Vanaf de eerste minuut van de eerste aflevering verdenk ik Yvonne. Het is een feeling die ik niet kan uitleggen, maar volgens mij is zij de mol.
Sigrid is in mijn ogen te verdacht. Die koele blik die ze heeft wanneer ze ondervraagd wordt, die ijzige ogen die richting de camera kijken. Veel te verdacht. Zij is denk ik bewust door de producent gekozen om de verdenking van Yvonne af te schuiven.
Maar ja...het blijft gissen he?
quote:Hier ben ik het allemaal erg mee eens. Het was inderdaad erg duidelijk dat Angela Cor niet als eerste in wilde typen. Viel net een beetje veel op. Dat tossen kan genept zijn, want je zag er niets van. Valse munt, of gewoon maar roepen, kan allemaal.
Op 03 februari 2001 21:58 schreef Jane het volgende:Ook mij viel het op dat Cor eigenlijk als eerste ingetypt wilde worden, maar dat Angela daar gewoon aan voorbij ging. Zij weet dus al wie moet vertrekken. Niet dat dat erg is, maar dat bleek hier wat mij betreft wel duidelijk uit.
Dat met die politie was volgens mij wel vooropgezet, al leek Yvonne daar aan te twijfelen. Het moest denk ik zo zijn dat ze verder moesten op de scooter/step (was ook in België zo, alleen ging de auto daar kapot).
Wat wel mooi (en misschien veelzeggend?) was, was Sigrid's reactie toen haar vriend zei dat ze het hem zeker had verteld als ze de mol was. Ze reageerde precies zoals ik gedaan zou hebben als ik de mol was. 'Wat nou, ik zou het tegen je zeggen? Wacht maar tot je er achter komt dat ik het ben'. Zo'n (verontwaardigde) blik was het wel een beetje.
Ik denk ook dat de politie wel al klaar stond. Was net een beetje te toevallig. Het leverde wel vreselijk leuke tv op. Ik vind Yvonne en Dan een leuk koppel, die werken goed samen en hebben erg veel lol.
Nou, die blik van Sigrid vond ik ook behoorlijk veelzeggend. Nou wacht maar af of zo van je zit er behoorlijk naast. Sigrid zit toch ook wel in mijn verdachten-lijst nu.
Wat ik jammer vond was dat bij de foto-opdracht niet duidelijk was hoeveel informatie de deelnemers kregen. Als je namelijk weet dat iedereen aan de beurt komt moet je namelijk alleen je eigen persoon goed zetten en van de rest afblijven, want als iedereen dat doet heb je er uiteindelijk 6 goed, alleen gaat de mol dan natuurlijk veranderen, maar dat valt dan wel heel erg op voor de kijkers. Maar ja of je dat op dat moment daar snel bedenkt weet ik ook niet. Ik bedacht het in ieder geval niet, mijn slimme vriendje wel!
Schattig wel, zoals Dan naar zijn vrouw ging staren. Ik vond het wel lief.
Mooie Schotland beelden weer. Het is daar zo mooi!
quote:Ik dacht precies hetzelfde!
Op 05 februari 2001 10:55 schreef Nimue het volgende:Wat ik jammer vond was dat bij de foto-opdracht niet duidelijk was hoeveel informatie de deelnemers kregen. Als je namelijk weet dat iedereen aan de beurt komt moet je namelijk alleen je eigen persoon goed zetten en van de rest afblijven, want als iedereen dat doet heb je er uiteindelijk 6 goed, alleen gaat de mol dan natuurlijk veranderen, maar dat valt dan wel heel erg op voor de kijkers.
Ik denk nu dat Doortje de Mol is, zij is bewust als eerste gegaan en heeft bijna iedereen op de goede plaats gezet omdat ze wist dat de rest sowieso dingen ging veranderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Elbutre op 05-02-2001 12:27]
quote:Nee, ze wisten niet van elkaar wie er voor of na hen kwam!
Op 05 februari 2001 09:32 schreef Hapertje het volgende:
Ik begin nu ook echt aan Sigrid te denken als de Mol... is niemand het opgevallen dat bij de foto-opdracht Doortje als eerste de mensen achter de foto zette. Als tweede kwam Sigrid. En wat deed zij? Zij verkoos de 'andere' moeder voor Doortje. TERWIJL SIGRID WIST DAT DOORTJE ZOJUIST ALS EERSTE HAAR EIGEN MOEDER GEKOZEN HAD! Erg sneaky, dus een grote kans dat Sig de Mol is!
quote:Ja, dat vond ik ook onwijs leuk! Die twee hebben echt wel lol! In ieder geval meer dan Sigrid en Nico de rest van hun leven samen zullen hebben.
Op 05 februari 2001 10:55 schreef Nimue het volgende:
Ik vind Yvonne en Dan een leuk koppel, die werken goed samen en hebben erg veel lol.
quote:Sigrid tegen Nico: Get lost in space, hoor!
Op 05 februari 2001 14:05 schreef Barb het volgende:
Ja, dat vond ik ook onwijs leuk! Die twee hebben echt wel lol! In ieder geval meer dan Sigrid en Nico de rest van hun leven samen zullen hebben.
(Okee, wat niet echt tegen hém bedoeld, maar toch)
-----------------------------
www.ballenbak.net
-voor als het nergens over moet gaan-
quote:Ja eng mens he, vooral als ze zo gluiperig de camera in kijkt.
Op 05 februari 2001 15:53 schreef para909 het volgende:
Ik vind sigrid eng...
-----------------------------
www.ballenbak.net
-voor als het nergens over moet gaan-
Ik weet het is niet echt ene inhoudelijke reactie maar sinds Nazife eruit is ben ik opgehouden met nadenken over wie de Mol zou kunnen zijn.
alhoewel ik denk nu dat Nico het is want die acteert zo slecht als hij net doet alsof hij opgelucht is met het noemen van de namen op het einde.
Maar sigrid is te verdacht om De Mol te zijn! Het ligt er te dik bovenop, zij is de enige die iedere uitzending verdacht wordt gemaakt en die je nooit iets uitzonderlijk goeds ziet doen...
Zou het jammer vinden als zij het is...
Ik ga nog steeds voor Yvonne, hoewel dit statistisch gezien (geloof ik...) niet meer mogelijk is-> Bjorn stemde Yvonne en vloog eruit...
Bij nader inzien denk ik dat niemand van de kandidaten de mol is! Angela Groothuisen is De Mol!
quote:Geen idee, ikzelf was waarschijnlijk nu nóg bezig geweest
Op 05 februari 2001 16:00 schreef evert het volgende:
maar deed hij niet erg lang erover om te ontdekken wat er aan de auto niet goed was?
quote:...maar zou dat dan niet ook voor Yvonne gelden? Ze deden alle twee alsof ze er veel verstand van hadden en verspilden ondertussen erg veel tijd aan het oplappen van dat wrak. Dan (wat keek ie lief naar z'n vriendin hé...) is voor mij, wat Mol betreft eigenlijk al afgevallen na die rare aktie wel naar huis/niet naar huis. Het zou mij niet echt verbazen als Yvonne ineens de Mol blijkt te zijn, ze is wel waanzinnig fanatiek maar daarmee wint ze óók het absolute vertrouwen van haar groepsgenoten en dat is natuurlijk ideaal als je de Mol bent, ook is Yvonne al bij heel wat mislukt opdrachten betrokken geweest. Toch hou ik het voorlopig nog even op Sigrid met Nico als goeie tweede.
Op 03 februari 2001 23:08 schreef Elegantly Wasted het volgende:Waar ik wel steeds grotere vraagtekens bij zet is Dan. Gewoon door hele kleine dingen, zoals het starten van de moter van het busje, in 1 keer wist-ie het, de bla-bla
kabel zat niet goed vast. Na het geval al anderhalf uur in zijn handen gehad te hebben.
Heeft er trouwens nog iemand met Cor gechat? Die Avro site doet het bij mij niet zo goed, valt er überhaupt nog info te halen uit de chat en de so called "aanwijzingen" die zij daar geven?
En weet iemand eigenlijk hoe 't precies zit met het stemmen: kan je ook afvallen als je wél op de juiste Mol stemt maar daarnaast heel veel vragen fout hebt beantwoord of mag je door op de Mol te stemmen sowieso blijven?
[Dit bericht is gewijzigd door Kari op 06-02-2001 01:02]
Concreet, ik moet maar eens kiezen: schreef ik vorige week dat ik Sigrid verdacht maar niet gek keek als Doortje de mol is, nu ga ik om. Doortje is de mol, Sigrid wint.
quote:Dat zowiezo! De rest van de regels zijn voor mij net zo onduidelijk, als wie die Mol nou toch is.
Op 06 februari 2001 01:28 schreef DAF-diesel het volgende:
Misschien telt bij een gelijke stand zelfs wel de reactiesnelheid.
quote:Sorry Daf-diesel, dit was ik niet!
Op 06 februari 2001 01:17 schreef DAF-diesel het volgende:Elbutre maakte een opmerking over de slotfoto, Dan en Nico wat afzijdig en Sigrid centraal vooraan, Ook ik vind dit pleiten voor Sigrid als mol.
* Elbutre geeft met alle plezier de credits van de opmerking over de groepsfoto aan Moesha!
[Dit bericht is gewijzigd door Elbutre op 06-02-2001 09:40]
quote:
Op 06 februari 2001 09:39 schreef Elbutre het volgende:
Sorry Daf-diesel, dit was ik niet!* Elbutre geeft met alle plezier de credits van de opmerking over de groepsfoto aan Moesha!
Sigrid wordt weer verdachter. Ik vond haar zo sloom in die cel!
Yvonne begin ik ook steeds meer te wantrouwen. Je zou denken dat ze misschien wat eerder op het idee kon zijn gekomen om die morsecode om te draaien. En ik vond het ook wel verdacht dat zij als eerste werd neergeschoten.
Doortje was weer wat op de achtergrond. Kan met de haggis geklooid hebben, maar dat heeft dan (als ze de mol is) niks opgeleverd.
Aan Nico heb ik niet zoveel verdachts gemerkt, deze aflevering.
Ik denk dat ik nu maar even voor Sigrid ga. Ik vind die foto van de kandidaten nu ook steeds verdachter worden. Ze zit er wel erg op de voorgrond. Bovendien, zij zat toch in het torentje? Kon zij die touwladder dan niet het makkelijkst hebben neergelaten? Ik kon niet zo goed opmaken hoe de indeling precies was.
Nog even het stemgedrag van vanavond:
Yvonne - Sigrid (dacht ik)
Nico - Sigrid
Sigrid - Nico
Dan - Doortje
Doortje - Nico
Daarbij blijk ik het mis gehad te hebben met de casting van de Mol. Ik geloof jullie. Dan nu maar hopen dat ik niet ook nog eens de plank missla met mijn mol. Doortje dus. Zagen jullie hoe cool ze reageerde toen de anderen haar schapendarmen herkenden. De anderen zijn te fanatiek en te verbeten.
En om nog maar eens op de foto terug te komen, ik denk dat Nico volgende week weggaat. Staan de drie dames bij elkaar.
Ik ben toch erg benieuwd welke vragen ze nu precies moeten beantwoorden. Zouden het dezelfde soort vragen zijn als op de mol-site staan (bij 'Wat denk jij?' of zo)?
Ik denk dat de kandidaten toch wat meer persoonlijke vragen krijgen, alhoewel ze op dit moment natuurlijk wel heel veel van elkaar weten.
De vreemde eend in deze aflevering vond ik toch wel Yvonne, ze was betrokken bij alle (bijna)mislukkingen:
-de foute morse-codes
-niet echt een mening over de Haggis
-als 1 van de eersten uitgeschakeld worden in de laser-game.
Typisch......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |