amaken. En het is erg gezond. Veel proteïne en dierlijke eiwitten. Volgens zijn insecten leverancier (een dieren winkel) hebben sprinkhanen de hoogste voedingswaarde. En je kan ze gewoon roosteren of bakken, als mens dan. Ik heb ze liever rauw. En sommige inheemse mensen doen dat ook. Maar de meeste mensen, waaronder m'n baasje, vinden het maar niets. Toch zit ie iedere keer weer te kijken als ik ze met mijn tong vang.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:56 schreef Chameleon het volgende:Ik eet niets anders dan sprinkhanen, krekels enzo. Maarja, ik ben dan ok een kameleon.
Maar mijn mensen baasje moet er niet overdenken, hoewel ze wel schijnen te amaken. En het is erg gezond. Veel proteïne en dierlijke eiwitten. Volgens zijn insecten leverancier (een dieren winkel) hebben sprinkhanen de hoogste voedingswaarde. En je kan ze gewoon roosteren of bakken, als mens dan. Ik heb ze liever rauw. En sommige inheemse mensen doen dat ook. Maar de meeste mensen, waaronder m'n baasje, vinden het maar niets. Toch zit ie iedere keer weer te kijken als ik ze met mijn tong vang.
quote:Hehe! jah want ik hoorde dat je die vleugeltjes niet kon opeten toch?!
Op vrijdag 7 maart 2003 20:58 schreef Chameleon het volgende:
Owja, dat vergat ik nog te vertellen, de groothandel waar de dierenwinkel van m'n baasje z'n insecten koopt, vroeg of men wist waarom sprinkhanen van die lange achterpoten hebben. Nou dat is dus simpel, die zijn er om de vleugeltjes tussen je tanden los te peuteren.
quote:Die gaan dood door maagzuur dacht(hoop) ik.
Op vrijdag 7 maart 2003 20:59 schreef dethoom het volgende:[..]
is het trouwens ook waar dat als je bijvoorbeeld levende maden doorslikt dat ze dan in je lichaam verder kruipen en zich voortplanten?
Ik heb ze overigens niet geprobeerd !
quote:dat lijkt me ook wel wat... ik woon toevallig bij den bosch, dus ik zou het best wel eens willen proberen en dan een krekelkroketje proeven.
Op vrijdag 7 maart 2003 20:50 schreef IJskoud het volgende:
Je kunt bij Coco Loco in Breda of bij El Pequeno in Den Bosch insecten eten. Er zit er ook een in Uden geloof ik maar daar weet ik de naam niet van. Dat zijn traditionele Mexicaanse restaurants waar ze ook slang en krokodil serveren.Ik heb bij die laatste gegeten met collega's. Was superleuk, we kregen tientallen verschillende traditionele gerechten op tafel. Daar zaten ook sprinkhaan en meelwormen bij. Was allebei goed te doen, maar niet heel bijzonder. Bij sprinkhaan moet je wel even overwinnen dat je dat karkas moet doorbijten terwijl je weet waar je in bijt. Maar als je het een keer gedaan hebt is het wel OK.
quote:Uhm, kan aan mij liggen hoor, maar ik dacht toch echt dat maden de larven waren van een soort vliegen/muggen.... denk niet dat die zich als made al voortplanten. In inderdaad lijkt het me dat die je maagzuur niet overleven
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 7 maart 2003 20:59 schreef dethoom het volgende:
[..]
is het trouwens ook waar dat als je bijvoorbeeld levende maden doorslikt dat ze dan in je lichaam verder kruipen en zich voortplanten?
-----------------------------------------------------------------------------
quote:[baasje]
Op vrijdag 7 maart 2003 20:59 schreef dethoom het volgende:[..]
levend?
En voortplanten is bij maden uitgesloten, want dat zijn nog geen volwassen insecten, maar de larven.
[/baasje]
ohjah ik weet wel als je ze levend bakt (ben ik echt tegen stander van). Kan je ze het best even in de vriezer leggen dan worden ze verdoofdt door de kou. En springen ze niet je pan uit !!
Eetse !
quote:kan wel zijn, het is niet smakelijk om een beest op te eten wat 10 sec geleden nog op een hondendrol zat
Op zaterdag 8 maart 2003 14:20 schreef -FoX- het volgende:
De gewone huisvlieg bevat een lading voedingsstoffen
Insecten eten is dus niet slecht voor je, als je ze 'rauw' eet zijn ze alleen nog maar beter voor je dan gebakkenEetse !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |