abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8930353
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Spui ik er zo uit, ligt al ergens opgeslagen... Alleen over pees of hiel dacht ik een stonde na en gokte de verkeerde... Er kwam even een plaatje naarboven van Hercules met een -edit alweer- pijl (idd) in zijn Achillespees nl....


I´m back.
pi_8930362
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
Maar weerspreekt dus niet de openingspost...
Niet helemaal. Je kan ook altijd simpel denken en je nergens over druk maken. Je kan je leven lang vuilnisman zijn en iedere dag simpel je dienst doen. Of je kan juist de denkproblemen opzoeken.

Een slim persoon kan dus net zo goed diep nadenken, maar doet dit pas bij grotere problemen.

pi_8930404
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Diep is dat het kraakt bij wijze van spreken... Je komt wrs. voor een deel toch weer uit op semantische zaken...

Voor een deel komt het denken gewoon voort uit paranoïa en neurose iig...


Die keren dat ik diep nadacht heeft het vaak genoeg nooit tot een oplossing geleid. Het werkt beter als je je tijd neemt en er rustiger over nadenkt en het laat bezinken.
pi_8930459
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:54 schreef Brad het volgende:

[..]

Die keren dat ik diep nadacht heeft het vaak genoeg nooit tot een oplossing geleid. Het werkt beter als je je tijd neemt en er rustiger over nadenkt en het laat bezinken.


Het is meer je reactievermogen wat de tijd laten nemen... Veel zogenaamde denkfouten kunnen een gevolg zijn van snelheid...
I´m back.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:57:29 #55
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8930495
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Daar hoef jij helemaal niet over na te denken...!
Nee, dat doe ik gewoon. Automatisch.

Maar ik heb nu geen zin om te flamen. Heb hier ook geen reden toe, ik zag jullie gewoon weer lekker te keer gaan. "Wellus! - Nietus!"

... Don't infect me with your poison...
pi_8930511
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:57 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik gewoon. Automatisch.

Maar ik heb nu geen zin om te flamen. Heb hier ook geen reden toe, ik zag jullie gewoon weer lekker te keer gaan. "Wellus! - Nietus!"


Waar...?
I´m back.
pi_8930539
quote:
Ik laat er speciaal paar foutjes in zitten,
Dus je hebt heel snel nagedacht en gezegd van "ik zet er snel een foutje in"?
quote:
want dan hebben lieden zoals jij ook nog enige vreugde in het leven...
Je bent dan ook grappig.
Kan je dan ook even je Herculesverhaal aanpassen? Dat is geen foutje maar een fout.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_8930569
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde regenjas...


Hmmm, die logica ontgaat me eveneens.
pi_8930580
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:59 schreef bowie het volgende:

[..]

Dus je hebt heel snel nagedacht en gezegd van "ik zet er snel een foutje in"?


Die fouten doe ik zonder erbij na te denken...
quote:
Je bent dan ook grappig.
Kan je dan ook even je Herculesverhaal aanpassen? Dat is geen foutje maar een fout.
En toch zag ik een plaatje van Hercules, gek hè...
I´m back.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:01:16 #60
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8930605
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over die kotssmiley bijv. hoef jij ook helemaal niet na te denken, het goes with the territory bij jou, flamen, beledigen, rot doen, vervelende sfeer creëren, noem maar op, net zoiets als wat ik bedoel met nadenken... Is toch curieus zoiets?


Hier misschien?!
... Don't infect me with your poison...
pi_8930620
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:00 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Hmmm, die logica ontgaat me eveneens.


Wie zegt dat er logica in moet zitten...? (Ja, jij, ik weet het...)
I´m back.
pi_8930626
quote:
En toch zag ik een plaatje van Hercules, gek hè...
Nee hoor, je hebt zonder nadenken het verkeerde luikje opengetrokken. Kan gebeuren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_8930636
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:01 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Hier misschien?!


Nee, overal...
I´m back.
pi_8930638
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:56 schreef Ryan3 het volgende:
Het is meer je reactievermogen wat de tijd laten nemen... Veel zogenaamde denkfouten kunnen een gevolg zijn van snelheid...
Dat komt doordat je met je kennis op een bepaald moment een antwoord geeft. Hoe goed je het ook over denkt, het is altijd een afweging van wat je op dat moment weet en op dat moment ziet. Neem bijv. een quiz. Je ramt zo snel mogelijk op de knop als je denkt een oplossing te zien, ondertussen kijk je wel verder en zie je of je het goed of fout had.

Het is dus een kwestie dat je niet de juiste gegevens op dat moment op een overzichtelijke manier in je hersens geordend hebt. Juist dat ordenen zorgt ervoor dat je een probleem doorhebt.

pi_8930645
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:01 schreef bowie het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt zonder nadenken het verkeerde luikje opengetrokken. Kan gebeuren.


Ik zweer het je ik zag Hercules...
I´m back.
pi_8930657
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:01 schreef Ronny2K het volgende:

[..]

Hier misschien?!


Dat was een duidelijk geval van direct conclusies trekken door onze regenjas.
pi_8930680
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie zegt dat er logica in moet zitten...? (Ja, jij, ik weet het...)


Logisch dat niemand je snapt.
pi_8930708
quote:
Die fouten doe ik zonder erbij na te denken...
Nee, want je zegt zelf :
quote:
Ik laat er speciaal paar foutjes in zitten,
Je geeft dus aan dat het een bewuste keuze is. Je hebt er dus -misschien niet diep maar toch - over nagedacht.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_8930721
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:02 schreef Brad het volgende:

[..]

Dat komt doordat je met je kennis op een bepaald moment een antwoord geeft. Hoe goed je het ook over denkt, het is altijd een afweging van wat je op dat moment weet en op dat moment ziet. Neem bijv. een quiz. Je ramt zo snel mogelijk op de knop als je denkt een oplossing te zien, ondertussen kijk je wel verder en zie je of je het goed of fout had.

Het is dus een kwestie dat je niet de juiste gegevens op dat moment op een overzichtelijke manier in je hersens geordend hebt. Juist dat ordenen zorgt ervoor dat je een probleem doorhebt.


Daar ben ik het wel mee eens. Je kunt ingewikkelde zaken eenvoudig voorstellen en dus snel begrijpen, bijv. door het onder te brengen in een schema. Er zijn ook veel mensen die ingewikkelde zaken creëren of nog ingewikkelder maken... Dat is wat ik bedoelde in openingspost met het aanpassen van de informatie dusdanig dat het hapklare brokken zijn. Toch meer een kwestie ook van creativiteit, eerder dan botte intelligentie...
I´m back.
pi_8930763
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:05 schreef bowie het volgende:

[..]

Nee, want je zegt zelf :
[..]

Je geeft dus aan dat het een bewuste keuze is. Je hebt er dus -misschien niet diep maar toch - over nagedacht.


Dat "ik laat er speciaal wat foutje in zitten" is een automatisme geworden... Ik denk er niet meer over na welk foutje ik er in laat zitten, ze zitten er gewoon in...
I´m back.
pi_8930811
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:04 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Logisch dat niemand je snapt.


Nogmaals, wie heeft het hier over logica...? Logica is een keurslijf en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zoals Keulen en Aken of Aken en Keulen ook niet op dezelfde dag gebouwd zijn...
I´m back.
pi_8930825
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:02 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Dat was een duidelijk geval van direct conclusies trekken door onze regenjas.


Hypothese...
I´m back.
pi_8930829
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Je kunt ingewikkelde zaken eenvoudig voorstellen en dus snel begrijpen, bijv. door het onder te brengen in een schema. Er zijn ook veel mensen die ingewikkelde zaken creëren of nog ingewikkelder maken... Dat is wat ik bedoelde in openingspost met het aanpassen van de informatie dusdanig dat het hapklare brokken zijn. Toch meer een kwestie ook van creativiteit, eerder dan botte intelligentie...


Klopt, dit heb ik ook met een studiegenoot. Ik wil het vaak moeilijker maken dan het is en maak het ook daarbij mezelf moeilijk. Ik ben daarom veel meer iemand van goed ontwerpen, en uitwerken op papier (al doe ik dat niet altijd ), terwijl hij het simpeler probeert te zien en daardoor beter ziet of we op de goede weg zitten.

Zo was het laatst dat ik er na 2 weken 12uur per dag aan werken en veel slaap tekort door de bomen het bos niet meer zag. We zaten dicht bij het einde, maar ik zat vast. Gewoon de volgende ingeleverd en het bleek meer als voldoende toch. Ik wilde dus meer bevatten op dat moment dan mijn hersens door slaap tekort op dat moment wilden toestaan.

pi_8930913
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:10 schreef Brad het volgende:

[..]

Klopt, dit heb ik ook met een studiegenoot. Ik wil het vaak moeilijker maken dan het is en maak het ook daarbij mezelf moeilijk. Ik ben daarom veel meer iemand van goed ontwerpen, en uitwerken op papier (al doe ik dat niet altijd ), terwijl hij het simpeler probeert te zien en daardoor beter ziet of we op de goede weg zitten.

Zo was het laatst dat ik er na 2 weken 12uur per dag aan werken en veel slaap tekort door de bomen het bos niet meer zag. We zaten dicht bij het einde, maar ik zat vast. Gewoon de volgende ingeleverd en het bleek meer als voldoende toch. Ik wilde dus meer bevatten op dat moment dan mijn hersens door slaap tekort op dat moment wilden toestaan.


Toch een verschilletje in hoe iemand opereert is de typische "specialist" en de typische "generalist"", denk ik, en misschien beschrijf je die hier. Ik ben iid meer de generalist. Ook meer outgoing, extravert. Als ik het idee doorheb, begrijp dus, dan ben ik niet bijzonder geïnteresseerd meer in alle implicaties, alle details...
I´m back.
pi_8930975
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch een verschilletje in hoe iemand opereert is de typische "specialist" en de typische "generalist"", denk ik, en misschien beschrijf je die hier. Ik ben iid meer de generalist. Ook meer outgoing, extravert. Als ik het idee doorheb, begrijp dus, dan ben ik niet bijzonder geïnteresseerd meer in alle implicaties, alle details...


Ik helaas wel. Ik ben te perfectionistisch. Denk veels te veel na over allerlei dingen, ook over dingen die ik niet kan regelen. Op de een of andere manier moet het perfect en wel op mijn manier, naar mijn wensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')