quote:Ik heb het in deze aflevering nog niet gemerkt (maar we weten ook nog niet wie de mol is
Op 08 januari 2001 15:30 schreef Verbal het volgende:
Wat ik me nou zat af te vragen...gebruiken de kandidaten zelf ook nog bepaalde tactieken (zoals zo verdacht mogelijk overkomen, opdat mensen op jou stemmen en dan een grotere kans hebben om naar huis te worden gestuurd omdat ze op de verkeerde gokken), of proberen ze allemaal gewoon zo onschuldig mogelijk over te komen?
Maar goed, na de band van het weekend nogmaals bekeken te hebben doe ik een wilde gok en zeg: 'Nico is de mol'.
En dat puur gebaseerd op zijn gedrag tijdens het eerste (mislukte) raadsel. Zoals eerder gezegd gaf hij het (kennelijk) al heel snel op, terwijl Ward naar mijn idee nog wel door wilde gaan (de sufferd liet zich overhalen). Maar nog meer omdat hij daaraan toevoegde 'dat hij nooit zo goed was in dit soort dingen'. Waarom geef je je dan op als 'Snelle Denker'? Bovendien is hij informaticus en volgens mij houden die mensen meestal wel van dit soort raadseltjes. Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze altijd kunt oplossen, maar dan roep je niet dat je niet zo goed bent in die dingen. En bij de latere PIN-opdracht bleek hij ook goed te kunnen rekenen. Nadat ik de beelden nog eens bekeken had, bleek hij zich alleen actief met het tweede raadsel bemoeid te hebben.
Als Nico de mol is, dan doet hij het vooralsnog goed, want niemand lijkt hem nog te verdenken. De meesten schijnen hem ook aardig te vinden. Perfect mol, dus!
Echt een superleuk programma!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Hoekie op 10-01-2001 18:06]
quote:Een Engelse versie? Op de BBC? (Zal wel niet
Op 10 januari 2001 17:01 schreef Hoekie het volgende:
*Hoekie is erg blij dat vrijdag ook in Engeland "De Mol" wordt uitgezonden.
Ik blijf bij Nazife. Op wie had ward trouwens gegokt. Ik neem me steeds voor om goed op te letten aan het einde en toch weet ik het achteraf niet meer.
Zijn er nog mensen die met de de Mol gaan chatten?
doortje deed wel aardig mee, alleen op wat ze deed bij dat droppingspel had je natuurlijk geen zicht.
bjorn, blijft een beetje de eenling, volgens mij toch niet de mol
cor, was zo enthousiast, hij heeft in ieder geval niet gefraudeerd dit keer.
nico, had die telefoon wel eens van nazife over mogen nemen, want dat ging voor geen meter.
yvonne, goed bezig, geen mol volgens mij, of ze slaat later haar slag
sigrid, ja, beetje vaag typje, het lukt allemaal niet echt bij haar, maar of dat met opzet is?
dan, die blies toch als eerste op die doedelzak? een kanshebber
nazife, daar ga ik nu voor, gedraagt zich wat verdacht en alles mislukt bij haar, beetje kort door de bocht, maar ik moet er toch wat van maken.
wie weet er trouwens over wie Ward twijfelde? ik dacht over nico, die zou het dus niet zijn (als hij die koos) maar uitgerekend bij Ward lieten ze niet zien wie hij koos.
Dan.....Nazife
Nico....Dan
Cor.....Dan
Ward....Nico
Yvonne..Nazife of Doortje
Sigrid..Ward of Nico
Doortje.Bjorn
Nazife..Dan
Bjorn...Sigrid
Volgens mij is het Sigrid.
Nico is het niet als je het dagboek van de mol leest. Zij vertelde dat ze twijfelde tussen Ward en Nico en die zijn het allebei niet.
Heeft er iemand gechat met de Mol en wat werd er gezegd?
Wat een eng mens is die Yvonne eigenlijk, zo fanatiek als ze was toen ze dat konijn vilde. Kijk, dat ze het doet is nog tot daar aan toe (ik zou het zelf niet kunnen), maar om er dan zo hyper enthousiast en verlekkerd over te praten gaat me echt te ver. Stel je voor, gewoon intens gelukkig zijn omdat je een konijn mag villen! Volgens mij was haar enige teleurstelling dat ze hem niet ook nog zelf de nek had mogen omdraaien!
Maar.....wie is nou De Mol???
Ik weet het op dit moment echt niet. Ik vind Nazife er een beetje te dik op liggen. Als ze het is, speelt ze het niet erg subtiel. Ik vond eigenlijk dat Cor helemaal niet zo fantastisch op die doedelzak speelde. Het verbaasde me dat ze het toch nog raadden. En was hij het misschien zelf niet die 'vergeten' was een vinkje te zetten?
Verder vond ik het wel een vreemde actie van Dan om Doortje naar dat geld te laten zwemmen om 'te kijken of het er wel lag'. Of misschien waren ze er niet zeker van dat dat het punt was waar ze naar toe moesten varen?
Twijfels, twijfels.....
Nazife maakt zich volgens (zoals ik al eerder postte) opzettelijk verdacht, of ze is een hele slechte mol.
Yvonne valt iig af, wat een portret is dat zeg! Ze heeft ook dezelfde stem als Ruud uit BB1. Irritant dus.
Betweterig tot en met met haar(?) marineverhalen
Eerst heb ik de volgorde in de leader gekeken, daar zou namelijk iets uit af te leiden zijn :
Dan, Yvonne, Nico, Cor, Ward, Sigrid, Doortje, Björn, Nazife.
Even kijken, hoe was dat vorige week?
quote:Mmm, valt daar iets uit af te leiden? Gerda stond na Nico en voor Cor. Ward staat achter Cor. Misschien zien we er volgende week wel een patroon in. Twee reeksen zijn soms net te weinig om een patroon te herkennen.
Dan, Nico, Gerda, Cor, Ward ,Yvonne, Sigrid, Doortje, Nazife, Björn
De opdrachten:
Hoe komt het dat ik het gevoel had dat Yvonne al eerder doedelzak had gespeeld? Ze deed het zo vreselijk goed. En wie had de volgorde bepaald van wie het aan wie moest leren? Dan leerde het van Neil, hij moest het aan Yvonne leren en Yvonne vervolgens aan Cor. Leuke opdracht trouwens.
De mol kent het script toch? Het viel me namelijk op dat toen die doedelzakspeler bij het huisje kwam iedereen erg verbaasd reageerde. Dit is soms moeilijk te spelen. De mol zou moeten weten dat deze man ging komen. Om de mol dus minder verdacht te maken denk ik dat het een van de drie is die moest spelen: Dan, Yvonne of Cor. Zij wisten natuurlijk dat die man ging komen.
Wat denken jullie hierover?
De opdracht om de fietsers binnen te loodsen vond ik geweldig. Iedereen maakt iedereen verdacht. Dit is ook niet te controleren. Heel makkelijk om bij deze opdracht foute aanwijzingen te geven. Heel makkelijk om de verkeerde kant op te rijden. Het geeft een rotgevoel binnen de groep terwijl niemand iets verkeerd heeft hoeven doen
Björn twijfelde hier over de instructies van Sigrid en Doortje. Nico vond dat Nazife de communicatie niet goed deed. Ward werd gek van de onduidelijkheden en nam zelf maar beslissingen ("we moeten die kant op").
En Doortje en Sigrid vonden dat ze door deze opdracht verdacht werden gemaakt . Leuke opdracht om de mensen tegen elkaar op te zetten.
De zandloper, Cor heeft schema's opgesteld. Zou het niet kunnen zijn dat hij ergens een extra tijd er tussen heeft gezet? Hebben de anderen het precies gecontroleerd? Er stonden zoveel tijden dat zou mogelijk zijn. Maar ja, aan de andere kant het zou ook te opvallend geweest zijn. Goede actie van de mol, niet afvinken.
Tenslotte het vlot, ook hier weer een aantal verdachtmakingen onderling. Volgens Nazife peddelde Nico de andere kant op, was hij niet hard genoeg aan het trappen
Dan die zij dat de opdracht klaar was toen ze bij de boomstam waren terwijl ze eigenlijk nog terug moesten. Tja, ik vond er niet veel uit te halen.
Even het rijtje weer af, tussen haakjes zet ik de persoon op wie ze waarschijnlijk gestemd hebben:
Sigrid (Nico, Ward) Ze is er bijna zeker van dat de mol een man is. Ik heb haar niet zo heel veel gezien deze aflevering. Behalve dan bij de binnenloodsopdracht. Daar deed ze wel erg onduidelijk.
Doortje (Björn) wat lief van haar dat ze dat hele stuk ging zwemmen om te controleren of het de juiste boomstam was. Alleen daardoor al is ze voor mij niet verdacht. Ik denk niet dat zij de mol is, maar ja dat kan ik ook niet onderbouwen.
Björn (Sigrid) Wat een apart figuur deze man. Wat zou ik een hekel aan hem hebben als hij tot mijn kennissenkring zou behoren . Hij controleert iedereen de hele tijd, is er zo op gespitst om de mol te vinden. Ik denk niet dat hij het is.
Yvonne (Nazife of Björn) Ooooooh, wat een eng mens zeg. De opdrachten passen wel goed in haar straatje. Tot nu toe alleen maar dingen die ze goed kan. En dan met dat konijn: Zo, even het jasje uittrekken, koud he . Brrrrrr. Ik ben bang dat we het met haar tot de laatste aflevering moeten doen. Zij zou de mol wel eens kunnen zijn.
Nazife (Dan) Nee, zij is de mol niet denk ik zomaar. Geen redenen, behalve dat ze vorige aflevering te onhandig overkwam.
Dan (Nazife) Zoals een van de spelers al opmerkte de manier waarop hij naar Angela kijkt. Dat viel me vooral op tijdens de eliminatie. Toen Angela binnenkwam. Nog low-profile aanwezig maar een goede kanshebber om de mol te zijn.
Nico (Dan) Ook Nico blijf ik nog steeds als een van de kanshebbers zien, het is gewoon een gevoel. Waarom nam hij de telefoon niet van Nazife over als hij vond dat ze het zo slecht deed? Het gaat er toch om dat de opdracht slaagt. En ook ik vond het met het vlottenbouwen en zwemmen niet bijster actief.
Cor (Dan) Op het moment dat Cor zei: "En nu heb ik dus echt een hekel aan de Mol."
Ik keek naar zijn ogen en hij zei het zo lachend toen dacht ik, dit is gespeeld. Het wordt nu persoonlijk zei hij. Tja, als je het bent dan is het inderdaad persoonlijk
Goede kanshebber dus!
Ward Stemde op Nico, denk ik. Hij was erg onduidelijk hierover. Aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Tja, misschien heeft hij uiteindelijk toch iemand anders gekozen. Jammer dat er geen exit gesprekje is met de kandidaat die afvalt. Daar zou nog veel info uit te halen zijn.
Ik ben benieuwd of jullie dingen anders hebben gezien dan ik.
Heeft nog iemand gechat met de mol?
Tot volgende week in ieder geval!
Misschien is het ook handig om eens te bekijken wie er actief betrokken waren bij de mislukte opdrachten.
Het 1e raadsel (geen geld mee verloren, maar toch mislukt):
Nico en Ward
Pincode-opdracht:
Sigrid, Nazife, Nico en Ward
Fietsopdracht:
Sigrid, Doortje, Nazife, Nico, Ward en Björn
Zandloperopdracht:
Iedereen(?). Degenen die de hele nacht zijn opgebleven waren (volgens Björn) Björn, Dan, Cor en Yvonne. Je zou kunnen redeneren dat het het meest logische is dat één van hen het vinkje niet gezet heeft, tenzij hij/zij al vroeg in de nacht heeft toegeslagen en daarna met een gerust hart is gaan slapen. Op de video zie je (buiten deze personen) Nico, Doortje, Sigrid en Ward erbij zitten (in die volgorde).
Dan luidt de conclusie:
- Dan, Cor en Yvonne waren bij 1 mislukte opdracht betrokken.
- Björn en Doortje waren bij 2 mislukte opdrachten betrokken.
- Sigrid en Nazife waren bij 3 mislukte opdrachten betrokken.
- Nico en Ward waren bij alle 4 de mislukte opdrachten betrokken.
