abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9023153
Heeft iemand nog toevallig een link naar de nederlandse regio van sim city 4?
To be or not to be.....
  FOK!fossiel maandag 10 maart 2003 @ 23:01:24 #27
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_9023169
http://www.theseend.net/simcity

Een regio die die op Nederland lijkt

maakt niet uit hoor Da_koen

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_9023221
Is er ook een regio die op Limburg lijkt? De rest van Nederland boeid me eigenlijk niet zo!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9023263
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef RemCow het volgende:
http://www.theseend.net/simcity

Een regio die die op Nederland lijkt

maakt niet uit hoor Da_koen

Had je dat niet in het andere topic kunnen posten |

Maar inderdaad dat was hem. THX!

To be or not to be.....
  FOK!fossiel maandag 10 maart 2003 @ 23:06:43 #30
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_9023400
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:03 schreef Michelinmannetje het volgende:

[..]

Had je dat niet in het andere topic kunnen posten |

Maar inderdaad dat was hem. THX!

Nee, want toen ik em had gevonden was het topic al gesloten

Ik ga nu weer een poging doen mijn stad op orde te krijgen, maar geld probleem

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_9023464
Ik ga wegens een harde schijf kapot weer helemaal opnieuw beginnen

Gelukkig ben ik morgen vrij!

Lang leve het Technisch College Ede

To be or not to be.....
  dinsdag 11 maart 2003 @ 10:59:32 #32
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9030575
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:15 schreef QOnline het volgende:
Op dit moment heb ik het volgende probleem: alle SCI staan op het maximum in de plus, maar toch gebeurt er niks Huisjes komen leeg te staan, industry zones worden niet opgevuld... iemand een oplossing hiervoor?
Wachten totdat patch #2 uitkomt die behandeld geloof ik jouw probleem en een heleboel andere problemen...

Hier een lijst met verbeteringen/aanpassingen/fixes enz...

quote:
Hello fans,
As painful as it has been to wait everyday brings us closer to being able to release patch 2. We are still not quite ready to release it however.
We are in the process of testing to make sure that the huge amount of stuff we have addressed all works as advertised. In this post and the next you will find an outline of what has been addressed. You will also find more details on what we have been able to accomplish with the performance improvements.

Keep reading to learn more.

Performance Improvements
* Zoom and rotation switching is faster in all cases, due to changes that made building graphics loading more conservative.
* Auto-zooming by the game can be disabled with the command line option:
-AutoZoomChange:off
This option is not currently available through the game's options dialogs. This option makes the game more responsive.
* Simulation in general is faster for many cities, due to bug fixes and performance improvements related to traffic simulation and neighbor deals to some degree.
* Frame rates are faster for many cities, due to bug fixes and performance improvements related to traffic simulation and neighbor deals to some degree. Cities that ran fine previously will still run fine. Many cities that ran poorly previously will now run fine as well.
* The application's memory cache is more aggressively reduced at runtime, so that memory will be freed for other uses, resulting in less paging on systems with less memory.
* Control-Shift-Alt-S (or holding down Alt while clicking on the city save button) should significantly improve the game save time, especially on memory-strapped systems.
* Game default detail options have been made a little more conservative with respect to some cases.
* The game no longer forces itself into the underground view unless you have explicitly picked an underground tool.

Caveats
Very large and dense cities with complex road and underground networks will continue to be a problem with computers that have less than 256MB of RAM unless the user turns graphics options down via the options dialogs and turns down day/night transitions via the God menu. It wouldn't hurt to turn down audio options via the options dialog as well in these cases. The immense scope of SimCity makes it difficult for it to run quickly at full breadth on machines with lower RAM, particularly when running heavy operating systems such as Windows XP.

----------

...continued from previous post
Additional Patch 2 fixes

* Fixed Life Expectancy bug in how averages were calculated. This solves problems with sudden drops and oddly low values.
* Fixed commuting bugs related to highways and double counting on subways.
* Fixed twitching for left hand turning vehicles.
* Fixed graph (jobs & population) with multiple occupant types to toggle each type or with hover query.
* Fixed art for the heavy truck (industrial prop), rendered with 8 bit alpha instead of 1 bit giving it a large blocky black background.
* Fixed neighbor deal status on rail query.
* Streamlined garbage graph to display just the current capacity of landfills and garbage produced by the city.
* Fixed several bugs in highway connections to neighboring cities.
* Fix implemented for airports and seaports initially showing up distressed.
* Alphabetized region names in the UI.
* Fix for bad lot texture on a high wealth residential building and a texture with high wealth commercial building.
* Fix for a connection-related neighbor deal bug associated with water.
* Change neighbor deal to allow deals to continue for a short period of time even if the buying city runs out of money. This fixes the "neighbor deal cancelled too quickly" issue.
* Added a desirability threshold to prevent abandonment if lots have high desirability.
* Increased RCI demand max (allowing the largest structures to build easier). This is better known as the Stage 8 issue.
* Fixed airport queries to report efficiency.
* Fixed landfills to combine easier if drawn adjacent to each other. Still problematical if drawn between two landfills, so try adding them one at a time.
* Lowered the alpha on distressed and abandoned so cities don't look so devastated.
* Neighbor deal fixes (escalating rates, canceling during suspension, canceling during obliteration).
* Fix for fires starting with missile silo while game was paused, Also helps stop fires starting from other special effects while game is paused.
* Fix for power line occupant leaks that were causing corruption to saved games and possible crashes.
* Tax fields in budget can now be entered directly in addition to using the spinners.
* Enabled the commercial rewards: convention center & stock market will show up in commercial only cities.
* Dispatch fixes for when graphics settings are altered between saves.
* Fixed broken links to budget in multi-neighbor deal messages.
* Fixed cost escalation to network tiles after drawing bridges/tunnels.
* Fixes for automata (less getting stuck in intersections, better synching of lights, better stopping for trains).
* Fix for "go to disaster" link if auto go to disasters is turned off in options.
* Fixed some network draw problems related to drawing highways over other networks diagonally.
* Added support for crash report generator.
* Fix for flipped network piece (two diagonal roads against orthogonal T intersection).
* Improved support for cities built with plugins opened by users who do not have those plugins.
* Control-Alt-Shift-X also brings up cheat panel as stated in the strategy guide.
* Lowered 'hotspot' effect for fires, should result in less fires breaking out.
* Lowered frequency of busses (visual automata only) in large cities.

Patch 2 will also include all fixes found in Patch 1

bron:
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  dinsdag 11 maart 2003 @ 11:07:23 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9030838
..

elke keer als ik een beetje een goede stad/dorp heb gebouwd (winstgevend en ongeveer 8 tot 10.000 mensen heb, +een library en elementry school (gooi ik er meteen in het begin in en doe de funding extreem laag, zodat ik geen hoge maandelijkse lasten heb en dat er toch wat gedaan wordt aan de gemiddelde IQ natuurlijk.)) dan gebeurt er weer iets waar ik niet op gerekend heb , gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was , alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen en ondertussen halveerde mijn stadje in grootte (ik had em op de hoogste snelheid .) en ging ik maar weer een keer de natuurrampen uitproberen .

Leuk spel, maar best frustie eigenlijk, .

ik moet het gewoon rustig aan doen denk ik ..

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 11 maart 2003 @ 11:52:57 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9032149
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 11:07 schreef jogy het volgende:
..

gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was , alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen

Had je niet gewoon een paar pompen bij kunnen bouwen op een niet-vervuilde plaats? Lijkt me goedkoper dan zo'n hele zuiveringsinstallatie.
pi_9032471
Ik snap echt geen fuck van die knooppunten.. Wat zijn daar de eisen voor?
Ik heb ff snel die ander topics doorgelezen en daar stonden wel wat dingen maar die loste mijn probleem niet op

--edit--

2 seconden nar dit schrijven kwam er ineens een klaverblad te voorschijn.. VAAG!!!

Maar wanneer het nou wel of niet kan, ben ik nog steeds niet uit

[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 11-03-2003 12:06]

Neuj
pi_9032501
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 11:07 schreef jogy het volgende:
..

elke keer als ik een beetje een goede stad/dorp heb gebouwd (winstgevend en ongeveer 8 tot 10.000 mensen heb, +een library en elementry school (gooi ik er meteen in het begin in en doe de funding extreem laag, zodat ik geen hoge maandelijkse lasten heb en dat er toch wat gedaan wordt aan de gemiddelde IQ natuurlijk.)) dan gebeurt er weer iets waar ik niet op gerekend heb , gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was , alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen en ondertussen halveerde mijn stadje in grootte (ik had em op de hoogste snelheid .) en ging ik maar weer een keer de natuurrampen uitproberen .

Leuk spel, maar best frustie eigenlijk, .

ik moet het gewoon rustig aan doen denk ik ..

In het begin je industrie met watertorens voeden. En residents en commercials een aparte pomp geven.
Later als je high tech industry hebt aan elkaar knopen. (hoeft niet).
Ik bouw met gemak een stad tot 50.000 zonder al teveel problemen. Uiteraard moet je alles wel in de gaten houden of het blijft lopen.
Veel onderwijs doe ik altijd. Is goed voor de latere inkomens (lees: meer belasting voor jouw)
To be or not to be.....
pi_9032524
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:04 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik snap echt geen fuck van die knooppunten.. Wat zijn daar de eisen voor?
Ik heb ff snel die ander topics doorgelezen en daar stonden wel wat dingen maar die loste mijn probleem niet op
Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om die te bouwen. Snap er niets van. Grond is vlak, snelwegen zijn er en nog geen knooppunt kunnen bouwen.
Iemand een goed tutorial?
To be or not to be.....
  dinsdag 11 maart 2003 @ 12:19:03 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9032857
goeie tips, nooit gedacht om die krengen apart an te sluiten op een ander waternet |:{.

voor industrie maakt de vervuiling niet zoveel uit toch?

Vrijheid
  dinsdag 11 maart 2003 @ 12:45:16 #39
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9033446
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:06 schreef Michelinmannetje het volgende:

[..]

Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om die te bouwen. Snap er niets van. Grond is vlak, snelwegen zijn er en nog geen knooppunt kunnen bouwen.
Iemand een goed tutorial?

Ik zal het jullie uitleggen met screencaps...

We hebben een snelweg...

We slepen een snelweg kluislinks over de andere, let op dat de weg aanduiding geel is en bij de kluising blauw...

We laten de muisknop los en krijgen een vraag...

Klik op accepteren en klaar is de simmayor een mooi klaverblad...

MaxiTitan City
  dinsdag 11 maart 2003 @ 12:56:44 #40
15967 Frollo
pi_9033714
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:19 schreef jogy het volgende:
Je hebt twee soorten vervuiling: lucht en bodem.

Voor dirty industry maakt luchtvervuiling inderdaad niet zoveel uit. Manufacturing doet al wat moeilijker bij een beetje smog (hoewel ze dat wel zelf veroorzaken! ), en high tech heeft dezelfde wensen als residential: het liefst helemaal geen luchtvervuiling dus.

Bodemvervuiling daarentegen heeft bij mijn weten geen invloed of industrie zich ergens vestigt of niet. Bodemvervuiling heeft alleen invloed op de kwaliteit van het grondwater. Bij gemiddelde vervuiling doen pompen en torens het nog wel, maar betaal je meer per liter die ze produceren. Bij ernstige bodemvervuiling doet de pomp/toren het helemaal niet meer. Dit kan tot watertekort leiden als je het niet op tijd merkt.

Ik zou geen water treatment plant neerzetten wanneer je te horen krijgt dat een pomp het niet goed doet vanwege bodemvervuiling. Veels te duur. Je kan beter een nieuwe pomp neerzetten op een schoon stuk land en de oude bulldozeren.

pi_9033800
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:45 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik zal het jullie uitleggen met screencaps...

We hebben een snelweg...
[afbeelding]

We slepen een snelweg kluislinks over de andere, let op dat de weg aanduiding geel is en bij de kluising blauw...
[afbeelding]

[afbeelding]

Klik op accepteren en klaar is de simmayor een mooi klaverblad...
[afbeelding]

THX, ik dacht dat je een klaverblad altijd "los" moest bouwen
To be or not to be.....
pi_9033815
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:19 schreef jogy het volgende:
goeie tips, nooit gedacht om die krengen apart an te sluiten op een ander waternet |:{.

Ik geef meestal dirty industry helemaal geen water
To be or not to be.....
  dinsdag 11 maart 2003 @ 13:02:55 #43
15967 Frollo
pi_9033889
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Als je nou zegt dat je geen klaverblad wilt, wat gebeurt er dan? Krijg je dan een gewone kruising (lijkt me niet zo handig met snelwegen) of gaat de ene onder de andere door?
  dinsdag 11 maart 2003 @ 13:09:59 #44
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9034070
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 13:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als je nou zegt dat je geen klaverblad wilt, wat gebeurt er dan? Krijg je dan een gewone kruising (lijkt me niet zo handig met snelwegen) of gaat de ene onder de andere door?

De ene gaat onder de andere door...
MaxiTitan City
pi_9037567
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:59 schreef Michelinmannetje het volgende:

[..]

THX, ik dacht dat je een klaverblad altijd "los" moest bouwen

Dat dacht ik ook altijd.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:06:31 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9057689
Eindelijk na _LANG_ kloten heb ik een voortvarend dorpje .

Trouwens, wel met behulp van deze link

Die zegt gewoon dat je voordat je de stad van pauze haalt je eerst een donutconstructie moet bouwen met 6*6 plakaten Residential o.i.d, en in het midden meteen een kliniek + elemantry school en als je 500 inwoners hebt ook je huisje daar dumpen, en als je op elke hoek een bushalte zet, werkt het HARTSTIKKE goed . Uitleg, nu is mijn stadje ongeveer 20 jaar oud, ik heb 22.000 inwoners, geen dirty industry meer, alleen maar manufacturing bij mijn main industry patch zullen we maar zeggen, en high tech aan de andere kant van de stad, deze twee industriegebieden zitten gelinkt met een railroad en ik heb een haven erbij gegooid for good luck. mijn vervuiling is gehalveerd en ik heb nu ongeveer 1000 + per maand inkomsten, de truuk die ik gebruikt heb op mijn industry een beetje normaal te krijgen is eerst de belansting voor dirty industry op 10 te zetten, even een tijdje wachten tot er veel leegstand is op je industrie-terrein, (zorg er wel voor dat je belasting inkomens niet naar beneden flikkeren) en dan gewoon alle lege "dirty" gebouwen slopen en blijven slopen tot er een manufacturing/high-tech plant neerkomt op die locatie.

Ik heb nu trouwens ook een *golf parcours* gekregen gratis en voor niets . Meteen helemaal ingebouwd met Resdential en Commercial patches (wederom 6*6 en 7*8 patches met lege stukken in het midden voor later gebruik). nu heb ik ook 2 elementry school, 1 high school en een university, 2 ziekenhuizen, 2 politiebureaus en 1 grote en een kleine brandweerkazerne. Zodra ik weer thuis ben, laat ik het allemaal wel even zien.

Eindelijk een goed levensvatbaar dorpje met slimme mensen , en dat komt gewoon omdat ik in het begin een beetje krom moest liggen voor de educatie, maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug .

[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 12-03-2003 11:16]

Vrijheid
pi_9059019
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:06 schreef jogy het volgende:

Ik heb nu trouwens ook een *golf parcours* gekregen gratis en voor niets . Meteen helemaal ingebouwd met Resdential en Commercial patches (wederom 6*6 en 7*8 patches met lege stukken in het midden voor later gebruik). nu heb ik ook 2 elementry school, 1 high school en een university, 2 ziekenhuizen, 2 politiebureaus en 1 grote en een kleine brandweerkazerne. Zodra ik weer thuis ben, laat ik het allemaal wel even zien.

Eindelijk een goed levensvatbaar dorpje met slimme mensen , en dat komt gewoon omdat ik in het begin een beetje krom moest liggen voor de educatie, maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug .

Mooi om te horen dat het nu goed lukt. Enkel je golf pacours is leuk voor de rijken, de sloebers in je stad (lees nieuwe inwoners) zijn er niet zo heel blij mee.

En inversteren is inderaad heel verstandig. Je moet op de langere termijn denken.

To be or not to be.....
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:42:17 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9063267
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:56 schreef Michelinmannetje het volgende:

[..]

Mooi om te horen dat het nu goed lukt. Enkel je golf pacours is leuk voor de rijken, de sloebers in je stad (lees nieuwe inwoners) zijn er niet zo heel blij mee.

En inversteren is inderaad heel verstandig. Je moet op de langere termijn denken.

Het golfparcours staat ook midden in het toekomstige centrum van de stad om de rijke mensen te lokken natuurlijk en nog een beetje mixen met wat high-tech industry er tussen met een parkje romheen, en het gaat helemaal goed komen methinks .
Vrijheid
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:50:24 #49
15967 Frollo
pi_9063536
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:42 schreef jogy het volgende:
Het golfparcours staat ook midden in het toekomstige centrum van de stad om de rijke mensen te lokken natuurlijk [knip]
Ik persoonlijk zou 'm net buiten de cirkels van mijn serviceparkjes planten. Zo dus:

woensdag 12 maart 2003 @ 15:08:26 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9064147
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:50 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou 'm net buiten de cirkels van mijn serviceparkjes planten. Zo dus:

[afbeelding]

Voor het maximale resultaat bedoel je?

wel een goed idee, maar hij staat nu ook gelukkig niet in het centrum, een paar blokken hebben wel total coverage en eengoede mix Res-Com plekjes, en het OV is goed geregeld, dat scheelt gewoon bakken met geld en reistijd voor die peupels, maar dat moet je ook vanaf het begin doen, niet later proberen te integreren want dan gaat het je nog meer geld kosten, zelfde met scholen enzo, ik pluk er nu de vruchten van en het is nog steeds niet al te druk op de weg, zodra ik bij de 100.000 mensen zit of misschien wel eerder begin ik met subwaystations op de plekken van de bushalte te positioneren.

Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')