abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 januari 2001 @ 13:10:04 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_673184
Zo zeg, wat een verwarrende aflevering.

Eerst maar eens wat vragen die bij me opkwamen:
Zou het mogelijk zijn geweest voor het productieteam wat beneden liep bij het abseilen om de inhoud van de kistjes te veranderen?
Waarom ging Yvonne er niet uit bij de tweede executie? Dan had het slechts gedaan de eerste keer, hij had gestemd op Doortje. Yvonne was de enige die naast hem ook op Doortje gestemd had.

Goed, even erbij blijven…

De leader, ik houd nog even vol. Misschien valt er niets uit af te leiden maar je weet het nooit

Aflevering 1
Dan, Nico, Gerda, Cor, Ward ,Yvonne, Sigrid, Doortje, Nazife, Björn
Aflevering 2
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Ward, Sigrid, Doortje, Björn, Nazife.
Aflevering 3
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Sigrid, Doortje, Björn, Nazife.
Toch apart dat de volgorde in de eerste aflevering anders was…

Ik zat ook te denken dat we misschien wat kunnen zien in het stemgedrag, dus ook dat maar eens op een rijtje:

Dan (32)-------1. Nazife------2. Nazife-------------3. Doortje
Yvonne (32)--1. Doortje----2. Nazife/Doortje--3. Doortje
Nico (32)-------1. Nazife-----2. Dan-----------------3. Sigrid
Cor (61)--------1. Dan---------2. Dan----------------3. Dan
Sigrid (27)----1. Björn-------2. Nico/Ward-------3. Nico
Doortje (22)--1. ?-------------2. Björn---------------3. Björn(Cor/Dan ?)
Nazife (30)---1. Dan----------2. Dan----------------3. Dan

Björn (26)-----1. Yvonne-----2. Sigrid----------3. Yvonne (?)
Ward (26)------1. Dan---------2. Nico
Gerda (48)-----1. Nazife

Misschien kan iemand dit lijstje nog wat aanvullen of beter maken. Heel zeker weet ik het allemaal niet.
Je kunt naar aanleiding van deze lijst in ieder geval niet zien of het een man of een vrouw is. De uitvallers hadden zowel mannen als vrouwen gestemd. Misschien op leeftijd. Hee, ik ga even de leeftijden er tussen zetten Zo, nu nog eens kijken…De mensen die op de (foute) mol hebben gestemd hebben de leeftijd tussen de 30 en de 32 gegokt. De mol is dus ouder of jonger zou je kunnen concluderen.
Dan blijven over: Cor, Sigrid en Doortje
Tot nu toe heeft niemand op Cor gestemd, grappig.

Ik ben benieuwd of er nog iets gewijzigd is aan de foto op de website. Die werkt bij mij niet geweldig, dat kan aan mijn telefoonmodem liggen

Dan de opdrachten, wie hadden er de mogelijkheid tot saboteren? Wie hebben dat ook gedaan? Ik ga gewoon iedereen langs:

Dan was druk bezig met huishoudster spelen in het hotel. Al die dilemma's. Daar kun je natuurlijk mee saboteren als mol zijnde, als je een bepaald beeld hebt neergezet bij de groep kun je natuurlijk net alles anders doen dan wat jij denkt dat ze van je verwachten. Bv. een kilt aandoen ipv een pak. Toch doet ie dat niet, al had het bellen met de familie ook wel erg opvallend geweest en had men hem daardoor kunnen diskwalificeren lijkt me. Verder is het natuurlijk nadelig voor de mol om niet bij de groep aanwezig te zijn. Juist in zo'n avond kun je heel veel bewerkstelligen. (groepsgevoel etc.) Maar waarom was Dan er zo zeker van dat hij eruit moest bij de ingelaste executie? En nog raarder: waarom ging hij er niet uit? Ik blijf erbij dat Dan een mogelijke mol is.
Nazife zij begrijpt gelijk de tekens van Yvonne dat er gestopt moet worden. Hier zou juist de mol toch willen dat er doorgegaan moet worden. Deze actie maakt voor mij dat Nazife nu helemaal van mijn verdachte lijst is geschrapt.
Doortje vertrouwt Yvonne niet en vindt dat er doorgegaan moet worden. Verder is Doortje weer erg weinig in beeld geweest vind ik. Hoe kleiner de groep wordt hoe vaker ze wel in beeld zal komen maar tot nu toe niet echt, helaas. Ik ben wel wat nieuwsgierig naar haar. Aan de andere kant, zou de mol zich niet iets meer met de groep bemoeien?
Yvonne Haha wat blijkt, Yvonne is helemaal niet zo slim (of speelt ze dat). Zodra er raadsels opgelost moeten worden is ze weg, niets meer van over. Geen van de raadsels is door haar goed opgelost, sterker nog 1 is er zeker dankzij haar fout opgelost. Maar dan rent ze wel weer als een gek om de anderen te vinden, de mol had hier natuurlijk heel makkelijk kunnen verdwalen in het doolhof of niet een teken gegeven maar pas wat gezegd hebben zodra zij/hij bij de groep was. Yvonne mag er van mij volgende aflevering uit. Zij is niet de mol denk ik!
Cor Wil doorgaan met de opdracht. Ondanks de twijfel uit de rest van de groep. Misschien is Yvonne wel de mol zegt ie. Ik blijf hem een vreemde eend in de bijt vinden en absoluut een mogelijkheid voor de mol. Maar...is het niet handiger dat de mol bij veel opdrachten betrokken is?
Deze aflevering was de eerste groep toch wel het belangrijkst en daar zat Cor niet bij...
Sigrid zat daarentegen wel bij deze groep. Zij zorgde dat er in ieder geval 1 raadsel fout ging. Maar ze was ook erg negatief, "het zal wel weer anders zijn". Wat is zij voor type, waarom vindt zij het groepsproces zo belangrijk en blijft zij maar mot zoeken met de rest? Zij daagt iedereen uit. Dat vind ik niet echt mollengedrag, maar ja, ik heb dan ook eigenlijk geen idee
Sigrid kan wel de mol zijn.
Nico erg weinig in beeld deze aflevering. Hij wil wel stoppen maar laat de beslissing bij de groep. Ook tijdens het diner niet echt aanwezig binnen de groep. Wat mij betreft wordt Nico steeds minder verdacht.

Nog even...heeft iemand de volgorde van de mensen in de executies opgeschreven of nog op band? Misschien zit daar nog een hint in...
Deze aflevering:
Eerste executie: Cor/Doortje/Sigrid/Dan
Tweede executie: Doortje/Sigrid/Nico/Nazife/Björn

Mijn conclusie tot nu toe:
Wie is de Mol...?
Sigrid, Doortje, Cor of Dan

Nou, ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Tot volgende week!

[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 20-01-2001 13:44]

Lekker douchen!
  zaterdag 20 januari 2001 @ 13:37:26 #127
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_673251
quote:
Op 20 januari 2001 00:22 schreef evert het volgende:
Probleem is volgens mij dat als Dan het is, er een risico genomen zou worden. Want natuurlijk kunnen ze zo'n kistje vervangen, echter, als hij als laatste zou gaan en de tijd was al bijna of helemaal op, dan zou hij als nog afvallen. En dat kan voor De Mol toch eigenlijk niet.
Dus dan is Dan het niet
Dat is natuurlijk HELEMAAL te manipuleren. Als Dan eerder zou gaan, zou hij kunnen weten in welk van de kistje ZEKER geld zit. Als hij als laatste zou gaan, is het gewoon een kwestie van een paar keer bij andere deelnemers ALLEEN MAAR lege kistjes hebben staan, tot er drie lege gepakt zijn.

Van die theorie over de mol die zijn geld zou weggooien klopt natuurlijk niets, want dan zou de mol het groepje verdachten heel klein maken (Dan zou dan dus ook een lege hebben gepakt en weg hebben gemoeten). Dan zou de mol één van de drie andere lege-kistjespakkers moeten zijn geweest, waarvan er weer twee slechts twee verdachten zouden overhouden (omdat zij van zichzelf zouden weten dat ze het niet waren). M.a.w. voor de mol (en het programma) is het van belang de groep verdachten zo groot mogelijk te houden. Dat maakt het dus vreemder, omdat ze met Dans aanstaande executie hem profileren als niet-Mol, en NOG een niet-Mol (Björn) executeren. Eigenlijk was het dus in het belang van de mol geweest als Dan gewoon was weggegaan, en Björn als mogelijke verdachte was gebleven. TENZIJ: Dan de mol is.

Anders zie ik niet in dat de programmamakers het zichzelf (en de mol) moeilijker zouden maken.

Wat ook mooi aansluit hierop is het verhaal dat Dan hield vlak na het aankondigen van de aanstaande executie. 'Ze willen mij eruit werken omdat ik de groep uit balans haal'.
1) Dit suggereert manipulatie van de kant van de programmamakers, en dat...
2) profileert hem als onschuldig 'slachtoffer'.

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, en dat die ratten van programmamakers ook DEZE gedachtengang hadden voorzien, en een 'double McGuffin' planten.

In dat geval stem ik op Doortje of Cor.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 20-01-2001 13:39]

Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 20 januari 2001 @ 13:42:34 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_673256
Ik ben het helemaal eens met V.
Ik zat ook zo te denken. Bij het abseilen was er ook een cameraploeg aanwezig. Deze konden alles doen wat ze wilden. Tijd zat!
Lekker douchen!
pi_673259
quote:
Op 20 januari 2001 13:42 schreef sjak het volgende:
Ik ben het helemaal eens met V.
Ik zat ook zo te denken. Bij het abseilen was er ook een cameraploeg aanwezig. Deze konden alles doen wat ze wilden. Tijd zat!
Maar ze waren ook gebonden aan een tijdslimiet. Als ze die zouden overschrijden was Dan er toch iig uitgegaan of heb ik dat mis? Zelfs als er een zeer ruime tijdslimiet zou zijn was er daarmee een risico dat Dan weg zou moeten!
  zaterdag 20 januari 2001 @ 13:54:20 #130
3498 Barb
Graduated Fool
pi_673269
quote:
Op 20 januari 2001 13:10 schreef sjak het volgende:
Waarom ging Yvonne er niet uit bij de tweede executie? Dan had het slechts gedaan de eerste keer, hij had gestemd op Doortje. Yvonne was de enige die naast hem ook op Doortje gestemd had.
Ik krijg steeds meer het idee dat die vraag "Wie is De Mol?" niet meetelt bij de excecutie. Dat je zoveel mogelijk aanwijzingen goed moet hebben, maar dat het niet uitmaakt wie jij als Mol ziet. Een en ander lijkt mij logisch, aangezien Gerda er als eerste uit moest en zij had op Nazife gestemd. Dat zou dan betekenen dat Nazife inderdaad de Mol is, TENZIJ snelheid belangrijker is en er iemand evenveel fouten had als Gerda, maar toevallig op een andere Mol had gestemd.
quote:
Je kunt naar aanleiding van deze lijst in ieder geval niet zien of het een man of een vrouw is. De uitvallers hadden zowel mannen als vrouwen gestemd. Misschien op leeftijd. Hee, ik ga even de leeftijden er tussen zetten Zo, nu nog eens kijken…De mensen die op de (foute) mol hebben gestemd hebben de leeftijd tussen de 30 en de 32 gegokt. De mol is dus ouder of jonger zou je kunnen concluderen.
Dan blijven over: Cor, Sigrid en Doortje
Tot nu toe heeft niemand op Cor gestemd, grappig.
Zit wat in, om zo eens naar de leeftijden te kijken. Doortje is het minst in beeld (express, zodat we geen hoogte kunnen krijgen en omdat dan de fouten/sabotages van de anderen meer opvallen???).
quote:
Ik ben benieuwd of er nog iets gewijzigd is aan de foto op de website. Die werkt bij mij niet geweldig, dat kan aan mijn telefoonmodem liggen
Ikheb hetzelfde probleem, het si gewoon een gare webside volgens mij, de helft werkt niet. Ik heb kabel b.t.w.
quote:
Nog even...heeft iemand de volgorde van de mensen in de executies opgeschreven of nog op band? Misschien zit daar nog een hint in...
Deze aflevering:
Nee, ik heb het niet opgeschreven, maar wel is het zo dat de persoon van wie de gene die het eerst begint denkt dat het de Mol is, daarna in beeld kwam. Bij de eerste drie personen was dat zo, Cor was eerst, hij dacht Doortje, toen kwam Doortje, zij dacht Sigrid, Sigrid dacht Dan. Dan noemde iemand die al in beeld was geweest en daar werd de volgorde dus anders.
quote:
Nou, ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Tot volgende week!
Mooie uiteenzetting, gaaf te zien hoe je echt alle mogelijke opties en aanwijzingen meeneemt in je analyse.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 20 januari 2001 @ 14:08:49 #131
593 sjak
Juffie Bloem
pi_673304
quote:
Op 20 januari 2001 13:45 schreef Kozzmic het volgende:
Maar ze waren ook gebonden aan een tijdslimiet. Als ze die zouden overschrijden was Dan er toch iig uitgegaan of heb ik dat mis? Zelfs als er een zeer ruime tijdslimiet zou zijn was er daarmee een risico dat Dan weg zou moeten!
Ik probeer nu op de site te komen om de opdracht eens te lezen.
Komt ie:
quote:
Opdracht 3 Abseilen
De groep bestaat nu uit 8 personen.Onder aan een rots staan 8 geldkistjes. In 5 van de kistjes zit fl 2000,-. Om het geld te bereiken moeten ze zich met een touw van de rots laten zakken. Halverwege het touw hangen 8 verschillende sleutels, voor elk kistje 1. Tijdens het abseilen moet iedereen een sleutel pakken. Eenmaal onderaan de rots aangekomen moeten ze de sleutel op het kistje passen. (let op Kozz, komt ie) Het abseilen gaat net zolang door totdat alle 5 de kistjes met geld zijn opengemaakt
bron: www.wieisdemol.nl
Er staat nog meer bij maar ik heb geen zin meer om te typen

tnx Barb

[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 20-01-2001 14:11]

Lekker douchen!
  zaterdag 20 januari 2001 @ 14:16:20 #132
3498 Barb
Graduated Fool
pi_673318
quote:
Het abseilen gaat net zolang door totdat alle 5 de kistjes met geld zijn opengemaakt
Of totdat de tijdslimiet van anderhalf uur is verstreken. Dus bij 4 kistjes met geld en geen minuten meer over, is de opdracht mislukt. Ik weet zo ff niet of dit bij de opdracht staat (geen zin om te kijken ), maar waarom zou anders de tijd steeds in beeld zijn gebracht gisteren? Ze telden nl. terug van anderhalf uur.
When I rush it hits me
  zaterdag 20 januari 2001 @ 14:20:59 #133
593 sjak
Juffie Bloem
pi_673331
quote:
Op 20 januari 2001 14:16 schreef Barb het volgende:
Of totdat de tijdslimiet van anderhalf uur is verstreken. Dus bij 4 kistjes met geld en geen minuten meer over, is de opdracht mislukt. Ik weet zo ff niet of dit bij de opdracht staat (geen zin om te kijken ), maar waarom zou anders de tijd steeds in beeld zijn gebracht gisteren? Ze telden nl. terug van anderhalf uur.
Dat staat inderdaad niet op de site. Ik heb dat ook nergens opgeschreven dus ik weet het niet. Iemand anders die hier duidelijkheid over kan brengen?
1,5 uur is wel lang trouwens hoor
Lekker douchen!
  zaterdag 20 januari 2001 @ 15:22:58 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_673457
Nog iets: waarom is er maar van een aantal mensen een dagboek?
De dagboeken: De Mol, Yvonne, Sigrid, Nico, Cor en Nazife (en Angela natuurlijk).

Tot nu toe hebben Gerda, Ward en Björn het veld moeten ruimen. Geen van deze mensen had een dagboek... Zou Doortje of Dan een van de volgende afleveringen eruit moeten?

Lekker douchen!
  zaterdag 20 januari 2001 @ 19:41:14 #135
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_673906
Alhoewel Cor en Sigrid mijn favorieten zijn voor de Mol ben ik geneigd na deze derde aflevering te kiezen voor Dan.
Vooral door de extra executie.
Dan werd door twee personen gekozen( Cor en Nazife) en door anderen gewantrouwd. In het belang van het spel is het dat de Mol niet snel geidentificeerd wordt. Door hem weg te laten gaan denken de anderen dat ze op de verkeerde hebben gestemd en verdenken hem niet zo erg meer.
Dan heeft ook 2x op Nazife gestemd terwijl Gerda daarop gestruikeld is.
Ook zijn gedrag nadat de extra executie bekend werd was zeer vreemd "Ze willen mij weg hebben"
Als je kijkt naar het dagboek van de Mol (ervan uitgaand dat hier geen leugens instaan) klopt het
* Hij zat niet bij de twee die moesten raden
* Hij was er niet bij met het orientatiespel.

Hij wist natuurlijk ook welke dilemma's er waren. Ik denk namenlijk dat de meeste mannen hun onderbroek aan zouden houden onder een kilt,
hij deed dat niet.

Hij heeft een echt pokerface, dat is wel nodig als je de Mol bent.

Bij de laatste opdracht was er volgens mij genoeg gelegenheid voor de crew om eventueel kistjes te wisselen. Ik heb niet duidelijk gehoord dat er een tijdslimiet was.

Nu maar afwachten of Dan er alsnog volgende week uitvliegt.

eurobilltracker.com
  zaterdag 20 januari 2001 @ 20:24:11 #136
3498 Barb
Graduated Fool
pi_674018
Ik bedenk me ineens dat De Mol in week 1 in zijn/haar dagboek iets heeft geschreven over het kunnen kopen van twee flessen wijn.

De enige die dat nog meer heeft aangestipt in het programma (bij de biecht geloof ik), was Sigrid.

Hoe groot is nou de kans dat twee mensen van een goep van 10, na een dag vol onvergetelijke indrukken en inspanning, beiden het kopen van flessen wijn benadrukken? Lijkt mij eerder dat dat één en dezelfde persoon zou zijn geweest. Dan is Sigrid dus De Mol.

Of schrijft De Mol pas zijn/haar dagboek nadat de anderen dat hebben gedaan? En belangrijker, pas nadat hij/zij de dagboeken van de anderen heeft gelezen?

Zucht, zoveel vragen, zo weinig antwoorden. Het houdt me echt wel bezig. Mooi staaltje studievluchtgedrag vertoon ik hier.

(red. Barb heeft tentamens maandag.)

When I rush it hits me
  zondag 21 januari 2001 @ 01:47:52 #137
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_674416
quote:
Op 20 januari 2001 13:10 schreef sjak het volgende:

Deze aflevering:

Ik ben weer een beetje laat met reageren deze keer, maar leuk om jullie overpeinzingen te lezen.

Een hoop van jullie gedachtengangen kan ik volgen. Maar eerst even de volgorde tijdens de executie. Je bedoelt volgens mij de volgorde waarin de namen ingetypt werden en een groen of rood scherm verschijnt? Als het goed is heb ik de 2e aflevering nog op band, dus ik zal proberen morgen even te kijken.

De volgorde waarin ze deze keer de vragen beantwoordden (of tenminste in beeld gebracht werden) was:

Nazife (stemde op Dan)
Dan (stemde op Doortje)
Doortje (stemde op Björn)
Björn (stemde op Sigrid of Yvonne)
Yvonne (stemde op Doortje)
Cor (stemde op Dan)
Nico (stemde op Sigrid)
Sigrid (stemde op Nico)

Maar wat je er uit zou kunnen afleiden weet ik niet.

Ook nog even de volgorde waarin ze gingen abseilen:
= geld; = geen geld

Yvonne
Nico
Cor
Doortje
Nazife
Björn
Sigrid
Dan

Tja, ik denk inderdaad ook dat het erg link zou zijn voor de mol om geld te laten verdwijnen. Is gelijk een grote beperking op het groepje verdachten. Dus dat zou niet gebeuren, denk ik.
Wat blijft is De Kwestie Dan. Stel dat Dan de mol zou zijn, dan heeft hij in deze aflevering wel heel weinig invloed kunnen uitoefenen. Vreemde keuzes maken in de dilemma's? Zou kunnen, maar is geen 'zekerheid'. Bovendien vond ik zijn keuzes niet zo vreemd. En ook bij het abseilen kon hij weinig uithalen. Dat zou dan inderdaad meer bij het productieteam liggen.
Ik denk niet dat hij het is, alhoewel dat hele gedoe met die executie wel raar was, natuurlijk.

Nazife haalde haar mede raadseloplossers over om te stoppen. Dat overtuigt me er nog meer van dat zij het niet is. Was ook de eerste (en enige?) die Yvonne had horen aankomen. Bij de stemming over stoppen of niet, stemde Naz en Doortje voor stoppen, Cor en Nico voor doorgaan. Vreemde actie van Doortje als ze de mol zou zijn (?).

Yvonne was voor mij het meest verdacht tijdens de raadsels. Ze rekende het eerste raadsel gewoon keihard verkeerd voor, terwijl die niet zo moeilijk was en had ook het grootste aandeel in het mislukken van het 'zwerver met de peuken'-raadsel. Verder hield ze zich opvallend afzijdig tijdens de opgeloste raadsels (vooral die ene met die fles en de wijn).
Maar haar in mijn ogen meest verdachte actie zag ik pas toen ik vandaag de video nog eens bekeek. Op weg om de andere groep te waarschuwen, moest ze eerst uit het doolhof zien te komen. Afgewisseld waren er beelden van de zwoegende raadseloplossers en een rennende Yvonne. Nu kan ik natuurlijk gek zijn, of het gewoon niet goed zien, maar volgens mij rende ze toch duidelijk voorbij een weg naar de uitgang van het doolhof en ging stug de verkeerde kant op!
Natuurlijk rende ze heel hard, maar wie zegt dat ze niet eerst een extra rondje in het doolhof heeft gerend om er zeker van de zijn dat er tenminste 1 raadsel werd opgelost?

Ik weet het niet, maar Yvonne was m.i. heel verdacht bezig. Toch hoop ik niet dat ze het is, want eigenlijk heb ik een ontiegelijke hekel aan dat mens!

Ja, en dan Sigrid. Was mijn keuze vorige week en ik hou het er voorlopig maar bij. Koos wel heel opvallend steeds verkeerd bij de dilemma's van Dan. 'Als je denkt dat je moet gaan boenen, trek je geen kilt aan'. Nee, wel een driedelig pak zeker! Ook probeerde ze bij het laatste dilemma (of hij gekeken zou hebben in de productiepapieren) nog even te suggereren dat Dan wel erg graag wilde winnen, terwijl Björn en Yvonne er van overtuigd waren dat hij niet had gekeken.

Ik gok nog even op Sigrid, maar zeker ben ik allerminst....

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-01-2001 01:49]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_675305
quote:
Op 21 januari 2001 01:47 schreef Jane het volgende:
Maar haar in mijn ogen meest verdachte actie zag ik pas toen ik vandaag de video nog eens bekeek. Op weg om de andere groep te waarschuwen, moest ze eerst uit het doolhof zien te komen. Afgewisseld waren er beelden van de zwoegende raadseloplossers en een rennende Yvonne. Nu kan ik natuurlijk gek zijn, of het gewoon niet goed zien, maar volgens mij rende ze toch duidelijk voorbij een weg naar de uitgang van het doolhof en ging stug de verkeerde kant op!
Natuurlijk rende ze heel hard, maar wie zegt dat ze niet eerst een extra rondje in het doolhof heeft gerend om er zeker van de zijn dat er tenminste 1 raadsel werd opgelost?
Viel mij ook op, maar volgens mij had Y. eerst het idee dat de anderen ergens in dat doolhof zaten. Pas toen er door haar 2 teamgenoten werd geroepen dat ze in de buurt van water zaten verliet ze het doolhof.

Wat die raadsels betreft; volgens mij is Y. gewoon niet al te nozel...
Vooralsnog is ze voor mij niet De Mol!

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-01-2001 18:01]

zondag 21 januari 2001 @ 18:37:12 #139
1986 Jane
pi_675368
Ik denk ook niet dat Yvonne de mol is, maar ik vond het toch een vreemde actie.

En om nog even terug te komen op de vraag van Sjak:

quote:
Deze aflevering:
In de 2e aflevering was de volgorde als volgt:
Björn/Doortje/Nazife/Nico/Ward (exit Ward)

Ik kan er vooralsnog geen hint in terugvinden. Of het moet zijn dat Yvonne in geen van deze executieronden is langsgekomen. Maar ik dacht dat ze in de 1e aflevering wel ingetoetst werd, maar dat kan ik niet nagaan want die band is inmiddels gewist.

Heeft iemand trouwens op de officiele site nog eens naar de aanwijzingen van aflevering 2 gekeken? Bij de laatste is de vraag: Wat bekokstoofden deze twee?
Kan iemand zien wie die twee dan wel zijn? Cor en Dan in ieder geval niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-01-2001 18:51]

zondag 21 januari 2001 @ 19:15:46 #140
1986 Jane
pi_675453
quote:
Op 20 januari 2001 00:04 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ik vond het een hele vreemde actie met Dan. Hadden ze in België ook zoiets?
Ik kan me iets dergelijks niet uit de Belgische serie herinneren. Er was wel een situatie met een deelnemer (Dominique als ik het goed heb) die wegwilde en het aanbod kreeg om met een bepaald bedrag te vertrekken. Hij deed het niet, met als gevolg dat hij er bij de eerstvolgende executie uitlag. Ik kan me het niet meer precies herinneren, dus misschien kan iemand anders dit nog aanvullen.
En er was ook iets met één van de afvallers die eventueel weer terug kon keren, maar ook dat weet ik niet meer precies. Anyone?

[edit]
Ik lees trouwens net iets op de wieisdemol-site dat ik helemaal niet in de uitzending heb gezien.
Volgens de site kregen Björn, Yvonne en Sigrid 6 dilemma's voorgeschoteld, waarvan ze er 4 goed moesten beantwoorden. Bij een vijfde goede antwoord dan zou het prijzengeld verdubbeld worden. Bij een fout antwoord zouden ze alles verliezen. Ze durfden het risico niet te nemen en zijn bij het laatste dilemma gestopt.

Hiervan was niets te zien in de uitzending (of heb ik zitten slapen? )), dus de vraag rijst: Waarom niet??? Zou toch interessante beelden kunnen opleveren? Of zou uit de beelden misschien iets te duidelijk blijken wie de mol is?

Het kan toch niet uit tijdgebrek in de uitzending zijn? Ik zou denken dat ze dan iets minder sfeerbeelden van de omgeving zouden laten zien.

[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-01-2001 19:28]

maandag 22 januari 2001 @ 11:02:27 #141
593 sjak
Juffie Bloem
pi_676806
De Belgische site is nog steeds bereikbaar.
Kunnen we de opdrachten misschien eens vergelijken? Ik zag dat zij in ieder geval ook de luchtballon opdracht hadden en daarin zat de mol in een van de auto's.
Helaas kon ik niet de aanwijzingen vinden hoe je had kunnen zien wie de Mol was.
Nu heb ik even geen tijd om dit te doen. Ik moet werken

Barb, hoe is je tentamen gegaan?

Lekker douchen!
  maandag 22 januari 2001 @ 12:42:37 #142
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_677032
quote:
Op 21 januari 2001 19:15 schreef Jane het volgende:
[edit]
Ik lees trouwens net iets op de wieisdemol-site dat ik helemaal niet in de uitzending heb gezien.
Volgens de site kregen Björn, Yvonne en Sigrid 6 dilemma's voorgeschoteld, waarvan ze er 4 goed moesten beantwoorden. Bij een vijfde goede antwoord dan zou het prijzengeld verdubbeld worden. Bij een fout antwoord zouden ze alles verliezen. Ze durfden het risico niet te nemen en zijn bij het laatste dilemma gestopt.

Hiervan was niets te zien in de uitzending (of heb ik zitten slapen?

Ik heb alleen gezien dat ze 5 dilemma's kregen, en bij vier goed kregen ze een bepaald bedrag. En dat hebben ze gered. Van 6 dilemma's en een discussie of ze door zouden gaan met een zesde om het bedrag te verdubbelen weet ik ook helegaar niets...

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_679962
Mag ik ook mee doen. Ik heb vanavond alle voorgaande posts doorgelezen. Ik moet zeggen dat ik deel 1 bij Angela niet helemaal gevolgd heb. Daarentegen nummer 1 en 2 bij de Belg wel. Ik neem de uitzendingen ook op, ken ook de Belgische bekendmakingen van de winnaar en de Mol.
Komende week de opdracht met de luchtballon, als het een kopie is van de Belg, dan zal de Mol op het laatste moment degene die verwarring zaait gaan bijstaan. Een aantal kandidaten heeft voor zichzelf besloten dat ze ook lastig moeten zijn. De Mol gunt ze dat.

Mijn voorlopige inschatting, Cor is een herhaling van zetten van Hugo. Zodra hij zich in het gevecht in de nacht een vrijplaats schiet, heeft de AVRO verloren.

Vorig jaar won Marianne in België, zij was de eerste en de enige die Hugo verdacht. Zou de Algemene nu zo doorzichtig zijn dat Sigrid de Mol is? Ik denk op dit moment dat zij het is maar ik vrees dat ik in de zeik wordt genomen.

Tsja?
  dinsdag 23 januari 2001 @ 16:05:54 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_682408
En hij is er weer, het nieuwe deel uit het dagboek van de mol...
quote:
Dan dacht dat hij een voldoende moest halen voor zijn werk in het hotel. Maar de werkelijke opdracht was dat Björn, Yvonne en Sigrid moesten inschatten hoe hij op verschillende situaties reageerde. Interessant was dat, omdat daaruit bleek dat Yvonne en Dan elkaar al aardig hebben leren kennen de afgelopen dagen. Ik ben benieuwd of ze het samen ook over mij hebben...het zou me niets verbazen.
Terwijl Dan zich in het zweet werkte moesten de anderen wat raadsels oplossen. Die bleken voor sommigen moeilijker dan gedacht. Ze waren ook moeilijk, daar niet van, maar een Mol als ik is erop voorbereid dat er soms addertjes onder het gras zitten. Ik bedoel: die zwerver draait 6 sigaretten van 36 peuken. Maar die 6 sigaretten rookt hij toch ook weer op?!
Dan heeft ie dus weer 6 peuken voor een 7e sigaret! Of ben ik nou gek? Sigrid, Yvonne en Björn hadden grote moeite met deze opdracht. Jammer genoeg kwamen de anderen niet aan dit raadsel toe. Zij werden door een kreet van Yvonne vroegtijdig gewaarschuwd. Toch gingen beide opdrachten gedeeltelijk de mist in. Op zichzelf wel jammer. Liever zag ik de pot een beetje slinken.
Het diner in het hotel was grandioos. En de ingelaste executie ging er als toetje helemaal in. Iedereen was in een roes. Een compleet kasteel tot onze beschikking, drank, elke kamer een open haard. Iedereen dacht rustig te kunnen uitbuiken en toen kwam de klap. Behalve voor mij natuurlijk.
De troefkaart die vandaag bij het abseilen werd uitgespeeld heeft niemand in de gaten gehad. Ze waren maar met 1 ding bezig: hoe werken we met z'n allen Dan eruit. Iedereen vergat waarom ze uberhaupt in Schotland waren: de Mol vangen. Maar ach, ik ben niet voor 1 gat te vangen. Jammer voor Björn, dat wel. En leuk voor Dan.
Bron: www.wieisdemol.nl
Lekker douchen!
  dinsdag 23 januari 2001 @ 16:52:58 #145
3498 Barb
Graduated Fool
pi_682731
Tsja, als dat dagboek klopt en de Mol zichzelf niet noemt door een naam (bijv. de Mol is Dan, maar hij schrijft over Dan), dan zou dat betekenen dat Sigrid, Dan en Yvonne afvallen.

Hou je over:
Nazife, Cor, Nico en Doortje.
Nico viel in het vorige dagboekverhaal al af.

Doortje, Nazife of Cor dan.

Dan valt voor mij Nazife af. Blijft over Cor en Doortje. Als ze de Belgen volgen is het Cor. Zo niet, dan Doortje.

When I rush it hits me
  woensdag 24 januari 2001 @ 13:24:17 #146
2432 Nimue
keep your magic
pi_685392
Gisteren de video nogmaals bekeken en weer wat dingen bedacht/gezien. Ik zag dat Sigrid namelijk wel heel hard en duidelijk nog naar Yvonne aanwijzingen riep over waar ze de rest kon vinden. Bij het oplossen van de raadsels doet Nico erg goed zijn best en houdt zich afzijdig als het over doorgaan of niet gaat, zet alleen maar druk dat er wel snel besloten moest worden. Nico kan de raadsels goed, maar dat kan kloppen, want volgens zijn paspoort is hij gepromoveerd in de informatica. Dus een flinke hap analytisch en logisch denken heeft hij mee (of hij is de mol en weet de antwoorden van tevoren).

Ik vroeg me overigens nog iets heel anders af: wordt de mol gewoon uit de kandidaten geselecteerd of is hij/zij een acteur? Ben ik gewoon nieuwsgierrig naar en vroeg me af wat jullie ervan denken.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  donderdag 25 januari 2001 @ 18:08:09 #147
2432 Nimue
keep your magic
pi_690827
Er staan weer dagboekstukjes op de site van wie is de mol en na nogmaals het dagboek van de mol gelezen te hebben heb ik even diep na zitten denken. Iedereen was druk bezig Dan eruit te werken en miste de troefkaart die uitgedeeld werd. Wat is in het voordeel van de Mol: opdracht mislukken: hoe kan dat: geld weg (maar dat is erg opvallend en er blijven weinig mensen over als verdachten) of buiten de tijd terecht komen: dus een leeg kistje pakken en verder zoveel mogelijk vertragen. Nu was dat moeilijk te beoordelen, maar dat kan bijvoorbeeld door of geen sleutel te pakken en te zeggen dat je geen geld had (maar dan ziet de laatste dat er twee sleutels zijn en dat valt waarschijnlijk op of door wel een sleutel te pakken (zeker weten dat het een lege is, weet je van tevoren als mol natuurlijk) en wel kistje open maken, maar niet mee naar boven nemen en wel op die plaats laten liggen. Moet de rest langer zoeken. Kost allemaal weer tijd. Dan boven de verkeerde kist beschrijven (als ze daar al uberhaupt mee bezig waren, ze waren zo druk met Dan bezig). Kan je bij confrontatie op zenuwen, uitputting of teveel drank van de vorige avond gooien. Sleuteltje van nog iemand onderweg verbuigen, van een kist waar geld in zit (die van Sigrid) is natuurlijk ook een leuke mollenstreek. Moet dus een van de geen geld mensen geweest zijn.

Trouwens, iemand gezien hoe vreselijk veel midges en muggen er rond om de hoofden dansten bij de executie daar? Schotland is supertof, maar midges zijn echt klote. Ik had wel even medelijden met die lui,z eker als je daar al een hele middag zit. Hopelijk had het verder wel veel gewaaid, dan heb je er geen last van, maar verder... Er kwamen een boel midges herinneringen boven!

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  vrijdag 26 januari 2001 @ 13:28:40 #148
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_693222
even omhoog,
vanavond weer!!!!!!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 26 januari 2001 @ 20:25:27 #149
3498 Barb
Graduated Fool
pi_694650
quote:
Op 24 januari 2001 13:24 schreef Nimue het volgende:
Ik vroeg me overigens nog iets heel anders af: wordt de mol gewoon uit de kandidaten geselecteerd of is hij/zij een acteur? Ben ik gewoon nieuwsgierrig naar en vroeg me af wat jullie ervan denken.
Dat heb ik me ook al afgevraagd! Want als hij/zij uit de kandidaten geselecteerd wordt, wil ik me best aan melden als Mol!
When I rush it hits me
  vrijdag 26 januari 2001 @ 22:51:02 #150
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_694871
Tja, ik weet 't nu dus echt niet meer hé!

Ik blijf voor mezelf maar argumenten verzinnen waarom het Sigrid moet zijn, al heb ik er vanavond niet echt veel kunnen vinden. Volgens mij heeft Nico door dat het Sigrid zou kunnen zijn en om die verdenking een beetje weg te nemen zijn ze samen op de 'diefstal' gezet, en is het ook gelukt.......toch?
Alleen, Nico blijft Sigrid verdenken!!

Ook vind ik Sigrid altijd heel overdreven reageren als ze mag blijven, maar ik geloof dat ik nu overal spoken zie.

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')