abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8920338
Hejlo!

ff een vraagje, ik heb 2 katten.. een kater en poesje.
Zijn opzich heel lieve beestjes maar snachts worden ze helmaal gek, ze gaan elkaar aanvallen tot vroeg in de ochtend. Je kan er eigenlijk niet meer goed door slapen.

Ook liggen ze sochtends stipt om 06:00 aan de slaapkamer deur te rammen zodat ze binnen komen.

Heeft iemand tips of een raad.. katertje is al gecastreerd en al flink rustig maar luna 't poesje is het nog niet.. luna zal nu 5 / 6 maanden zijn weet niet of je ze dan al mag steriliseren.

Thnx

[b]wie is er niet gaar[/b]
pi_8920382
Als het kan.. hou ze overdag en s'avonds wat meer wakker, dan zijn ze s'nachts wat uitgeputter.
Het klopt wel dat ze meer vechten als er 1 nog niet gesterilliseerd of gecastreerd is.
5/6 maanden is nog wat te vroeg. Ik zou even bij een dierenartsenpraktijk informeren.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8920599
Je zult je katten wat strenger moeten 'opvoeden' denk ik. Een kat denkt dat jij haar mammie is. Als de ene kat de andere aanvalt, of andersom, of ze staan 's nachts aan de slaapkamerdeur te bonken, moet je ze laten blijken dat mammie daar niet blij mee is. Dit doe je met je stem, en waar katten ook een gloeiende hekel aan hebben is water. Wat prima werkt is bijvoorbeeld een plantenspuitje. Dan denkt mevrouw of meneer: oei mammie vindt dit niet leuk. En dat strafje vinden ze vervelend, maar is niet fysiek of zo, dus niet zielig. Als je verder lief voor ze bent vergeven ze het je snel hoor of komen ze het zelfs goedmaken (ze weten al snel donders goed wat niet kan). Maar je moet wel even volhouden want je weet hoe koppig ze kunnen zijn
pi_8920852
Ja, plantenspuit gebruik ik ook. Korte felle straal, schrikt ze zich dood van en ze zit weer een uurtje zichzelf te wassen worden ze rustig van
pi_8920914
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 22:08 schreef MR_Appelflap het volgende:
Ja, plantenspuit gebruik ik ook. Korte felle straal, schrikt ze zich dood van en ze zit weer een uurtje zichzelf te wassen worden ze rustig van
T kan werken, maar niet bij mijn katten.. die vinden het juist interessant.
Sterker nog.. als ik de douche aanzet, gaan ze er nog net niet onderstaan
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8955692
bij jou ook al stipt 6uur? bij ons thuis de 2 poesjes komen ook altijd 6uur bij mij in bed gek doen....ze maken dan wel geen ruzie maar ze hebben nog wel "zuig"neigingen....dus gaan aan de pyama/vinger lopen sabbelen
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:01:11 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_8955810
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 21:57 schreef Zantamari het volgende:
Je zult je katten wat strenger moeten 'opvoeden' denk ik. Een kat denkt dat jij haar mammie is. Als de ene kat de andere aanvalt, of andersom, of ze staan 's nachts aan de slaapkamerdeur te bonken, moet je ze laten blijken dat mammie daar niet blij mee is. Dit doe je met je stem, en waar katten ook een gloeiende hekel aan hebben is water. Wat prima werkt is bijvoorbeeld een plantenspuitje. Dan denkt mevrouw of meneer: oei mammie vindt dit niet leuk. En dat strafje vinden ze vervelend, maar is niet fysiek of zo, dus niet zielig. Als je verder lief voor ze bent vergeven ze het je snel hoor of komen ze het zelfs goedmaken (ze weten al snel donders goed wat niet kan). Maar je moet wel even volhouden want je weet hoe koppig ze kunnen zijn
heel leuk en aardig en dat van die plantenspuit werkt ook wel, maar niet permanent natuurlijk. Je zult ze dan moeten blijven bespuiten aangezien je een kat niks kunt leren. je moet blij zijn als ze aan het eind van hun leven hun eigen naam kennen .
852002IWASTHERE
  Milf zaterdag 8 maart 2003 @ 16:02:24 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_8955835
ze mogen met een half jaar al "geholpen" worden
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:02:47 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8955844
Wat een gelul....... Veel katten zijn 's nachts veel actiever dan overdag. Dat hoort zo, zeker vroeg in de avond, midden in de nacht en tegen de ochtend. Dan horen ze aan het jagen te zijn namelijk. Gedomesticeerd nemen ze echter wel het ritme van het baasje over, maar dat kan gerust een jaar of zelfs langer duren.

