abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9067872
Jogy,..... ik had geen idee dat jij een nerd bent
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:03:43 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9077332
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:09 schreef Blapiet het volgende:
Jogy,..... ik had geen idee dat jij een nerd bent
Ik kon het niet langer verborgen houden ..
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 13 maart 2003 @ 09:19:47 #53
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9082477
Haha, jogy ... BUSTED!
  donderdag 13 maart 2003 @ 11:57:03 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9085766
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 09:19 schreef Frollo het volgende:
Haha, jogy ... BUSTED!
Nouhou! !!!

maar, Ik heb het spel nu wel door eindelijk, zit nou op de 56.000 inwonders en heb om de hele stad een rondje gedraaid met rails met her en der een goederen station en nog zo een treinstation, waar ik nu ook mijn high-tech/manufacturing industry neergooi, ik heb nu altijd korte ritten .

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_9121088
Is er een mogelijkheid om op een of andere manier de trainers te gebruiken

ik kan nix klikken of tikken in die trainers

WAT MOET IK DOEN?

pi_9132258
Toch ff melden:
Mijn regio heeft de 500.000 inwoners bereikt.

123
  zaterdag 15 maart 2003 @ 18:17:44 #57
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_9141382
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 01:50 schreef K3 het volgende:
Toch ff melden:

[afbeelding]

knap hoor . Bij sc3000 had ik daar het geduld niet meer voor nadat ik de 250 000 inewoners had overschreden. Alle rewards enzo, alles astronomical en het is dan ook zo makkelijk, je hebt veel geld en kan alles bouwen...Het begin is altijd het moeilijkst.

Maar ik had een vraag aan iemand die misschien weet of je een scheiding kan maken in een highway... Ik wil 1 highway recht door laten lopen en ik wil dan 1 highway daarvanaf laten wijken door hem scheef verder te trekken dus zo:

code:
---------------------------------------
       HIGHWAY
--------------           --------------
              \          \
               \          \
                \          \

Die schuinde afwijkende weg is dus ook een highway. Weet iemand of dit mogelijk is? Of misschien mogelijk kunnen maken door een patch of een of andere mod?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_9148657
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:17 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Maar ik had een vraag aan iemand die misschien weet of je een scheiding kan maken in een highway... Ik wil 1 highway recht door laten lopen en ik wil dan 1 highway daarvanaf laten wijken door hem scheef verder te trekken dus zo:

code:
---------------------------------------
       HIGHWAY
--------------           --------------
              \          \
               \          \
                \          \

Die schuinde afwijkende weg is dus ook een highway. Weet iemand of dit mogelijk is? Of misschien mogelijk kunnen maken door een patch of een of andere mod?

Je moet dan een klaverblad maken die veel ruimte kost

To be or not to be.....
  maandag 17 maart 2003 @ 10:48:38 #59
15967 Frollo
pi_9173822
quote:
Toch ff melden:

[afbeelding]

Netjes hoor!

Ook mijn eigen regio "Het Rijk van Nijmegen" nadert thans zijn voltooiing. Nog maar een paar avondjes knutselen denk ik, dan kan ik hier het resultaat plaatsen

pi_9193565
Hoe maak je winst in het begin van het spel,
ik maak alleen maar verlies,
ik moet namenlijk 3000 verdienen, in iedergeval dat geef ik per maand uit,
en krijg 1300,
hoe moet ik dit aan passen of het beste doen?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 09:35:30 #61
15967 Frollo
pi_9198095
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:28 schreef Micra het volgende:
Hoe maak je winst in het begin van het spel,
ik maak alleen maar verlies
Lees dit topic en de vorige 4 maar eens door, dan kom je vast de nodige linkjes tegen naar tutorials en strategy guides.

Maar OK, ik zal je ff op weg helpen:

* Bouw in het begin nog geen politiebureaus. Die heb je pas nodig bij 20000 inwoners ofzo.

* Bouw alleen een brandweer in je industriegebied. Woon- en winkelgebieden vatten toch bijna nooit vlam, zeker niet als er waterleiding ligt.

* Bouw geen waterpompen, die zijn in het begin te duur. Bouw aanvankelijk watertorens. Pas als je er 7 hebt (geloof ik), wordt het lucratiever om de torens te slopen en te vervangen door een pomp.

* Bouw niet te veel in één keer. Dus nog géén grote ziekenhuizen, high schools etc. Eenvoudige klinieken en basisscholen moeten voldoende zijn om je de eerste paar jaar door te helpen.

* Scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben een budget en een actieradius. Het budget is het geld dat je per maand aan leraren/dokters kwijt bent. De actieradius is de cirkel waarbinnen mensen gebruik kunnen maken van de diensten van het gebouw. Zet in het begin het budget laag (er zijn weinig inwoners DUS weinig scholieren/zieken DUS weinig behoefte aan leraren/dokters) en de actieradius hoog (wijdere omtrek waarbinnen mensen willen wonen, dus op den duur meer belastinggeld voor jou). Klik met het vraagtekentje op de school/kliniek om het budget en de radius bij te stellen. Herhaal dit elke 3 á 4 maanden om te controleren of je budget nog toereikend is.

Nou, dat was het. Als ik nog meer weet zal ik het wel posten, maar het gedoe met die budgetten is alvast het belangrijkste wat je moet weten.

pi_9203143
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Lees dit topic en de vorige 4 maar eens door, dan kom je vast de nodige linkjes tegen naar tutorials en strategy guides.

Maar OK, ik zal je ff op weg helpen:

* Bouw in het begin nog geen politiebureaus. Die heb je pas nodig bij 20000 inwoners ofzo.

* Bouw alleen een brandweer in je industriegebied. Woon- en winkelgebieden vatten toch bijna nooit vlam, zeker niet als er waterleiding ligt.

* Bouw geen waterpompen, die zijn in het begin te duur. Bouw aanvankelijk watertorens. Pas als je er 7 hebt (geloof ik), wordt het lucratiever om de torens te slopen en te vervangen door een pomp.

* Bouw niet te veel in één keer. Dus nog géén grote ziekenhuizen, high schools etc. Eenvoudige klinieken en basisscholen moeten voldoende zijn om je de eerste paar jaar door te helpen.

* Scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben een budget en een actieradius. Het budget is het geld dat je per maand aan leraren/dokters kwijt bent. De actieradius is de cirkel waarbinnen mensen gebruik kunnen maken van de diensten van het gebouw. Zet in het begin het budget laag (er zijn weinig inwoners DUS weinig scholieren/zieken DUS weinig behoefte aan leraren/dokters) en de actieradius hoog (wijdere omtrek waarbinnen mensen willen wonen, dus op den duur meer belastinggeld voor jou). Klik met het vraagtekentje op de school/kliniek om het budget en de radius bij te stellen. Herhaal dit elke 3 á 4 maanden om te controleren of je budget nog toereikend is.

Nou, dat was het. Als ik nog meer weet zal ik het wel posten, maar het gedoe met die budgetten is alvast het belangrijkste wat je moet weten.

ik zal even kijken, TNX
wil je me ook even adden op msn? J_H_Slagter@hotmail.com

:d dan kunnen we er nog even over praten.

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:25:01 #63
15967 Frollo
pi_9203404
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:15 schreef Micra het volgende:
ik zal even kijken, TNX
wil je me ook even adden op msn? J_H_Slagter@hotmail.com

:d dan kunnen we er nog even over praten.

Mooi, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen

Maarre, ik heb geen MSN, althans ik gebruik het niet. Bovendien, als wij privé gaan zitten keuvelen haalt dat het hele idee van een forum onderuit.
Als je vragen hebt, drop ze gewoon hier op het forum joh! Er komen hier zat mensen langs die je waarschijnlijk nog beter kunnen helpen dan ik.

pi_9203914
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:25 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mooi, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen

Maarre, ik heb geen MSN, althans ik gebruik het niet. Bovendien, als wij privé gaan zitten keuvelen haalt dat het hele idee van een forum onderuit.
Als je vragen hebt, drop ze gewoon hier op het forum joh! Er komen hier zat mensen langs die je waarschijnlijk nog beter kunnen helpen dan ik.

Zal ik doen het is altijd fijn om iemand tehebben waar je vragen aan kunt stellen, waar ik altijd last van heb als ik een topic start dat ik dan zoon onserieus antwoord krijg, bijv:
als ik zeg ik zoek (iets) , en ik heb al op google gezocht en kan het daar niet vinden en dat zet ik er ook duidelijk op:P dan krijg je zoon antwoord:

Zoek eens op google lui mens!
of iets van whahahaha snap je dat spel niet, of soms reageren ze helemaal niet maar dat boeit het me niet, want dan zal het wel
aan mij liggen

quote:
Toch ff melden:

[afbeelding]

hoe krijg jij zooon grote stad? en zoon groot gebied? kun je er nog wat bij kopen ofzo? want ik kan niet groter dan een zoon kavel.

en btw: hoe werkt dat met online spelen, als ik dat doe gaat hij naar een internet brouwser! en daar snap k niet zo veel van

weet iemand hoe dit werkt?

pi_9217224
en niemand reageerd!!!

man o man o man!

pi_9217696
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:42 schreef Micra het volgende:

hoe krijg jij zooon grote stad? en zoon groot gebied? kun je er nog wat bij kopen ofzo? want ik kan niet groter dan een zoon kavel.

en btw: hoe werkt dat met online spelen, als ik dat doe gaat hij naar een internet brouwser! en daar snap k niet zo veel van

weet iemand hoe dit werkt?

Ik zal wel even antwoorden dan.

Op dat plaatje is niet een stad zichtbaar, het is gewoon een hele volgebouwde regio. Meerdere kavels zijn dus volgebouwd. Het kost een tijdje, maar dan heb je ook wat.

En online spelen is (nog?) niet mogelijk. Ik geloof dat je gewoon naar de site van Maxis/Electronic Arts wordt geleid. Daar kan je wat gebouwen downloaden en de patch, mits je geregistreerd bent daar.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

And there was much rejoicing.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 22:12:01 #67
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_9217771
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:55 schreef Micra het volgende:
en niemand reageerd!!!

man o man o man!

dan zal het wel aan jouw liggen
  dinsdag 18 maart 2003 @ 22:15:10 #68
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_9217869
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:12 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

dan zal het wel aan jouw liggen

serieus antwoord:

residential zone (kan vrijveel)
weinig commercial (light vooral)
industrie (kan ook aardig wat, medium)

geen scholen, politieburea's of andere gebouwen waaraan je veel moet uitgeven.

Alleen powerplant en pumpingstation. Kosten van de powerplant om laag gooien. In het begin ook niet gelijk metro of treinspoor aanleggen. Dat moet pas later. Dus eerst de basis benodigdheden en daarna misschien een fire station als je geld verdient .

kijk anders op simcity.com

pi_9220362
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:15 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

serieus antwoord:

residential zone (kan vrijveel)
weinig commercial (light vooral)
industrie (kan ook aardig wat, medium)

geen scholen, politieburea's of andere gebouwen waaraan je veel moet uitgeven.

Alleen powerplant en pumpingstation. Kosten van de powerplant om laag gooien. In het begin ook niet gelijk metro of treinspoor aanleggen. Dat moet pas later. Dus eerst de basis benodigdheden en daarna misschien een fire station als je geld verdient .

kijk anders op simcity.com

tnx, ik heb respect voor je
ik zal daar ook eens kijken
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:33:09 #70
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_9231541
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:38 schreef Micra het volgende:

[..]

tnx, ik heb respect voor je
ik zal daar ook eens kijken

respect shaba
pi_9343236
hallo

ik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen?

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:50:18 #72
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_9362934
quote:
Op maandag 24 maart 2003 17:47 schreef mel723 het volgende:
hallo

ik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen?

is sc 4 origneel?
  dinsdag 25 maart 2003 @ 21:41:00 #73
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9373350
quote:
Op maandag 24 maart 2003 17:47 schreef mel723 het volgende:
hallo

Ik neem aan dat je hem gepatcht hebt...

Probeer eens wat programma's/processen af te sluiten in taakbeheer, ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan.

Misschien is er een programma geladen dat aan het etteren is en er voor zorgt dat sc4 niet opstart... Ik heb dat wel eens met andere programma's gehad (ik draai ook win2k), misschien is dat hier ook wel het geval...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_9392791
Ik heb ook een vraagje...maakt het ook uit hoe je je stations neerzet bij de spoorweg? En kunnen goederen en passagierstreinen over hetzelfde traject? Niemand maakt gebruik van de passagierstreinen 0% (goederen wel)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 26 maart 2003 @ 21:09:21 #75
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9396843
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook een vraagje...maakt het ook uit hoe je je stations neerzet bij de spoorweg? En kunnen goederen en passagierstreinen over hetzelfde traject? Niemand maakt gebruik van de passagierstreinen 0% (goederen wel)
Zo ongeveer...
Tenminste zo doe ik het altijd en mijn "centraal" station (een gewoon station in het centrum van de stad) maakt overuren met 2000+ passagiers in het centrum van mijn stad en de rest rond de 500. Omdat de trein mijn sims naar een groot industiegebied brengt...
code:
| |  ________|R|
|W|PP        |A|
|E|PP Station|I|
|G|PP________|L|
| |          |S|

PP = Parkeerplaatsen

Voor vracht maakt het geloof ik niet uit, ik bouw ze ook niet meer omdat ze niet gebruikt worden... Ik weet het ook niet ze hebben alles, verbinding met rails (bijna rond om) en weg (ook naar de buursteden), water, stroom, midden in een industiegebied staande.

Ik weet niet of passagiers en goederen over hetzelfde traject gaan/kunnen...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')