Ik heb hier ook al iets over geschreven in een ander topic ("op wie ben je NU verliefd?") maar t leek me wel handig om even het hele verhaal in een eigen topic te zetten:
Ongeveer een jaar geleden kwam ik op een rommelmarkt, toen ik tussen de lp's aan het snuffelen was een wat oudere man tegen. Ik raakte met hem aan de praat en hij vertelde mij dat een van zn twee zoons in lp's handelde en veel muziek van mijn smaak had.
Ik ben daar toen een paar keer thuis geweest en werd al gauw smoor verliefd op de gozer. 1 probleem: hij is 28 en ik 19
Maar goed....
Na ongeveer een half jaar zag ik hem nooit meer, hij zat altijd boven op zn kamer als ik daar was...wat ik een beetje vreemd vond omdat ik toch ZIJN klant was.
Ik begon wel het idee te krijgen dat zijn oudere(!) broer mij wel zag zitten.
En inderdaad..... drie weken geleden kwam broerlief bij mij aan de deur met ring of ik zn vriendinnetje wilde worden. Ik heb hem vriendelijk bedankt en hem uitlegd dat, hoe lullig ik het ook voor hem vond, al geruime tijd een oogje op zn broer had. Hij vond het natuurlijk erg jammer maar zou het er met zn broer over hebben.
De volgende dag werd ik door HEM (die ik leuk vind dus) gebeld dat hij mij te jong vond, momenteel geen behoefte had aan een relatie etc etc
Gelukkig had ik hem, omdat ik hem al zo lang niet gezien had, al een beetje uit mn hoofd gezet en was het niet zo'n harde klap voor me.
Ik had met zijn broer afgesproken dat we, ondanks dat ik niks in hem zag, wel wat meer contact met elkaar zouden hebben. We hebben nogal wat gemeenschappelijke hobbies enzo, dus dat vind ik ook wel gezellig.
Nou was ik afgelopen maandag bij de broer en toen vertelde hij mij dat het heel erg slecht ging met zijn broertje: zijn platen bedrijfje is failliet, hij wil geen contact meer met de buitenwereld, zit de hele dag op zijn kamer, wordt boos als een van zijn familieleden dichter bij hem komt dan, laat zeggen 1 meter, wordt boos als iemand op zijn stoel gaat zitten, gaat zelf onder het eten niet zitten maar eet staand (eet sowieso al erg weinig) en zo nog wat vreemde dingen.
Wat ik dus zo uit zijn verhaal opmaak is dat zijn broertje heel erg depressief is.
Ik was, en ben nogsteeds, er bestwel een beetje kapot van. Ben ontzettend bang dat hij zichzelf wat aan zal doen.
ik zou heel graag iets willen doen voor hem, maar weet niet wat.
Heb al overwogen een brief te schrijven om hem een hart onder de riem te steken, maar ik heb geen idee wat ik dan zou moeten schrijven.
Of een liedje (ik speel een beetje gitaar en zing) en dat op te nemen en naar hem toe te sturen, maar das ook nog niet zo makkelijk.
Ik ben ook een beetje bang over te komen als een wanhopig verliefde puber (waar het me dus helemaal niet om gaat nu)
Heeft iemand hier een beetje ervaring mee, en dan bedoel ik met depressivieteit (zelf of naasten)? Tips of ideeen om hem een beetje op te monteren misschien???
Hij moet er zelf uitkomen en in dit geval kun jij hem niet helpen
quote:Let me get this straight.. hij heeft al gezegd niks met je te willen en toch wil je hem lastigvallen?
Op vrijdag 7 maart 2003 18:46 schreef AngelMouse het volgende:
Dit gaat een lang verhaal worden, maar goed, dan weet ik tenminste zeker dat de de mensen die t lezen een beetje serieus zullen reageren.Ik heb hier ook al iets over geschreven in een ander topic ("op wie ben je NU verliefd?") maar t leek me wel handig om even het hele verhaal in een eigen topic te zetten:
Ongeveer een jaar geleden kwam ik op een rommelmarkt, toen ik tussen de lp's aan het snuffelen was een wat oudere man tegen. Ik raakte met hem aan de praat en hij vertelde mij dat een van zn twee zoons in lp's handelde en veel muziek van mijn smaak had.
Ik ben daar toen een paar keer thuis geweest en werd al gauw smoor verliefd op de gozer. 1 probleem: hij is 28 en ik 19
Maar goed....
Na ongeveer een half jaar zag ik hem nooit meer, hij zat altijd boven op zn kamer als ik daar was...wat ik een beetje vreemd vond omdat ik toch ZIJN klant was.Ik begon wel het idee te krijgen dat zijn oudere(!) broer mij wel zag zitten.
En inderdaad..... drie weken geleden kwam broerlief bij mij aan de deur met ring of ik zn vriendinnetje wilde worden. Ik heb hem vriendelijk bedankt en hem uitlegd dat, hoe lullig ik het ook voor hem vond, al geruime tijd een oogje op zn broer had. Hij vond het natuurlijk erg jammer maar zou het er met zn broer over hebben.De volgende dag werd ik door HEM (die ik leuk vind dus) gebeld dat hij mij te jong vond, momenteel geen behoefte had aan een relatie etc etc
Gelukkig had ik hem, omdat ik hem al zo lang niet gezien had, al een beetje uit mn hoofd gezet en was het niet zo'n harde klap voor me.Ik had met zijn broer afgesproken dat we, ondanks dat ik niks in hem zag, wel wat meer contact met elkaar zouden hebben. We hebben nogal wat gemeenschappelijke hobbies enzo, dus dat vind ik ook wel gezellig.