Ward valt af, dus zou Nico nog steeds het meest verdacht zijn. Bovendien leek hij bij de zandloperopdracht in één van de eerste 'shifts' te zitten (als we de beelden mogen geloven). Maar ja, als Ward op hem gestemd heeft, kan hij het bijna niet zijn. Ik denk niet dat Ward zo weinig andere vragen goed zou kunnen beantwoorden over Nico, dat hij daarop gestruikeld is. Maar misschien heeft hij uiteindelijk wel op iemand anders gestemd, want het was inderdaad erg vaag.
Verder kan Nico er natuurlijk bij de fietsopdracht nooit de hand in kunnen hebben gehad dat ook het andere team niet op tijd binnen kwam. Dan zou Sigrid eigenlijk weer meer verdacht zijn. Speelde ook al een bedenkelijke rol bij de pincode-opdracht. Tikte een verkeerd jaartal in; wist zich niet alles meer te herinneren.
Ik denk dat ik me nu maar op Sigrid ga concentreren.....(zul je zien dat ze volgende week afvalt ).
Zijn hier trouwens WOL-abonnees die de extra video's en aanwijzingen kunnen zien op de site?
Wat is de site trouwens slecht! Er werkt gelukkig al meer dan vorige week, maar als je de video's van afl. 2 wilt bekijken zie je elke keer de doedelzakspeler .
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 13-01-2001 16:50]
Ik liep gisterochten de vertrekhal van Schiphol binnen en toen bekroop me een zeer ongemakkelijk gevoel. Ik kende de anderen nog niet, maar ik herkende ze al wel meteen. De 9 mensen die ik de komende 3 weken 1 voor 1 uit de groep moet zien te werken. Op 1 na dan: de winnaar. Ik vroeg me af wie dat zou worden. Dat is 1 van de weinige dingen die nog onzeker voor me zijn. De rest is zo klaar als een klontje.
Zo wist ik al dat de eerste opdracht bergbeklimmen en raadsels oplossen zou zijn. Eenmaal boven op de berg aangekomen, was ik een beetje teleurgesteld over de hoeveelheid spullen die mee naar boven waren gekomen. We moesten het doen met maar 7 slaapmatjes en veel te weinig eten. Gelukkig konden we met ons zakgeld in het ski-restaurant nog 2 flessen wijn kopen.
De berekening van de pincode duurde net iets te lang, zodat het pinnen buiten de tijd viel. Dat is vanuit Mol-oogpunt natuurlijk erg knap gedaan. Of ik daar nog een hand in heb gehad? Dat vertel ik niet, want dat is informatie die jullie teveel op mijn spoor zou zetten.
Gerda viel af omdat ze op de verkeerde dingen lette. Zij is trouwens ook niet een persoon die meteen allerlei kleine dingetjes van anderen te weten komt. En dat is iets dat heel belangrijk is. Vragen als: "Is de mol links- of rechtshandig?" en "Draagt de mol een horloge?"Dat zijn zaken waar zij gewoon niet op let. En dan kun je verder nog zķ goed zitten, als je deze vragen fout hebt, dan val je af. Tja, de Mol is keihard. Al zeg ik het zelf.
zie ook:
pub45.ezboard.com/bwieisdemol33405
Het volgende dagboek van de mol verschijnt dinsdag
quote:Misschien is er deze keer geen volgorde, misschien kun je het aan iets anders zien
Op 13 januari 2001 14:58 schreef sjak het volgende:
Gisterenavond 21.30,Eerst heb ik de volgorde in de leader gekeken,
quote:Omdat in België ook een oudere heer won
Op 14 januari 2001 17:13 schreef crypto het volgende:
Moet ik nog zeggen hoe ik "weet" dat hij het is??
Laat maar eens horen, ik ben wel benieuwd!
Nazife die weigert te fietsen en tegelijkertijd te bellen.
Yvonne heeft de groepsindeling gemaakt voor de zandloperopdracht (geen idee of dat wat betekent, ik kan me niet meer herinneren met wie zij wacht liep).
Cor spijkert de spijkers scheef in het vlot, Yvonne ziet dit en verbetert het. Cor zat ook te mopperen dat Yvonne en Ward de leiding namen. Van de andere kant: hij peddelt wel hard mee.
Nazife helpt niet mee met het vlot tillen, maar staat (wederom) te klungelen.
Nico: weinig gedaan gedurende de hele aflevering.
Nazife deed (als enige?????) bij de eliminatie haar jas meteen uit, terwijl de rest dat niet deed. Zo van: ik hoef toch niet weg, ff lekker installeren. Ik meende te zien dat ze zachtjes "nee" schudde toen haar naam in beeld kwam, iemand die dit ook heeft gezien?
Mijn verdenkingen gaan uit naar Nico (als je het dagboekfragment van De Mol leest, lijkt het of hij/zij de 1e aflevering de berg moest beklimmen. Maar is dit wel zo? Volgens mij worden we hier op een fout spoor gezet), naar Dan (kan het niet uitleggen, k vind hem gewoon erg vaag) en Björn (mij te fanatiek op zoek naar De Mol. Zei dat de fout bij de zandloper er sinds Sigrid insloop, maar kan het net zo goed zelf fout hebben gedaan. Verder ook (in mijn ogen) een type die teleurgesteld is als een opdracht niet lukt en dus ook teleurgesteld kan zijn als er weinig kampeerspullen zijn binnengehaald).
Jane schreef:
Dan luidt de conclusie:
- Dan, Cor en Yvonne waren bij 1 mislukte opdracht betrokken.
- Björn en Doortje waren bij 2 mislukte opdrachten betrokken.
- Sigrid en Nazife waren bij 3 mislukte opdrachten betrokken.
- Nico en Ward waren bij alle 4 de mislukte opdrachten betrokken.
Wat viel me op aan Sigrid: Sigrid keek heel raar toen Ward er uit moest. Ze vond het heel jammer. Leek bijna aangeslagen. Toneel? Ook kijkt ze veel naar beneden tijdens de eliminatiemomenten, doet ze dat omdat ze niet wil dat iemand iets van haar gezicht kan aflezen? En waarom stapt iedereen 5 meter voor het einde van het meer al van het vlot af en blijft zij lekker zitten?
Wat valt me op aan Nazife: een kluns van de eerste orde. Het ligt er dik bovenop, maar goed, waarom zou dat een reden zijn om geen Mol te kunnen zijn?
Of is het dan toch Nico? Omdat ie bij 4 van de 4 mislukkingen betrokken is?
AAAAAAAAAH!
Ik weet het allemaal niet meer hoor.
quote:Nee, de Belgische reeks speelde zich af in Spanje. En daar hadden ze ook een typisch Spaanse opdracht in de vorm van stierenvechten (
Op 14 januari 2001 17:37 schreef beelzebub het volgende:
ik weet niet of je die originaliteit bij de AVRO moet leggen als dat zo is. Ik denk dat de productiemaatschappij daarachter zit.
Was die Belgische reeks ook in Schotland dan?
Ben wel erg benieuwd naar de reden waarom Crypto denkt te weten (i.p.v. vermoeden) dat Cor de mol is. Hij zou het kunnen zijn, natuurlijk, maar je kunt er toch niet vanuit gaan dat het de oudere man is alleen omdat dat in België ook zo was?
Dit concludeer ik uit het dagboek van de mol:
quote:Nico en Ward waren degenen die de berg niet beklommen hebben, maar de raadsels hebben opgelost, en dus ook de matjes en het eten naar boven hebben gebracht.
Eenmaal boven op de berg aangekomen, was ik een beetje teleurgesteld over de hoeveelheid spullen die mee naar boven waren gekomen. We moesten het doen met maar 7 slaapmatjes en veel te weinig eten.
Ik geef toe, niet al m'n argumenten zijn even sterk. Misschien zijn voor andere kandidaten nog meer argumenten te verzinnen. Ik hoop zelfs dat ik het helemaal mis heb, want wat is er leuker dan er helemaal naast te zitten en in de laatste aflevering te zien te krijgen welke aanwijzingen je allemaal over het hoofd hebt gezien?
Als je het bovente rijtje naar links verschuift wordt de volgorde logischer:
Bjorn
Cor
Dan
Doortje
Gerda
Nazife
Nico
Ward
Sigrid
Yvonne
Da's bijna helemaal op alfabetische volgorde, alleen Sigrid staat verkeerd. Zat ik er dan helemaal naast?
Of is Cor de mol en Sigrid de winnares?
Nog twee afleveringen en ik ben rijp voor een inrichting!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |