abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8942775
ik was vandaag op de Op Pad Beurs in de RAI en daar was een tentje waar je insecten zoals sprinkhanen, moriowormen, maden, krekels en dat soort beesten kon eten.

Nu dacht ik: kom laat ik dat eens proberen! en het was nog best lekker ook!
de krekels smaakten naar chips en de moriowormen naar nootjes, net als de sprinkhanen.

Toen ik vroeg waar je die beesten kon kopen zegt die mevrouw van dat tentje doodleuk: "bij de dierenspeciaalzaak of bij een hegelsportwinkel"

De insecten waren trouwens wel eerst in een pannetje gebakken... ik las nog ergens dat ze levend nog lekkerder waren, maar dat ging me toch iets te ver...

Wie van jullie heeft ook wel eens insecten gegeten of zou het willen proberen? wat vinden jullie er van? en hebben jullie nog goede recepten toevallig?

pi_8942834
Nooit gedaan, maar gebakken of gefrituurde beestjes zou ik wel willen proberen alsik de kans krijg
pi_8942855
Ik wil het nog steeds een keer proberen eigenlijk. Ik ben er ook niet vies van. Waarom wel garnalen en allerlei vreemdsoortige zeewezens maar geen insecten..

De meeste van die beesten zijn trouwens ook nog eens enorm gezond!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Donald Duck held vrijdag 7 maart 2003 @ 20:42:29 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_8942857
Als ze gefrituurd zijn zou ik het misschien wel durven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_8942861
als kind wel eens een rauwe spin (geen insect trouwens), maar dat is niet aan te raden... voor de rest nog niets maar rupsen etc schijnen wel echte proteine bommetjes te zijn
onder
pi_8942910
Wist je wel dat je in je slaap onbewust een aantal spinnen naar binnenwerkt denk aan een stuk of 5 in je leven, Omdat je met je mond openslaapt soms
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_8942938
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:45 schreef MasterDisaster het volgende:
Wist je wel dat je in je slaap onbewust een aantal spinnen naar binnenwerkt denk aan een stuk of 5 in je leven, Omdat je met je mond openslaapt soms
Ik geloof dat het er gemiddeld meer waren, en met andere insecten erbij opgeteld zijn het er nog veel meer
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_8942949
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:42 schreef nozem het volgende:

De meeste van die beesten zijn trouwens ook nog eens enorm gezond!

ja! ik dacht iets gelezen te hebben dat ze meer voedingsstoffen bevatten als vis en vlees...

was nog grappig trouwens vanmiddag, stond een man voor me tegen me aan te lullen zo van: "moet je ook proberen jongen is kei lekker blablabla..." neemt ie er zelf eentje, steekt hem in zijn mond, heel stoer, zegt ie: "kijk nix aan de hand" en terwijl hij dat zegt kokhalst hij zo die sprinkhaan weer naar boven

pi_8943000
quote:

*kwijl...

nu willen we trouwens met een groepje een workshop "insecten eten/koken met insecten" organiseren voor in de klas... (tis voor een project) hebben jullie nog tips hoe we dit extra leuk kunnen maken?
Want ik ben er van verzekerd dat dit echt kei lachen word in de klas!

vrijdag 7 maart 2003 @ 20:50:01 #10
47102 Elvi
miemkwien
pi_8943001
quote:
Ja, daarom heb ik een klamboe om mn bed hangen!

Maar ik weet niet of ik het wel zou durven eten... Misschien wel...

vrijdag 7 maart 2003 @ 20:50:45 #11
25873 IJskoud
Waar denk je aan?
pi_8943013
Je kunt bij Coco Loco in Breda of bij El Pequeno in Den Bosch insecten eten. Er zit er ook een in Uden geloof ik maar daar weet ik de naam niet van. Dat zijn traditionele Mexicaanse restaurants waar ze ook slang en krokodil serveren.

Ik heb bij die laatste gegeten met collega's. Was superleuk, we kregen tientallen verschillende traditionele gerechten op tafel. Daar zaten ook sprinkhaan en meelwormen bij. Was allebei goed te doen, maar niet heel bijzonder. Bij sprinkhaan moet je wel even overwinnen dat je dat karkas moet doorbijten terwijl je weet waar je in bijt. Maar als je het een keer gedaan hebt is het wel OK.

[i]Nergens aan...[/i]
pi_8943040
volgens mij was het aantal spinnekes 7
onder
  vrijdag 7 maart 2003 @ 20:56:00 #13
48770 Chameleon
Master of disguise
pi_8943104
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:37 schreef dethoom het volgende:
ik was vandaag op de Op Pad Beurs in de RAI en daar was een tentje waar je insecten zoals sprinkhanen, moriowormen, maden, krekels en dat soort beesten kon eten.

Nu dacht ik: kom laat ik dat eens proberen! en het was nog best lekker ook!
de krekels smaakten naar chips en de moriowormen naar nootjes, net als de sprinkhanen.

Toen ik vroeg waar je die beesten kon kopen zegt die mevrouw van dat tentje doodleuk: "bij de dierenspeciaalzaak of bij een hegelsportwinkel"

De insecten waren trouwens wel eerst in een pannetje gebakken... ik las nog ergens dat ze levend nog lekkerder waren, maar dat ging me toch iets te ver...

Wie van jullie heeft ook wel eens insecten gegeten of zou het willen proberen? wat vinden jullie er van? en hebben jullie nog goede recepten toevallig?

Ik eet niets anders dan sprinkhanen, krekels enzo. Maarja, ik ben dan ok een kameleon.

Maar mijn mensen baasje moet er niet overdenken, hoewel ze wel schijnen te amaken. En het is erg gezond. Veel proteïne en dierlijke eiwitten. Volgens zijn insecten leverancier (een dieren winkel) hebben sprinkhanen de hoogste voedingswaarde. En je kan ze gewoon roosteren of bakken, als mens dan. Ik heb ze liever rauw. En sommige inheemse mensen doen dat ook. Maar de meeste mensen, waaronder m'n baasje, vinden het maar niets. Toch zit ie iedere keer weer te kijken als ik ze met mijn tong vang.

Zo zie je me, zo niet.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 20:58:15 #14
48770 Chameleon
Master of disguise
pi_8943143
Owja, dat vergat ik nog te vertellen, de groothandel waar de dierenwinkel van m'n baasje z'n insecten koopt, vroeg of men wist waarom sprinkhanen van die lange achterpoten hebben. Nou dat is dus simpel, die zijn er om de vleugeltjes tussen je tanden los te peuteren.
Zo zie je me, zo niet.
pi_8943172
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:56 schreef Chameleon het volgende:

Ik eet niets anders dan sprinkhanen, krekels enzo. Maarja, ik ben dan ok een kameleon.

Maar mijn mensen baasje moet er niet overdenken, hoewel ze wel schijnen te amaken. En het is erg gezond. Veel proteïne en dierlijke eiwitten. Volgens zijn insecten leverancier (een dieren winkel) hebben sprinkhanen de hoogste voedingswaarde. En je kan ze gewoon roosteren of bakken, als mens dan. Ik heb ze liever rauw. En sommige inheemse mensen doen dat ook. Maar de meeste mensen, waaronder m'n baasje, vinden het maar niets. Toch zit ie iedere keer weer te kijken als ik ze met mijn tong vang.

levend?
is het trouwens ook waar dat als je bijvoorbeeld levende maden doorslikt dat ze dan in je lichaam verder kruipen en zich voortplanten?
pi_8943203
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:58 schreef Chameleon het volgende:
Owja, dat vergat ik nog te vertellen, de groothandel waar de dierenwinkel van m'n baasje z'n insecten koopt, vroeg of men wist waarom sprinkhanen van die lange achterpoten hebben. Nou dat is dus simpel, die zijn er om de vleugeltjes tussen je tanden los te peuteren.
Hehe! jah want ik hoorde dat je die vleugeltjes niet kon opeten toch?!
pi_8943216
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:59 schreef dethoom het volgende:

[..]

is het trouwens ook waar dat als je bijvoorbeeld levende maden doorslikt dat ze dan in je lichaam verder kruipen en zich voortplanten?

Die gaan dood door maagzuur dacht(hoop) ik.
pi_8943243
in het restaurant van een vriend van me hadden ze krekelkroketjes. Het restaurant heet "La Cigale" en dat schijnt "de krekel" te zijn in het Frans.

Ik heb ze overigens niet geprobeerd !

fokschaap
pi_8943336
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:50 schreef IJskoud het volgende:
Je kunt bij Coco Loco in Breda of bij El Pequeno in Den Bosch insecten eten. Er zit er ook een in Uden geloof ik maar daar weet ik de naam niet van. Dat zijn traditionele Mexicaanse restaurants waar ze ook slang en krokodil serveren.

Ik heb bij die laatste gegeten met collega's. Was superleuk, we kregen tientallen verschillende traditionele gerechten op tafel. Daar zaten ook sprinkhaan en meelwormen bij. Was allebei goed te doen, maar niet heel bijzonder. Bij sprinkhaan moet je wel even overwinnen dat je dat karkas moet doorbijten terwijl je weet waar je in bijt. Maar als je het een keer gedaan hebt is het wel OK.

dat lijkt me ook wel wat... ik woon toevallig bij den bosch, dus ik zou het best wel eens willen proberen en dan een krekelkroketje proeven.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:26:13 #20
49662 AngelMouse
Where's me tingamijig?
pi_8943641
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]

-----------------------------------------------------------------------------

Uhm, kan aan mij liggen hoor, maar ik dacht toch echt dat maden de larven waren van een soort vliegen/muggen.... denk niet dat die zich als made al voortplanten. In inderdaad lijkt het me dat die je maagzuur niet overleven
I'm quite easy to get along with.... as long as you worship me
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:27:20 #21
48770 Chameleon
Master of disguise
pi_8943659
quote:

[..]

levend?

[baasje]
Hangt van de maden af. Die van vliegen niet, die gaan of dood, of vreten zich door je maagwand heen. Hangt er vanaf hoeveel je er hebt gegeten. De "maden" die onder de bast van een boom leven en een lekkernij schijnen, zijn larven van een ander beest dan een vlieg. Ben vergeten welk beest. Het "levend" eten van insecten bij sommige stammen is meer dat ze een levend beest de kop afbijten en hem dan leeg zuigen. Het eten van levende insecten is altijd af te raden. Bij sommige diersoorten, zoals jonge schildpadjes, moet je héél vooezichtig zijn met het voeren van levende meelwormen. Als ze ze niet dood bijten vóór ze ze opeten, kan het hun dood betekenen.

En voortplanten is bij maden uitgesloten, want dat zijn nog geen volwassen insecten, maar de larven.

[/baasje]

Zo zie je me, zo niet.
pi_8951082
Ik zou het ook wel eens willen proberen, maar levend gaat me ook net iets te ver.
Wij eten ten slotte toch ook escargots (slakken) en gamba's (grote garnalen)?
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:04:10 #23
15807 Wokker
...leeg...
pi_8951414
Jah krekels zijn ook erg lekker. Ik herken je hele verhaal heb vorig jaar ook voor het eerst bij het(zelfde) standje krekels en nog een soort rups gegeten. Daarna ook opzoek gegaan. maar hellaas weinig op internet kunnen vinden
Als je wat vind wil ik het graag horen want wil ze hier thuis ook wel eens maken !!

ohjah ik weet wel als je ze levend bakt (ben ik echt tegen stander van). Kan je ze het best even in de vriezer leggen dan worden ze verdoofdt door de kou. En springen ze niet je pan uit !!

Omdat jij jij bent.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 14:20:55 #24
48193 -FoX-
Enkelbandjes Gescheurd
pi_8953654
De gewone huisvlieg bevat een lading voedingsstoffen
Insecten eten is dus niet slecht voor je, als je ze 'rauw' eet zijn ze alleen nog maar beter voor je dan gebakken

Eetse !

Ja hoor eens, Kermit de Kikker is wel een stuk cooler dan jij bent !
pi_8955457
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 14:20 schreef -FoX- het volgende:
De gewone huisvlieg bevat een lading voedingsstoffen
Insecten eten is dus niet slecht voor je, als je ze 'rauw' eet zijn ze alleen nog maar beter voor je dan gebakken

Eetse !

kan wel zijn, het is niet smakelijk om een beest op te eten wat 10 sec geleden nog op een hondendrol zat
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')