abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2001 @ 23:31:35 #151
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_694929
De optie van Sjak: "Degenen met een dagboek blijven er in" gaat na vanavond dus ook niet meer op.
Nazife had een dagboek en is toch vertrokken.
eurobilltracker.com
pi_694949
Ik blijf nog steeds bij Sigrid al zou ik niet uit kunnen leggen waarom, al kreeg ik er eh.. f55.000 voor

Stomme opdracht met die ballon. Vond vorig jaar in Australie toch leuker. Heb nog steeds nachtmerries van dat bungee-jumpen.

Vond de kraak wel weer erg leuk.

vrijdag 26 januari 2001 @ 23:53:33 #153
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_694958
Vanaf het begin had ik mijn vizier op Yvonne.

De laaste 2 afleveringen neig ik meer naar Cor als De Mol.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 26-01-2001 23:54]

Het komt goed.... En anders maar niet.
  zaterdag 27 januari 2001 @ 00:38:55 #154
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_695034
Voor ik begin, maar even wat lijstjes (jammer dat Arcee kennelijk geen Mol-fan is ):

Volgorde beginfilmpje:
Dan/Yvonne/Nico/Cor/Sigrid/Doortje/Nazife

Volgorde tijdens het stemmen:
Sigrid koos Nico of Nazife
Nico koos Sigrid
Yvonne koos Nico
Cor koos Dan of Nazife
Nazife koos Dan
Doortje koos Dan
Dan koos ?

Tja, en dan de uitzending van vanavond...
De ballonopdracht. Hadden ze in België ook, maar daar vond ik hem spannender. Het lijkt me dat, áls de mol hier de hand heeft gehad in het mislukken, het het meest voor de hand liggend zou zijn dat het één van de vrouwen is. Alhoewel Nico hierin misschien wel een bedenkelijke rol speelde aan de telefoon. Maar hij kon er natuurlijk niet voor zorgen dat ook de eerste auto niet goed aankwam. Was het dan misschien toch Doortje die de aanwijzingen niet goed gaf?

De bibliotheekopdracht. Ze hadden hem dus ook, net als in België, alleen in een wat andere vorm. Yvonne haalde het niet, wat op zich wel opvallend was. Maar ze had waarschijnlijk ook niet veel tijd. Cor vertrok echt op z'n dooie gemak uit de bibliotheek. Hij is natuurlijk op leeftijd, maar iets meer haast had niet misstaan. Vooral als je achteraf ziet dat hij het bijna gehaald had. Geeft wel wat te denken...
En dan natuurlijk die waanzinnige actie van Nico om tot 2x toe terug te gaan naar de bied en niet te gaan wachten op de taxi! Als hij de mol niet is, is het wel een enorme sukkel zeg! Ik dacht dat Yvonne het ook bijna bestierf! Aan de andere kant lijkt het me dat de mol zou proberen iets minder opvallend te werk te gaan.

De museumopdracht. Ging op zich goed, alhoewel ik Sigrid ook wel een beetje laks vond. Deed niet echt haar best om ongezien te blijven door de bewaker. En liet ze ook niet de deur vrij hard vallen? Aan de andere kant was het denk ik wel heel makkelijk geweest op 'per ongeluk' een laserstraal te raken.

Hmmm, OK ik ga het rijtje maar even af.
Dan: Is het niet, denk ik. Anders is het wel een ongelooflijk subtiele mol, of een ongelooflijk luie natuurlijk. Bovendien stemde Naz op Dan en die ligt er nu uit. Zegt niet alles, maar toch wel wat (denk ik).

Yvonne: Denk ik ook nog steeds niet, alhoewel ze in de afgelopen 2 uitzendingen steeds meer verdachte momenten heeft gehad. De raadsels bij het kasteel, de weg uit het doolhof niet vinden, de taxi missen... Het kan, maar dan lukt het haar wel erg goed om heel fanatiek over te komen.

Nico: Wordt weer steeds verdachter. Na de eerste uitzending dacht ik dat hij het was, maar daar was ik eigenlijk vanaf gestapt. Zijn rol in de bibliotheek was te gek voor woorden, maar ik vond hem wel weer erg gedreven om die museumopdracht te halen. Twijfelgevalletje.

Cor: Ja, kan ook nog steeds, al weet ik niet zo goed in welke mislukking hij dan echt de hand zou hebben gehad. Maar je zou kunnen zeggen dat hij wel zijn best deed om het doedelzakspelen en de bieb-opdracht te laten mislukken.

Sigrid: Ik weet ook niet precies waarom, maar ze blijft verdacht. Is wel nauw betrokken geweest bij een paar mislukte opdrachten en het leek of ze ook niet zo hard rende om de taxi te halen. Zou kunnen.

Doortje: Nog steeds vrij onopvallend, behalve dan bij de ballon. Het mislukken van die opdracht zou heel goed aan haar te wijten kunnen zijn geweest. Haalde ook geen geld naar boven bij het abseilen. Ik weet niet zo goed wat ik van haar moet denken.

Ik weet niet zo goed wie ik op dit moment het meest verdacht vind. Toch Nico of Sigrid, denk ik.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_695047
Mag ik toch ook nog even toevoegen dat ik die Yvonne een vreselijk mens vind?

Was de groep vorig jaar nou leuker?

zaterdag 27 januari 2001 @ 02:18:18 #156
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_695221
het blijft moeilijk, om te achterhalen waarom een opdracht mislukt en vooral door wie.
Als Nazife dus niet de mol was en tijdens de ballon opdracht inderdaad geen verbinding kon krijgen, zijn het of de mannen, of yvonne met kaartlezen of sigrid met autorijden. Doortje verdenk ik op een of andere manier niet.
Gok steeds meer op Yvonne, misschien ook omdat ik haar niet sympathiek vind.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 27 januari 2001 @ 11:18:19 #157
1986 Jane
pi_695420
quote:
Op 27 januari 2001 00:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Mag ik toch ook nog even toevoegen dat ik die Yvonne een vreselijk mens vind?

Was de groep vorig jaar nou leuker?

Yvonne is inderdaad vreselijk.
De groep vorig jaar was wat gezelliger met elkaar. Op het eerste oog wat minder geruzie. Maar echt leuker???
Ik vond de groep van de laatste Belgische serie erg leuk. Ook meer lachwekkende momenten.
Maar ik vind het nu ook nog erg leuk om te kijken hoor. Ik hoop in ieder geval dat het niet weer meer dan een jaar duurt voordat er weer een serie komt.
Weet iemand of België een nieuwe serie plant?

Nog even de rijtjes ter vergelijking (met dank aan Sjak).

De volgorde in de leader:

Aflevering 1
Dan, Nico, Gerda, Cor, Ward ,Yvonne, Sigrid, Doortje, Nazife, Björn
Aflevering 2
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Ward, Sigrid, Doortje, Björn, Nazife.
Aflevering 3
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Sigrid, Doortje, Björn, Nazife.
Aflevering 4
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Sigrid, Doortje, Nazife

Ik kan er nog steeds geen kaas van maken. De enige ‘volgorde’ die ik kan bespeuren is dat Dan elke keer als eerste in beeld is geweest en Cor elke keer als 4e. En natuurlijk dat de volgorde in de eerste aflevering anders was en daarna hetzelfde is gebleven. Niet echt overtuigend.

Het stemgedrag:

Dan (32): 1. Nazife,2. Nazife, 3. Doortje (?), 4. ?
Yvonne (32): 1. Doortje, 2. Nazife/Doortje, 3. Doortje/Nico (volgens mij Nico) 4. Nico
Nico (32): 1. Nazife, 2. Dan, 3. Sigrid. 4. Sigrid
Cor (61): 1. Dan, 2. Dan, 3. Dan/Naz, 4. Dan/Naz
Sigrid (27): 1. Björn, 2. Nico/Ward, 3. Nico/Naz 4. Nico/Naz
Doortje (22): 1. ?, 2. Björn, 3. Björn/Cor/Dan (volgens mij Dan), 4. Dan
Nazife (30): 1. Dan, 2. Dan, 3. Dan, 4. Dan
Björn (26): 1. Yvonne, 2. Sigrid, 3. Yvonne (?)
Ward (26): 1. Dan, 2. Nico
Gerda (48): 1. Nazife

De afvallers tot nu toe hebben op mannen en vrouwen gestemd, dus daar is inderdaad niks uit te halen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-01-2001 11:55]

zaterdag 27 januari 2001 @ 11:53:14 #158
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695444
Wat dingen die me opvielen:

Nazife, die slecht is in communicatie (heeft ze eerder gezegd en bewezen) en toch zorgt voor de verbinding met Doortje en groep 2. Sigrid en Yvonne laten dit toe. Waarom? Omdat Sigrid het beste rijdt en Yvonne het beste kaart leest, of omdat een van De Mol is en het dus wel makkelijk vindt zo?

Nico: die overstuur is dat Dan te wild rijdt en ook nog de telefoon wilt. Wat hij wel laat gebeuren. Dan neemt de telefoon over. Wat heeft Cor eigenlijk al die tijd in de auto gedaan?

Yvonne die de taxi mist. Later blijkt dat zowel Yvonne, Nazife, Dan, Sigrid en Nico vinden dat er niks van de kaartjes klopt. Is Yvonne's gemiste taxi dan toeval? In de bieb deed ze wel goed haar best.

Cor die op zijn dooie gemakje de trap af sukkelde op weg naar zijn taxi en deze dus inderdaad mist. Om later te gaan zeiken dat het kaartje niet klopt.

Nico die echt ongelofflijk suf bezig was, tot twee keer toe terug naar de bieb keert! Een typische Mol-actie, bovendien: kan de Mol beter niet als laatste gaan, om zo een overzicht te hebben van wie wel en wie niet de taxi gehaald hebben? In dat geval is Nico dus op de juiste plaats in de volgorde.

In het museum was Nico degene die de deur liet dichtklappen. Technisch klopt dit niet, want achter Nico kwam de cameraploeg, dan zou deze de deur hebben laten gaan. Nico was ook degene die de deur bij de zaal in eerste instantie niet op kreeg toch? Of was dat Sigrid? Bij de tweede poging lukte het wel en was het Nico die de sleutel hanteerde.

Sigrid stemde op Nico. En Nico op Sigrid. Ik vond Sigrid's argument wel okee (stabiel, goede Mol-eigenschap), maar andersom sloeg nergens op. Ik heb het gevoel (voorige week ook al) dat Nico maar wat lult bij de beargumentering (hij zei: Sigrid liep steeds achter me aan, i.p.v. dat ze initiatief toonde. Bovendien was hij verbaasd dat Sigrid zichzelf stil vindt).

Yvonne stemde ook op Nico (slecht netwerk is onzin, vindt ze).

Cor stemt Dan, maar ik heb het argument niet meegekregen.

Nazife stemde Dan. Geen beargumentatie.

Doortje stemt op Dan, omdat ze eigenlijk niemand weet.

Dan legt erg omslachtig uit waarom hij De Mol niet zou kunnen zijn. Geen idee op wie hij gestemd heeft.

Executievolgorde: wat me nu en vorige keer opviel was, dat Sigrid zo snel mogelijk wil weten of ze door gaat of niet. Kan dat een Mol-actie zijn? Er zijn namelijk altijd (vorig jaar ook) eerst een paar groene schermen, voordat de rode komt. Een Mol kan natuurlijk zorgen dat ie altijd aan het begin zit, zodat het eerste groene scherm al is geweest. Of anders: als laatste. Yvonne en Cor hebben beide nog nooit aangegeven dat ze snel wilde weten of ze door konden gaan of niet.

Als je kijkt naar de eerdere dagboekfragmenten (er van uitgaande dat deze 100% waar zijn en dat er niet gesjoemeld is met namen), dan vallen Nico (week 1), Sigrid (week 3), Dan (week 3) en Yvonne (week 3) af. Week 2 weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd.

Blijven over: Doortje en Cor. Over Doortje is nog maar steeds weinig bekend, behalve dat zij geen geld naar boven haalde. Ik kan me niet herinneren dat ik haar heb gezien tijdens de zandloperopdracht. Wel was ze betrokken bij het mislukken van de fietsopdracht van vorige week. En nu weer bij de ballon, maar de taxi heeft ze ruim gehaald. Hoe zat het met de eerste week? Ze kwam wel de berg op en op het moment dat ik dit yp, bedenk ik dat zij het dagboek misschien wel geschreven heeft en de twee flessen rode wijn aanstipte.

Cor zat te prutsen met de doedelzak, heeft wel geld opgehaald, was betrokken bij het zandloper-incident en wilde in de kasteeltuin doorgaan. Terwijl Doortje, net als Nazife wilde stoppen.

Okee, er van uitgaande dat de dagboeken op waarheid berusten, dan moet ik kiezen tussen Doortje en Cor. Omdat ik Cor een bijzonder onsympathiek mens vind, kies ik voor hem als Mol. Hoewel Doortje (als ze de Mol blijkt te zijn) wel een onwijs goede Mol is! Beiden hebben ongeveel even veel voors als tegens qua mislukken van opdrachten en vage acties.

Opvallend is dat zowel Cor als Doortje niet zijn genoemd bij de stemming. En dat Doortje als eertse ging bij de executie en dat Cor niet aan de beurt is gekomen.

Maar toch, om het geheel lekker vaag te maken: ik denk dat Dan de Mol is. Niets wijst erop, maar vanaf week 1 had ik het idee/gevoel dat hij het was en nog steeds voel ik dat zo.

[edit] Sjak, tentamen ging goed! Thx! [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 27-01-2001 11:54]

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 12:17:53 #159
1986 Jane
pi_695463
Barb,

Ik krijg het gevoel dat het feit dat Yvonne de taxi miste inderdaad toeval was.
Je hebt gelijk dat de Mol misschien als beste als (een van de) laatste kon gaan, dus dat maakt Nico verdacht. Toch vind ik dat, mocht Nico de Mol blijken te zijn, hij de meest onsubtiele Mol is die ik in de series gezien heb.
Van de bibliotheekopdracht in de Belgische serie kan ik me herinneren dat Hugo (de Mol) als een van de eerste ging. Dat was een mollenactie van hem, omdat hij dan niet kon meedoen met het boeken zoeken, waar hij juist erg goed in was. Maar die opdracht was zoals gezegd anders. Ze kregen de titel van een boek en moesten daar dan de Spaanse versie van vinden. Daarom moesten ze dus eerst achter de auteur komen (zonder computer) en daar was Hugo erg goed in. Ik weet niet of hetzelfde voor de Nederlandse versie opgaat.

Uit de beelden in de leader (van Dan) meen ik te kunnen opmaken dat ook in deze serie een lasergame in de buitenlucht voorkomt. In de Belgische versie had Hugo daar een opvallende rol in. Het spel ging als volgt: Hugo werd ergens (in een verlaten dorpje) vastgebonden. De rest van de spelers moest hem zien te bevrijden, maar werden onder 'vuur' genomen door laserschutters. Maar er zat een adder onder het gras. Op het moment dat zijn bevrijders bij hem aan zouden komen, zou Hugo ervoor kunnen kiezen om hen neer te schieten om zo een vrijstelling te kunnen krijgen (de rest wist daar dus niks van). Hugo besloot voor de vrijstelling te kiezen en de rest van de groep was daarover zeer verontwaardigd.

Ook de opdracht van volgende week met het uitkiezen van familie/partners van de medespelers hadden ze in België. Volgens mij speelde Hugo daar ook een grote rol in, maar dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.

zaterdag 27 januari 2001 @ 12:36:15 #160
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695486
Bij de aftiteling lieten ze eerst Cor in beeld zien, best lang. De rest van de beelden waren van de groep of van de afgelopen uitzendingen (Nico en Sigrid twee keer in het museum, Dan in het hotel(?) o.a.). Was dat shot van Cor een nieuwe of een oude?

[edit] Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het complete programma van België over zouden nemen. Misschien de opdrachten wel, maar De Mol toch niet?? Zijn ze dan zo dom in televisieland dat ze denken dat niemand de link kan leggen naar België?? Bovendien heeft een van de kandidaten die afleveringen wel gezien!

Wat ik everder niet snap: waarom stemt toch niemand op Cor en Doortje? Hoe vertekent is ons beeld door de uitzendingen?[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 27-01-2001 12:39]

When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 12:39:52 #161
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695498
Er valt nog weinig te typen voor me
Dan maar even de dingen neerzetten die mij opvielen.

Eerst iets heel kleins waar ik later nog over ging twijfelen. De naam van Dan werd anders gespeld...bij iedereen werden grote letters gebruikt behalve bij Dan. Daar stond DaN. Ik zag het schreef het op en ging er later weer aan twijfelen. Het was helemaal in het begin van het programma (niet bij de intro hoor). Kan iemand dat nog nakijken? Ik heb het namelijk niet opgenomen.

De ballonvaart
Ik had zelf het idee dat de mol in de eerste auto moest zitten om te kunnen saboteren. Yvonne was druk met de kaart, Nazife druk met de twee telefoons en Sigrid reed en was erg op de achtergrond.
Waarom nam Yvonne niet een van de telefoons over van Nazife?
Ik vond het vreemd dat ze de ballon uit het oog verloren. Ik zou toch alles op alles hebben gezet om te zorgen dat je dat ding kon blijven volgen, maar ja.
Doortje deed erg haar best om alles goed uit te leggen vond ik.
De mannen zaten erg gezellig samen in de auto. Er werd niets gezegd
Ik vond het raar dat ze de telefoon niet stand-by hadden maar in het handschoenenkastje hadden gelegd. Misschien waren ze daarom niet zo goed bereikbaar.
Cor was weer eens boos aan het einde van de eerste opdracht. Omdat er niets meer gezegd was. Ik vond dat echt een vreemde reactie van hem. Wat wilde hij er mee bewijzen? En waarom reageerde niemand er echt op? De opdracht was toch al mislukt.

De bibliotheek
Sigrid moest een boek nemen wat over een mol ging...was dat misschien een hint?
Yvonne miste de taxi, ze zei tegen de anderen dat ze hem net nog zag weg rijden dat was niet terug te zien in het filmpje. Volgens mij miste ze hem dik! Maar ja, kan ze zo'n verlies/mislukking wel aan? Dat is toch niets voor zo'n fanatiek mens. Wel grappig dat ze terug ging naar de bieb om te helpen. Daarmee maakt ze zich minder verdacht. Cor liep inderdaad op zijn gemakkie, had dat met de leeftijd te maken?
Volgens mij was de taxichauffeur hier de mol. Een beetje in de file terechtkomen . Dat had de redactie toch wel kunnen voorspellen en dus kunnen voorkomen. Minpuntje voor de programmamakers hoor!
En Nico die al twee keer heen en weer rende. Ik had me gek gelachen als hij de taxi uiteindelijk gemist had. Dan was hij absoluut in aanmerking gekomen voor de titel van de Mol. Maar hij haalde hem nog. Was de opdracht zo onduidelijk? Volgens mij niet, want de rest wist het van dat kruis op de weg.

De inbraak
Leuke opdracht! Zou ik ook erg spannend vinden. Waarom reageerde de rest van de groep niet toen Sigrid zich opgaf? Ze zeuren er later wel over maar niemand zegt echt iets. Ik vond het opvallend dat zelfs Angela verbaasd reageerde toen Sigrid zich opgaf.
Verder deden ze het volgens mij prima. Ze hadden inderdaad de laserstralen kunnen raken dat had ik eigenlijk ook wel verwacht.

Help! Ik kom er niet uit. Ik kan niet wachten tot de laatste aflevering. Welke aanwijzingen loop ik nou mis?

Vorige week dacht ik dat het Sigrid, Doortje, Cor of Dan was.
Doortje en Sigrid gaan deze week van mijn lijst. Ik ga Nico toevoegen.
Dus Wie is...de Mol?
Dan: gewoon een gevoel, hoe goed hij zich ook zat te verdedigen waarom hij het niet zou zijn bij de executie, ik blijf het nog even volhouden.
Cor: waarom? Omdat als ik naar de executies kijk er tot nu toe mensen weggaan die op iemand in de leeftijdscategorie 30-32 hebben gestemd. Hij zou dan een mogelijke mol zijn. En hij heeft volgens mij ook veel mogelijkheden om te saboteren gehad.
Nico: dat is nu even naar aanleiding van deze aflevering. Ik vind zijn gedrag niet passen bij een Drs. informatica. Hij neemt te weinig initiatief naar mijn zin en maakt mensen te snel zwart.

Het is toch nog aardig wat tekst geworden geloof ik

Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 12:48:33 #162
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695512
Ik zit even op de site van de Mol te kijken en weer valt het me op dat een opdracht anders wordt beschreven dat het op tv was. Op de site staat dat er 4 mensen in de taxi moeten zitten om de opdracht te doen slagen terwijl ik 100% zeker weet dat het er 5 moesten zijn volgens de uitzending.

Als aanwijzing staat er ook nog: hoe komt het dat het alarm aanging toen Nico de ketting pakte? Ik vond dat niet zo vreemd eigenlijk, had het ook wel verwacht. Maar zou het kunnen zijn dat hij toch per ongeluk een laserstraal raakte? Of dat Sigrid dat stiekem deed toen hij de ketting pakte?

Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 12:57:30 #163
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695525
quote:
Op 27 januari 2001 12:48 schreef sjak het volgende:
Ik zit even op de site van de Mol te kijken en weer valt het me op dat een opdracht anders wordt beschreven dat het op tv was. Op de site staat dat er 4 mensen in de taxi moeten zitten om de opdracht te doen slagen terwijl ik 100% zeker weet dat het er 5 moesten zijn volgens de uitzending.
Klopt, ik heb het tijdens de uitzendig opgeschreven, 5 in de taxi betelent een geslaagde opdracht.
quote:
Als aanwijzing staat er ook nog: hoe komt het dat het alarm aanging toen Nico de ketting pakte? Ik vond dat niet zo vreemd eigenlijk, had het ook wel verwacht. Maar zou het kunnen zijn dat hij toch per ongeluk een laserstraal raakte? Of dat Sigrid dat stiekem deed toen hij de ketting pakte?
In eerste instantie was ik ook verbaasd. Maar dacht meteen dat het wel zou komen doordat de ketting is aangeraakt of de glazen kap is verschoven. Maar nu jij dat zegt: die lasers. Nico heeft aan de achterkant van de ketting amper gespoten met die spuitbus. Daar zou het gebeurd kunnen zijn. Tegelijkertijd heb ik natuurlijk niet op Sigrid zitten letten, dus daar kan ook de oorzaak liggen.

Maar hoe dan ook, zodra je die ketting hebt, moet je zo snel mogelijk weg zijn. Wat maakt het dan nog uit dat het alarm ging? Voor het zelfde geld is het gewoon gebeurd, in de eerste fracties van een seconden op de terugtocht.

Iets anders: ik merk dat een aantal mensen toch Nico en Sigrid verdacht vinden, ondanks de dagboeken. Gaan jullie er vanuit dat deze niet op waarheid berusten?

When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:00:15 #164
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695530
quote:
Op 27 januari 2001 11:53 schreef Barb het volgende:

Als je kijkt naar de eerdere dagboekfragmenten (er van uitgaande dat deze 100% waar zijn en dat er niet gesjoemeld is met namen), dan vallen Nico (week 1), Sigrid (week 3), Dan (week 3) en Yvonne (week 3) af. Week 2 weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd.

Blijven over: Doortje en Cor.

In het twee deel van het dagboek schrijft de Mol over de fietsopdracht: " Over de fietsopdracht is het laatste woord nog niet gezegd. De meningen waren verdeeld over waarom het fout is gegaan. Als mol zijnde heb ik veel hulp gekregen uit onverwacht hoek. Blijkbaar is oriënteren iets heel moeilijks en hoef ik zelf niet eens in de buurt te zijn om een mooie molactie op de buis te krijgen."

Dan zou je bijna kunnen concluderen dat de Mol op dat moment aan het doedelzakken was...

Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:05:30 #165
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695536
quote:
Op 27 januari 2001 13:00 schreef sjak het volgende:
In het twee deel van het dagboek schrijft de Mol over de fietsopdracht: " Over de fietsopdracht is het laatste woord nog niet gezegd. De meningen waren verdeeld over waarom het fout is gegaan. Als mol zijnde heb ik veel hulp gekregen uit onverwacht hoek. Blijkbaar is oriënteren iets heel moeilijks en hoef ik zelf niet eens in de buurt te zijn om een mooie molactie op de buis te krijgen."

Dan zou je bijna kunnen concluderen dat de Mol op dat moment aan het doedelzakken was...

Inderdaad!!! Okee, we zijn eruit, het is Cor. Hé, hé, kan ik op vrijdag voortaan eerder naar de kroeg.
When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:06:38 #166
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695537
quote:
Op 27 januari 2001 12:57 schreef Barb het volgende:

Iets anders: ik merk dat een aantal mensen toch Nico en Sigrid verdacht vinden, ondanks de dagboeken. Gaan jullie er vanuit dat deze niet op waarheid berusten?

Ik weet niet wat ik van het dagboek moet denken. Er staan naar mijn idee te veel namen in. Ik kan me voorstellen dat de Mol dat expres doet. Het laatste dagboek heb ik eens vergeleken met de dagboeken van de anderen. Ik kwam toen tot de conclusie dat de schrijfstijl wel erg op die van Yvonne leek. Yvonne schrijf namelijk ook met veel cijfers (bv. ik ben niet voor 1 gat te vangen) Dit doet Cor dus helemaal niet.
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:07:08 #167
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695539
Tenzij de Mol natuurlijk bedoelt dat een der fietsers of een der navigatoren zo aan het klungelen was, dat hij/zij niks meer hoefte te doen. Dan denk ik aan een Nazife die niet wilde fietsen en bellen tegelijkertijd en een Ward die eigenwijs deed samen met Björn. Dan blijft m.i. Doortje weer over!
When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:09:36 #168
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695543
quote:
Op 27 januari 2001 13:06 schreef sjak het volgende:
Ik weet niet wat ik van het dagboek moet denken. Er staan naar mijn idee te veel namen in. Ik kan me voorstellen dat de Mol dat expres doet. Het laatste dagboek heb ik eens vergeleken met de dagboeken van de anderen. Ik kwam toen tot de conclusie dat de schrijfstijl wel erg op die van Yvonne leek. Yvonne schrijf namelijk ook met veel cijfers (bv. ik ben niet voor 1 gat te vangen) Dit doet Cor dus helemaal niet.
Ik kan me voorstellen dat De Mol wel eerlijk moet blijven, maar dat hij/zij wel mag kijken naar wat de anderen hebben geschreven. Als je er vanuit gaat dat De Mol zichzelf niet bij naam noemt in het dagboek, dan blijven alleen Cor en Doortje over. Ik zal es terugkijken naar wie er allemaal wel en niet zijn genoemd. Je weet maar nooit.

Hoewel ik me niet kan indenken dat ze d.m.v. de dagboeken, het publiek al laten weten wie het is.

When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:15:03 #169
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695553
quote:
Op 27 januari 2001 13:09 schreef Barb het volgende:
Ik zal es terugkijken naar wie er allemaal wel en niet zijn genoemd. Je weet maar nooit.
Week 1; Gerda.
Week 2: niemand bij naam.
Week 3: Dan (3 x), Yvonne (2 x), Björn, Sigrid.

Na, hier hebben we dus geen zak aan.

When I rush it hits me
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:21:51 #170
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695572
Hahaha, Barb het lijkt wel of jij er net zo gek van wordt als ik.
ik ben nu aan het kijken op de Belgische site of ik nog wat kan vinden waar ik op moet letten.
www.tv1.be/demol/
Hugo was ouder dan de rest maar ook kolonel in het leger. Dusse dat is een combinatie van Yvonne en Cor. Ik ben bang dat Yvor de mol is
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:34:00 #171
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695593
Yvor

Echt wel dat me best bezighoudt. Superleuk! Als ik kijk naar de Belgische versie en die vertaal naar de Nederlandse is de uitslag als volgt: Cor is De Mol, Yvonne is De Verliezer en Doortje of Sigrid is De Winnares.

When I rush it hits me
pi_695594
Ik ben een vaste kijker van de mol.
Vorig jaar zat ik er helemaal naast, maar ook dit jaar vind ik het moeilijk om te zeggen wie het is. De mensen die nu nog over zijn hebben allemaal wel dingetjes die bij de MOl kunnen horen. Ik dacht eerst dat het Nazife is, maar die is gisteren vertrokken.
Nu gok ik op Sigrid. Maar ja ook Yvonne en Dan hebben rare trekjes, oftewel, help, wie weet wie de MOL is?????
Bedankt, Karlijn
  zaterdag 27 januari 2001 @ 13:40:01 #173
593 sjak
Juffie Bloem
pi_695603
quote:
Op 27 januari 2001 13:34 schreef Karlijn het volgende:
Ik ben een vaste kijker van de mol.
Vorig jaar zat ik er helemaal naast, maar ook dit jaar vind ik het moeilijk om te zeggen wie het is. De mensen die nu nog over zijn hebben allemaal wel dingetjes die bij de MOl kunnen horen. Ik dacht eerst dat het Nazife is, maar die is gisteren vertrokken.
Nu gok ik op Sigrid. Maar ja ook Yvonne en Dan hebben rare trekjes, oftewel, help, wie weet wie de MOL is?????
Bedankt, Karlijn
Dus jij zit er altijd naast?
Mooi, kunnen we Sigrid ook uitsluiten
Tja, echt helpen kunnen we je niet. Help je ons?
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2001 @ 23:24:53 #174
1986 Jane
pi_696726
Na de uitzending vanmiddag nog eens bekeken te hebben gok ik vooralsnog toch maar op Nico.
Het viel me op dat Sigrid er wel heel erg mee bezig was om die ballonopdracht te laten slagen. Riep in de auto naar Yvonne dat ze Nazife moest helpen aan de telefoon, want dat het helemaal fout ging. De mol zou toch zijn/haar mond houden(?).
Nico daarentegen was wel heel vaag bezig met die telefoon. Ik begreep alleen Yvonne's argument niet dat ze het verdacht vond dat ze de eerste 10 minuten geen contact kregen. Duurde het zo lang? En ik kreeg de indruk dat de heren niet wisten dat die telefoon in het dashboardkastje lag (behalve de mol dan), maar dan zou dat betekenen dat de mol daar niet de hand in kunnen hebben gehad.

Ik bedacht me ook dat het lot de kandidaten bij de bieb opdracht wel eens heel gunstig gezind kon zijn geweest. Want stel de taxi was niet in de file beland, had Nico het dan nog wel gehaald? Hij kon dat natuurlijk niet weten en zal (stel dat hij de mol is) wel gebaald hebben dat hij hem toch nog haalde, zelfs na 2x terug te zijn gekeerd naar de bieb.

Grappig dat jullie ook met de vraag komen waarom het alarm afging in het museum. Ik had zelf precies dezelfde vraag toen ik het nog eens gezien had. Misschien moet ik zo nog maar eens gaan kijken. Ik zal in ieder geval even kijken naar wat Sjak bedoelde met de spelling van Dan's naam. Toch wel handig om de afleveringen op te nemen .

En over Cor als mol: hij zou het nog steeds kunnen zijn, maar ik denk toch ook niet dat ze zo dom en fantasieloos zijn dat ze de Belgische versie zo nauw kopieëren. Wie winnaar en verliezer zijn kunnen ze natuurlijk niet van te voren voorspellen, want ik ga er nog steeds vanuit dat de stemming eerlijk verloopt. (Naief? Misschien, maar laat me alsjeblieft in die waan, want anders is dit programma voor mij ook al naar de knoppen geholpen)

Maar, zoals gezegd, ik ga nu voor Nico. Als je alles op een rijtje zet heeft hij voor mij toch de meeste verdachte momenten gehad.
Nico's verdachte momenten:
- geeft in de eerste aflevering het oplossen van het eerste raadsel erg snel op en zegt dat hij niet goed is in dit soort dingen. En dat voor een informaticus?
- is betrokken bij de mislukte fietsopdracht
- kan de zandloperopdracht gesaboteerd hebben
- loste het eerste raadsel bij het kasteel snel op en wilde doorgaan
- kan verantwoordelijk zijn geweest voor het stroeve telefooncontact met de 1e auto tijdens de ballonopdracht
- deed erg zijn best om de bieb opdracht te laten mislukken
- liet het alarm afgaan in het museum?
- geeft vaak kul-redenen op om op iemand te stemmen

Ontlastende feiten
- haalde een rekenfout uit de opgave, waardoor de pincode goed was.

En dan nog even over de dagboeken.
Ik zou toch denken dat ze het ons niet zo makkelijk maken. Ik verwacht dat de mol zichzelf ook gewoon bij naam noemt. In ieder geval ga ik er niet vanuit dat daar geen adders onder het gras zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-01-2001 23:27]

pi_696763
SIGRID: DEFINITIEF!!

Ze nam niet de moeite om tijdens de inbraak ongezien te blijven, kwam als een olifant de trappen op en af en: Wat niemand heeft opgemerkt, maar ik wel :

Toen Nico de Ketting pakte, ging het alarm niet af door het optillen van het glas, maar doordat Sigrip zo snel opstond --> Ze raakte een laserstraal! Is erg verdacht...... precies op het moment dat alles perfect gaat en ze de ketting hebben..

Verder verdenk ik Dan --> Schijnbeweging met de executie aflevering 3.
Heb alle afleveringen gezien en vind het echt top!

Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')