Nou was ik afgelopen maandag bij de broer en toen vertelde hij mij dat het heel erg slecht ging met zijn broertje: zijn platen bedrijfje is failliet, hij wil geen contact meer met de buitenwereld, zit de hele dag op zijn kamer, wordt boos als een van zijn familieleden dichter bij hem komt dan, laat zeggen 1 meter, wordt boos als iemand op zijn stoel gaat zitten, gaat zelf onder het eten niet zitten maar eet staand (eet sowieso al erg weinig) en zo nog wat vreemde dingen.
Wat ik dus zo uit zijn verhaal opmaak is dat zijn broertje heel erg depressief is.
Ik was, en ben nogsteeds, er bestwel een beetje kapot van. Ben ontzettend bang dat hij zichzelf wat aan zal doen.ik zou heel graag iets willen doen voor hem, maar weet niet wat.
Heb al overwogen een brief te schrijven om hem een hart onder de riem te steken, maar ik heb geen idee wat ik dan zou moeten schrijven.
Of een liedje (ik speel een beetje gitaar en zing) en dat op te nemen en naar hem toe te sturen, maar das ook nog niet zo makkelijk.
Ik ben ook een beetje bang over te komen als een wanhopig verliefde puber(waar het me dus helemaal niet om gaat nu)
Heeft iemand hier een beetje ervaring mee, en dan bedoel ik met depressivieteit (zelf of naasten)? Tips of ideeen om hem een beetje op te monteren misschien???
Schat, laat me je een advies geven, als iemand nee zegt dan is het ook nee, dus ga hem niet nog meer deprimeren door met je kattegejank aan te komen..
sterkte iig
quote:Hier heb je wel gelijk in.
Hij heeft zijn familie nodig, zijn vrienden en een goede therapeut.
Die jongen heeft al eerder te kennen gegeven dat ie geen relatie wil en jou te jong vind. Op en of andere manier kun je je daar niet bij neer leggen. De oudere broer zie je niet staan, maar voor vriendschap wel. Hij kwam met een ring naar je toe (effe wakker schudden). Jongens zijn wat dat betreft gevoeliger, nu creeër je hoop voor die jongen. Zeker weten dat die jongen nu denk, ze gaat me nu beter leren kennen, misschien vind ze me dan toch leuk.
Ik kan het natuurlijk allemaal mis hebben, maar uit e verhaal basser ik mijn conclusie.
quote:Zijn familie moet ook niet hun best doen voor professionele hulp , maar dat moet hij zelf in gaan zien dat het zo niet kan , juist door het diepste dal te gaan zal hij gaan erkennen dat het niet meer zo gaat en dan zal die hulp zoeken .
Op vrijdag 7 maart 2003 19:17 schreef AngelMouse het volgende:
Ik wil hem niet lastig vallen... hij heeft nee gezegd... en nee is nee...
Maar ik zie hem ook als een gewone vriend (wat hij voor dat hij depressie was ook was).
[..]Hier heb je wel gelijk in.
Zijn broer doet momenteel ook erg zijn best voor hem, probeerd telkens weer een gesprek met hem aan te knopen of nodigt hem uit om bv een potje te dammen maar daar gaat hij niet op in. Zo ver ik het begrepen heb is hij op het moment bezig alle contacten met vrienden te verbreken (ik geloof niet dat hij er erg veel heeft, het is nogal een looner). Ik heb ook niet echt het idee dat zijn familie hun best doen voor professionele hulp (wat denk ik wel het beste zou zijn).
quote:Nope, sorry maar moet je teleur stellen
Als ik zo het verhaal lees, dan krijg ik sterk de indruk dat je die jongen wilt helpen in de hoop dat hij je dan toch ziet zitten.
Ik had hem dus al een beetje uit mn kop gezet, ook omdat ik hem persoonlijk iets te oud vind en ook omdat ik deze zomer waarschijnlijk naar Belgie ga verhuizen ben ik momenteel niet op zoek naar een relatie hier.
Ik heb met beide jongens leuk contact (gehad) en wil dat niet gaan verbreken met de oudste omdat hij iets in mij ziet en ik niet in hem, ik heb duidelijk tegen hem gezegd dat het niks tussen ons zal worden. Als dat voor hem niet duidelijk genoeg is dan is dat zijn probleem (maar ik geloof wel dat t duidelijk was.)
Als jullie zeggen dat ik maar beter niks kan doen... nou ja, het zei zo
Ik zou graag een keer gewoon aan m vragen of hij zin heeft iets leuks met me te gaan doen, misschien een stukje wandelen, een caffeetje pakken, als afleiding. Maar het probleem is dat hij zich tegenwoordig nooit meer laat zien.
quote:laat dat laatste maar weg... of in elk geval het woordje goed... ik heb in mijn leven ook al zoveel therapeuten gehad... en geen een daarvan was goed... het enige dat ik nog over die professionele psychische hulp kan zeggen: het was voor mij de grootste fout die ik had kunnen maken
Op vrijdag 7 maart 2003 18:58 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Hij heeft zijn familie nodig, zijn vrienden en een goede therapeut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |