Nu was er nog wel iets met de spiegel, die bleef geloof ik in een bepaalde stand vaststaan. Is dat iets wat de gemiddelde fotograaf zo even fixt? Of moet dat echt gerepareerd worden?
Die spiegel zou ik laten repareren,
want anders zul je hem per ongeluk verder bezeren.
De spiegel moet sowieso gerepareerd worden, want hij zit nu dus vast in de positie waarin -ie staat als je afdrukt, zeg maar. Ik weet even niet of dat omhoog of omlaag is .
quote:als het spiegeltje een magneet release heeft kan het ook zijn dat het batterijtje leeg is, heb ik ooit eens gehad met een Fujica, bleef het spiegeltje ook bovenin 'plakken'
Op vrijdag 7 maart 2003 09:55 schreef Luigi het volgende:
Ik geloof dat m'n pa nog een mega zoomlens van (destijds) 600 piek had bijgekocht, dus hopelijk is er nog wat van te maken..
klinkt niet als een dure reparatie i.i.g.
en het is erg leuk spelen met een mechanische reflex, lekker klooien met sluitertijden, diafragma's, spelen met je scherptediepte, het is wel echt fotograferen...
Wat voor lensvatting heeft de OM10? Is dat nog iets universeels, kun je daar tegenwoordig nog lenzen of filters voor kopen denk je?
quote:ik denk dat er nog aanbod genoeg is, zeker in de 2e hands hoek van de gemiddelde foto winkel. Nieuw is het ongetwijfeld ook nog te krijgen, maar vermoedelijk erg duur.
Op vrijdag 7 maart 2003 10:02 schreef Luigi het volgende:Wat voor lensvatting heeft de OM10? Is dat nog iets universeels, kun je daar tegenwoordig nog lenzen of filters voor kopen denk je?
en kijk anders op marktplaats, ik denk dat je prachtige objectieven kan kopen voor een schappelijke prijs. Aan de andere kant, met een standaard objectief en de goeie zoom die je er al bij hebt kom je ook al een heel eind natuurlijk
quote:Filter altijd.
Op vrijdag 7 maart 2003 10:02 schreef Luigi het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik zal er naar kijken. Een batterijtje klinkt aannemelijk, na al die jaren..
Wat voor lensvatting heeft de OM10? Is dat nog iets universeels, kun je daar tegenwoordig nog lenzen of filters voor kopen denk je?
Lenzen, moet je ff hier en daar informeren bij de 2e hands zaken, denk niet dat ie overweg kan met nieuwe lezen.
Erg belangrijk is het om bij deze camera een manuel adapter te kopen, omdat het een volautomaat is die zonder dat ding niet aan te passen is. Ik ben later overgestapt naar de OM1 en OM2.
De lenzen van Olympus zijn super en goed te krijgen voor weinig geld.
quote:Is een klein plastic hulpstukje wat je op die camera kunt klikken en waarmee je je sluitertijden kunt aanpassen. Kost niet veel, maar wel erg handig en eigenlijk noodzakelijk als je wat meer wilt.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:29 schreef Luigi het volgende:
Leek alert! Wat is een manual adapter?.
Op de body zit een gaatje, speciaal hiervoor gemaakt, je hoeft dus geen gaten te boren.
Alleen die spiegel blijft dus idd in de 'afdruk stand' hangen. Er zit, als je de lens eraf haalt, een soort van handmatig schakelaartje waarmee je 'm weer 'open' kunt zetten, maar bij de eerstvolgende keer afdrukken blijft -ie weer hangen.
En er zit idd ook iets van een batterijtje in, tenminste, die zou er in moeten zitten, want dat vakje is dus leeg. Is het aannemelijk dat die batterij dan het probleem met de spiegel zou oplossen? Wat voor batterij moet ik om vragen bij de fotograaf? Ik neem aan dat die dingen niet meer gangbaar zijn nu?
quote:Gefeliciteerd he
Op maandag 10 maart 2003 19:37 schreef Luigi het volgende:
Het waren idd de batterijtjes! Camera doet het weer perfect, ben nu een beetje aan het spelen en het pdfje van de handleiding aan het doornemen. En even een rolletje volschieten om te kijken of het ding uberhaupt nog wat fatsoenlijks op de film zet!.
Veel plezier ermee en ik hoop dat we wat van je werk mogen aanschouwen Fiets bv (hint hint
)
quote:de om-10 is een electronische camera!
Op maandag 10 maart 2003 19:39 schreef Luigi het volgende:
Yeah yeah..
quote:
Op maandag 10 maart 2003 19:41 schreef Luigi het volgende:
Ik zag net trouwens dat de voorkant van de zoomlens wel erg vies was, dat zal eerst even schoongemaakt moeten worden denk ik. Lijken wel opgedroogde regendruppels ofzo, daar gaat geen doekje aan helpen...
Beetje poetsen dan maar he en wel uitkijken dat je het niet erger maakt dan het al is natuurlijk.
quote:Het is opgelost! Mijn vriendin
Op maandag 10 maart 2003 20:20 schreef Dagobert het volgende:[..]
Beetje poetsen dan maar he en wel uitkijken dat je het niet erger maakt dan het al is natuurlijk.
Gelijk wat z/w rolletjes erbij, 1600 ASA. !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |