K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:16 |
![]() Vorige delen: Simcity-site: http://simcity.ea.com Patch-URL: http://simcity.ea.com/patch/index_patch.php [Dit bericht is gewijzigd door K3 op 07-03-2003 13:39] | |
K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:18 |
quote:Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000 ![]() Heb ik ook als ik op een brug wil aansluiten. | |
Skimmer | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:23 |
quote:hier de vorige Het [SimCity 4] topic deeltje IV | |
Atreidez | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:27 |
quote:Ik ken het, maar toch zit er systeem in ook. Bv. je bouwt tegen een rare ondergrond waarvoor het rechttrekken erg duur is of je bouwt over iets heen waardoor de sloopkosten erg duur zijn.. Maar soms zijn idd de bedragen ook een beetje onverklaarbaar, maarja.. discussieren zit er helaas nog niet, en dan heb ik t nog nie eens over bouwfraude ![]() | |
MaxiTitan | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:37 |
Weet een van jullie misschien hoe je onderwatertunnels voor wegen enz. kan maken? Ik weet dat het mogelijk is, maar het is me nog niet gelukt om er een door een rivier te maken. Tot nu toe is het me alleen door een berg gelukt... | |
K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:40 |
quote:Hoe weet je dat het mogelijk is? Alleen de metro krijg ik onder water. | |
Frollo | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:41 |
(Laatste post van het vorige topic)quote:Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken! ![]() | |
K3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:44 |
quote:Je kan het voorkomen dor de muis ingedrukt te houden, ESC indrukken en dan de muis loslaten. Maar goed, soms snap ik niet waarom-ie zo aan het ratelen is met de HD, dan laat ik mijn muis los en is het kwaad al geschied. Overigens vind ik het jammer dat je geen weg kan leggen onder een brug door die over een vallei is gespannen. | |
MaxiTitan | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:20 |
quote:Ik heb dat gelezen op het simcity.com forum/bbs en ik heb het vaker horen vallen op dat forum... Hier de quote die me tot die conclusie bracht dat het wel mogelijk is... quote:Ah wacht, nu ik hem nog eens lees snap ik hem. ![]() Nah nu weten jullie het ook (hopelijk | |
Nadientje | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:22 |
quote:ja dat heb ik nu ook altijd... ben ik toevallig iets met de bulldozer aan het weghalen, breekt er brand uit.. hup halve kaart gedelete ![]() ![]() | |
RemCOW | vrijdag 7 maart 2003 @ 17:28 |
Kheb een beetje probleempjes in mijn stad. Heb 'n klein beetje winst, maar de RCI schommelt echt ontzettend waardoor mijn geld ook heel erg schommelt en ik opeens heel erg in het rood sta en ook nog eens mijn powercentrales overbelast zijn. Nu al 4x opnieuw geprobeerd en nu ga ik maar een nieuwe (buur)stad bouwen, grmbl ![]() En na een tijdje stad alles zo'n beetje naar beneden, joepie | |
Atreidez | vrijdag 7 maart 2003 @ 18:57 |
quote:Dit lijken me symptonen voor onderbezetting van bv. scholen, ziekenhuizen, brandweer of politie (weet nie hoeveel inwoners je hebt ![]() ![]() | |
MaxiTitan | zaterdag 8 maart 2003 @ 10:37 |
Zie hier mijn eerste tunnel die onder een rivier doorgaat... Na lang oefenen is het me toch gelukt, die uitgangen werden soms afgebroken terwijl ik de berg om die tunnel aan het verwijderen was, met als resultaat dat ik weer opnieuw kon beginnen... | |
DJKoster | zaterdag 8 maart 2003 @ 10:49 |
quote:En hoeveel heeft het gekost? | |
MaxiTitan | zaterdag 8 maart 2003 @ 11:09 |
quote:Rond de §6000 geloof ik, ik heb het niet helemaal bijgehouden (omdat ik 5 keer opnieuw moest beginnen ![]() Nog een tip bouw hem in het begin en niet in een volle stad, dat maakt het een stuk makkelijker... Ik heb deze alleen als test gebruikt om te kijken of het echt mogelijk was... Voor instructies zie de quote 5 posts boven deze... | |
BazP | zaterdag 8 maart 2003 @ 11:11 |
Bij mij wil die niet op Hardware renderer Grrr ![]() alles geprobeerd, nieuwe drivers e.d. hij blijft maar tergu springen op software render... btw heb een (ouderwets gezellige) Creative Banshee ![]() | |
Atreidez | zaterdag 8 maart 2003 @ 20:40 |
quote:Dat klopt dus, want die wordt niet ondersteund ![]() | |
The.PhantoM | zondag 9 maart 2003 @ 16:35 |
ik ben weer verder gegaan met sc4 maar er is overal dikke congestion. Nu heb ik overal metro aangelegd maar dat helpt ook niet veel. Dus heb ik maar besloten om ook een highway aan te leggen. Maar nu wil ik twee highways met elkaar connecten (vallen samen onder een hoek van 90 graden). Volgens mij is de enigste manier om een cloverleaf te bouwen maar hoe moet dat? Ik heb al van alles geprobeerd (level terrain verlagen, twee highways zo dicht mogelijk bij elkaar bouwen etc.) Weet iemand hoe dit moet? | |
chocolatemoeze | zondag 9 maart 2003 @ 16:40 |
quote:ja, de snelweg die je wilt laten kruisen moet je helemaal over die andere snelweg heen trekken. Als het goed is licht het kruisende gedeelte groen op, met de vraag of je daar een cloverleaf wilt plaatsen. Wist het eerst ook niet, maar dit is de enige manier volgens mij. | |
The.PhantoM | zondag 9 maart 2003 @ 17:14 |
quote:maar ik kan die highways niet over elkaar heen trekken. De weg wordt dan gewoon rood... ![]() | |
The.PhantoM | zondag 9 maart 2003 @ 20:22 |
quote:is al gelukt, dus laat maar... | |
Frollo | maandag 10 maart 2003 @ 10:17 |
Ben het hele weekend, voor zover ik geen andere verplichtingen had, bezig geweest met het creëren van een eigen region: het Rijk van Nijmegen ![]() Het viel niet mee zonder satellietkaarten, moet ik zeggen. De Waal en andere watermassa's liggen nu goed op hun plek, maar de hoogteverschillen moet ik nog maken, uit het hoofd. Nou ja, in elk geval is het een mooie gelegenheid om eindelijk eens te leren omgaan met Photoshop. Als ie af is, volgende week hoop ik, zal ik hem uiteraard beschikbaar stellen. Zodat liefhebbers hun eigen Waalsprong kunnen simuleren, kunnen zien wat er gebeurt als je de Ooijpolder en het Heumense Bos volbouwt, de files op de Oranjesingel kunnen proberen op te lossen, enzovoort! | |
jogy | maandag 10 maart 2003 @ 10:35 |
Gister SimCity4 op mijn pc gezet ![]() 1 uur geslapen Ow, ik zit nu op mjin werk ja Maar ik heb tot nu altijd een beetje mijn budget verkeken en daardoor een grote lening moeten nemen waardoor ik nog blutter werd gelukkig heb ik de rampen goed uit kunnen testen die zien er wel errug leuk uit moet ik zeggen ik ga het nu eens rustig proberen, allemaal kleine regiostadjes bouwen met elk hun eigen specialiteit, 1 met water, 1 met stroom, 1 met industrie en 1 met alleen maar huisjes, en dan ook nog 1 met een vliegveld en 1 met een haven of 2. hopen dat dat een beetje werkt, is wel veel geregel trouwens, is het trouwens hetzelfde principe als in "the sims" als je in een andere stad bbezig bent dat de rest van de steden "bevriezen" als je er niet mee bezig bent? | |
QOnline | maandag 10 maart 2003 @ 21:15 |
Op dit moment heb ik het volgende probleem: alle SCI staan op het maximum in de plus, maar toch gebeurt er niks ![]() | |
redted | maandag 10 maart 2003 @ 22:28 |
Ik heb net simcity 4 geinstalleerd, doch hij start niet op (het is een orginele versie). Als ik simcity wil opstarten dan krijg ik een access violation error. Machine ook al opnieuw opgestart. Ik draai WIN2000UK. | |
Michelinmannetje | maandag 10 maart 2003 @ 23:01 |
Heeft iemand nog toevallig een link naar de nederlandse regio van sim city 4? | |
RemCOW | maandag 10 maart 2003 @ 23:01 |
http://www.theseend.net/simcity Een regio die die op Nederland lijkt maakt niet uit hoor Da_koen | |
Strolie75 | maandag 10 maart 2003 @ 23:02 |
Is er ook een regio die op Limburg lijkt? De rest van Nederland boeid me eigenlijk niet zo! | |
Michelinmannetje | maandag 10 maart 2003 @ 23:03 |
quote:Had je dat niet in het andere topic kunnen posten ![]() Maar inderdaad dat was hem. THX! | |
RemCOW | maandag 10 maart 2003 @ 23:06 |
quote:Nee, want toen ik em had gevonden was het topic al gesloten ![]() Ik ga nu weer een poging doen mijn stad op orde te krijgen, maar geld probleem | |
Michelinmannetje | maandag 10 maart 2003 @ 23:08 |
Ik ga wegens een harde schijf kapot weer helemaal opnieuw beginnen ![]() Gelukkig ben ik morgen vrij! Lang leve het Technisch College Ede | |
MaxiTitan | dinsdag 11 maart 2003 @ 10:59 |
quote:Wachten totdat patch #2 uitkomt die behandeld geloof ik jouw probleem en een heleboel andere problemen... Hier een lijst met verbeteringen/aanpassingen/fixes enz... quote:bron: | |
jogy | dinsdag 11 maart 2003 @ 11:07 |
![]() elke keer als ik een beetje een goede stad/dorp heb gebouwd (winstgevend en ongeveer 8 tot 10.000 mensen heb, +een library en elementry school (gooi ik er meteen in het begin in en doe de funding extreem laag, zodat ik geen hoge maandelijkse lasten heb en dat er toch wat gedaan wordt aan de gemiddelde IQ natuurlijk.)) dan gebeurt er weer iets waar ik niet op gerekend heb Leuk spel, maar best frustie eigenlijk, ik moet het gewoon rustig aan doen denk ik | |
Frollo | dinsdag 11 maart 2003 @ 11:52 |
quote:Had je niet gewoon een paar pompen bij kunnen bouwen op een niet-vervuilde plaats? Lijkt me goedkoper dan zo'n hele zuiveringsinstallatie. | |
HenkieSpankie | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:04 |
Ik snap echt geen fuck van die knooppunten.. Wat zijn daar de eisen voor? Ik heb ff snel die ander topics doorgelezen en daar stonden wel wat dingen maar die loste mijn probleem niet op ![]() --edit-- 2 seconden nar dit schrijven kwam er ineens een klaverblad te voorschijn.. VAAG!!! Maar wanneer het nou wel of niet kan, ben ik nog steeds niet uit [Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 11-03-2003 12:06] | |
Michelinmannetje | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:05 |
quote:In het begin je industrie met watertorens voeden. En residents en commercials een aparte pomp geven. Later als je high tech industry hebt aan elkaar knopen. (hoeft niet). Ik bouw met gemak een stad tot 50.000 zonder al teveel problemen. Uiteraard moet je alles wel in de gaten houden of het blijft lopen. Veel onderwijs doe ik altijd. Is goed voor de latere inkomens (lees: meer belasting voor jouw) | |
Michelinmannetje | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:06 |
quote:Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om die te bouwen. Snap er niets van. Grond is vlak, snelwegen zijn er en nog geen knooppunt kunnen bouwen. ![]() Iemand een goed tutorial? | |
jogy | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:19 |
![]() voor industrie maakt de vervuiling niet zoveel uit toch? | |
MaxiTitan | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:45 |
quote:Ik zal het jullie uitleggen met screencaps... We hebben een snelweg... We slepen een snelweg kluislinks over de andere, let op dat de weg aanduiding geel is en bij de kluising blauw... We laten de muisknop los en krijgen een vraag... Klik op accepteren en klaar is de simmayor een mooi klaverblad... | |
Frollo | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:56 |
quote:Je hebt twee soorten vervuiling: lucht en bodem. Voor dirty industry maakt luchtvervuiling inderdaad niet zoveel uit. Manufacturing doet al wat moeilijker bij een beetje smog (hoewel ze dat wel zelf veroorzaken! Bodemvervuiling daarentegen heeft bij mijn weten geen invloed of industrie zich ergens vestigt of niet. Bodemvervuiling heeft alleen invloed op de kwaliteit van het grondwater. Bij gemiddelde vervuiling doen pompen en torens het nog wel, maar betaal je meer per liter die ze produceren. Bij ernstige bodemvervuiling doet de pomp/toren het helemaal niet meer. Dit kan tot watertekort leiden als je het niet op tijd merkt. Ik zou geen water treatment plant neerzetten wanneer je te horen krijgt dat een pomp het niet goed doet vanwege bodemvervuiling. Veels te duur. Je kan beter een nieuwe pomp neerzetten op een schoon stuk land en de oude bulldozeren. | |
Michelinmannetje | dinsdag 11 maart 2003 @ 12:59 |
quote:THX, ik dacht dat je een klaverblad altijd "los" moest bouwen | |
Michelinmannetje | dinsdag 11 maart 2003 @ 13:00 |
quote:Ik geef meestal dirty industry helemaal geen water ![]() | |
Frollo | dinsdag 11 maart 2003 @ 13:02 |
quote:Als je nou zegt dat je geen klaverblad wilt, wat gebeurt er dan? Krijg je dan een gewone kruising (lijkt me niet zo handig met snelwegen) of gaat de ene onder de andere door? | |
MaxiTitan | dinsdag 11 maart 2003 @ 13:09 |
quote:De ene gaat onder de andere door... | |
trance_fan | dinsdag 11 maart 2003 @ 15:15 |
quote:Dat dacht ik ook altijd. | |
jogy | woensdag 12 maart 2003 @ 11:06 |
Eindelijk na _LANG_ kloten heb ik een voortvarend dorpje ![]() Trouwens, wel met behulp van deze link Die zegt gewoon dat je voordat je de stad van pauze haalt je eerst een donutconstructie moet bouwen met 6*6 plakaten Residential o.i.d, en in het midden meteen een kliniek + elemantry school en als je 500 inwoners hebt ook je huisje daar dumpen, en als je op elke hoek een bushalte zet, werkt het HARTSTIKKE goed Ik heb nu trouwens ook een *golf parcours* gekregen gratis en voor niets Eindelijk een goed levensvatbaar dorpje met slimme mensen [Dit bericht is gewijzigd door jogy op 12-03-2003 11:16] | |
Michelinmannetje | woensdag 12 maart 2003 @ 11:56 |
quote:Mooi om te horen dat het nu goed lukt. Enkel je golf pacours is leuk voor de rijken, de sloebers in je stad (lees nieuwe inwoners) zijn er niet zo heel blij mee. ![]() En inversteren is inderaad heel verstandig. Je moet op de langere termijn denken. | |
jogy | woensdag 12 maart 2003 @ 14:42 |
quote:Het golfparcours staat ook midden in het toekomstige centrum van de stad om de rijke mensen te lokken natuurlijk en nog een beetje mixen met wat high-tech industry er tussen met een parkje romheen, en het gaat helemaal goed komen methinks ![]() | |
Frollo | woensdag 12 maart 2003 @ 14:50 |
quote:Ik persoonlijk zou 'm net buiten de cirkels van mijn serviceparkjes planten. Zo dus: | |
jogy | woensdag 12 maart 2003 @ 15:08 |
quote:Voor het maximale resultaat bedoel je? wel een goed idee, maar hij staat nu ook gelukkig niet in het centrum, een paar blokken hebben wel total coverage en eengoede mix Res-Com plekjes, en het OV is goed geregeld, dat scheelt gewoon bakken met geld en reistijd voor die peupels, maar dat moet je ook vanaf het begin doen, niet later proberen te integreren want dan gaat het je nog meer geld kosten, zelfde met scholen enzo, ik pluk er nu de vruchten van en het is nog steeds niet al te druk op de weg, zodra ik bij de 100.000 mensen zit of misschien wel eerder begin ik met subwaystations op de plekken van de bushalte te positioneren. | |
Blapiet | woensdag 12 maart 2003 @ 17:09 |
Jogy,..... ik had geen idee dat jij een nerd bent ![]() | |
jogy | woensdag 12 maart 2003 @ 23:03 |
quote:Ik kon het niet langer verborgen houden ![]() | |
Frollo | donderdag 13 maart 2003 @ 09:19 |
Haha, jogy ... BUSTED! ![]() | |
jogy | donderdag 13 maart 2003 @ 11:57 |
quote:Nouhou! ![]() ![]() maar, Ik heb het spel nu wel door eindelijk, zit nou op de 56.000 inwonders en heb om de hele stad een rondje gedraaid met rails met her en der een goederen station en nog zo een treinstation, waar ik nu ook mijn high-tech/manufacturing industry neergooi, ik heb nu altijd korte ritten | |
BLADEZZ | vrijdag 14 maart 2003 @ 16:50 |
Is er een mogelijkheid om op een of andere manier de trainers te gebruiken ![]() ik kan nix klikken of tikken in die trainers WAT MOET IK DOEN? | |
K3 | zaterdag 15 maart 2003 @ 01:50 |
Toch ff melden: Mijn regio heeft de 500.000 inwoners bereikt. | |
The.PhantoM | zaterdag 15 maart 2003 @ 18:17 |
quote:knap hoor ![]() Maar ik had een vraag aan iemand die misschien weet of je een scheiding kan maken in een highway... Ik wil 1 highway recht door laten lopen en ik wil dan 1 highway daarvanaf laten wijken door hem scheef verder te trekken dus zo: code:Die schuinde afwijkende weg is dus ook een highway. Weet iemand of dit mogelijk is? Of misschien mogelijk kunnen maken door een patch of een of andere mod? | |
Michelinmannetje | zondag 16 maart 2003 @ 00:21 |
quote: ![]() Je moet dan een klaverblad maken die veel ruimte kost | |
Frollo | maandag 17 maart 2003 @ 10:48 |
quote:Netjes hoor! ![]() Ook mijn eigen regio "Het Rijk van Nijmegen" nadert thans zijn voltooiing. Nog maar een paar avondjes knutselen denk ik, dan kan ik hier het resultaat plaatsen | |
Micra | maandag 17 maart 2003 @ 23:28 |
Hoe maak je winst in het begin van het spel, ik maak alleen maar verlies, ik moet namenlijk 3000 verdienen, in iedergeval dat geef ik per maand uit, en krijg 1300, hoe moet ik dit aan passen of het beste doen? | |
Frollo | dinsdag 18 maart 2003 @ 09:35 |
quote:Lees dit topic en de vorige 4 maar eens door, dan kom je vast de nodige linkjes tegen naar tutorials en strategy guides. Maar OK, ik zal je ff op weg helpen: * Bouw alleen een brandweer in je industriegebied. Woon- en winkelgebieden vatten toch bijna nooit vlam, zeker niet als er waterleiding ligt. * Bouw geen waterpompen, die zijn in het begin te duur. Bouw aanvankelijk watertorens. Pas als je er 7 hebt (geloof ik), wordt het lucratiever om de torens te slopen en te vervangen door een pomp. * Bouw niet te veel in één keer. Dus nog géén grote ziekenhuizen, high schools etc. Eenvoudige klinieken en basisscholen moeten voldoende zijn om je de eerste paar jaar door te helpen. * Scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben een budget en een actieradius. Het budget is het geld dat je per maand aan leraren/dokters kwijt bent. De actieradius is de cirkel waarbinnen mensen gebruik kunnen maken van de diensten van het gebouw. Zet in het begin het budget laag (er zijn weinig inwoners DUS weinig scholieren/zieken DUS weinig behoefte aan leraren/dokters) en de actieradius hoog (wijdere omtrek waarbinnen mensen willen wonen, dus op den duur meer belastinggeld voor jou). Klik met het vraagtekentje op de school/kliniek om het budget en de radius bij te stellen. Herhaal dit elke 3 á 4 maanden om te controleren of je budget nog toereikend is. Nou, dat was het. Als ik nog meer weet zal ik het wel posten, maar het gedoe met die budgetten is alvast het belangrijkste wat je moet weten. | |
Micra | dinsdag 18 maart 2003 @ 13:15 |
quote:ik zal even kijken, TNX wil je me ook even adden op msn? J_H_Slagter@hotmail.com :d dan kunnen we er nog even over praten. | |
Frollo | dinsdag 18 maart 2003 @ 13:25 |
quote:Mooi, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen ![]() Maarre, ik heb geen MSN, althans ik gebruik het niet. Bovendien, als wij privé gaan zitten keuvelen haalt dat het hele idee van een forum onderuit. | |
Micra | dinsdag 18 maart 2003 @ 13:42 |
quote:Zal ik doen ![]() als ik zeg ik zoek (iets) , en ik heb al op google gezocht en kan het daar niet vinden en dat zet ik er ook duidelijk op:P dan krijg je zoon antwoord: Zoek eens op google lui mens! quote:hoe krijg jij zooon grote stad? en zoon groot gebied? kun je er nog wat bij kopen ofzo? want ik kan niet groter dan een zoon kavel. en btw: hoe werkt dat met online spelen, als ik dat doe gaat hij naar een internet brouwser! en daar snap k niet zo veel van weet iemand hoe dit werkt? | |
Micra | dinsdag 18 maart 2003 @ 21:55 |
en niemand reageerd!!!
| |
SuperSiem | dinsdag 18 maart 2003 @ 22:09 |
quote:Ik zal wel even antwoorden dan. ![]() Op dat plaatje is niet een stad zichtbaar, het is gewoon een hele volgebouwde regio. Meerdere kavels zijn dus volgebouwd. Het kost een tijdje, maar dan heb je ook wat. En online spelen is (nog?) niet mogelijk. Ik geloof dat je gewoon naar de site van Maxis/Electronic Arts wordt geleid. Daar kan je wat gebouwen downloaden en de patch, mits je geregistreerd bent daar. Ik hoop dat je er wat mee kan. | |
The.PhantoM | dinsdag 18 maart 2003 @ 22:12 |
quote:dan zal het wel aan jouw liggen ![]() | |
The.PhantoM | dinsdag 18 maart 2003 @ 22:15 |
quote:serieus antwoord: residential zone (kan vrijveel) geen scholen, politieburea's of andere gebouwen waaraan je veel moet uitgeven. Alleen powerplant en pumpingstation. Kosten van de powerplant om laag gooien. In het begin ook niet gelijk metro of treinspoor aanleggen. Dat moet pas later. Dus eerst de basis benodigdheden en daarna misschien een fire station als je geld verdient kijk anders op simcity.com | |
Micra | dinsdag 18 maart 2003 @ 23:38 |
quote:tnx, ik heb respect voor je ![]() ik zal daar ook eens kijken ![]() | |
The.PhantoM | woensdag 19 maart 2003 @ 14:33 |
quote:respect shaba | |
mel723 | maandag 24 maart 2003 @ 17:47 |
hallo ik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen? | |
The.PhantoM | dinsdag 25 maart 2003 @ 14:50 |
quote:is sc 4 origneel? | |
MaxiTitan | dinsdag 25 maart 2003 @ 21:41 |
quote:Ik neem aan dat je hem gepatcht hebt... Probeer eens wat programma's/processen af te sluiten in taakbeheer, ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan. Misschien is er een programma geladen dat aan het etteren is en er voor zorgt dat sc4 niet opstart... Ik heb dat wel eens met andere programma's gehad (ik draai ook win2k), misschien is dat hier ook wel het geval... | |
Isabeau | woensdag 26 maart 2003 @ 18:13 |
Ik heb ook een vraagje...maakt het ook uit hoe je je stations neerzet bij de spoorweg? En kunnen goederen en passagierstreinen over hetzelfde traject? Niemand maakt gebruik van de passagierstreinen ![]() | |
MaxiTitan | woensdag 26 maart 2003 @ 21:09 |
quote:Zo ongeveer... Tenminste zo doe ik het altijd en mijn "centraal" station (een gewoon station in het centrum van de stad) maakt overuren met 2000+ passagiers in het centrum van mijn stad en de rest rond de 500. Omdat de trein mijn sims naar een groot industiegebied brengt... code:PP = Parkeerplaatsen Voor vracht maakt het geloof ik niet uit, ik bouw ze ook niet meer omdat ze niet gebruikt worden... Ik weet het ook niet ze hebben alles, verbinding met rails (bijna rond om) en weg (ook naar de buursteden), water, stroom, midden in een industiegebied staande. Ik weet niet of passagiers en goederen over hetzelfde traject gaan/kunnen... | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 09:22 |
Bovendien moeten de stations ook nut hebben. Je Sims gebruiken vervoersmiddelen alleen om van wonen naar werken te gaan en vice versa. Kennelijk gaan ze niet bij elkaar op bezoek ofzo. Als je dus slechts 2 stations hebt en die staan alle 2 in een woonwijk, dan worden ze niet gebruikt. Een bushalte naast of tegenover een station bouwen wil ook nog wel eens helpen. Kunnen ze het eerste stukkie met de bus en daarna op de trein. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 09:41 |
Nou, dat met die bushaltes is ook een crime. Overal verkeersopstoppingen (alles rood en alles al van die donker zwarte wegen) en dan zet je bushaltes neer. Gaan ze nog amper met de bus!! Duidelijk geen Hollands spel, de makers moeten gedacht hebben: hoeveel openbaar vervoer je ook plaatst, mensen nemen het liefst de auto. Is er iemand bij wie bijvoorbeeld de subway een beetje fatsoenlijk werkt?? En hoeveel bushaltes plaatsen jullie? (ik redelijk wat, maar dan zeurt mijn adviseur steeds dat ze niet worden gebruikt en ik heb ze toch echt naast van die rode wegen geplaatst) Oh, enige goederenstation dat met fatsoen wordt gebruikt is die van de industrie naar de rand van de kaart (andere stad). | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 09:51 |
Ja, dat is irritant he, dat ze de bushaltes nauwelijks gebruiken ![]() Het schijnt te maken te hebben met de wealth van de inwoners. $ is veel vaker geneigd het OV te pakken, $$$ gaat het liefst met de eigen wagen, en $$ zit er een beetje tussenin. Dus een bushalte in een $$$-wijkje zal nauwelijks lucratief zijn. Verder moet je weten dat je Sims bereid zijn om 6 tot 8 vakjes te lopen. Je kunt je bushaltes dus 12 tot 16 vakjes uit elkaar zetten voor een optimaal gebruik. Metro moet je pas aan denken bij enkele tienduizenden inwoners. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 11:19 |
Kent iemand ook een goed simcity forum? (en niet die van www.simcity.com, daarvoor moet je de nieuwste browser draaien en dit is niet mijn pc.) | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 11:22 |
www.sc4ever.com en dan naar Interact > Discussion gaan. Vinnik zelf een erg fijn forum ![]() | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 11:26 |
quote:Dank je ![]() | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 11:31 |
Atrimar, je simcity 4 doet ut niet meer ![]() Anders moet ik maar wat anders verzinnen om me nog 2 uurtjes te vermaken. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 11:35 |
Ik kan niet meer bij mijn schattige dorpje ![]() ![]() | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 11:36 |
Een nieuwe beginnen, lukt dat wel? Probeer eens, gewoon om uit te zoeken of misschien de hele regio f*cked up is. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 12:59 |
Een nieuwe stad beginnen lukt wel ![]() Toch irritant dat ik mijn oude stad niet kan laden zeg | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 13:01 |
Mmm, misschien kun je dan even naar een andere regio gaan (of een nieuwe regio maken) en je stadje daar inladen. NB: de stad verdwijnt dan wel uit je oude regio, hetgeen lastig kan zijn als je op regioniveau speelt. Maar volgens mij deed je dat al niet, toch? Tis iig het proberen waard. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 13:25 |
Ik heb de hele regio maar weggedaan ![]() Volgende keer beter Wat ik trouwens mega-irritant vind is dat als je je stad mooier wilt maken omdat je daar op zich het geld wel voor hebt, je dan maandelijks ook weer veel meer geld kwijt bent | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 13:34 |
Ja he zeg, je parkjes moeten ook mooi blijven, dus daar moet je wat voor over hebben natuurlijk ![]() Cemeteries en House of Worship zijn dingen waar mensen heel graag naast wonen maar die geen onderhoudskosten hebben. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 13:36 |
Maar die zijn gratis! Ik heb een paar ton op de bank staan, maar een zeer krap budget (net meer inkomsten dan uitgaven). Ik kan op zich wel erg dure dingen kopen, maar ik kan ze niet onderhouden. | |
Isabeau | donderdag 27 maart 2003 @ 13:37 |
Als je je hele stad wegvaagt (met die mooie sterretjes etc.) gaat je budget dan weer naar 1 ton voor dat gebied of hou je je oude budget? (overnieuw beginnen met een paar ton lijkt me ook wel leuk) | |
Frollo | donderdag 27 maart 2003 @ 14:00 |
quote:Als je te weinig geld overhoudt, moet je toch echt meer inwoners krijgen voordat je ze kunt verwennen. Meer zoneren dus, of in een hogere density. Belasting verhogen kan ook. Het schijnt dat je tot 8 á 9% kunt gaan zonder dat ze weglopen. quote:Nee, budget gaat terug naar 1 ton helaas. | |
mel723 | maandag 31 maart 2003 @ 19:57 |
quote: quote:excuses voor het er zo lang over doen om te antwoorden. cdtje idd origineel, en patch deroverheen. werkte nog steeds niet. toen maar extra geheugen derin gedaan (was ik toch wel van plan), opnieuw geinstalleerd en *tada* toen werkte het opeens wel. geheugen was trouwens 128 mb en is nu 256 mb. wat er op de verpakking staat (minimum requirement is 126 mb ram) klopte dus (in mijn geval) niet! | |
Quintony | zondag 6 april 2003 @ 21:02 |
Ik vroeg me af of iemand een idee heeft hoe ik landfills kan verwijderen? Ik heb een stadje van 17.000 mensen op zo'n klein kaartje en ik ben de industrie eruit aan het kicken, maar ik krijg de landfills niet weg. | |
Frollo | maandag 7 april 2003 @ 10:09 |