Speel rond 22:00 uur met ze alletwee een kwartier tot een half uur, zodat ze flink moe zijn. Daarna een hapje eten en ze slapen minstens 6 uur aaneen.

Veel plezier!!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_8955850
Dat deden mijn katten in het begin ook maar door er niet op te reageren is het vanzelf opgehouden
pi_8956459
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 16:03 schreef Conflict het volgende:
Dat deden mijn katten in het begin ook maar door er niet op te reageren is het vanzelf opgehouden
Bij mij ook, maar het was wel een hardnekkig probleem.
Ze sprong als het krabben aan de deur niet hielp ook steeds op de deurknop
Die ik vervolgens heb moeten omdraaien
Dan kon ze er wel aan hangen, maar hij ging niet meer open.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 18:32:52 #12
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_8959011
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 16:01 schreef F1908 het volgende:

[..]

heel leuk en aardig en dat van die plantenspuit werkt ook wel, maar niet permanent natuurlijk. Je zult ze dan moeten blijven bespuiten aangezien je een kat niks kunt leren. je moet blij zijn als ze aan het eind van hun leven hun eigen naam kennen .

Dan heb ik zeker superkatten ofzo?

Ze kennen allebei hun naam (als ik de een roep kijkt de ander niet op), weten wat "af" betekent, weten het verschil tussen "brokjes" en "snoepje" (die staan in verschillende kasten en ze rennen altijd naar de juiste kast), de oudste kan keukenkastjes openmaken en weet naar welke kant een deur opengaat (duwt als de deur naar buiten open gaat en trekt als de deur naar binnen open gaat).

Ze hebben allebei geleerd dat ze niet op het toetsenbord mogen lopen en niet op het aanrecht mogen, en dat doen ze ook niet. Ze komen meteen op schoot als je "kom knuffelen" zegt en gaan weer weg als je "genoeg" zegt. De jongste luistert ook naar "zit".

Ze hebben zich ook prima aangepast aan ons ritme, alleen als wij veel langer opblijven dan normaal of juist veel eerder naar bed gaan rennen ze nog wel eens een paar rondjes door het huis voor ze gaan slapen.

O ja, de een is 4 jaar en de andere is 11 maanden.

Het zijn wel Sphynxen, waarvan wel wordt gezegd dat het één derde kat, één derde aap en één derde hond is

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_8985961
Ik zou maar opschieten met dat steriliseren , half jaar kan wel.
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:16:38 #14
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_9055168
Steriel maken van een kat gebeurt hier pas vanaf 1 jaar, tot die tijd zingen wijhet hier wel uit, verder hebben wij 12 katten en poezen, waarvan het merendeel steriel is, en die jagen nog steeds de godganselijke nacht door het huis heen.
We hebben ze in de leeftijd vanaf 13 jaar tot 15 maanden, en ook die van 13 sjeest nog wel s door het huis. Wat bij ons helpt is dat ze s'nachts niet onbeperkt overal heen mogen, keuken, woonkamer, slaapkamers zijn off limit, dus dan blijft alleen de gang, de trap en de overloop over, en dat is nou net niet genoeg om de hele nacht als vermaak te dienen.Als ze een paar keer de trap op en af zijn gerend dan is de lol er wel weer vanaf... misschien moet je de ruimte s'nachts iets beperken. Maar steriel maken vind ik op zo'n jonge leeftijd geen strak plan, en al helemaal niet bij katers, die hebben dan nog sneller last van blaasgruis etc. en ik vind persoonlijk dat je een dier niet mag belasten in zijn groei, wat je uiteindelijk wel doet, plus dat er sneller overgewicht is, en dat is ook niet het meest ideale voor een kat.
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:20:50 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_9055225
Deden ze bij mij ook.. ben er een paar keer uitgegaan snachts om er achter aan te gaan. (Ja woest word je als ze door gaan) en heb ze ff door elkaar gerammeld.

Nu volstaat een harde "HEE" wel

The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')