abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2003 @ 09:22:57 #76
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9404636
Bovendien moeten de stations ook nut hebben. Je Sims gebruiken vervoersmiddelen alleen om van wonen naar werken te gaan en vice versa. Kennelijk gaan ze niet bij elkaar op bezoek ofzo.
Als je dus slechts 2 stations hebt en die staan alle 2 in een woonwijk, dan worden ze niet gebruikt.

Een bushalte naast of tegenover een station bouwen wil ook nog wel eens helpen. Kunnen ze het eerste stukkie met de bus en daarna op de trein.

pi_9404975
Nou, dat met die bushaltes is ook een crime. Overal verkeersopstoppingen (alles rood en alles al van die donker zwarte wegen) en dan zet je bushaltes neer. Gaan ze nog amper met de bus!! Duidelijk geen Hollands spel, de makers moeten gedacht hebben: hoeveel openbaar vervoer je ook plaatst, mensen nemen het liefst de auto. Is er iemand bij wie bijvoorbeeld de subway een beetje fatsoenlijk werkt??

En hoeveel bushaltes plaatsen jullie? (ik redelijk wat, maar dan zeurt mijn adviseur steeds dat ze niet worden gebruikt en ik heb ze toch echt naast van die rode wegen geplaatst)

Oh, enige goederenstation dat met fatsoen wordt gebruikt is die van de industrie naar de rand van de kaart (andere stad).

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 maart 2003 @ 09:51:37 #78
15967 Frollo
pi_9405135
Ja, dat is irritant he, dat ze de bushaltes nauwelijks gebruiken
Het schijnt te maken te hebben met de wealth van de inwoners. $ is veel vaker geneigd het OV te pakken, $$$ gaat het liefst met de eigen wagen, en $$ zit er een beetje tussenin. Dus een bushalte in een $$$-wijkje zal nauwelijks lucratief zijn.

Verder moet je weten dat je Sims bereid zijn om 6 tot 8 vakjes te lopen. Je kunt je bushaltes dus 12 tot 16 vakjes uit elkaar zetten voor een optimaal gebruik.
Zet je ze dichter bij elkaar, dan wordt de spreiding natuurlijk dunner, en dan krijg je inderdaad gezeur dat ze niet worden gebruikt. Al staat het je uiteraard vrij om je daar niets van aan te trekken

Metro moet je pas aan denken bij enkele tienduizenden inwoners.

pi_9406748
Kent iemand ook een goed simcity forum? (en niet die van www.simcity.com, daarvoor moet je de nieuwste browser draaien en dit is niet mijn pc.)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:22:54 #80
15967 Frollo
pi_9406828
www.sc4ever.com en dan naar Interact > Discussion gaan. Vinnik zelf een erg fijn forum
pi_9406906
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:22 schreef Frollo het volgende:
www.sc4ever.com en dan naar Interact > Discussion gaan. Vinnik zelf een erg fijn forum
Dank je
pi_9406999
Atrimar, je simcity 4 doet ut niet meer Als ik mijn dorpje wil laden dan begint ie met laden en *floep* spring ik over naar de desktop en is simcity 4 weg. Even opnieuw opstarten, kijk of dat werkt.

Anders moet ik maar wat anders verzinnen om me nog 2 uurtjes te vermaken.

pi_9407068
Ik kan niet meer bij mijn schattige dorpje En het ging er zo goed met maar 6% belasting en scholen en een kliniekje en en... *sniff*
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:36:49 #84
15967 Frollo
pi_9407095
Een nieuwe beginnen, lukt dat wel? Probeer eens, gewoon om uit te zoeken of misschien de hele regio f*cked up is.
pi_9408695
Een nieuwe stad beginnen lukt wel

Toch irritant dat ik mijn oude stad niet kan laden zeg

donderdag 27 maart 2003 @ 13:01:23 #86
15967 Frollo
pi_9408746
Mmm, misschien kun je dan even naar een andere regio gaan (of een nieuwe regio maken) en je stadje daar inladen.
NB: de stad verdwijnt dan wel uit je oude regio, hetgeen lastig kan zijn als je op regioniveau speelt. Maar volgens mij deed je dat al niet, toch? Tis iig het proberen waard.
pi_9409261
Ik heb de hele regio maar weggedaan

Volgende keer beter

Wat ik trouwens mega-irritant vind is dat als je je stad mooier wilt maken omdat je daar op zich het geld wel voor hebt, je dan maandelijks ook weer veel meer geld kwijt bent (parkjes, mooie bezienswaardigheden, etc etc). Is er nou niets dat 1x heel duur is en daarna niets meer kost?

donderdag 27 maart 2003 @ 13:34:28 #88
15967 Frollo
pi_9409418
Ja he zeg, je parkjes moeten ook mooi blijven, dus daar moet je wat voor over hebben natuurlijk

Cemeteries en House of Worship zijn dingen waar mensen heel graag naast wonen maar die geen onderhoudskosten hebben.

pi_9409447
Maar die zijn gratis!

Ik heb een paar ton op de bank staan, maar een zeer krap budget (net meer inkomsten dan uitgaven). Ik kan op zich wel erg dure dingen kopen, maar ik kan ze niet onderhouden.

pi_9409475
Als je je hele stad wegvaagt (met die mooie sterretjes etc.) gaat je budget dan weer naar 1 ton voor dat gebied of hou je je oude budget? (overnieuw beginnen met een paar ton lijkt me ook wel leuk)
  donderdag 27 maart 2003 @ 14:00:48 #91
15967 Frollo
pi_9409945
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Maar die zijn gratis!

Ik heb een paar ton op de bank staan, maar een zeer krap budget (net meer inkomsten dan uitgaven). Ik kan op zich wel erg dure dingen kopen, maar ik kan ze niet onderhouden.

Als je te weinig geld overhoudt, moet je toch echt meer inwoners krijgen voordat je ze kunt verwennen. Meer zoneren dus, of in een hogere density.
Belasting verhogen kan ook. Het schijnt dat je tot 8 á 9% kunt gaan zonder dat ze weglopen.
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Als je je hele stad wegvaagt (met die mooie sterretjes etc.) gaat je budget dan weer naar 1 ton voor dat gebied of hou je je oude budget? (overnieuw beginnen met een paar ton lijkt me ook wel leuk)
Nee, budget gaat terug naar 1 ton helaas.
pi_9490838
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:50 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

is sc 4 origneel?

quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 21:41 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hem gepatcht hebt...

Probeer eens wat programma's/processen af te sluiten in taakbeheer, ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan.

Misschien is er een programma geladen dat aan het etteren is en er voor zorgt dat sc4 niet opstart... Ik heb dat wel eens met andere programma's gehad (ik draai ook win2k), misschien is dat hier ook wel het geval...

excuses voor het er zo lang over doen om te antwoorden. cdtje idd origineel, en patch deroverheen. werkte nog steeds niet. toen maar extra geheugen derin gedaan (was ik toch wel van plan), opnieuw geinstalleerd en *tada* toen werkte het opeens wel. geheugen was trouwens 128 mb en is nu 256 mb. wat er op de verpakking staat (minimum requirement is 126 mb ram) klopte dus (in mijn geval) niet!
  zondag 6 april 2003 @ 21:02:48 #93
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_9623519
Ik vroeg me af of iemand een idee heeft hoe ik landfills kan verwijderen? Ik heb een stadje van 17.000 mensen op zo'n klein kaartje en ik ben de industrie eruit aan het kicken, maar ik krijg de landfills niet weg.
Live from the USA
  maandag 7 april 2003 @ 10:09:01 #94
15967 Frollo
pi_9630393
quote:
Op zondag 6 april 2003 21:02 schreef Quintony het volgende:
Ik vroeg me af of iemand een idee heeft hoe ik landfills kan verwijderen? Ik heb een stadje van 17.000 mensen op zo'n klein kaartje en ik ben de industrie eruit aan het kicken, maar ik krijg de landfills niet weg.
Zo heb ik het gedaan: zorgen dat er meer afval eruit gaat dan erin komt, oftewel een vuilverbrander plaatsen en/of je troep aan een buurstad verkopen.
En zo schijnt het ook te kunnen: de weg naar de landfill weghalen, dan is ie binnen een paar jaar leeg en kun je 'm dezonen.
pi_9630521
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:09 schreef Frollo het volgende:

[..]

En zo schijnt het ook te kunnen: de weg naar de landfill weghalen, dan is ie binnen een paar jaar leeg en kun je 'm dezonen.

Nope hielp niet bij mij. Overigens had ik eens een landfill van 4x4 tiles waarvan er maar 2x2 vol waren. De rest had ik toen weggehaald, maar wat overbleef was te klein om te functioneren (je kan geen landfill van 2x2 trekken). Gevolg: hij bleef altijd vol. Ik heb toen eerst weer landfille eraan gezet, gewacht tot-ie leeg was (had twee ovens staan) en toen de hele zut gedelete.
123
  maandag 7 april 2003 @ 15:50:56 #96
7488 Quintony
pi_9637227
disconnecten van de weg hielp hier wel
Dus ik ben er nu vanaf, zit al of 24.000 inwoners op een klein kaartje
Live from the USA
  woensdag 9 april 2003 @ 16:01:02 #97
7488 Quintony
pi_9679674
is er nog iemand die dit spelletje speelt? of is iedereen er nu op uitgekeken?
Live from the USA
pi_9682257
Weg weghalen werkt wel, na een paar maanden/jaren is de landfill echt weg hoor

En ben weer net met een nieuwe stad begonnen gaat goed

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 10 april 2003 @ 09:51:12 #99
15967 Frollo
pi_9692700
quote:
Op woensdag 9 april 2003 16:01 schreef Quintony het volgende:
Och, dit topic is wel vaker dood geweest maar er blijft toch altijd wel gepost worden.
Eerlijk gezegd ben ik er wel een beetje op uitgekeken ja. Ik heb nu een paar stadjes draaiend en met winst, dus waarom zou ik verder gaan? Het blijft hetzelfde principe, alleen wat grootschaliger.
Wel ben ik bezig met een schitterende eigen regio: het Rijk van Nijmegen. Ik wil 'm zo perfect mogelijk maken dus daar ben ik nog wel even mee bezig.
Als ie af is, zal ik ongetwijfeld wel weer even verslingerd raken aan Simcity, want wat is er leuker dan je eigen woonplaats nabouwen?
pi_9699911
quote:
Op woensdag 9 april 2003 16:01 schreef Quintony het volgende:
Echt niet.
Ik ben wel uitgekeken op mijn Amsterdam region, ik ben nu vooral aan het experimenteren geslagen om efficiënt grote steden werkend te krijgen.
123
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')