abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2003 @ 19:11:55 #1
24822 Stimodrol
Appelflapjes
pi_8940774
Aj!

Ik wil graag een grote houten plank (van spaanplaat) betegelen met van die gebroken tegelstukjes (mozaiken) en de delen daar tussen vullen met voegmiddel.

Nu vraag ik mij af met welke middelen dit aan te pakken. Kan dat uberhaubt, tegels (en voegmiddel) op hout? Zo ja, welk middel kan ik t best gebuiken zonder dat de boel er afsodemieterd?

Alvast bedankt voor de reakties!

vrijdag 7 maart 2003 @ 19:14:50 #2
31743 floeps
leven is het meervoud van lef
pi_8940828
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:11 schreef Stimodrol het volgende:
Aj!

Ik wil graag een grote houten plank (van spaanplaat) betegelen met van die gebroken tegelstukjes (mozaiken) en de delen daar tussen vullen met voegmiddel.

Nu vraag ik mij af met welke middelen dit aan te pakken. Kan dat uberhaubt, tegels (en voegmiddel) op hout? Zo ja, welk middel kan ik t best gebuiken zonder dat de boel er afsodemieterd?

Alvast bedankt voor de reakties!

leuk werkje dat mozaiken!!
Ik heb het ook weleens gedaan en ook gewoon op hout. Er is een speciale lijm voor tegels op hout, die kun je kopen in een bouwmarkt o.i.d. Er is eventueel speciaal voegmiddel in kleine pakjes te koop, maar je moet erop letten fijn voegmiddel te pakken en geen grof spul..

Goed laten drogen voordat je gaat voegen is natuyurlijk wel aan te raden!
Veel succes !

ik denk altijd eerst heel goed na voordat ik iets stoms zeg
pi_8940906
Er bestaat zoiets als tegellijm voor het aanbrengen van tegels op een houten ondergrond. Effe zoeken bij de Praxis of Gamma, dus...
Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
pi_8940957
Tegellijm.

Ik heb vandaag toevallig een stuk hout betegeld, omdat de stortbak van de wc is ingebouwd.
Hiervoor een outbouw gemaakt van triplex (15mm dik) en hier wat tegelijm overheen. Geen probleem

pi_8941018
Hout moet vetvrij zijn. Dan moet je het primeren. Daarna kun je met speciale flexibele pasta-lijm de mozaïk op het hout plakken. Dag laten drogen en dan met flexvoegsel voegen.

Wel een leuke hobby trouwens

pi_8941316
Nog ff wat om op te letten: zorg er voor dat het hout niet te vochtig is en gebruik een elastische lijm. Succes!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 19:40:05 #7
44854 dr-snuggles
vlieg naar de regenboog toe
pi_8941468
Als je het tegelwerk niet buiten of in de badkamer wilt plaatsen kun je hier de meeste tegellijmen voor gebruiken. Idd is het verstandiger om een elastische lijm te kiezen. Meestal zitten deze kant en klaar in een potje / emmer van bison enzo.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, [br]and the Universe trying to produce bigger and better idiots. [br]So far, the Universe is winning.
pi_8941534
ehm.. op spaanplaat??
hoe groot is het oppervlak?

Wanneer je een houten opp. gaat betegelen betekenddit dat die ruimte een natte ruimte is.. zoals een toilet of badkamer.. toch?
Je moet er dan goed op letten dat hout gaat "werken" (krimpen of uitzetten) in cobinatie met vocht en damp. of iets heel anders..

Goed heb je met al deze zaken rekening gehouden dat bestaat er iets als egaliseermiddel en tegellijm.

succes

vrijdag 7 maart 2003 @ 19:44:16 #9
24822 Stimodrol
Appelflapjes
pi_8941577
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:40 schreef dr-snuggles het volgende:
Als je het tegelwerk niet buiten of in de badkamer wilt plaatsen kun je hier de meeste tegellijmen voor gebruiken. Idd is het verstandiger om een elastische lijm te kiezen. Meestal zitten deze kant en klaar in een potje / emmer van bison enzo.
Het hout met de tegeltjes komt achter een moederhaard in de huiskamer. Daar zitten nu hele antieke bruine tegeltjes op die van de huisbaas niet mogen worden overgeschilderd of worden verwijderd. Dus, leek me dit een leuk idee.

Mensen bedankt voor de reakties!

vrijdag 7 maart 2003 @ 20:05:50 #10
44854 dr-snuggles
vlieg naar de regenboog toe
pi_8942092
Succes er mee
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, [br]and the Universe trying to produce bigger and better idiots. [br]So far, the Universe is winning.
  † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2003 @ 13:45:47 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_9035113
krijgen we nog een foto van het resultaat te zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')