abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8919948
Ik open dit topic eigenlijk naar aanleiding van

Idols - Waarom SCHREEUWT Tooske toch zo?

In dat topic staat de presentatie van Tooske ter discussie. En daar was ik het eigenlijk wel mee eens.
Eigenlijk stond ik er, toen ik dat topic doorlas, pas écht bij stil hoe triest het is gesteld met sommige presentatoren- en presentatrices. Het lijkt erop dat bepaalde omroepen slechts alleen op uiterlijk screenen en dat er verder geen voorwaarden worden gesteld aan het presenteren van een programma. Een goed voorbeeld vind ik Tooske Breugem, in bovengenoemd topic schrijf ik dit over haar, en over haar collega Reinout Oerlemans. Een stuk waar ik nog steeds achter sta. Omdat het ook in dit topic past, quote ik het volledige deel en wil ik dat gebruiken als voorbeeld van slecht kunnen presenteren. Misschien is het wat subjectief, wat goed presenteren is- en wat niet. Desondanks probeer ik mijn positieve- en negatieve kritiek zo goed mogelijk te onderbouwen.
Een voorbeeld van slechte presentatie:
De presentatie van Idols is van ondermaats nivo. Voor beide
presentatoren lijkt een beladen live-show als Idols echt tè hoog gegrepen nog.
Tooske schreeuwt. Tooske wil tè nadrukkelijk in beeld staan en aanwezig zijn. Tooske heeft aanzienlijk minder presenteer-talent dan ze zelf denkt. Tooske wekt irritatie op met haar stem en lijkt situaties niet goed aan te voelen bij live-shows. Iets wat je mijns inziens absoluut moet hebben als presentator/ice van een live-show.
Ik vind Reinout evenmin geschikt voor het presenteren van Idols. Hij presenteert zonder echt bezieling lijkt het, zonder zelf iets toe te voegen aan de show. Hij hangt er wat ongeintresseerd bij met een uitstraling van: "dit stelt ook niks voor, ik lul die show gemakkelijk vol." Wat ook erg irritant is aan Reinout Oerlemans, is dat ie heel hard probeert een bepaald imago te kweken. Geen sokken dragen, die foei-lelijke en schreeuwende clownskostuums. Zie hem elke keer een beetje quasi nonchalant onderuithangen. Het ligt er te dik bovenop Reinout, doe maar zoals je zelf bent, een verwaande kakneus.
Om even op Tooske terug te komen. De zogenaamde TMF factory facts is het maximale wat Tooske kan wat presenteren betreft. Misschien dat ze zich in de toekomst op dit terrein kan begeven. Maar ik zou eerst bij de zogenaamde diva's van de Nederlandse televisie op cursus gaan zoals Linda de Mol en Caroline Tensen. Zij hebben laten zien dat live presenteren meer is dan wat krijsen, en wat onnozel in de camera staan gluren.
Idols is dus slecht gepresenteerd volgens mij. Wat ik ook erg ondermaats vind, en absoluut niet op de Nederlandse televisie vind thuishoren is mw. Renée Vervoorn van wijlen Tabloids, de flop van SBS6 wat de tegenhanger van het succesvolle RTL-Boulevard moest worden. Renée Vervoorn kan niet presenteren. Schokkend zie je haar glazige koeienogen van links naar rechts gaan als zij de auto-queue al hakkelend hardop voorleest. Haar blik doet vermoeden dat ze continue water ziet branden. Als je heel goed kijkt en een spiegeltje tegen de televisie houdt, dan kan je het grote lettertype van de auto-queue meelezen die duidelijk in die grote, glazige goudvissenogen spiegelt. Laten we maar zwijgen over de manier dat ze de "'R" uitspreekt. Spraakles heb je nodig dame, je krijgt die letter welgeteld nul keer fatsoenlijk uit je Gooise keeltje. Renée irriteert mij als ik haar op televisie zie- en hoor. En ik dénk dat ik niet de enige ben die dat vindt. Spontaniteit- en eigen inbreng, wat is dat Reneé? Zou de presentatie van Renée Vervoorn het programma Tabloid hebben verneukt? Ik hoop dat ze onder ogen gaat zien dat ze de plank mis slaat te gaan presenteren, en anders hoop ik dat haar werkgevers het licht hebben gezien. Want het was om te janken zo bedroevend slecht.

Soms wordt er ook goed gepresenteerd natuurlijk! Al is zijn de programma's en de rol van de presentatoren misschien moeilijk te vergelijken.
Ik ben niet iemand die gauw de EO opzet op tv. Maar de presentatie van het programma Jong, door dhr. Marc Dik, mag door mij van een hoog nivo worden genoemd. Marc Dik ontvangt bijzondere gasten in zijn programma en ik zie hem daar op een geheel eigen manier mee omgaan. Wat ik heb gezien is dat hij bijvoorbeeld jongeren ontvangt wiens ouder zelfmoord hebben gepleegd. Of jongeren die op de één of andere manier verminkt zijn, of met de slachtoffers van de ramp in Volendam. Bepaald geen luchtige onderwerpen natuurlijk. Ik vind dat Dik zijn gasten op een superieure manier aanvoelt en gevoel voor lijkt te hebben de juiste vragen te stellen op de juiste momenten. Ik vind het absoluut van grote klasse getuigen als je met dit soort jongeren op een goede manier over dit soort onderwerpen kan praten. De jongeren lijken in de meeste gevallen op hun gemak en praten ook vrijuit over hun verschrikkelijke ervaringen. Elke keer valt het mij weer op hoe hij het programma leidt, en elke keer doet hij dat met grote klasse.

Dit is zo even wat in mij opkomt.

Wat vinden jullie nou goede- en slechte presentatrices, en wat maakt het zo goed- of slecht?

donderdag 6 maart 2003 @ 21:23:16 #2
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_8919980
damn wat een verhaal. lees het morgen wel
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_8921601
Ik ben het met je eens over Renee Vervoorn. Op TMF vond ik haar al irritant, ze had een programma met Jeroen Post en volgens mij mochten die twee elkaar niet want ze deed constant overdreven bijdehand tegen hem. Bij Tabloid was ze nog erger, die blik in haar ogen alleen al.

Verder vond ik Patty Brard bij BB echt vreselijk, ze was altijd helemaal de weg kwijt en alles kwam er hakkelend uit.

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  vrijdag 7 maart 2003 @ 01:50:40 #4
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8925884
Het allerverschrikkelijkst vind ik toch dat wijf dat The Movie Factory presenteert.
"Bad Company is een heel spannende actiefilm met veel actie!" (of iets dergelijks)
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_8940254
Beetje teleurstellend dat er niet meer mensen zijn die hier een mening over hebben (en die willen verkondigen in dit topic).
pi_8942908
Gelukkig ben ik niet de enige die zo over Renee Vervoorn denkt. Ik ben het met het gedeelte over haar 100 % eens.

Godzijdank is ze nu van de buis af (3 x afkloppen, anders komt ze nog terug ook).

Ze zat op Tmf om de een of andere reden altijd exact op de tijden dat ik clips wilde kijken.......

BTW, aan Tooske vind ik niet zo veel mankeren, zo lang ze maar niet zingt met die schelle stem van haar. Maar gewoon pratend vind ik haar goed te pruimen. Ze komt erg professioneel over.

pi_8944302
En de gelukkige winnaar is tog echt Silvie Meis van MTV, volgens mij zit ze nog steeds in de Fox Kids fase...het lijkt wel alsof ze een kinderprogramma presenteert
pi_8944647
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:07 schreef BlingBlingGurl het volgende:
En de gelukkige winnaar is tog echt Silvie Meis van MTV, volgens mij zit ze nog steeds in de Fox Kids fase...het lijkt wel alsof ze een kinderprogramma presenteert
Het levende bewijs dat een geweldig uiterlijk nog niet garandeert dat je ook kunt presenteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')