quote:Zo heb ik het gedaan: zorgen dat er meer afval eruit gaat dan erin komt, oftewel een vuilverbrander plaatsen en/of je troep aan een buurstad verkopen. En zo schijnt het ook te kunnen: de weg naar de landfill weghalen, dan is ie binnen een paar jaar leeg en kun je 'm dezonen. | |
K3 | maandag 7 april 2003 @ 10:19 |
quote:Nope ![]() | |
Quintony | maandag 7 april 2003 @ 15:50 |
disconnecten van de weg hielp hier wel ![]() Dus ik ben er nu vanaf, zit al of 24.000 inwoners op een klein kaartje ![]() | |
Quintony | woensdag 9 april 2003 @ 16:01 |
is er nog iemand die dit spelletje speelt? of is iedereen er nu op uitgekeken? | |
Dezz | woensdag 9 april 2003 @ 18:00 |
Weg weghalen werkt wel, na een paar maanden/jaren is de landfill echt weg hoor ![]() En ben weer net met een nieuwe stad begonnen gaat goed | |
Frollo | donderdag 10 april 2003 @ 09:51 |
quote:Och, dit topic is wel vaker dood geweest maar er blijft toch altijd wel gepost worden. Eerlijk gezegd ben ik er wel een beetje op uitgekeken ja. Ik heb nu een paar stadjes draaiend en met winst, dus waarom zou ik verder gaan? Het blijft hetzelfde principe, alleen wat grootschaliger. Wel ben ik bezig met een schitterende eigen regio: het Rijk van Nijmegen. Ik wil 'm zo perfect mogelijk maken dus daar ben ik nog wel even mee bezig. Als ie af is, zal ik ongetwijfeld wel weer even verslingerd raken aan Simcity, want wat is er leuker dan je eigen woonplaats nabouwen? ![]() | |
K3 | donderdag 10 april 2003 @ 15:31 |
quote: ![]() Ik ben wel uitgekeken op mijn Amsterdam region, ik ben nu vooral aan het experimenteren geslagen om efficiënt grote steden werkend te krijgen. | |
Frollo | donderdag 10 april 2003 @ 15:33 |
quote:Doe 'es laten zien hoe ie is geworden? ![]() | |
ChAoZ | donderdag 10 april 2003 @ 15:39 |
quote:Ik ga binnen een paar dagen (van 't weekend?) pas echt beginnen ![]() | |
K3 | donderdag 10 april 2003 @ 15:39 |
quote:Vlgs mij staat-ie al ergens in dit topic, zo ziet het eruit: | |
Frollo | donderdag 10 april 2003 @ 15:52 |
quote:Ja klopt, maar we zijn alweer bijna een maand verder inmiddels. Maar inderdaad, er is niet veel veranderd nee. Toch blijft ie mooi! ![]() | |
Quintony | donderdag 10 april 2003 @ 16:47 |
quote:wat noem jij groot? Ik ben net pas begonnen op hele grote kaart en zit nu op 65k inwoners, heb pas een 5e van de kaart volgebouwd, ik heb wel al enkele skyscrapers (residential) ![]() Heb nog geen public transport, en heb mezelf al verlost van alle $ en $$ industrie ![]() | |
Quintony | donderdag 10 april 2003 @ 17:58 |
Hier even enkele foto's van mijn stad. Ik heb nu ongeveer 75.000 inwoners.![]() ![]() ![]() edit:ik dacht dat het spelletje pauzeerde als ik met ALT-TAB eruit ga, maar niet dus, stad heeft nu 90k inwoners. [Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 10-04-2003 18:09] | |
K3 | donderdag 10 april 2003 @ 18:01 |
quote:Groot: > 150k inwoners. Ik heb wel zulke grote steden, maar krijg dan in de dense-areas erg veel traffic, education en health problemen. Ik ben nu dis aan het experimenteren met ideale groottes, afstanden, bushokjes, metro's etc etc etc. | |
Madame | zaterdag 12 april 2003 @ 11:55 |
Er staat al een paar dagen een nieuwe update op http://www.simcity.com. Een lange lijst met problemen, waaronder die met grote steden, is opgelost. | |
ChAoZ | dinsdag 15 april 2003 @ 11:34 |
Heeft iemand een betere opbouw van de residential structures dan die in de omnibus op www.simtropolis.com? Het gaat erg goed hoor, maar ben benieuwd of er betere zijn (en die zijn er ongetwijfeld), dus meer hoe dat dan beter kan Heb in 04/09 26500 inhabitants, gaat dus best wel aardig, maar het kan vast beter. | |
ChAoZ | dinsdag 15 april 2003 @ 12:31 |
Is er trouwens een webpagina waar ik de grootte in vakjes van de diverse gebouwen etc kan bekijken? | |
Frollo | dinsdag 15 april 2003 @ 12:43 |
quote:Ik heb ooit een lijst van gebouwen gezien waar zo'n beetje alle denkbare info over elk gebouw op stond: aantal $, $$ en $$$ jobs, kosten eenmalig, kosten per maand, pollution, mayor rating enzovoort enzovoort. En ook de footprint (de afmetingen dus). Geweldige tabel was dat! Alleen... ben ik de URL kwijt. Gelukkig ben ik wel zo slim geweest om alles in een Excel-bestandje te pleuren. edit: ik laar m'n mailadres maar een uurtje staan, dus wees er snel bij [Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-04-2003 12:48] | |
ChAoZ | dinsdag 15 april 2003 @ 12:52 |
quote:haal maar weg. mail is on the way | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 13:00 |
Hebben er ook mensen een eigen terrain gebouwd eigenljik? Ik ben net klaar met de mijne en ik zal even kijken hoe ik die hier het best kan posten | |
ChAoZ | dinsdag 15 april 2003 @ 13:03 |
quote:Ben bezig met experimenteren, maar wel lastig om een leuk iets te doen. | |
Frollo | dinsdag 15 april 2003 @ 13:05 |
quote:Ben bezig met Nijmegen en omgeving. Ik wil 'm helemaal perfect hebben, zodat ik mijn mooie stadje exact kan nabouwen ![]() De rivier ligt er nu mooi bij na de eerste paar tests, maar nu de hoogteverschillen nog. Ik weet niet hoeveel één grijstintverschil uitpakt in meters hoogteverschil, dus dat wordt opnieuw veel testen. Helaas heb ik er maar weinig tijd voor ![]() quote:Zet maar een screenie neer via www.picserver.tk | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 13:06 |
quote:Grote lange rivieren bouwen, en bergkammen. het ziet er het best uit als je een rivier door de hele map laat lopen. En een beetje hoogteverschil hier en daar is ook erg ok, net als grote bossen enzo. Ik ben er ook 8 dagen mee bezig geweest on and off dan he. | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 13:09 |
quote:Nee, webspees heb ik wel ![]() zat gewoon te bedenken met de foto's enzo, maar een prnt-screen moet genoeg zijn en ik zat ook eerst te denken om mijn omgeving te doen, maar een eigenbedachte is ook erg ok. Maar mijn volgende wordt nagemaakt van de mappen achter in de lord of the ring boeken Gondor en Mordor maken is erg OK, lijkt me dan he | |
Frollo | dinsdag 15 april 2003 @ 13:13 |
quote:LOL, dirty industry in Mordor natuurlijk ![]() Dat kon best wel eens 'n interessante map worden. [Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-04-2003 13:24] | |
Gijsje | dinsdag 15 april 2003 @ 14:06 |
Vraagje over de nieuwe patch ![]() Kan niet op de site van simcity4 omdat hij zeurt over IE 6.1 dat ik die eerst moet installeren maar dat werkt niet of de een of andere manier hij zegt steeds als ik IE 6.1 installeer dat een andere installatie nog niet klaar is. En ik eerst moet herstarten ?? en dan zegt hij het dus weer. Daarom weet iemand een link naar de nieuwste patch ? | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 14:29 |
quote:ftp://ftp.ea.com/ftproot/pub/maxis/patches/simcity4/pc/EUR/simcity4-EUR.RTP Die misschien | |
Gijsje | dinsdag 15 april 2003 @ 14:30 |
quote: ![]() ![]() | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 14:34 |
quote:oe.. denk dat deze beter werkt http://simcity.ea.com/patch/patches/PATCH-SKU2-TO-P2.EXE | |
Gijsje | dinsdag 15 april 2003 @ 14:40 |
wat is het verschil ![]() ![]() zie het al | |
jogy | dinsdag 15 april 2003 @ 21:26 |
quote:No problem ![]() mijn net nieuwe mapje trouwens | |
Dezz | dinsdag 15 april 2003 @ 23:23 |
Gaat nu lekker met m'n steden, ik weet nu ongeveer hoe je alles goed moet bouwen en ik maak binnen 3 jaar dikke winst ![]() Zo moet het in het echt ook gaan | |
K3 | dinsdag 15 april 2003 @ 23:26 |
quote:Welke opbouw bedoel je? Ik kan nergens een strategy guide vinden met opbouw erbij. Ik had *ooit* op een website een voorbeeld gezien hoe je dat het beste kon bouwen. Natuurlijk weer kwijtgeraakt ![]() De tweede patch werkte bij mij niet, ik heb SimCity vanavond opnieuw geinstalleerd, en toen werkte die patch wel. Alleen al mijn grafische settings waren toen achteruit gezet. | |
ChAoZ | woensdag 16 april 2003 @ 09:01 |
quote:http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm Ik heb alleen de eerste paar maanden (5, 6?) verlies gedraaid. Net voordat ik met scholen, ziekenhuizen etc beginde te bouwen, meer dan 2500 per maand winst. Daarna nog 400 ![]() Met die strategy zit ik vooral te kijken wat ik met de residential superstructure van hem moet doen. Dat gat in het midden is zo groot, terwijl je maar weinig ervan gebruikt. Dat moet effectiever kunnen Daarnaast is er weinig te vinden over hoe en wat precies met commercial te doen. Is zo'n rijtje naast een residential structure het best, of kan je beter iets commercial mengen in die residential structure? | |
Gijsje | woensdag 16 april 2003 @ 09:48 |
Mijn steden beginne goed te groeien Eindhoven heeft nu 125.000 inwoners het het groeit nog steeds alleen wil het nu verder groeien kost me dat nogal veel geld denk ik ziekenhuizen te weinig eentje heeft 3000 patienten een stuk of 2400 teveel ![]() Maar goed Eindhoven was ook niet mijn top stad zeg maar ik ben nu begonne aan Uden ( mijn eigen woonplaats ) en daar ga ik het wel goed doen hoop ik Op de plaats waar de industrie stond komt dat een nieuwe woon wijk en een nieuw commercieel centrum wat aansluit op het oude centrum. Nu maar hopen dat ik wel genoeg geld heb om het allemaal te bekostigen en dat ik winst blijf maken. | |
K3 | woensdag 16 april 2003 @ 10:34 |
quote:Oh, nu zie ik het, bij hoofdstuk 4 ![]() Van commercial weet ik dat je twee soorten hebt, de winkels (altijd een paar in de buurt van residential zetten) en de kantoren (die kunnen aar het centrum, en zijn meestal geconcentreerd in wijken). Dat gat in het midden is idd groot en vergroot de commute-time. Je kan er op die manier wel makkelijk scholen etc plaatsen. Ik denk zelf dat je een afweging moet maken tussen de ideale woonwijk en het gemak om er weg te komen. Zelf reserveer ik meestal ook wel plaats voor scholen etc, maar meestal breek ik gewoon een blok huizen af als blijkt dat er een school bij moet. Nadeel is wel dat het doortrekken van een snelweg desastreus kan zijn. Goed plannen is best belangrijk, maar je stad moet niet teveel gaten in de bebouwing vertonen, zeker niet in het begin als al die gereserveerde ruimte nog leeg is (een bos doet het dan wel goed). | |
ChAoZ | vrijdag 25 april 2003 @ 08:51 |
gaat inmiddels best aardig. heb m'n eigen superstructure maar uitgedacht, met minder lege ruimte in het midden. maar ik heb nog wel een probleempje. Na verloop van tijd komt het regelmatig voor dat ondanks dat ik zones leeg heb, soms best veel, dat ze toch beginnen te klagen dat er niet genoeg ruimte is. Bij residential zones kan ik me dan nog voorstellen dat er niet genoeg faciliteiten zijn, die er wel in de rest van de stad zijn, maar commercial en vooral industrial hebben toch niet echt eisen? | |
Quintony | vrijdag 25 april 2003 @ 13:35 |
quote:de vraag naar industrie en commerciele gebieden is opgedeeld net als residential in $, $$ en $$$ en IND-$$$ wil ook niet in een smerig gedeelte van je stad zitten. Bekijk je desiribility eens even daar kun je zien wie het waar wel ok vind. en klik oop eens op je RCI demands om te zien naar welke category er precies vraag is. | |
ChAoZ | vrijdag 25 april 2003 @ 14:01 |
quote:Ja ja, zo ver ben ik dan wel weer. En daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen dirty industrie (tax rate van 20% trekt blijkbaar niet zo ![]() Met Desirability zit het ook overal best mee. Ik heb ook diverse groottes van blokken en blokjes al geprobeerd, maar ook dat helpt niet echt. | |
jogy | maandag 28 april 2003 @ 14:32 |
.quote:Wat IND en COM hoe dan ook nodig hebben zijn Politie dekking. En een andere manier om de Dirty weg te krjigen is een scholen-overload, ik heb nu een stad met gehele basis school en middelbare scholen dekking, 5 libraries, 1 main library, college en een university. en dirty/agrculture demand went down the toilet | |
Dezz | maandag 28 april 2003 @ 17:03 |
hehe m'n stad is 'booming' ![]() ![]() | |
Lord_Palf | maandag 28 april 2003 @ 22:20 |
heb simcity nu ook en na 60 keer proberen lukt het me een beetje om mn stad draaiende te houden (maak wel $10 winst per maand) Nu heb ik de luchtvervuiling zoveel mogelijk weten te beperken door voor $15000 aan bomen om en tussen mn industrie te zetten. Maar mn watervervuiling krijg ik niet weg (heb maar iets van 2500 inwoners en een veel te dure reinigingsinstalatie (voor 1 watertoren) maar de vervuiling blijft. zijn er misschien andere manieren (goedkoper?) om dit op te lossen? | |
Dezz | maandag 28 april 2003 @ 23:18 |
quote:Die zijn er zeker ![]() Leg je waterpompen niet in de buurt van de industrie dan wordt het water ook niet vervuild En ik zou ook je industrie een heel stuk van je woonwijken afzetten dan maakt die luchtvervuiling ook niet zoveel uit | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 07:41 |
quote:Bij 2500 inwoners hoef je ook nog ongeveer helemaal geen facilities te hebben. Water en stroom is alles waar ze om vragen En zelfs water zou niet perse hoeven, maar da's wel erg aan te raden | |
Lord_Palf | dinsdag 29 april 2003 @ 07:55 |
inmiddels heb ik iets van 7000 inwoners begin vraag te krijgen naar high tech idnustrie (ofzo), maak 2000 per maand winst. Ik heb voor elk deel een eigen waterpomp met leidingen (1 voor mn huisjes en 2x voor mn industriegebieden) de torens voor de industrie gebieden staan zon beetje aan de andere kant van de kaart waar geen vervuiling is en heb er een waterzuiveringsinstalatie op aangesloten. Maar de vervuiling word niet minder en mn maandelijks inkomen wel ![]() (wat me trouwens wel opvalt is dat als ik de leegstaande(Zwarte) huizen/industrie verwijder het binnen een halve seconde weer helemaal vol staat (wat er weer voor zorgt dat ik een beter inkomen heb). En dat gebeurt dus niet als ik het gewoon laat staan) | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 08:28 |
quote:Als je bij 7000 bent, kun je eens gaan denken om met faciliteiten te beginnen (scholen, brandweer bij je industrie, parken) die zorgen voor meer inwoners en mogelijk dat je leegstand zo ook minder wordt. let er trouwens wel op dat minder volzittende huizen ook ietwat zwart worden. | |
Lord_Palf | dinsdag 29 april 2003 @ 08:39 |
heb al overal scholen brandweer musea parken enz enz (staat zelfs al een universiteit met wel 20 leerlingen ![]() en de vraag naar woningen blijft maximaal heb ook al alle dingen aanstaan zoals water en elektriceits besparingen carpoolen enzo het enige wat ontbreekt is politie, maar zoveel crime is er niet alleen op mn strand dus die komt er voorlopig ook nog niet ga denk ik maar wat eerder naar huis vandaag om verder te bouwen (pc snachts aan laten staan met de bedoeling mn vermogen te vermenigvuldigen maar dat is helemaal mislukt wegens stroomgebrek na een paar jaar | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 09:18 |
quote:En jij hebt met een stadje van 7000 man 2000 per maand winst? Dat komt dan wat ongeloofwaardig over. Tenzij je de faciliteiten er wel hebt staan, maar geen funding er aan geeft? Of heb je alle "mogelijkheden" op het gebied van slecht financieel beleid inmiddels in je stad (casino, raketbasis etc etc) | |
Atrimar | dinsdag 29 april 2003 @ 09:24 |
Ik heb op het moment een buurstadje van een gebied dat Isabeau heeft gebouwd in elkaar gezet, en ik heb ongeveer 11.000 inwoners, en 32.000 banen ![]() Ik trek werkelijk alle bewoners uit haar gebieden weg, want die komen bij mij werken. Maak ingeveer 1500 winst per maand, en dat ondanks 4 politiebureaus, 3 kazernes, 3 scholen, 1 library, 1 prive school, en een flinke snelweg ... Alleen is de groei uit mijn stadje qua inwoners | |
Lord_Palf | dinsdag 29 april 2003 @ 09:24 |
heb een raketbasis en een militaire basis en heb alle fundigs zo aangepast dat het precies voldoende is ziekenhuis heeft bv 250 patienten -> funding voor 300 en zo heb ik dat met alles gedaan belasting staat op 9.6% en voor dirty industrie op 10.2% (net hoog genoeg om wel wat dirty industrie te hebben maar niet teveel) kan vanavond anders wel ff een screenshot plaatsen ofzo | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 09:34 |
quote:Zijn er nog wel werkplekken over? | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 09:36 |
quote:Bases moet je weg doen! Mayor rating gaat daarvan omlaag. Mensen willen er niet in de buurt wonen of werken. en 9.6% belasting? tja, veel groei zal er wel niet inzitten dan, of wel? Ik welk jaar zit je (ongeveer)? | |
Atrimar | dinsdag 29 april 2003 @ 09:39 |
quote:Werk zat, alleen groeit mijn inwoner aantal niet echt meer. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus veel banen wegtrek uit de andere steden in de region. Er moet dus een omslagpunt komen als er geen mensen meer uit andere steden kunnen komen om bij mij te werken. | |
Lord_Palf | dinsdag 29 april 2003 @ 09:46 |
quote:die bases legt er lekker bij zo (ver weg van de stad) en mn mayor rating is redelijk (iets meer over de helft in t groen) veel groei is er niet echt nee en wat betreft t jaar ik heb geen idee...zal wel hoog zijn aangezien ik 2 keer bijna faillet ben geweest en nu ruim 400000 heb (en dat duurt best wel lang ) heb ook al iets van 5 keer mn energie centrale vervangen omdat ie versleten was | |
ChAoZ | dinsdag 29 april 2003 @ 10:12 |
quote:Het negatieve effect van die 2 bases is -12 over een straal van 440. Heb je ze zover weg? En zo spelen, is dat nou leuk? Niet leuker om te beginnen en dan met het geld dat je hebt te spelen en proberen succesvol te zijn? | |
Lord_Palf | dinsdag 29 april 2003 @ 10:20 |
quote:ik ben ook begonnen met het geld wat ik had ik probeer nu alleen een reserve op te bouwen voordat ik zometeen weer faillet ben en dit is de 1e keer dat ik beetje succesvol bezig ben | |
Dezz | dinsdag 29 april 2003 @ 11:32 |
Wat een verslavend spel toch, heel de morgen weer gespeeld ![]() | |
The.PhantoM | dinsdag 29 april 2003 @ 11:48 |
kan iemand die terrain generator van maxis ff online zetten. Ik heb namelijk simcity 4 geregistreerd op simcity.com maar ik heb daarna geen emailtje meer ontvangen om me account te activeren. Dus nu zit ik met een probleem. Ik kan niet opnieuw simcity 4 registreren omdat ik dan de melding krijg dat mijn serial number al in gebruik is of ongeldig. Ongeldig is ie zeker niet. (Nieuw uit de winkel)... Please help Of weet iemand waar een een goede New york city map kan downloaden. Niet zoals de orginelen en ook niet die van Forkboy2's. | |
veertje_nl | vrijdag 2 mei 2003 @ 19:38 |
Ik heb nou een redelijk goed lopende stad, en ineens vanuit het niets zitten ze allemaal zonder werk ![]() En heeft iemand een spoorlijn die ook gebruikt wordt? Bij mij gebruiken ze hem helemaal NIET | |
Dezz | vrijdag 2 mei 2003 @ 20:10 |
quote:Bij mij heb ik een paar stations en m'n station in het centrum van de stad is het drukste paar honderd gebruikers per dag ![]() | |
demonseeker14 | maandag 5 mei 2003 @ 12:36 |
quote:te veel inwoners - te weinig werk => werkloosheid je kan dat oplossen door meer van die blauwe dingen te bouwen en meer industrie ![]() | |
ChAoZ | maandag 5 mei 2003 @ 12:39 |
quote:ik veronderstel dat er werd gezocht naar een iets geavanceerdere oplossing, denk je niet? | |
veertje_nl | maandag 5 mei 2003 @ 12:42 |
quote:Ja, want alles zit al vol, werkt het bijvoorbeeld ook als je in de stad naast de werkeloze stad veel industrieen/comercie bouwt? | |
Fillipe | maandag 5 mei 2003 @ 14:29 |
[topicplak] Ik ben onlangs in Amerika geweest en heb daar toen Simcity 4 gekocht, die is dus in het Engels! Is er nu ook een patch beschikbaar die hem hem in het Nederlands kan omtoveren? Alvast bedankt! U kunt ook mailen: flipjesonneveldt@hotmail.com. !! En geen warez request maar een doodnormale vraag !! Werd nog aanbevolen ook hier te posten maar goed als iemand het weet! Trouwens, waarom duurt het zo onwijs lang voordat de blauwe vakjes (commercieel) gaan bouwen cq groeien? En als ze dan in het commerciele gebied iets beginnen te bouwen, is het uitgebrand? | |
K3 | maandag 5 mei 2003 @ 14:32 |
quote:Kan door het opleidingsniveau komen (het aanbod van banen dat er niet op aansluit). Structureel te weinig van een soort industrie (sluit aan bij bovenstaande reden). Inwoners uit buursteden die ineens massaal de banen inpikken. | |
Justus | woensdag 7 mei 2003 @ 09:54 |
Ik weet niet hoe active dit topic nog is is, maar voor de liefhebbers is hier mijn interpertatie van Nerdeland voor simcity Je zult zelf de map even moeten 'compilen', ik had niet genoeg ruimte op de hele map te posten, dus vandaar alleen de Bitmap ![]() als je problemen hebt met je stad, kijk eens op Simcity4.nl | |
Frollo | woensdag 7 mei 2003 @ 11:27 |
quote:Oeh, ziet er netjes uit! ![]() | |
Atreidez | woensdag 7 mei 2003 @ 13:37 |
Damn, de harde kern komt hier nog steeds.. Me stad staat al 2 mnd op pauze ![]() | |
Frollo | woensdag 7 mei 2003 @ 13:45 |
quote:Ik vind het ook leuk om dit topic in de gaten te houden, maar zelf spelen doe ik al tijden niet meer. 't Is gewoon dat... tja... zó geweldig is het spel nou ook weer niet. Nadat de verbazing over de zeer mooie graphics is weggetrokken en je de meeste gebouwtjes wel een keer gezien hebt, ontdek je dat je toch steeds hetzelfde aan het doen bent, alleen op steeds grotere schaal naarmate het aantal inwoners toeneemt. Voor mij is SC4 slechts een paar weken leuk gebleven. | |
Atreidez | woensdag 7 mei 2003 @ 13:54 |
quote:Hoi Frollo ![]() Ja dat ook, en me verbouwing Maar het is idd zo dat het spel bestaat uit steeds meer van hetzelfde op grotere schaal. Ik zal me stad zeker wel bewaren en mee verder gaan als ik weer zin heb om doelloos een halve dag (of nacht) te clicken maar voorlopig zit ik nog even aan de Blitzkrieg | |
veertje_nl | woensdag 7 mei 2003 @ 14:15 |
Ik heb het in de vakantie weer even opgepakt dus, maar na 5 dagen spelen heb je het toch wel weer even gezien voor een tijdje ![]() ![]() | |
K3 | woensdag 7 mei 2003 @ 14:21 |
ik heb straks weer 'lang weekend' (twee dagen thuiswerken ![]() | |
Dezz | vrijdag 9 mei 2003 @ 12:12 |
Speel nog iedere dag en onze region heeft nu 280.000 inwoners ![]() | |
Atreidez | maandag 12 mei 2003 @ 14:14 |
Er komt een Add-On! ![]() http://www.tothegame.com/article.asp?id=244 quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | maandag 12 mei 2003 @ 14:18 |
Hoop leuks te zien! Vooral die snelweg -> gewone weg, zonder die stomme ramps is een vooruitgang. Ook verhoogde spoorlijnen en naam herkenning. Ze waren er denk ik wel over uit dat het op een gegeven moment erg onoverzichtelijk werd ![]() Ik krijg spontaan weer nieuwe motivatie om te gaan spelen | |
SuperSiem | maandag 12 mei 2003 @ 15:08 |
quote:Ik ook! Ga het denk ik binnenkort maar weer eens installeren. ![]() ![]() | |
K3 | dinsdag 13 mei 2003 @ 10:05 |
quote:Het einde v/e snelweg is me altijd al een irritatiegeweest vanaf het moment dat snelwegen geintroduceerd werden. In het expansion-pack ook (voor degenen die niet zomaar een lap quote willen lezen): Avenues a la New York, eenrichtingswegen, verhoogde spoorbanen en zelfs een veerbootdienst! ![]() Meer integratie van de transportdiensten in de regio, dat mocht ook wel ![]() | |
Evil_Jur | zaterdag 21 juni 2003 @ 11:11 |
Ik wil dit spel graag kopen, maar is het dat waard met een 1ghz pc met 384mb ram en een 32mb videokaart? PS: Ik weet dat ie al maanden uit is maarja, verder zijn er weinig leuke spellen die ik nog niet heb. En ik wil ff wat anders. | |
SuperSiem | zaterdag 21 juni 2003 @ 13:00 |
quote:Ja hoor, met zo'n systeem is het goed te spelen. Je kan misschien niet alle (grafische) opties aanzetten, maar het is zeker goed speelbaar. ![]() | |
Evil_Jur | zaterdag 21 juni 2003 @ 13:03 |
quote:Dat is voor mij al genoeg, en ik zag dat er nu toch een patch uit is die de performance beter moet maken. Maar voor ik hem daadwerkelijk koop ga ik eerst nog ff rondsnuffelen voor wat reviews. | |
Frggl | donderdag 26 juni 2003 @ 09:22 |
De Lot Editor is nu uit (als je geregistreerd hebt te downloaden op simcity.ea.com) waarmee je zelf 'lots' kan ontwerpen. Mijn eerste creatie, het Wimbledon-stadion (Minor League Stadium mod): | |
Dezz | donderdag 26 juni 2003 @ 09:38 |
quote:Vet ![]() | |
Frollo | donderdag 26 juni 2003 @ 17:10 |
quote:Neato! ![]() | |
JAM | donderdag 26 juni 2003 @ 17:27 |
quote:Net de Banlieu-stations in Parijs. ![]() | |
The.PhantoM | donderdag 26 juni 2003 @ 22:02 |
quote:kan je ook het wtc bouwen? Ben namelijk samen met een vriend begonnen om NYC na te maken. We hebben een hele eigen map zitten maken. Eerst hebben de omtrek van Inet gedownen en daarna helemaal in PS bewerkt. Dus het landschapje hebben maar we zitten nu nog te wachten op rushhour met de wide ave's van new york en op een wtc gebouw ![]() | |
Frggl | zondag 29 juni 2003 @ 17:39 |
quote:Het WTC kan met de lot editor niet gemaakt worden, het is namelijk geen Architect Tool waar je gebouwen mee kan ontwerpen, je kan alleen de indeling van zogenaamde 'lots' wijzigen met bepaalde (onderdelen van) bestaande gebouwen en andere 'props'. De avenues kan je wel zelf maken, door gewoon de open grass area-tile te editen, hier op zetten wat je wilt en daarna die lots gewoon tussen twee wegen in te plaatsen. Er is wel al iemand bezig met een model van het WTC, die misschien in de nabije toekomst als landmark beschikbaar gemaakt kan worden (meer info hier) En hier misschien een mooi voorbeeld, iemand die New York op een mooie en realistische manier heeft nagebouwd. | |
Dezz | zondag 29 juni 2003 @ 20:06 |
quote:Shit gek dat is ontzettend goed gelukt om New York City na te bouwen, hoe lang ben je daar wel niet mee bezig ![]() | |
Dezz | maandag 30 juni 2003 @ 13:44 |
Is het geen leuk idee dat iedereen probeert z'n eigen stad of dorp na te bouwen ![]() Ik ga vast beginnen | |
Evil_Jur | maandag 30 juni 2003 @ 15:07 |
quote:Met zo'n klein dorp als het mijne heeft SC4 helaas niet genoeg details om het realistisch na te maken. Maar ik kom aardig in de buurt... | |
The.PhantoM | maandag 30 juni 2003 @ 20:30 |
quote:thnx. Die kerel heeft NYC mooi nagebouwd. Ik vind alleen die map van Forkboy ofzo zo lelijk. Ik heb ook dan me eigen map gemaakt van NYC (map gedownload bij mta.com). | |
Dezz | dinsdag 1 juli 2003 @ 11:49 |
quote:Die map van Forkboy ziet er toch super goed uit! | |
HomerJ | dinsdag 1 juli 2003 @ 12:37 |
IK heb het spel nog steeds niet gespeeld ![]() | |
Dezz | dinsdag 1 juli 2003 @ 14:04 |
quote:Shame on you ![]() | |
The.PhantoM | dinsdag 1 juli 2003 @ 19:17 |
quote:ik vind hem niet mooi afgewerkt. Als je bijv. kijkt bij die kerel die NYC had nagebouwd dan zie je allemaal bulten in de zee. De kust lijn is niet mooi smooth afgewerkt. | |
Frggl | woensdag 2 juli 2003 @ 02:37 |
Nieuwe rush-hour screenshots: Vooral de bruggen vind ik erg vet, wat afwisseling is echt nodig, al die dingen zien er nu hetzelfde uit. Ook de space-shuttle en de ufo zijn natuurlijk gaaf, en het vliegen met de heli lijkt me ook leuk. Het schijnt zelfs dat je er criminelen mee door de stad kan achtervolgen | |
Dezz | woensdag 2 juli 2003 @ 10:01 |
Vette plaatjes ![]() | |
The.PhantoM | woensdag 2 juli 2003 @ 19:23 |
quote:Ja in je heli kan je criminelen achter na zitten of met je politie auto. Maar ik wil een screenshot zien van de avenues die ook in rushhour komen. | |
Frggl | woensdag 2 juli 2003 @ 20:12 |
quote:Die is er al lang hoor, een van de eerste shots: Links in beeld ... | |
The.PhantoM | donderdag 3 juli 2003 @ 13:17 |
quote:ja weet je zeker dat dat een ave is? Het kan ook gewoon een elevated highway zijn die over loopt in streets... | |
Dezz | donderdag 3 juli 2003 @ 13:33 |
Dat is zeker een avenue ![]() | |
The.PhantoM | donderdag 3 juli 2003 @ 17:02 |
quote:bedoel je die twee wegen met die bomen er tussen of die weg met 4 lanes? Want van die twee wegen met de bomen er tussen weet ik zeker dat het geen ave is. | |
Frollo | donderdag 3 juli 2003 @ 17:06 |
quote:Er staan hekjes om de bomen. Als je tussen twee wegen een stuk open laat en met bomen beplant, krijg je nog steeds geen hekjes, dus het zal toch wel een ave zijn. | |
The.PhantoM | donderdag 3 juli 2003 @ 17:12 |
Hier trouwens twee screenies van mijn NYC region. Er zit veel werk in om zo'n hele map te maken en ook nog eens allemaal bergen toe te voegen en de kust smooth maken. Maar ik ben nooit tevreden... Ben nu weer bezig met een nieuwe region waarbij ik het land toch iets hoger maak en waarbij ik manhattan wat langer maak. Want de afmetingen kloppen niet van Manhattan (zie screenshot). Manhattan is 3,3 km breed en ongeveer 20 km lang. Om de screenshot is ie ongeveer 3 km breed en 11 km lang. Dus ik ben weer bezig met een nieuwe Bij de nieuwe map zullen Brooklyn, Staten Island het zelfde blijven qua vorm. The Bronx moet ik een beetje aanpassen en Queens ook. Manhattan heb ik totaal vernieuwd. Het hele totaal is nog groter geworden... Ik moet nu nog het water doen en de bergen toevoegen en eventueel de kustlijn smooth maken. Als iemand interessen heeft in de oude map (zie screenshots hierboven) dan wil ik hem wel online zetten... | |
The.PhantoM | donderdag 3 juli 2003 @ 17:16 |
quote:denk het niet. Heb nog nooit in NY een ave gezien met bomen in het midden... Een avenue is gewoon een breede weg (4 lanes): | |
Rellehenk | zondag 6 juli 2003 @ 20:31 |
quote:Je kan een hele goede NY region ook hier downloaden ipv zelf helemaal te maken ![]() http://www.rebel13.com/SimCity/Home.html | |
The.PhantoM | zondag 6 juli 2003 @ 22:34 |
quote:als je even omhoog scrollt dan zie je waarom ik mijn eigen region heb gemaakt ![]() | |
Atreidez | maandag 7 juli 2003 @ 11:47 |
Is er een releasedate bekend voor Rush Hour? Of is ie al uit? | |
MaxiTitan | maandag 7 juli 2003 @ 12:02 |
quote:Nee, hij is nog niet uit... Hij komt ergens in de herfst uit, er is iig nog geen exacte releasedate... | |
HomerJ | donderdag 10 juli 2003 @ 17:26 |
Lol, IK heb hem nu eindelijk, toen der tijd computer+ budget probleme nen ik wa s hem helemaal vergeten wel lollig | |
HomerJ | donderdag 10 juli 2003 @ 20:08 |
Mijn commercial zone loopt niet, het blijft blauw, en ik krijg ook geen streepje van die 3 hoe kant dit? | |
Frggl | donderdag 10 juli 2003 @ 21:10 |
quote:Aan het begin heb je nog geen commercial nodig, maak eerst een industriezone met een redelijk lange weg naar de residential zone, zodat de Dirty Industry kan groeien, en er mensen komen wonen. Als de weg druk wordt en je commercial 'demand' krijgt kan je erlangs commercial zones maken. Succes! | |
Dezz | donderdag 10 juli 2003 @ 21:55 |
quote:Anders lees ff de voorgaande topics ff door ![]() | |
Dixidito | maandag 14 juli 2003 @ 08:19 |
Iemand een idee hoe je je eigen mp3's in Simcity kan importeren? Ik zag namelijk bij de eerste keer spelen dat dat kon, maar nu kan ik "eigen muziek" niet meer aanklikken. Ik heb al geprobeerd bij Radio\Stations een eigen mapje te maken, maar ook dat werkte niet ![]() | |
Frollo | maandag 14 juli 2003 @ 09:55 |
quote:Doe geen moeite. Het kán wel, het is me ook meerdere malen gelukt, maar even zovele keren lukte het niet. Het is me een raadsel waarom je de ene keer wel je eigen mp3's hoort en een andere keer niet. Ik heb het na een tijdje maar opgegeven. De oplossing is heel simpel: de in-game muziek uitzetten en gewoon Winamp mee laten draaien, klaar! | |
Dixidito | maandag 14 juli 2003 @ 20:57 |
quote:Ik ben er al achter... gewoon in deze directory zetten: Program Files\Maxis\SimCity 4\Radio\Stations\Mayor\Music En dan kun je in Simcity alle muziek van Simcity zelf uitvinken en vervolgens "Eigen muziek" aanvinken. Dan speelt ie je eigen muziek af. Stukken beter dan die muziek die bij het spel zit | |
cupasoup | woensdag 16 juli 2003 @ 12:10 |
Weer twee nieuwe screenshots van RushHour op de site van Simcity 4000 | |
Dixidito | woensdag 16 juli 2003 @ 12:55 |
Wanneer komt Rush Hour uit? Of is ie al uit? Ik zie hem nergens te koop staan namelijk. | |
The.PhantoM | woensdag 16 juli 2003 @ 23:15 |
quote:fall 2003, dus nog ff geduld ![]() | |
Frggl | woensdag 23 juli 2003 @ 17:19 |
quote:Om hier nog ff op terug te komen: http://www.skyscrapers.com/re/en/im/df/117149/ ![]() | |
cupasoup | donderdag 24 juli 2003 @ 17:21 |
En er zijn weer nieuwe pics van RushHour![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vooral op die laatste pic kan je mooi zien dat ze veel verbeteringen en mogelijkheden hebben gegeven aan het aanleggen van wegen en treinenrail. En dat is heel mooi ![]() | |
cupasoup | donderdag 24 juli 2003 @ 17:24 |
En hier wat nieuwe gebouwen van RushHour![]() ![]() Ze zien er vast nog mooier uit als ze in een stad staan ipv de wei ![]() | |
Bastard | dinsdag 29 juli 2003 @ 16:56 |
Rush hour is een soort add-on voor simcity 4? En ik twijfel.. denk dat het wel een leuk spelletje is maar gaat het niet snel vervelen? | |
Bastard | dinsdag 29 juli 2003 @ 18:12 |
Ok, IGN doorgelezen, heb hem maar meteen blind gekocht ![]() | |
Bastard | woensdag 30 juli 2003 @ 00:00 |
Wat is nou DE gouden tip om te beginnen? Kheb in een paar uur tijd zwarte huizen ( ?? ), schulden, en energietekort.. Tip iemand? | |
Frollo | woensdag 30 juli 2003 @ 11:10 |
quote:Heb je Rush Hour al dan? | |
Dezz | woensdag 30 juli 2003 @ 11:24 |
quote:Hij heeft het over de gewone SimCity 4 ![]() | |
Bastard | woensdag 30 juli 2003 @ 22:17 |
Gelukkig spelen een hoop mensen dit spel nog. ![]() | |
K3 | woensdag 30 juli 2003 @ 22:23 |
quote:SC is gelukkig geen modespel. Over een jaar zal ik het nog spelen, al dan niet met uitbreidingssets. Dat kan je van de huidige generatie merchandising-games, gebaseerd op de <willekeurige 3D>engine, niet zeggen. | |
Dezz | woensdag 30 juli 2003 @ 23:45 |
quote:Helemaal gelijk ![]() ![]() | |
PLAE@ | vrijdag 1 augustus 2003 @ 20:55 |
Ik had een vraagje:
Want ik lees wel over de stad van die en buurstad van die en weet ik veel wat. Ik hoop van wel misschien dat ik m dan nog aanschaf | |
Dezz | vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:14 |
quote:Je bouwt je eigen buursteden | |
Bastard | vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:11 |
Oi,.. Ik heb nu zo'n dikke 50.000 tevreden mensen wonen, maar heb een ontzettende vraag naar hi-tech industrie ofzo (Grote gele balk helemaal rechts.) Ik heb de belasting er voor lager staan als voor de andere om het aantrekkelijk te maken maar er is niemand die dat bouwt ofzo. Hoe kom ik er aan | |
MaxiTitan | vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:23 |
quote:Volgens het marketing gebral "zou" het erin moeten zitten (in SC4 zelf en niet in een of andere expantion pack waar je weer voor moet lappen), maar het zit er niet in, net als 4 baanswegen en nog wat features. quote:HT industrie stelt net zulke hoge eisen aan zijn omgeving als $$$ woningen. Ze houden niet van vervuiling, van teveel verkeer, criminaliteit, het ontbreken van brandweerdekking, gevangenissen/Vervuilende industrie/vliegvelden enz. [Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 01-08-2003 22:29] | |
Bastard | vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:50 |
quote:Kijk... Daarrr kan ik weer wat mee ![]() ![]() | |
Bastard | woensdag 6 augustus 2003 @ 09:46 |
SimCity 4: Rush Hour - uncongested new movie ftp://ftp.futurenet.co.uk/pub/dailyradar/movies/simcity_rushhour_1.mpg | |
gijsje79 | woensdag 6 augustus 2003 @ 09:52 |
quote:Downen is. ![]() | |
Arjan | woensdag 6 augustus 2003 @ 09:57 |
quote:O? Ik heb dat nog nergens gelezen, het zit er gewoon niet in, en er is ook nooit reclame voor gemaakt hoor. De expansion-pack ("Rush hour") komt binnenkort uit, zie ook filmpje hierboven. | |
MaxiTitan | woensdag 6 augustus 2003 @ 12:12 |
quote:Er zijn een aantal dingen eruit gehaald... Dat weet ik zeker... Ik neem de marina/jachthaven maar als voorbeeld... ![]() Toch nog een screenshot gevonden van een 4 lane road... Een andere feature die er niet in zit maar waarschijnlijk wel in een expantion waar je voor moet gaan lappen... | |
DJKoster | woensdag 6 augustus 2003 @ 14:34 |
Ik moet het ook maar weer eens gaan spelen..\ Hoewel SimCity2000 ook wel leuk is: | |
Mister_T | donderdag 7 augustus 2003 @ 14:28 |
Ik heb net Simcity 4 en Midnight club 2 aangeschaft.....ik ga ze nu installeren. Zijn ze een beetje de moeite waard? | |
Arjan | donderdag 7 augustus 2003 @ 14:37 |
quote:SC4 zuigt echt enorm, niet aan beginnen. Midnight Club 2: verkeerde topic. | |
Mister_T | vrijdag 8 augustus 2003 @ 03:58 |
Het spel is echt wreed. Ik ben om 20.00 uur begonnen met spelen.....ik stopte 0m 04.00 uur met spelen. Echt lachen dit spel ![]() | |
Frggl | dinsdag 19 augustus 2003 @ 15:04 |
Voor de mensen die het nog spelen: op Simtropolis is een pathfinding fix gereleased, die ervoor zorgt dat je snelwegen beter gebruikt worden en de 'Sims' uberhaupt snellere routes van/naar hun werk nemen. Dit scheelt een hoop in commute time en belasting van streets in woonwijken die voorheen als hoofdroute gebruikt werden. Nu zien Sims in dat ze misschien wel sneller op hun werk zijn als ze een paar tiles uitwijken en de snelweg nemen, in plaats van kaarsrecht door allerlei woonwijkjes te rijden. http://www.simtropolis.com/modfiles/content.cfm?section=MODS&detail=166 | |
Atreidez | dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:43 |
quote:Thnx, destijds 1 van de redenen om het links te laten liggen. Zodra Rush Hour er is ga ik zoiezo weer volop beginnen, maar deze ga ik zeker ook even proberen ![]() | |
Frggl | maandag 25 augustus 2003 @ 12:00 |
quote:Inderdaad, door deze 'bug' ben ik ook opgehouden met SC4, dankzij de patch weer begonnen. Al heb ik er nu eigenlijk helemaal geen tijd voor ![]() | |
MaxiTitan | maandag 25 augustus 2003 @ 14:35 |
quote:Maar dat is toch meestal? Juist wanneer je het minste tijd ervoor hebt heb je de meeste zin om het te spelen... ![]() | |
Dezz | woensdag 27 augustus 2003 @ 16:09 |
Werkt wel goed die plug in ![]() | |
Atreidez | donderdag 28 augustus 2003 @ 13:14 |
Releasedate Rush Hour 25 september 2003 | |
WaStEd | vrijdag 12 september 2003 @ 13:12 |
Ik heb een orginele Sim City 4, en na 10 tot 20 minuten spelen crasht het spel en ben ik weer terug bij mijn bureaublad. Heeft iemand meer deze problemen gehad en is er een oplossing voor ? Ik heb de patch trouwens ook ged/l en geinstalleerd. | |
Bastard | vrijdag 12 september 2003 @ 13:13 |
quote:Spel is misschien te hoog voor je videokaart ofzo? Te weinig geheugen? | |
WaStEd | vrijdag 12 september 2003 @ 13:36 |
quote:P2,8 512Mb intern 128 Mb Video denk niet dat dat het is. | |
Bastard | vrijdag 12 september 2003 @ 14:02 |
quote:Nee klinkt ok.. misschien overheen opnieuw installeren ofzow :S | |
Orcaman1984 | zaterdag 13 september 2003 @ 17:04 |
Wow, Simcity 4 is echt prachtig... Een grote verbetering ![]() Ik kan niet wachten tot Simcity Rushhour uitkomt, moet nog 10 dagen wachten.... Die ground-highways, T-klaverblad en die 47 nieuwe bruggen lijken mij echt tof... En dat je elke straat een eigen naam kan geven!!! quote:Dan ga ik maar eens ff Simcity-Classic Spelen ![]() Simcity Classic: Simcity 2000: Simcity 3000: Simcity 4: En MAXIS is geweldig The Sims 2: [Dit bericht is gewijzigd door Orcaman1984 op 13-09-2003 17:24] | |
Sitethief | zondag 14 september 2003 @ 12:04 |
Bij het installeren is blijkbaar iets goed fout gegaan, ik zie maar drie van de zes regions terwijl ze toch echt allemaal in de map staan, weet iemand een oplossing? | |
jogy | zondag 14 september 2003 @ 12:57 |
Oe oe oe, ik heb de lord of the rings map in SC4 gemaakt ![]() ik ben nog lang niet klaar, maar het is echt naar makkelijk om een eigen region te bouwen, ik zit nu achter de verkeerde pc maar als iemand wilt weten hoe ik het gedaan heb, ik leg het vanavond wel uit | |
Atreidez | zondag 14 september 2003 @ 13:00 |
Over die regions, ik heb zo'n zwart wit foto die er speciaal voor is gemaakt, maar hoe maak ik daar een region van ![]() ![]() Die LOTR kaart is ook kicken! Als ie af is, linkje? | |
jogy | zondag 14 september 2003 @ 13:06 |
quote:het plaatje moet 1025*1025 pixels zijn en 8 bits zwart wit *.Jpg daarna moet je een map maken in de regionmap van simcity ( in je documents map ) als je dat gedaan hebt moet je het spel induiken en de region laden, die is dan nog helemaal blanco. Als je dat gedaan hebt moet je ctrl-alt-r drukken en moet je het plaatje opzoeken en selecteren, als het goed is begint ie dan een kwartiertje te ratelen en het plaatje om te vormen. en als die van mij klaar is, komt er hier een linkje trouwens | |
jogy | zondag 14 september 2003 @ 13:06 |
quote:het plaatje moet 1025*1025 pixels zijn en 8 bits zwart wit *.Jpg daarna moet je een map maken in de regionmap van simcity ( in je documents map ) als je het gevonden hebt moet je het spel induiken en de region laden, die is dan nog helemaal blanco. Als je dat gedaan hebt moet je shift-ctrl-alt-r drukken en moet je het plaatje opzoeken en selecteren, als het goed is begint ie dan een kwartiertje te ratelen en het plaatje om te vormen. en als die van mij klaar is, komt er hier een linkje trouwens edit: Het is shift-ctrl-alt-r dus, sorrie [Dit bericht is gewijzigd door jogy op 14-09-2003 13:12] | |
gamecube_master | zondag 14 september 2003 @ 13:07 |
ik vind sim city verotte moeilijk, ik was er met 3 keer spelen al meteen mee gekapt | |
jogy | zondag 14 september 2003 @ 13:09 |
quote:It's easy as pie man, heb je de tutorials wel gedaan? | |
gamecube_master | zondag 14 september 2003 @ 13:13 |
quote:had je die dan?
| |
jogy | zondag 14 september 2003 @ 13:19 |
quote:En anders zijn er nog miljoenen tutorials te vinden op het internet, kijk eens op hun website ![]() | |
MaxiTitan | zondag 14 september 2003 @ 13:23 |
quote:yippy, een mooi verjaardags kadootje ![]() |