Ik ben gek op Chinees, Indisch, whatever. Ben alleen heel slecht in die namen, wij nemen meestal een Chinees/Indische rijsttafel en daar zit wel zo godsgruwelijk veel in, dat namen onthouden haast niet mogelijk is. .
Maar eigenlijk ik op Chinees eten.
Wist je dat je rond een Chinees restaurant nooit een kat ziet lopen?
quote:rond een frans restaurant wel dan???
Op vrijdag 7 maart 2003 15:22 schreef kasper het volgende:
Cha siu - of zoiets. Het is geroosterd "varkenvlees"Maar eigenlijk
ik op Chinees eten.
maar goed ik had laatst een schotel en dat was peking eend met honingsaus of zo iets.... jummie! voor de rest babi pangang, fou yong hai allemaal goed
6-Wontong soep
5-Babi pangang met bami
4-Koeloeyak (spelling=???? maar ut is vlees in deeg)
3-Peking eend+nasi
2-Tja Siew+bami
1-Varkenvlees in zwarte bonensaus + witte rijst= yamyam
Ik heb gelijk honger (ut was eerst een top 5; maar de wongtong soep mocht NIET ontbreken...)
Chinese eten roeleert zwaar!
Maar goed, op deze manier kom je best wel eens rare dingen tegen op je bord. Zo had ik bijvoorbeeld 'n keer een gerecht waarvan het hoofdingrediënt kippevel bleek te zijn.
Ik bedoel maar...
quote:Wat voor een rode saus is dit? Ik zoek nog steeds naar heerlijke orange-chicken, zo'n sinaasappelzoet sausje rond geflensde kip!
Op vrijdag 7 maart 2003 15:28 schreef robbieRdam het volgende:
lyche kai, gepanneerde kip in rode saus Mmmmmmmm
Tjieuw jiem kai = krokant gebakken kipfilet met 5 specerijen pittig en gekruid dus, er zitten lekkere groenten bij, kool en uien enzo.
Shan po yuk = Cha sio, gesneden biefstuk, garnalen met groeten sterk gekruid.
Maar ik weet niet of ze dat ergens anders ook hebben.
Jij neemt dus vanavond een briefje mee, met alle tips die je hier verzameld hebt ?
eet smakelijk alvast!
Is een WOK-restaurant.
soort van lopend buffet, waarbij je je eten rauw opschept
(veel keuze uit div. soorten vis/vlees/garnalen en div groenten)
vervolgens loop je met je bord naar de 'wok-chinees' en die wokt het voor je, waarbij je uit 12 basis-sausen kunt kiezen.
Mmmmhhh, een aanrader
quote:Hmmm, kipfilet, daar hou ik dus niet zo van. Te droog.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:36 schreef togt het volgende:
Holy shit, eindelijk gevonden, dit MOETEN jullie proberen!http://www.thegutsygourmet.net/orange_chix.html
Maar goed, die kun je natuurlijk altijd vervangen door kalkoenvleugels.
Voor de rest ziet het er -op 'papier' tenminste- wel lekker uit, ja. Makkelijk om zelf te maken ook.
Om nog even terug te komen op die katten, ook hier in Alkmaar gaat al heel lang het verhaal dat er bij elke Chinees katten zouden worden gebruikt of aan een waslijntje hangen, maar dat zal wel een broodje aap zijn.Vraag me toch af hoe dat verhaal zich over half Nederland heeft verspreid...
quote:I rest my case.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:06 schreef Thegeronimo het volgende:
Bij ons hier in Swalmen (Midden Limburg) gaat het verhaal dat 1 van de 2 chineze restaurants hier de eenden uit de Swalm haalt, die achter de chinees loopt.
quote:Dat zit al in het maandmenu, standaard...
Op vrijdag 7 maart 2003 16:08 schreef Doopy-X- het volgende:
Babi Pangang
Fu Yong Hai
Nasi Goreng
quote:Vorige week nog liep er kat rond in Kam Kee (Zeedijk, Amsterdam). Het eten viel erg tegen trouwens, veeeel te vet en papperige rijst
Op vrijdag 7 maart 2003 15:22 schreef kasper het volgende:
quote:Is wel erg Nederlands die gerechten die jij lekker vind.......dat zul je een chinees nooit zien eten! Ik werk in een chinees restaurant en heb bijna alles geprobeerd (ben zelf een nederlandse) het lekkerste is als je vraagt of de kok iets voor je wil klaar maken. Dit zien ze als een grote eer.....en doen dit dan ook graag!
Op vrijdag 7 maart 2003 15:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik ga vanavond even naar de Chinees en wil de lekkerste gerechten bestellen
Mijn favorietjes zijn Babi pangang,Foe yung hai en Tjap tjoy. Nu wil ik graag weten wat nou nog meer overheerlijk is
Wat is jullie favoriete Chinese gerecht?
Mijn persoonlijke nummer een is chi tjoe kai. Of wel kip taussi. Dit is kip in knoflooksaus.. ...dan moet je wel van pittig houden.
Ik vind het heel vervelend om een topic met al 26 reacties dicht te moeten doen maar om nou 2 dezelfde topics in 1 week te hebben is ook weer zo wat.
Sorry, maar deze gaat toch echt dicht en ik hoop dat jullie in die andere doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |